سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


پدرم بارش باران خدا بود            
پدرم حاکم پیمان وفا بود
پدرم جلوه ایمان و رضا بود
پدرم بر سر ما مرغ هما بود
پدرم در همه حال کارگشا بود
پدرم آیت آینده ما بود


نراقی ها او را حاج غلامعباس صدا می زدند .  ساکت و آرام بود .قلب زلال و بی غل و غشی داشت .مردم به خاطر اخلاق نیکویش وی را احترام می کردند و ایشان نیز متقابلا مردم را دوست داشت .

مرحوم حاج عباس یوسفی مشهور به حاج غلامعباس

از جوانی به رزق و روزی حلال همیت داشت ودر تربیت فرزندانش کوشا بود . یکی از مکان های ثابت ایشان زمانی بود که اذان از ماذنه مسجد جامع شهر نراق شنیده می شد . او از اولین نفراتی بود که در صفوف نماز جماعت شرکت می جست .

جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران که شروع شد از ابتدا همراه با اعضای خانواده از جمله صبیه خانمش در پشتیبانی از دفاع مقدس شرکت داشتند .
اواخر سال 1365 جنگ به مرحله سرنوشت سازی رسید و معمار انقلاب سید روح الله خمینی(ره) مجددا تاکید نمود که جوانان جبهه ها را در مقابل تجاوز دشمن پر نمایند .

یکی از فرزندان برومند حاج غلامعباس که در عنفوان جوانی به عضویت بسیج در آمده بود درس و مدرسه را رها و به ندای حسین زمان لبیک گفته و به همراه سایر عشاق نراقی و دلیجانی راهی جبهه گردید .

جبهه شلمچه نقطه عاشقی است ؛ مکان دلدادگی است ؛ جایی است که جوانان به علی اکبر(ع) اقتدا می کنند تا پدرش حسین بن علی علیه السلام سالار مظلومین عالم تنها نباشد .

غلامرضا یوسفی هنوز 18 بهار از عمر مبارکش نگذشته و با ایمانی به سختی و عظمت کوه اُل نراق مقاومت دارد . کربلای 5 در شلمچه غنچه های نشگفته مثل غلامرضا یوسفی را پرپر کرد تا ایران در مقابل دشمنان سربلند بایستد .

جهانیان به عظمت این جوانان متدین و کفر ستیز اذعان کردند . در عملیات کربلای 5 از شهر حماسه آفرین نراق 10 تن به شهادت رسیدند که یکی از این غیور مردان غلامرضا یوسفی بود .


غلامرضا تاریخ 22 دی 1365 در شلمچه خرمشهر در مصاف با دشمن بعتی عراق لبیک گویان شهادت را در آغوش کشید . حاج غلامعباس و همسر مکرمه اش و سایر اعضای خانواده به خاطر حفظ ارزش ها و اهداف مقدسی که شهید پیموده بود صبوری پیشه کردند .


حاج عباس یوسفی فرزند غلامحسین یکشنبه 10 آبان 1394 بدرود حیات گفت و به فرزند شهیدش غلامرضا پیوست .


سلحشوران شهر نراق فقدان حاج غلامعباس یوسفی را به خانواده های معزا تسلیت عرض می نماید .



۹۴/۰۸/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱۰)

ضمن عرض ادب و تسلیت به خانواده محترم یوسفی و آرزوی صبر و بردباری برای ایشان امیدوارم روح مرحوم حاج عباس یوسفی با فرزند شهیدش و سایر شهدا و شهدای کربلا محشور باشد . خدایش بیامرزد .روحش شاد
۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۸ غلام محمد ابوالحسنی
خانواده محترم یوسفی غروب غریبانه خورشید دلهایتان پدر گرامیتان را تسلیت عرض نموده و برای عزیزتان از خداوند منان طلب رحمت و مغفرت می نماییم و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.
انا لله و انا الیه راجعون
خداوند روح این بزرگوار را با فرزند شهیدش محشور کند.
۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۸ محمد علی حیدری
در گذشت این پدر فداکار و همچنین اسوه اخلاق را خدمت خاندان محترم یوسفی و حیدری تسلیت عرض نمده.انشاالله امشب با فرزند شهیدش بر سر سفره ابا عبدالله الحسین مهمان گردند.
روحش شاد
یادش گرامی
روحش شاد انشالله با شهید عزیزش سر سفره حضرت زهرا مهمان باشند و مارا در غم خود شریک بدارند
روح حاج غلامعباس یوسفی شاد باشد مرد بزرگواری بود .
۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۲ احمد رضایی
خدامند روح این بزرگوار را با سور و سالار شهیدان محشور فرماید
۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۹:۵۲ احسان عبدالله زاده
درگذشت این پدر شهید بزرگوار را خدمت خانواده ی یوسفی تسلیت عرض مینمایم
خوش به سعادتش بسرش میزبانش میشه
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۳:۱۳ مهدی یوسفی
با سلام و تشکر از همه کسانی که چه در مراسم تدفین و چه در مراسم ختم و هفت پدرم باعث تسلی خاطر ما شدند. پدرم همیشه در نماز های یومیه دعاگوی تمامی مردم شهر نراق بود. امیدوارم در شادیهایتان جبران نماییم.... خداوند انشالله همه درگذشتگان مردم شریف شهر نراق را رحمت کند.

من الله التوفیق ـ مهدی یوسفی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook