سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی رتبه اول ایثار و فداکاری را به خود اختصاص داده است .

325736_3607435225790_2026979348_o.jpg

اولین شهید استان ، سردار محمد علی قجری جمعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات اهل شهر نراق می باشد که چهار ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی در مصاف با گروهک ملحد کومله در سنندج به شهادت رسید .

scan0390.jpg

 سردار شهید محمد علی قجری

نوجوان ترین شهید استان مرکزی علیرضا رزاقی و مسن ترین شهید مندعلی نباتی از اهالی شهر نراق هستند .

36.jpg          11.jpg

شهید علیرضا رزاقی                 شهید مندعلی نباتی

برابر مستندات موجود به نسبت جمعیت سه هزار نفره نراق بالاترین شهید ، بالاترین آزاده ، بالاترین رزمنده ، بالاترین استعداد نیروی بسیج به ویژه در جبهه ، بالاترین استعداد نیروی ارتشی در جنگ ، بالاترین حضور رانندگان در جنگ ، بالاترین کمک های مردمی به دفاع مقدس و ده ها بالاترین دیگر مربوط به مردم فهیم و با فرهنگ شهر نراق می باشد .

 

پنج شنبه 8/1/1392 همه بالاترین ها در مسجد جامع گرد هم آمدند تا برای تشکر از 80 نفر از بالاترین انسان های کره زمین و شش فرشته گمنام همایش سالانه اجرا کنند تحت عنوان      " یادواره شهدا "

http://upload.tehran98.com/img1/1opfwj3amrqaoh5pyca2.jpg

تمامی مسئولین منطقه از جمله دکتر علیرضا سلیمی نماینده محترم دلیجان و محلات و فرمانداران این دو حوزه آقایان محسن اکبری و غلامعلی یار محمدی در کنار مردم خونگرم شهر حضور داشتند . روحانیت محترم از جمله حجت الاسلام علی اکبر حیدری امام جمعه شهرستان شازند اراک نیز زینت بخش محفل بودند .

img_2505.jpg

خانواده های معزز شهیدان نراق به عنوان ولی نعمتان به عنوان میزبانان همایش از حضور امت خداجو دلگرم تر از گذشته گردیدند .

img_2513.jpg

سعید احمدی قاری ممتاز به زیبایی آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کرد .

onceoacr7qhhbctx982l.jpg

دکتر فرزاد جمشیدی مجری توانمند سیمای جمهوری اسلامی با یاد آوری از حماسه آفرینی شهیدان نراق تک تک نام آنها را قرائت کرد و طرحی نو عرضه نمود .

gjh26ybqtie7ed34wmg.jpg

حجت الاسلام مهدی ایمانی امام جمعه محترم نراق از آحاد مردم و مسئولین که از راه های دور و نزدیک در یادواره شرف حضور رسانده بودند تشکر نمود .

x274nwxtfnx8zom2jo3u.jpg

سخنران یادواره حجت الاسلام سید حسین آقامیری با برشمردن شخصیت علمی فاضلین نراقی مطالب ارزنده ای را ایراد فرمود .

xc5mifr2nfxcayk51ns.jpg

ذاکر اهل بیت حاج محمود شریفی (کمیل)با ذکر ائمه و شهیدان اشک ها را روان و قلب ها را از زنگارهای دنیوی شستشو داد .

jwfsxt16ifl1ixu3088p.jpg

به دلیل حضور گسترده مردم این بار یادواره در دو مکان مجاور هم مسجد جامع(مردانه) و حسینیه سید الشهدا(زنانه) برگزار گردید .

img_2504.jpg  img_2536.jpg

مجری از مسئول اجرایی ستاد یاواره شهدای نراق سرگرد مهدی نباتی فرزند شهید مندعلی به دلیل برپایی با شکوه مراسم تقدیر و تشکر کرد .آقای جمشیدی همچنین از جانباز و آزاده حاج احمد ابوالحسنی به دلیل هزینه و تهیه پلاکارهای مختلف از شهیدان و همچنین تهیه هزار نسخه از جدیدترین عکس 80 شهید نراق قدردانی کرد .

q83suenbu4orqgh1tpuy.jpg

                                                                                                                                                                                                                                   احمد ابوالحسنی ، مهدی نباتی

فعالیت های فرهنگی کارمندان شهرداری خصوصا بسیجی حاج محمود مرادی و اعضای شورای شهر در خیابان ها و داخل مسجد به شایستگی مورد تشویق مجری برنامه و مردم قرار گرفت .

img_2371.jpg

            محمود مرادی

بسیجیان در جای جای مراسم مشغول خدمت گزاری بودند . ساخت و نمایش کلیپ از شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس جذابیت خاصی به مجلس داد . بسیجیان بیرون مسجد ایستگاه صلواتی ایجاد کرده بودند و از مردم با شربت و شیرینی استقبال می کردند .

4r4et683jliklk3s6rh.jpg   img_2495.jpg

بسیجیان به هنگام ورود مردم به مسجد با لباس های یکدست و یکرنگ به طرز باشکوهی به مردم خیر مقدم می گفتند .

img_2480.jpg     rmd8wqc7d086jmrmlprf.jpg

محل استقرار مجری مثل سنگر جبهه به زیبایی طراحی گردیده بود .توسط بسیجیان با توری های استتار و چفیه و چراغ فانوس نماهای قشنگی ایجاد شده بود ویدیو پروژکتور در داخل مسجد کمک حال مجری و به موقع تصاویر جلسه و یا کلیپ را روی چندین پرده در قسمت های زنانه و مردانه به نمایش می گذاشت .

gjh26ybqtie7ed34wmg.jpg          img_2507.jpg

چند نفر از بسیجیان به فیلمبرداری و انداختن عکس مشغول بودند .حضور چند نفر از آزادگان نراق در مراسم یادواره ، جلوه شکوهمندی از حماسه و ایثار را عرضه داشت . همچنین حضور تعداد کثیری از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و دوستان شهدا مجلس را زینت بخش کرده بود . شبکه تلویزیونی آفتاب مربوط به سیمای جمهوری اسلامی در اراک مجلس یادواره را با همه زحماتش پوشش داده و به زودی منعکس می نماید .گروه تشریفات پس از پایان مراسم از مسجد تا گلزار شهدا با نواختن مارش نظامی به زیبایی همایش افزود .

img_2564.jpg  img_2562.jpg

برافراشتن پرچم و بیرق به همراه تمثال مبارک رهبر کبیر انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آیت الله سید علی خامنه ای در جلوی صفوف توسط بسیجیان زینت بخش یادواره گردید .

img_2557.jpg

زمانی که مردم ، مسئولین و خانواده های معزز شهیدان به گلزار شهدای نراق وارد شدند به تابلوهای زیبایی بر روی قبور مطهر شهدا مواجه شدند که شهرداری و شورای شهر مسئولیت ساخت آن را بر عهده داشتند . بسیاری از شهید دوستان و خانواده شهدا از این اقدام منظم و طراحی شده تشکر داشته و برای بانیان و دست اندرکاران دعا کردند .

2vsw99nzlurww13l6mv.jpg  f14355idjhfsbahgon.jpg

مادر یکی از شهدا که از داشتن سواد تحصیلی محروم است به شهردار گفت حالا به راحتی می توانم قبر فرزندم را بین قبور بشناسم و به عکس دلبندم بنگرم و عقده هایم را خالی کنم . قبلا که تابلو و عکس نبود و فضا مسطح بود شرایط برایمان دلنشین نبود ولی اکنون گلزار شهدا دارای حال و صفای گذشته شده و زیباتر گردیده است .

img_2351.jpg

نمایشگاه و ماکت های دوران جنگ در داخل بسیج نراق ساخته شده و استفاده برای عموم در نظر گرفته شده بود . این اقدام کم نظیر یکی از فعالیت های فرهنگی در راستای یادواره بود که مورد استقبال زنان و مردان و خانواده شهیدان قرار گرفت .

img_2560.jpg

بر اساس نظر سنجی ، پانزدهمین یادواره شهدا نسبت به سال های قبل از شرایط مطلوبی برخوردار بود . فعالیت مسئول ستاد یادواره سرگرد مهدی نباتی چشمگیر بود .

img_2559.jpg

توصیف شهیدان نراق و چیدمان نام آنها به شکل های مختلف از جمله هفت سین نوروز از جذاب ترین اقدام های مجری یادواره دکتر فرزاد جمشیدی بود .

 

 

وبلاگ سلحشوران شهر نراق 12/01/1392


۹۲/۰۱/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook