سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

زمان 9 آذر 1357 مطابق با 29 ذی الحجه 1398 قمری بود . اعتصابات کم و بیش سراسر ایران را فرا گرفته بود و رهبر کبیر انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی(ره) در نوفل لوشاتو فرانسه هدایت انقلاب را بر عهده داشت .


7e4iaedwrxzigrc8wynf.jpg

غلامرضا قجری

جو همچنان پلیسی و هراسناک بود و پاسگاه ژاندارمری نراق به ریاست آقای اسماعیل میهن دوست اوضاع را کنترل می کرد .


trr.jpg

          اسماعیل میهن دوست

سال سوم دبیرستان حاج عباس معصومی شهر نراق تحصیل می کردم . با حسین نباتی و مظاهر لطفی همکلاس بودم .


                                  5.jpg  a6979872125d.jpg

                                                              حسین نباتی                                سردار شهید مظاهر لطفی


در سالن دبیرستان یک قاب که داخل آن عکس های شاه ؛ فرح و ولیعهد بود . آن روزها شکستن ؛ برداشتن و یا تعویض عکس مبارزه مهمی به شمار می رفت .


http://www.khabarfam.com/images/2013/01/31002.jpg

با حسین نباتی هماهنگ کردم و در فرصت مناسبی که خلوت بود قاب عکس را برداشته و در کاپشنم قایم کردم و آمدیم حیاط دبیرستان و حسین با دست قلاب گرفت و از روی دستانش از دیوار بالا رفتم و به سمت کوچه پریدم .


image4337.jpg

به سمت باغ محمد عباس آ صادق(محمد رمضانی فرزند عباس بن صادق) رفتم و در گنجی خلوت قاب را داخل کوره مخفی کردم و زود به محیط تحصیل بازگشتم .

نباتی با یکی از انقلابیون مشهور شهر به نام میرزاعلی کمره ای فرزند فتحعلی که منبت کار بود هماهنگ کرد تا عکس امام خمینی را جایگزین عکس شاه کند تا مجددا به سالن مدرسه آویزان کنیم .


sry.jpg

                                                                                                                                          میرزاعلی کمره ای

این فعالیت خطراتی هم داشت که با عشق انجام می دادیم و آمادگی تهدیدات آن هم بودیم .زنگ پایان روز تحصیل نواخته شد . مستقیم به باغ رفتم که در کمال حیرت دیدم قاب عکس سر جایش نیست . خیلی دمق و از طرفی نگران شدم که نکند پاسگاه بویی برده باشد .


ali tavakoli011.jpg

      غلامرضا قجری

روز بعد که با بهترین دوست انقلابی ام مظاهر لطفی مواجه شدم  با خونسردی گفت قاب عکس را چکار کردید ؟

http://tinn.ir/images/anniversaries/an00000011-b.jpg

شصتم خبر دار شد که برداشتن قاب عکس شاهنشاهی از کوره آب کار مظاهر است . معلوم شد او هم به طور نامحسوس از این اقدام پشتیبانی داشته و صحنه را کنترل می کرده که مشکلی پیش نیاید .

image4319.jpg

امروز و فردا شد تا قاب نزد کمره ای برده شود که 22 بهمن فرا رسید و انقلاب پیروز شد .

جنگ بر انقلاب نو پای ایران تحمیل شد و سردار حسین نباتی از فرماندهان جنگ جانباز گردید  و سردار مظاهر لطفی تاریخ 11/8/1361 طی عملیات محرم به شهادت رسید و عکسش داخل همان قاب جایگزین شد .


img_7646.jpg

رزمنده جانباز غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی اهل شهر نراق 19/11/1391

 

۹۲/۱۱/۰۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۱ آبان ۹۴ ، ۲۳:۵۶ احمد علی اکبری
با سلام خدمت تمامیه دست اندرکاران سایت سلحشوران نراق
بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از بابت راه اندازی سایت
که کاریست بس دشوار و طاقت فرسا اعلام می نمایم و از خداوند منان ارزوی
توفیق و پیشرفتتان را دارم . احمد علی اکبری نراقی
21/8/1394

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook