سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

معرفی کتاب در خصوص شهر نراق(46) کتاب " نسیم سعادت "

شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ب.ظ

   کتاب " نسیم سعادت "


کتاب نسیم سعادت چکیده ای از فرمایشات عالم ربانی و فقیه صَمدانی از کتاب شریف "معراج السعاده" اثر علامه ملا احمد نراقی فرزند علامه ملا محمد مهدی نراقی قدس سره می باشد .

bn5oumnzb8edxgaanuw4.jpg

نویسنده این کتاب اخلاقی آقای حبیب کاظمی و ناشر آن بخش فرهنگی مسجد و حسینیه الزهرا(س) مشهد مقدس می باشد و چاپ دوم آن زمستان 1390 در 218 صفحه منتشر گردیده است .

ناشر در پیشگفتار مرقوم نموده :

یکی از کتب بسیار نفیس و گرانقدر در موضوع علم اخلاق و تهذیب نفس ؛ کتاب شریف " معراج السعاده " تالیف عالم ربانی و متخلّق به اخلاق الهی ؛ آیت الله علامه حاج ملا احمد نراقی رضوان الله تعالی علیه است .

bhk97liiu9fop3nn3ff.jpg

علامه نراقی از دانشمندان کم نظیر شیعه و فقهای جامع علم و عمل و معقول و منقول و اهل ذوق و اجتهاد و حکمت و عرفان بوده و به فرمایش علامه طباطبایی قدس سره ؛ ایشان و پدر بزرگوارش : علامه حاج ملا محمد مهدی نراقی رضوان الله تعالی علیه از علمای مجهول القدر شیعه بوده و قدر و منزلتشان چنانچه سزاوار است ؛ شناخته نشده است .

2n2ppctubqqod7g1f0e1.jpg

توضیحات سلحشوران شهر نراق :

* در فهرست مطالب سرتیترهایی به این مضامین در کتاب نسیم سعادت دسته بندی گردیده است :

خودشناسی برای خودسازی قوای چهارگانه در وجود انسان لزوم اهتمام بر حفظ صفات نیک علم حقیقی درجات و آثار یقین شرک و توحید شیطان و فرشتهتفکرات مفید تهوّر؛ جُبن؛شجاعت حقیقت مرگ اقسام خوف و هراس لزوم همّت عالی در راه کمال عجله و وقار خوش بینی و بدبینی خشم و غضبخوش خُلقی و بدخُلقی پرهیز از عُجب و خودبینی کبر و خود بزرگ بینیفوائد گرسنگی انگیزه ها و عوامل گناه آثار ازدواج دنیای مذموم و دنیای ممدوح سراب دنیا حرص و قناعت بُخل و سخاوت فضیلت قرض دادنمال حرام حسد و خطراتش ظلم و ستمکاری اُلفت و ارتباط سخن و سکوتعیب جویی سخن چینی ؛مجادله ؛استهزا غیبت؛دروغ و مفاسد زبان حُب جاه و شهرت ریا و اخلاص آرزوهای باطل توبه و بازگشت غفلت و هشیاریاقسام مشاعر و ادراکات انسان مقام تسلیم و رضا اعتماد و توکل بر خداوند صبر و شکیبایی اقسام پاکی و طهارت اشاراتی در نماز یاد و ذکر خداوند آداب تلاوت قرآن کریم حقایقی از روزه نکاتی در حج زیارت مشاهد مشرقه

 

9xcjyhegwc6623gsmmso.jpg


*
یادآوری می گردد علامه ملا احمد فاضل نراقی فرزند علامه ملا محمد مهدی تاریخ 14 جمادی الثانی 1185 برابر 2 مهر 1150 در شهر مشاهیر خیز نراق متولد گردید و تاریخ 23 ربیع الثانی 1245 برابر 30 مهر 1208 در سن 60 سالگی در اثر وبای عمومی در نراق که آن زمان جزء منطقه کاشان محسوب می شد فوت نمود .

su2eq9j6ewtwieb4k0x.jpg

 

پیکر پاک این عالم که آوازه جهانی دارد توسط تخت روان و نمد پیچ کردن جنازه به سَبک 190 سال پیش به وسیله چهارپایان از نراق ایران به نجف عراق منتقل و در جوار پدر بزرگوارش ملا محمد مهدی در ایوان علما در مرقد منور امام اول شیعیان جهان امام علی بن ابیطالب(ع) دفن گردید .

 

۹۴/۰۱/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook