سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 

کتاب " خاطرات ایرج اسکندری "

 
کتاب خاطرات ایرج اسکندری توسط موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی در 666 صفحه سال 1372 چاپ گردیده است .

 

810mrr897d1ljkdswj.jpg


توضیحات سلحشوران شهر نراق


ایرج اسکندری فرزند یحیی میرزا سال ۱۲۸۶ در تهران متولد شد. وی نماینده دورهٔ چهاردهم مجلس شورای ملی، وزیر پیشه و هنر در کابینه قوام‌السلطنه و سال ها دبیر اول حزب منحله توده ایران و یکی از اعضای شاخص گروه ۵۳ نفر و از بنیانگذاران این حزب بود . ایرج اسکندری با نام مستعار «جمشید» فعالیت تشکیلاتی داشت

 

zqk0rn12gcxd7xe3kam1.jpg

 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مشارالیه به ایران آمد و در مصاحبه‌ای با مجله «تهران مصور» از مواضع حزب توده و بعضی رفتارهای گذشته آن، انتقاد کرد. حزب توده به این مصاحبه اعتراض ‌و سپس آن را انکار کرد و در ‌‌‌نهایت تحت فشار حزب توده و به خصوص نورالدین کیانوری دبیر اول آن مجبور به خروج از ایران شد.  نامبرده ۱۱ شهریور ۱۳۶۴ بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان ویژه رهبران کمونیستی در جمهوری دموکراتیک آلمان شرقی درگذشت.

 

x33sgr0w3cq9gbx0q2p.jpg

 

در صفحات 107 و 108 کتاب خاطرات ایرج اسکندری در خصوص عموی عباس نراقی به نام استاد میرزا ابوالقاسم نراقی فرزند میرزا محمد حسن(1278 1324) نماینده دوره های 11 تا 14 مجلس شورای ملی از حوزه انتخابیه نطنز و کاشان نوشته :
...
قبلا برای دیدن وکلای مجلس ؛ از جمله علی دشتی و میرزا ابوالقاسم نراقی که اکنون فوت کرده و عموی همین عباس نراقی بود ؛ رفتم . به آنها گفتم : شما از یک طرف ادعای دمکراسی می کنید و از طرف دیگر رفقای ما را در زندان نگه داشته اید . ما همه مان یک نوع اتهام داشتیم . وقتی اصل موضوع که شما قبول می کنید ؛ خلاف قاعده است بنابر این صحبت این که من 5 سال و آن یکی شش یا ده ساله است معنی ندارد ؛ لذا همه باید مرخص شوند. دشتی و نیز ابوالقاسم نراقی ؛ که شخص واردی بود و با ارانی هم مربوط بود ؛ قول داده و گفتند که شما دنبالش را بگیرید ما نیز توی مجلس موضوع را مطرح می کنیم .

 

p2sh6iaeeg7szwbuq0z.jpg

 

در صفحات 405 ؛ 406 ؛ 580 ؛ 581 کتاب خاطرات ایرج اسکندری در خصوص دکتر احسان الله نراقی فرزند حسن (1305 1391) مطلب نوشته است .


در صفحات 59 ؛ 73 ؛ 81 ؛ 100 ؛ 106 ؛ 136 ؛ 141 ؛ 459 ؛ 630 در خصوص یکی از اعضای حزب منحله توده و گروه 53 نفره به نام عباس نراقی فرزند شهید حجت الاسلام آقا علی نراقی خاطراتی را طرح نموده است .

 

۹۳/۱۲/۰۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook