سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

پیکر مطهر شهید حمیدرضا انصاری نراقی همچنان مفقود است

پنجشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۰ ب.ظ

حمیدرضا انصاری فرزند حسن سال 1344 در شهر تهران از یک خانواده مذهبی متولد شد . فرزند سوم خانواده و در فامیل به خوشنامی و داشتن ایمان زبانزد و در کمک به اطرافیان و انسان های بی بضاعت همواره پیش قدم بود . او با اندیشه های پویا در قبال تهاجم به کشور ایران احساس مسئولیت می کرد .

 

g6mo_fu.jpg


مقطع جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران به خدمت مقدس سربازی اعزام شد . پس از آموزش در لشکر 21 حمزه سید الشهدا(ع) گردان 140 گروهان یک سازماندهی گردید . در حین سربازی مشکلاتی برایش پیش آمد که حدود هشت ماهی مجبور به ترک خدمت گردید و لیکن با راهنمایی خانواده و از جمله پدرش به خدمت بازگشت .

 

e8jz_mafghood.jpg

 

مرداد 1367 دفاع مقدس پایان یافت ولیکن دو ماه بعد تاریخ 1/7/1367 در اثر فعالیت های ایذایی و شیطنت های ارتش بعث عراق در منطقه دهلران استان ایلام حمید رضا انصاری مفقود گردید . دو سال بعد مرداد سال 1369 که اسرا مبادله و از اردوگاه های رژیم بعث عراق به ایران بازگشتند خانواده وی اثری در بین آنان بدست نیاوردند . نهایتا ارتش شهادت ایشان در تاریخ 1/7/1367 را تایید و به عنوان جاوید الاثر به خانواده اعلام نمود .

tb6d_sms-shahidan.jpg

 

شهید حمید رضا علاقه به زادگاه پدری اش شهر نراق داشت . مادرش خانم گیلان نایب پور فرزند حبیب اهل کاشان و پدرش حاج حسن انصاری فرزند محمد حسین اهل شهر نراق سال ها چشم انتظار فرزند و یا جنازه اش شدند که خبری نشد تا اینکه آنها مرحوم شدند .

 wz82_عکس۰۴۸۶.jpg

 یادمان شهید انصاری در گلزار شهدای شهر نراق

 

حاج حسن انصاری تاریخ 13/10/1372 پس از فوت در قطعه 102 ردیف 99 شماره 44 بهشت زهرا(س) دفن شد . آقای انصاری در کنار محمد رضا یوسفی قبری خریداری و علاقمند به دفن در این مکان بود و در قطعه منتسب به خانواده های شهدا میسر نگردید . گیلان خانم نیز تاریخ 27/08/1388 فوت و در قطعه 45 ردیف 99 شماره 44 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

 

nrkl_13921008000536_photoa.jpg


از شهید وصیتنامه وجود ندارد و زندگینامه شهید پس از 25 سال برای اولین بار با کمک وبلاگ سلحشوران شهر نراق تهیه گردید .

برادران شهید آقایان غلام و محسن انصاری طی تماس تلفنی مطالب فوق را اظهار و گفتند ما در شهر نراق به نوه طلعت خانم مشهور هستیم که قبرش در امامزاده سلیمان قرار دارد .

 

5msx_fuxcfyufy.gif


۹۳/۰۲/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook