سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

عکس من مقابل فروشگاه آتش گرفته کورُش تهران

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱ ب.ظ

اینجانب در شهر نراق به نوه جوکار مشهور هستم . پدر بزرگم مرحوم سید احمد جوکار فرزند سید جلال (1270 1347) و مادر بزرگم مرحومه فاطمه عابدی فرزند محمد باقر(. 1382) نام داشتند که مورد احترام قاطبه مردم بودند .

2ffto3uztsfb50b557wz.jpg

علی عابدی

حکومت نظامی از ساعت شش صبح اعلام شده و اجتماع بیش از سه نفر ممنوع گردید ، ولی مردم مومن توجهی به تهدیدات رژیم شاه نداشتند .

vwo8ox35ns3wapmtke8y.jpg

  مرحوم سید احمد جوکار

انقلابیون صبح جمعه 17 شهریور 1357 در میدان ژاله شهدا و مجروحین زیادی تقدیم کرده و از حکومت محمد رضا پهلوی و دولت جعفر شریف امامی برای این شقاوت ناراحت بودند . مقطع انقلاب به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) من محصل و 14 ساله بودم و با موتور سیکلت یا بدون آن در اکثر راهپیمایی های منطقه انقلابی خیز شرق تهران حضور می یافتم .

stq0hovvbf98a939uv.jpg

عصر روز 17 شهریور 1357 مقابل فروشگاه شعله ور کورُش در خیابان فرح آباد(پیروزی) ایستاده بودم و آتش گرفتن 4 طبقه فروشگاه را تماشا می کردم . عکاس های ایرانی و خارجی تصاویر متعددی از خشم انقلابیون و آتش زدن فروشگاه می انداختند.

u1labxur7yb23ibxqb.jpg

کیوان عابدی و برادرش علی عابدی

بهمن ماه 1361 در مدرسه ی راهنمایی که اکنون به نام زراعتکار نام دارد به آدرس خیابان پیروزی نبش چهارم نیروی هوایی به مناسبت دهه فجر نمایشگاهی از عکس های خبرنگاران در زمان انقلاب مردمی به نمایش گذاشته بودند .

4pji8yf90ps09wlh9ue.jpg

بنده محو تماشای عکس ها بودم که به یک باره تصویر خودم را مشاهده کردم . لحظه ای شوکه شدم و دقت کردم دیدم جوانی 14 ساله و محصل بودم که با موهای سر کاملا کوتاه مقابل فروشگاه کوروش هستم که در حال سوختن است .

lf8g5tcy0h1yovrkcavs.jpg

از شوق رفتم و به خانواده و اقوام گفتم و همه آمدند مدرسه ی زراعتکار و عکس را دیدند . بسیار علاقه دارم آن عکس را داشته باشم و دوباره ببینم .

cq7nhfsx56t3qih1mho8.jpg

علی عابدی فرزند محمد اهل شهر نراق 4/9/1393



توضیحات سلحشوران شهر نراق



فروشگاه‌های کورُش توسط آقای حمید کاشانی اخوان در سال ۱۳۴۹ تاسیس گردیدند و سپس آقای سید احمد خیامی فرزند سید علی اکبر با ایشان شریک شد . پس از چند سال تعداد آنها به 14 فروشگاه‌ در تهران رسید .

j5wz69hr3tpkv1ltjn40.jpg

فروشگاه کورُش واقع در ابتدای خیابان نبرد در چهار راه کوکاکولای تهران در چهار طبقه در بعد از ظهر 17 شهریور 1357 به نشانه اعتراض به کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع توسط مامورین شاه در میدان ژاله توسط انقلابیون به آتش کشیده شد .

woejkou1zjs1niq4vj0.jpg

چند سالی است فروشگاه کسا در محل فروشگاه مخروب شده کورُش ابتدای خیابان نبرد در چهار را کوکاکولا ( خیابان پیروزی) احداث و راه اندازی گردیده است .

۹۳/۱۱/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook