سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

فعالیت هسته سه نفره ما قبل انقلاب در شهر نراق

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۲:۰۹ ب.ظ

دی ماه 1355 بود و در دبیرستان حاج عباس معصومی در شهر نراق تحصیل می کردم . کم کم فعالیت های انقلابی به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) سازماندهی شده می گردید .

z8359_1_3.jpg
سید حسن باشی(حسینی نژاد)

فردی که برای فعالیت به نفع نهضت امام خمینی به من مراجعه کرد آقای میرزاعلی کمره ای فرزند فتحعلی بود . ایشان آن مقطع تازه از شهر قم به نراق نقل مکان و در منزل آقا(منتسب به فاضلین نراقی) به همراه شاگردانش به منبت کاری مشغول بود . وی زیر نظر دو روحانی نراق حجج اسلام محمد فروغی فرزند حسین و علی محمد حیدری فرزند حسین فعالیت انقلابی می کرد .

 

a491_1_61.jpg                                b634_1_61.jpg

حجت الاسلام علی محمد حیدری                                        حجت الاسلام محمد فروغی

 

آقا میرزاعلی به مسئولیت خودش یک هسته سه نفره شامل بنده و کاظم رمضانی فرزند حبیب الله راه اندازی کرده بود . آمد نزد من و گفت آمادگی داری امشب اعلامیه های متعلق به حضرت امام را در سطح شهر توزیع کنی که گفتم با کمال میل آمادگی دارم .  قول و قرارها و ساعات اقدام را طرح ریزی کردیم و هنوز ابتدای کار را شروع کردیم به یکباره متوجه شدم مامور مسلحی با صدای بلند ایست می دهد . بنده توجهی نکردم و پا به فرار گذاشتم . دوستان نیز به گونه ای دیگر صحنه را ترک گفتند .

 

t2347_1_14.jpg            t641_1_36.jpg       h3344___47.jpg

سید حسن باشی(حسینی نژاد)                        میرزاعلی کمره ای                                 کاظم رمضانی   

 عکس های امام و اعلامیه ها را مخفی کردم که اگر به منزل هجوم آوردند سندی در اختیار مامورین شاه قرار نگیرد . صبح با صدای اذان موذن نمازم را خواندم و در محمل حمام رفتن بقچه ام را بستم و اعلامیه ها را داخلش قایم کردم . مقداری از آنها را در بقچه های مردم سر حمام و مقداری را نیز در کلندون های منازل گذاشتم . اضافات آن را نیز منزل مادر بزرگم مخفی کردم . صبح که هوا روشن تر شد به مزرعه بهشت آباد(آبشتا) رفتم تا در انظار نباشم .

هشتم فروردین، سالروز قیام مردم یزد علیه رژیم پهلوی

 

روز بعد آقای میرزاعلی کمره ای به عنوان مسئول ما آمد و گفت کجایی ؟ گفتم لو رفته ایم و امکان دستگیری مان متصور است . او دلداری داد که نگران نباش ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .

 

http://tarikhirani.ir/Images/files/1298970899_15%20khordad.jpg

 

بعدا متوجه شدم از گروهان شهرستان محلات نیروی کمکی برای مقابله با انقلابیون به نراق اعزام شده است . چون این شهر زیر نظر هنگ ژاندارمری محلات بود .انقلابیونش نسبت با سایر مکان های دیگر زودتر بر علیه دیکتاتوری شاه به خروش در آمده بودند .

 

بعد آمدم منزل مادر بزرگم و ایشان گفت سید حسن از پاسگاه نراق آمده بودند دنبالت . رفتم و رئیس پاسگاه آقای م گفت پریشب شما اعلامیه در شهر پخش کرده اید و شروع کرد به توهین کردن به روحانیت .من اتهام را نپذیرفتم و چون سندی نداشتند گفت به خاطر جدت کاری به تو ندارم ولی بنویس و امضا بزن که فعالیتی نداشته باشی . من هم گفتم جدم امام حسین(ع) است و فرموده اگر دین ندارید ، آزاده باشید . من را از پاسگاه بیرون کرد و خوشحال به منزل بازگشتم . واقعا آن ایام اگر فردی گرفتار می شد حسابش با کرام الکاتبین بود .

 

t4262_Picture_749.jpg

سید حسن باشی(حسینی نژاد) فرزند سید میرزاآقا اهل شهر نراق27/11/1390

۹۱/۱۱/۰۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook