سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

گذشت از مال و انفاق در راه خدا نوعی جهاد است

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲ ب.ظ

در ارتباط با انفاق در سوره آل عمران آیه 92 قرآن مجید می خوانیم : لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ = نیکی را در نخواهید یافت تا آنگاه که از آنچه دوست می دارید انفاق کنید، و هر چه انفاق می کنید خدا بدان آگاه است.

8dzf5ki2jfvu4f5aexl.jpg

همچنین در سوره بقره آیه 274 قرآن کریم می خوانیم : الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُم بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلاَنِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ = آنان که اموال خویش را در شب و روز ، در پنهان و آشکار انفاق می کنند، اجرشان با پروردگارشان است ، نه بیمناک می شوند و نه غمگین . این آیه در شأن امام علی علیه‌السلام نازل شد، چرا که از چهار درهم دارایی اش، درهمی را در شب، درهمی در روز، درهمی به نهان و درهمی را آشکارا انفاق کرد.  در انبوه اسناد به جای مانده از نیکوکاری و انفاق مردم شهر نراق یک سند جلب توجه کرد که به نمایش عمومی گذاشته می شود :

vw1gwnrkdqndufe2l9l.jpg


رسید کالا

شماره : 1576

تاریخ : 4/7/1366


با سلام و دعای خیر ؛ گواهی می شود اجناس زیر هدایای امت حزب الله و ایثارگر نراق از توابع دلیجان در تاریخ 4/7/1366 توسط اصغر صفری(فرزند مرتضی قلی و راننده دفاع مقدس) به تدارکات و انبار مرکزی لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) تحویل گردید . نوع خودرو بنز خاور 12334 قم 92

 

1- خربزه و هندوانه به میزان حدود سه تُن
تحویل گیرنده : تدارکات لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) از طرف داودی 4/7/1366
آقای محمود ایزدی فرزند حسین اهل شهر نراق در خصوص انتقال این محموله به جبهه اظهار داشتند :
عمویم حاج غلامعلی ایزدی فرزند محمد از مردانی بود که در طول دفاع مقدس کمک های نقدی و غیر نقدی به رزمندگان در جبهه های نبرد ارائه می داد .

xwbkmh679pfmdmosjnzk.jpg

         مرحوم حاج غلامعلی ایزدی

بر این اساس با جانباز 55 % حاج محمود رزاقی فرزند صفرعلی(1303 1389) مسئول ستاد پشتیبانی جنگ و جبهه شهر نراق با ماشین بنز خاور حاج اصغر صفری به مزرعه اش در علی آباد(حسن آباد) روستای فرنق در نزدیکی های نراق رفتیم که دیدیم وی مشغول کشاورزی و دامداری است .

joj03c5u7dq4e3dum0x.jpg

                                                                                                                                                   حاج محمود ایزدی

نامبرده با علاقه و اشتیاق محصولات خربزه و هندوانه که دسترنج خودش بود را تقدیم سلحشوران جبهه نمود .صبح شنبه تاریخ 4 مهر 1366 برابر 2 صفر 1408 نماز را خوانده و به سمت استان خوزستان حرکت کردیم . به اراک که رسیدیم کمک های مردمی استان مرکزی تحت عنوان طلایه داران عاشورا نیز آماده بود که ما هم در آن کاروان قرار گرفتیم و به مسیر ادامه دادیم .

35m9yvi92uiskmpa1i1f.jpg

     راننده دفاع مقدس اصغر صفری

حاج اصغر صفری فرزند مرتضی قلی که از رانندگان زحمتکش دفاع مقدس می باشد اظهار داشت :

با ماشین شخصی ام بنز خاور به شماره پلاک 12334 قم 92 به رنگ سبز که اکنون شماره اش تغییر یافته اهدایی حاج غلامعلی ایزدی را بار ماشین کرده و راهی مناطق جبهه شدیم .

giz99cjkyaog3qm1ym.jpg

وقتی به کاروان حجیم طلایه داران عاشورا ارسالی از استان مرکزی به جبهه ملحق شدیم مجبور بودیم به صورت کاروانی مسیر را ادامه دهیم بنابر این باید با سرعت یکنواخت حرکت می کردیم . شبانه به اندیمشک رسیدیم و نماز مغرب و عشا را به جا آوردیم و به سمت پادگاه زین الدین در شهرک بدر در شش کیلومتری اندیمشک ادامه مسیر دادیم .

                                                                                                   6rzt4bcol9gjxifpcfwt.jpg

                                                                                                                                         اصغر صفری در سالهای دفاع مقدس

رزمنده دفاع مقدس پاسدار سیف الله اکبری فرزند شکرالله(1310 1389) یکی از مسئولین تدارکات لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) را ملاقات و ایشان چهار سرباز در اختیار ما گذاشت تا محموله را داخل کانکس تخلیه کنند و بقیه کامیون ها نیز به تناسب در قسمت های دیگر بارهایشان را تحویل دادند . بعد رسید اموال انفاق شده را تحویل گرفتم که در نراق تحویل حوزه مقاومت بسیج نمایم .

gl1jpa7e5j4yc02jr973.jpg

 

 شماره : 7/20/م/10066
تاریخ : 5/7/1366
به : ستاد جذب و هدایت کمک های مردمی نراق
از : ستاد جذب و هدایت کمک های مردمی دلیجان
رسید کالا

سلام علیکم ؛ احتراما به اطلاع می رساند میزان 2350 کیلوگرم خربزه و هندوانه جهت ارسال به مناطق جنگی و رفع نیاز کفرستیزان اسلام به این ستاد رسید و در قالب کاروان تدارکاتی طلایه داران عاشورا ارسال گردید . مراتب جهت اطلاع و ثبت در پرونده آن ستاد ارسال می گردد .


ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ استان مرکزی شهرستان دلیجان 5/7/1366
رونوشت : امام جمعه محترم شهر نراق جهت اطلاع(حجت الاسلام هبت الله نوروزی)


حاج محمود ایزدی در خصوص خصوصیات اخلاقی عمویش حاج غلامعلی ایزدی و مطالب پیرامون دیگر افزود :

 

hu9xu4u8nwj1h909cc3.jpg

         حاج محمود ایزدی

 

حاج غلامعلی در طول دفاع جنگ تحمیلی مساعدت هایی از جمله محصولات کشاورزی و سالانه دام زنده برای جبهه انفاق می کرد .
مشارالیه در شب یلدای یکی از سالهای جنگ با نیسان شخصی اش به رانندگی آقای سید عباس حسینی فرزند سید حسین هندوانه از محصولات خودش را به جبهه برد و پس از دیدار با رزمندگان به نراق بازگشت .

c5vogk81gdcvkof4qfo.jpg

مرحوم حاج غلامعلی ایزدی

 

آقای ایزدی همچنین به خرید رزمنده مبادرت ورزید . به این نحو فردی که شرایط حضور در جنگ را نداشت مبلغی حدود بیست هزار تومان به حساب نهاد دولتی واریز می کرد و فرد دیگری جایگزین نفر اعزامی می شد .حجت الله ایزدی فرزند عباس برادر زاده حاج غلامعلی بود که تاریخ 22 اسفند 1366 طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق به شهادت رسید .

nzpbu08s4vw0dihnlqi.jpg

 

حاج غلامعلی و همسر مکرمه اش خانم توران (شهناز) رمضانی فرزند رضا دارای 6 پسر به اسامی محمد رضا ؛ غلامرضا ؛ غلامعباس ؛ مهدی ؛ علی اکبر ؛ علی محمد و 2 دختر به اسامی زینب( فاطمه) و زهرا ایزدی می باشند .

 

 4xqifqh4blaxbdgi47s.jpg

 

فرزند ارشدش به نام غلامرضا (محمدرضا) ایزدی که دوره سربازی اش در مقطع دفاع مقدس بود شامگاه تاریخ 21 بهمن 1390 در سانحه تصادف در محور زبیده خاتون به کما رفت تا اینکه در مورخ 9 فروردین 1391دارفانی را وداع گفت .

 

m19m7yx161wnx543wsef.jpg   6rsgy3cd2cyg5sz82hb.jpg

مرحوم غلامرضا (محمدرضا) ایزدی

 

محمد رضا صاحب دو فرزند به اسامی مرتضی و امیرحسین می باشد . متوفی صاحب باغ در مسیر نراق به بقعه زبیده خاتون به نام باغ حاج باقر بود که قسمت اعظم آن را برای توسعه راه ارتباطی در راه رضای خدا واگذار نمود .

48qgrbvi0wqeilq84aji.jpg

 

حاج غلامعلی ایزدی فرزند محمد متولد 1311 تاریخ 16/06/1385 در سن 74 سالگی بدرود حیات گفت و در وادی السلام شهر نراق خاکسپاری گردید .

 

z2a3ob2j7iahbu1isvlg.jpg

 

به روح مرحوم و فرزندش و شهید این طایفه صلواتی نثار می کنیم .

 


۹۳/۱۲/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook