سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 حاجیه خانم بتول ماندنی فرزند حسین اهل شهر نراق خوشحال شد که پس از 28 سال دقیقا در سالگرد شهادت جوانش یاد و سراغی از او گرفتیم .

j6p5ahobq98ktj64m8a.jpg

حاجیه خانم بتول ماندنی

بشاش شد که افرادی هستند که نام شهید را همچنان زمزمه می کنند و خودشان را رهرو شهدا معرفی می کنند . به قول نراقی ها غَنج زد وقتی پشت تلفن شنید دوستان مهدی قیومی پابرجا هستند .

fy02oxcvz7av4wged4t1.jpg


خانم بتول ماندنی اظهار داشت :  مهدی آخرین فرزند خانواده و پنجمین پسرخانواده بود . من مهدی را نشناختم تا زمانیکه شهید شد، همه چیزش خوب بود. قناعت، صرفه جویی و در اوج جوانی بی توجّه به تجملات بود .

b8klvdnf0czt4azsev0.jpg

جگر گوشه ام مهدی متولد 1349 و 15سال و5 ماه داشت که به فرمان مقتدایش آیت الله سید روح الله خمینی رحمت الله علیه قصد رفتن به جبهه کرد .به من گفت : مادربگذار من که فرزند پنجم تو هستم، خمس دارایی ات شوم . تو را به خدا مرا به خدا هدیه کن !

704v81k0tyqi97wq02.jpg

ابتدا دوره آموزشی اش را از طرف بسیج سپری کرد و دردوران آموزشی خیلی فعالیت می کرد و درجواب اعتراض من گفت مادرجان هرچه این طرف بیشترعرق بریزیم آن طرف کمترخون ریخته می شود . روز اعزام چون سن او کم بود یک سال خودش را بزرگتر معرفی می کند تا اینکه 18 بهمن 1365 با دوستانش راهی جبهه گردید .

eizgjbf9tq96m9fvt0.jpg     7lq7bqj0h3om1ijqa9.jpg

                                                           حاجیه خانم بتول ماندنی                                           مرحوم حاج سلطانعلی قیومی

به عنوان خط شکن در لشکر 27 محمد رسول الله ؛ گردان حبیب بن مظاهر سازماندهی و در عملیات سنگین و غرور آفرین کربلای 5 شرکت می کند.  مجموعا 20 روز در جبهه بود که تاریخ 10 اسفند 1365 در جبهه شلمچه طی عملیات با قرارگرفتن یکی ازپاهایش روی مین ازمچ قطع می شود و هنگام حمل او برای مداوا هدف تیربار نیروی ارتش عراق قرار می گیرد . فشنگ وارد گونه ی او می شود و دندان هایش را می شکند و ازطرف دیگرصورت خارج و ثانیه ای بعد شهادت را در آغوش می گیرد .

sxylnvlxnspu7swqt9m.jpg

روزی که مهدی شهید شد پدرش حاج سلطانعلی که از رزمندگان دفاع مقدس بود در جبهه حضور داشت و پیغام دادیم تا به تهران بازگشت . پیکر نازنین فرزندم شش روز بعد از شهادتش به تهران منتقل شد و 15 اسفند دفن گردید .

i1lh4t8rje35po22b3aw.jpg

حتی پسر خاله اش اسماعیل حبیبی که او هم زمان شهادت مهدی در جبهه بود خودش را به بهشت زهرا رساند و دقایق آخری که پیکر مهدی را داخل قبر می گذاشتند سَر رسید و با پسر خاله اش وداع کرد .

zrivaeo86s7felu3c7qz.jpg

هنگام تشییع پیکر مطهر 16 ساله ام از مسجد شیشه واقع در خیابان شیخ هادی جمعیت زیادی حضور داشتند تا اینکه در قطعه 29 ردیف 45 شماره 10 بهشت زهرا(س) تهران تا ظهور مولایش به امان گذاشته شد .

6jmg7el7alwtsqhmg1.jpg

شهید بسیجی مهدی قیومی فرزند سلطانعلی

چهار سال بعد مراسم ساگرد شهید مهدی را گرفته بودیم و دو روز به عید نوروز مانده بود که پدرش حاج سلطانعلی قیومی فرزند اسدالله که غصه خور فرزند جوانش بود تاریخ 27 اسفند 1369 سَر به آستان دوست نهاد و در قطعه 55 ردیف 81 شماره 17 به خاک سپرده شد .


wajxujxhi89j7mxej4i.jpg

با تشکر فراوان از جهادگر جانباز حاج اسماعیل حبیبی و فرزندش محمد حسین که زمینه مصاحبه با خاله گرانقدرش را فراهم نمود .

 

۹۳/۱۲/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook