سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مجتمع خدمات بهزیستی شهدای شهر نراق

شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۱ ب.ظ

همه جای شهر نشان و آوازه ایثارگری مردم هویداست . نام شهدای شهر نراق بر سر درب مجتمع خدمات بهزیستی به آراستگی محیط افزوده است .

 

4p82_img_1524.jpg


این بنا به نام " خانه فرهنگ روستایی " تاریخ 26/10/1351 با تامین اعتبار توسط اداره کشاورزی شهرستان محلات(آقای دالایی اهل خمین) احداث گردید .زمین آن توسط شهرداری نراق(زمانی که آقای مرتضی رادفر سرپرست شهرداری بوده) واگذار شد . همچنین دو نفر از خیرین مشهور مرحوم حاج روح الله شنتیایی(متوفی شهریور 1390 ) و حاج عباس معصومی نسبت به تکمیل راه اندازی مساعدت نمودند . پس از انقلاب مهد کودک و به نام خدمات بهزیستی نامگذاری شد.

 

s1bj_img_1527.jpg

 

در اواخر سال تحصیلی به دعوت سرکار خانم اشرف السادات بابایی(همسر مکرمه رزمنده قاسم عظیمی و خواهر سید مرتضی بابایی و مرحوم حجت الاسلام سید ابوالفضل بابایی از رزمندگان دفاع مقدس) از مجتمع بازدید به عمل آمد .

 

vn1_img_1531.jpg

 

چهره های معصوم کودکان در حال آمادگی اولیه برای کسب علم و تعقل نمایان بود . لحظات لذتبخش بود و به درخواست مربی سرکار خانم مینا سادات موسوی نونهالان ادای احترام کرده و همخوانی کوتاهی را اجرا کردند .اوقات کوتاه ولی فرحبخش به سرعت سپری و عکس های یادگاری انداخته شد . در حال گرفتن عکس و در بین شادی مهد کودکی ها ؛ لنز دوربین متوجه آسیه عضایی در بین جمع شد که به طور استثنایی عکس جداگانه ای گرفته شد .

rwsj_img_1532.jpg

                                                                                                                                               آسیه عضایی

حیاط بهزیستی در کوران انقلاب خاطره انگیز است . علتش اینکه نوجوان 15 ؛ 16 ساله بودیم و قبل یا بعد از تظاهرات ضد شاهنشاهی در زمین فوتبال خاکی(کلانتری فعلی) جنب این ساختمان فوتبال بازی می کردیم و هر از چندی توپ وارد حیاط بهزیستی می شد . چاره ای جز دق الباب درب ساختمان نبود .

777h_img_1530.jpg

آقای حسین صادقی فرد فرزند ... (پدر بزرگ شهید علیرضا صادقی فرد) و همسرش سرکار خانم آغا موسوی فرزند سید محمد آقامیر که در این ساختمان حضور داشتند با خوشرویی و بعضا نیز با ترشرویی توپ را به زمین بر می گرداند تا شور و نشاط و زندگی ادامه یابد . آن زمان این خانواده دختر کوچولویی به نام معصومه داشتند که متاسفانه پس از تشکیل زندگی و در میانسالی فوت نمود .از همکاری خانم اشرف السادات بابایی فرزند رضا مدیر مجتمع خدمات بهزیستی شهدای شهر نراق و نیز جناب آقای محمد کاظمی فرزند محمود کارمند این مجتمع تشکر می کنیم .

eqid_img_1525.jpg

 

                                                                                                    

۹۳/۰۴/۰۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook