سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 آرزوهایمان در حال محقق شدن است و بستر کار فراهم گردیده تا مستند سازی وقایع دفاع مقدس شهر نراق ثبت و ضبط گردند .

 

0wggizqktk2zip9q6zfb.jpg

جمعه 7 فروردین 1394 پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء داخل خیمه در گلزار شهدا مراسم خاطره گویی رزمندگان فتح الفتوح ادامه یافت .

4daveftmm5fm992fhny.jpg

 

ابتدا کلیپ مخصوصی از شهدا و آزادگان و سلحشوران شهر نراق که در عملیات فتح المبین شرکت داشتند پخش گردید که مورد توجه دوستان قرار گرفت .مقطع عملیات فتح المبین علاوه بر اینکه 10 رزمنده بسیجی در جبهه سومار حضور داشتند 22 نفر دیگر از سلحشوران شهر نراق در جبهه های شِلِش شوش و رقابیه در این فتح الفتوح شرکت مستقیم داشتند . 4 نفر از این تعداد به شهادت رسیدند و 3 نفرشان به اسارت در آمدند و 8 نفر نیز مجروح گردیدند .

al4xo5zv8ztlgyj7l5k.jpg

 

دوم فروردین سال 1361 در نراق غوغایی بر پا بود . بر این اساس برای اولین بار از آزادگان و بازماندگان عملیات فتح المبین دعوت شد تا خاطرات تلخ و شیرین خود را جهت ثبت در تاریخ ایثارگری های این دیار کُهن بازگو نمایند .خیمه ای به رسم جبهه ها در گلزار شهدای نراق بر پا شده بود و نسبتا رنگ و لعاب چادرهای جبهه را تداعی می کرد .

myot565xgim8oyty8va7.jpg

 

فرماندار محترم شهرستان دلیجان حاج هادی فدایی که خود از سلحشوران منطقه می باشد دعوت ما را لبیک گفت و در این گردهمایی حضور شایسته داشت تا لحظاتی از بیانات زیبایشان بهره مند شویم .مباحث مجلس نسبتا تخصصی و صرفا برای بیان خاطرات و ناگفته های رزمندگان عملیات فتح المبین برنامه ریزی و فیلمبرداری گردید . بر این اساس از امت همیشه در صحنه معذرت خواهی می کنیم که این مجلس در معرض دید عموم برگزار نگردید .

k9k3u08ers1mr00i7gg.jpg

 از زحمات خالصانه سروان پاسدار محمد شریفی فرمانده حوزه ثارالله شهر نراق جهت مساعدت در این برنامه تشکر می شود .

j7wdtsiqim19jn6vcnq6.jpg

 

 از بسیجیان علی آعلی و محمد عباسی که با تلاش و پی گیری مداوم به مستندسازی خاطرات و واقعیت های دفاع مقدس سلحشوران شهر نراق مبادرت می ورزند قدردانی و تشکر ویژه می نماییم . درادامه این گردهمایی از طرف مسئول بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه آزاد نراق تابلوی ارزشمند منقش به وَان یَکاد آیه ۵۱ و ۵۲ سوره قلم به دو نفر از متولیان وبلاگ سلحشوران شهر نراق به رسم یادبود هدیه گردید که زحمت اهداء آن را فرماندار محترم ایفاد نمودند .

sh7rdk595wds7hc2qb2h.jpg

 

آنگاه افراد با ماشین از گلزار شهدا به سمت مقبره الشهدای گمنام واقع در دانشگاه آزاد نراق حرکت کردند و آنجا ضمن فاتحه خوانی و احترام به مقام شامخ شهیدان گمنام مورد محبت مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قرار گرفتند .

 

781sd9ackxv5504labpm.jpg

 

j6IUx


۹۴/۰۱/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook