سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حاج رمضان کاظمی به فرزند شهیدش محمد پیوست

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۳:۲۷ ب.ظ

شهدا برکات روی زمین بودند که آسمانی شدند و ما در حسرت آنها مانده ایم . با خانواده های شهدا ارتباط می گرفتیم تا بلکه سیره و سجایای اخلاقی فرزندانشان را بجوییم . ولی زمان پویاست و خانواده های شهیدان که ولی نعمتان ما هستند یکی یکی از بین ما عروج می کنند و ما می مانیم و بار مسئولیت سنگین که آیا توانمندی به اهتزاز نگه داشتن پرچم شهدا و خانواده هایشان را دارا می باشیم . این پرچم حماسه و ایثارهمان پرچم آزادگی حسین بن علی(ع) در نینواست .

sabf_picture_625.jpg
مرحوم حاج رمضان کاظمی

 

چنین روزهایی در سال گذشته تاریخ 22/10/1391 مصادف با 28 صفر مرد و زن صبور و مومن در زادگاهشان شهر نراق مورد ملاقات گروهی از سلحشوران شهر نراق قرار گرفتند .


حاجی رمضان کاظمی فرزند محمد باقر متولد 1311                                                                                                                     حاجیه زیور کرباسی فرزند علی متولد 1321

l4rt_picture_619.jpg
حاجیه زیور کرباسی ، مرحوم حاج رمضان کاظمی


آنها دارای شش فرزند به اسامی معصومه ، اکرم ، اعظم ، علی ، محمد و مهدی می باشند که از بین آنان محمد کاظمی به شهادت رسیده است .  حاجی رمضان و همسرش در خصوص فرزند دلاورشان محمد کاظمی اظهار داشتند :

محمد رعنا جوان 17 ساله ما در هنرستان نمونه تهران در منطقه سه راهی تختی تحصیل می کرد و یک درس دیگر برای دریافت دیپلمش مانده بود که از طریق بسیج و به فرمان رهبرش آیت الله سید روح الله خمینی(ره) درس و مدرسه را رها و راهی جبهه گردید . اولین اعزامش بود که عاشقانه پر کشید .

9sli_0072.jpg

دایی محمد به نام حسن کرباسی فرزند علی طلبه بسیجی بود که تاریخ 21/1/1365 طی پدافندی عملیات والفجر هشت در شهر بندری فاو عراق به شهادت رسید .

wwe8_0024.jpg

پسر خاله اش علی اکبر صادقی فرزند منوچهر که هم سن و سال خودش و دایی اش حسن بود یکماه و نیم قبل اعزامش در عملیات کربلای پنج تاریخ 12/12/1365 در شلمچه خرمشهر به شهادت رسید .

5kc3_0068.jpg

محمد که دایی و پسر خاله اش به شهادت رسیده بودند دیگر سر از پا نمی شناخت و روانه جبهه شد که ایشان نیز تاریخ 31/06/1366 طی عملیات کربلای هشت در شلمچه خرمشهر استان خوزستان مظلومانه به شهادت رسید .

zbql_picture_626.jpg

در منطقه افسریه تهران با حضور گسترده مردم تشیع شد و بعد در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در دل خاک آرام گرفت و رستگار شد .

5wh9_picture_624.jpg

شنبه 5/11/1392 آخرین روز پایان عمر پر برکت حاج رمضان کاظمی پدر شهید محمد رقم خورد و یکشنبه 6/11/1392 توسط مردم خداجو و خانواده تشییع و در قطعه صالحین بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

 

سایت سلحشوران شهر نراق

 

۹۲/۱۱/۰۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook