سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

متولد 1346 در شهر نراق هستم . دفترچه گرفتم و از تاریخ 18/4/1365 لغایت 18/8/1367 خدمت سربازی ام را انجام دادم .




ابتدا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان معرفی شدم . دوره آموزش تکمیلی را در کارچان در 15 کیلومتری اراک که از سال 1388 از روستا به شهر تبدیل شده اعزام شدیم .

image5614.jpg

گروه ما اولین دوره بود که در آموزشگاه کارچان دوره آموزشی دیدیم و در چادرهای انفرادی استقرار داشتیم .

در اوج جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار وظیفه به شهر اهواز مرکز استان خوزستان اعزام و در لشکر مهندسی 42 قدر و در واحد تبلیغات سازماندهی گردیدم .


image5607.jpg
حسینی در سالهای دفاع مقدس

بعضی پاسدار وظیفه های هم دوره من در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آقایان سعید سامری فرزند حسین - غلامرضا قجری فرزند یوسف - سید باقر باباکریمی فرزند سید محمود مشهور به حاجی بودند .
image5623.jpg

دو سال پایانی دفاع مقدس در جبهه ها فعالیت داشتم لیکن در عملیات ها مستقیما حضور نداشتم . در پدافندی عملیات های کربلای 4 در جنگل های آبادان ؛ کربلای 5 در شلمچه و مدت کوتاهی در بیستون کرمانشاه انجام وظیفه می کردم . شش ماه هم در پدافندی جبهه جزیره مجنون حضور داشتم که یکبار نیروهای ارتش عراق پاتک کردند .


    image5613.jpg                                                   image5624.jpg 

سردار شهید قدرت الله کمره ای فرزند رمضان اهل شهر نراق را کرارا در جبهه می دیدم . ایشان پاسدار و فرمانده مخابرات لشکر 42 مهندسی قدر بود . دی ماه 1365 و پس از عملیات کربلای 4 او را در مقر شهید صبوری دیدم که صورتش کمی سیاه شده بود .



علت را جویا شدم که گفت مقداری شیمیایی شده ام و لزومی ندارد کسی مطلع شود . حتی برای معالجه جبهه را ترک نکرده و تحت مداوا قرار نگرفت.

قسمتی از لشکر مهندسی 42 قدر از جنوب به غرب منتقل و بنده هم توفیق داشتم با سردار قدرت در مقر بیستون کرمانشاه حضور داشته باشم .


      image5621.jpg                                                     

پس از عملیات کربلای 5 که شهر نراق ده شهید تقدیم کرد خانواده های حدود 70 رزمنده دیگر نراقی نگران شده بودند . سردار کمره ای که برای استفاده ازمرخصی به نراق رفته بود به مادرم قول می دهد زمانیکه به جبهه باز گردم برای فرزندت سید حسین مرخصی گرفته و برای دیدارتان او را به مرخصی بفرستم .

image5644.jpg

خودش از مسئولین لشکر برایم مرخصی گرفت و من را برای چند روز روانه زادگاهم شهر نراق کرد .

image5648.jpg

بدترین حادثه تلخی که شنیدم شهادت سردار قدرت الله کمره ای در جبهه شلمچه خرمشهر تاریخ 4/3/1367 است . خاطراتی از این شهید بزرگوار در ذهن و خاطرم باقی است .


dsc00002.jpg

سید حسین حسینی فرزند سید حسن اهل شهر نراق 22/4/1391


۹۲/۰۹/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook