سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

                                                

فعالیت های انقلابیون بر علیه رژیم محمد رضا شاه در حال گسترش بود . ارتشیان مومن فعالیت علنی نداشتند و هر گونه ارتباطشان با روحانیون به صورت کاملا مخفی انجام می گرفت . در این شرایط در سال 1354 از ناحیه نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی جهت فراگیری دوره آموزش به ایالات متحده آمریکا اعزام گردیدم .

o3258_gbu.jpg

حسین رمضانی

 

ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا و مرکز آن ساکرامنتو است و شهرهای مهم آن لس آنجلس ، سن دیگو ، سن خوذه و سان فرانسیسکو هستند . در مدرسه berlitz کالیفرنیا تخصص رادار را فرا گرفتم و در سال 1356 به ایران بازگشتم . دیگر رمقی برای سلطنت پهلوی نمانده بود و جو کشور کاملا پلیسی گردیده بود .

n6919___.jpg

         حسین رمضانی

ضد اطلاعات نسبت به همافران نیروی هوایی حساسیت بیشتری داشتند . چون ذاتا اکثر آنها چهره های مومن تری در تفاوت با بقیه قوای نظامی داشتند و بین آنها نیروهای انقلابی نیز شناسایی کرده بودند . نهایتا نیز تاریخ 19بهمن 1357 همین همافران نیروی هوایی ارتش دودمان رژیم شاه را بر باد دادند و با ملاقاتی که با رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله خمینی(ره) داشتند آخرین نفس های باطل طاغوت را از آنها گرفتند .

t6676_Homaafaraan.jpg

همین ایام گارد جاویدان به آسایشگاه و محل استقرار همافران در خیابان پیروزی و دماوند تهران حمله کردند و همافران با کمک مردم انقلابی درب اسلحه خانه ها را گشودند . پس از زد و خوردهای طولانی و مقابله با گارد شاهنشاهی نهایتا عوامل شاه را وادار به عقب نشینی کردند . چند روز بعد در 22 بهمن 1357 انقلاب مردمی پیروز شد و جشن عمومی در سراسر کشور بر پا گردید .

 

h3475_New_Image.jpg

حسین رمضانی فرزند غلامعلی اهل شهر نراق 04/01/1391


۹۱/۱۱/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook