سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سال 1356 در شهر نراق آموزشگاه تعلیم رانندگی داشتم . با بعضی از طلبه های شهر رفت و آمد می کردم و با بعضی از آنها همکلاس بودیم .

kqz6_vkch.jpg

عباس پیشه ور مشهور به حسینعلی

 

حجج اسلام : محمد فروغی فرزند حسین ، علی محمد مهدیزاده فرزند ابوالفضل ، سید حسین باشی(حسینی نژاد) فرزند سید میرزاآقا ، علی محمد رمضانی فرزند تقی ، علی محمد حیدری فرزند حسین از جمله طلبه هایی بودند که با آنها ارتباط و بیشتر آنها توسط بنده مهارت رانندگی را فرا گرفتند . اولین سردار شهید استان مرکزی محمد علی قجری نیز نزد بنده رانندگی یاد گرفت .

 

c1dj_zdtu.jpg

مبارزات مردم به پشتیبانی از رهبرشان حضرت آیت الله سید روح الله خمینی(ع) در اوج بود . پاسگاه ژاندارمری نراق نیز به نوبه خود یکی از مکان های بود که با چندین ژاندارم لجام گسیخته و تعدادی سرباز اجازه فعالیت به انقلابیون را سلب می کرد .

f8e7_30_8511110448_l600.jpg

روزی از مقابل پاسگاه ژاندارمری در حال عبور بودیم که آقای اسماعیل میهن دوست رئیس آن به  ماشین ما دستور توقف داد . به آقای حسینی نژاد که پشت فرمان پیکان بود گفت شما برای چی باید رانندگی تعلیم ببینید ؟

آقا حسین باشی گفت طلبه ها باید رانندگی بیاموزند تا از این وسیله برای اهداف ارزش مدارانه خود استفاده کنند .

38l_1_(19).jpg

فرمانده اسماعیل  میهن دوست اهل اراک  که فردی میهن پرستی بود من را از وسیله پیاده کرد و برد داخل پاسگاه و گفت شنیده ام روحانیون از طریق ماشین تو اعلامیه به نراق حمل می کنند . اگر یک بار از داخل ماشینت جاسازی اعلامیه بگیرم به جایی می فرستم که دیگر روی نراق را نبینی .

83f_dsc00109.jpg

انقلابی ترین روحانی نراق که خیلی دو آتشه فعالیت می کرد شیخ علی رمضانی بود . سال 1356 با ایشان می رفتیم شهرستان خمین و از منزل امام که در اختیار برادرش آیت الله سید مرتضی پسندیده بود اعلامیه های حضرت امام راحل را می گرفتیم و در نراق و دلیجان و روستاهای پیرامون پخش می کردیم .

79oy_33_8511110448_l600.jpg

یکی از شب ها شیخ محمد فروغی به همراه چهره مشهور انقلابی آقای میرزاعلی کمره ای رفتیم دلیجان تا موقع نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان اعلامیه توزیع کنیم . مردم مومن به محض اینکه در نماز به سجده رفتند من اعلامیه ها را پخش کردم و آنجا را ترک کردیم .

m3eu_feer.jpg

بعد رفتیم مسجد جامع در خیابان طالقانی دلیجان و کنتور برق را ابتدا خاموش کردم و با استفاده از تاریکی توانستیم اعلامیه ها را پخش کنیم . به مشهد اردهال نیز زیاد می رفتیم برای پخش اعلامیه چون آنجا مسافرین زیاد داشت و تردد بیشترصورت می گرفت .

 

meea_13_42908.jpg   6mom_27167_260.jpg

فعالیت های انقلابیون به همین نحو ادامه داشت تا اینکه 26 دی 1357 با فرار محمد رضا پهلوی از کشور جشن و شادمانی سراسر کشور و نراق را فرا گرفت . 12 بهمن هم امام خمینی از فرانسه وارد کشور شد و چند روز بعد در 22 بهمن 1357 انقلاب مردمی به پیروزی رسید .


p8nm_dds.jpg

 

عباس پیشه ور فرزند غلام محمد مشهور به حسینعلی اهل شهر نراق 25/1/1391

 

۹۲/۱۱/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook