سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

احمد ابراهیمی نراقی و شهدا امامزادگان عشقند

پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱ ب.ظ

اینجانب محمود ترابی فرزند قاسمعلی اهل روستای خاوه اردهال از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی تاریخ 10 تیر 1359 به خدمت سربازی اعزام شدم .

s99ifdie91hmpnths2d3.jpg

 

از خاوه 13 نفر و از شهر نراق 3 نفر به اسامی احمد ابراهیمی فرزند عباس ؛ اصغر جعفری فرزند امیر و اصغر جعفری فرزند ... بودیم .

دوره آموزش را درمرکز آموزشی ۰۳ عجب‌شیر از واحدهای مراکز آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان آذربایجانشرقی سپری کردیم .

 

p7ytqyag0nesiegtxuy.jpg

 

30 شهریور 1359 پس از پایان دوره در لشکر 81 زرهی کرمانشاه تیپ 3 - گردان 211 تانک سازماندهی و به پادگان ابوذر در 20 کیلومتری شهرستان سر پل ذهاب منتقل شدیم .  چند مرحله برای دفع تجاوز دشمن بعثی به خطوط مقدم اعزام شدیم و سلحشوری سربازان ارتش مثال زدنی بود .

p2ji7kwzr9o0tiz1cjx.jpg

 

احمد ابراهیمی برای برپایی آیین های عاشورایی زادگاهش شهر نراق به مرخصی رفت و تاریخ 26 و 27 آبان 1359 یعنی تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را پشت سر گذاشت و چهارشنبه 28 آبان 1359 برابر با 11 محرم 1401 به پادگان محل خدمتش بازگشت. تاریخ  20  آذر 1359 الی 27 آذر 1359 به مدت یک هفته تعدادی از سربازان از جمله ابراهیمی در جبهه آب باریک حضور فعّال داشتیم و پس از پایان ماموریت مجددا به پادگان ابوذر بازگشتیم .

sf978sj2idyn7lfpz29h.jpg                                                                                                                                              rox06kelswz9ytqcm.jpg

مجددا نام تعدادی از ما در لیست خط مقدم جبهه نوشته و اعلام شد که چند نفر از سربازان به فرمانده گروهان اعتراض کردند ولی دشمن در حال تهاجم به کشورمان بود و می بایست با متجاوزین وارد جنگ شویم .

d2g7w5ech85ib330qqm.jpg

شهید احمد ابراهیمی

تاریخ 2 دی 1359 سی سرباز برای استقرار به منطقه سرآبگرم سرپل ذهاب اعزام شدیم . نیروهای ارتش متجاوز عراق برای جمع آوری اطلاعات به پشت خط تانک های ایرانی نفوذ می کردند .من و احمد هم پُست بودیم . شب که از ارتفاع به جبهه کوره موش نگاه می کردیم آتشبارهای سنگین عراق را به اتفاق تماشا می کردیم .

u52w3kb1kni9mc3qd0sg.jpg

مورخ 4 دی 1359 فرمانده اعلام کرد امروز نوبت ترابی و ابراهیمی است که غذای نیروها را بیاورند و توزیع کنند . آمدیم سر جاده آسفالته که یک استخر آب آنجا بود . احمد گفت محمود چند لحظه صبر کن تا من غسل کنم و درون آب سرد رفت .لباس هایش را پوشید که در همین اثنا ماشین غذا از راه رسید و از طرفی توپخانه ارتش عراق بی رحمانه منطقه را زیر آتش گرفت و گلوله باران می کرد . ما غذا را تحویل گرفتیم و تا خواستیم حرکت کنیم که یک گلوله توپ دشمن کنار ماشین از سمت راننده به زمین خورد .

cro8ryxq12gmrfcpdtb.jpg

خاک که فرو نشست نظاره کردیم که چند نفر مجروح و من از ناحیه شکم زخمی شدم و در کمال حیرت احمد ابراهیمی را دیدم که بال در بال فرشتگان گشود و به شهادت رسید . کاش سوال می کردم همین دقایق قبل چه موضوع با اهمیتی برایت روشن شد که در این سرمای زمستان غسل کردی و کاش سوال می کردم غسل شهادت یعنی چه و برای چه زمانی است ؟

ndfj7lu3cg3mw7127jg5.jpg

                                                                                                                                                                                خانم بهجت عظیمی مادر اولین سرباز شهید در نراق

 

احمد ابراهیمی فرزند عباس متولد سال 1340 دومین شهید شهر نراق و اولین سرباز شهید بود که پس از شش ماه خدمت سربازی به عند ربهم یرزقون پیوست . پیکر مطهرش پس از تشییع بر روی دستان مردم منطقه خداجو و شهید پرور دلیجان در بقعه شاه سلیمان نراق در ایوان عرش منزل گرفت .

cr78ownp68kedn4ms5n.jpg

شهید ابراهیمی و سایر شهدا امامزادگان عشقند زیرا رهبر انقلاب امام خمینی(ره) فرمود :
شهدا امامزادگان عشق اند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است .

dzmjm03a7rv4mucpxeba.jpg

 

محمود ترابی فرزند قاسمعلی اهل خاوه اردهال خادم حضرت علی بن باقر(ع) 16/5/1393

 

۹۳/۱۱/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook