سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

از تاریخ 15/12/1358 لغایت 15/12/1360 از شهر نراق جهت خدمت سربازی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راهی شدم و در چندین منطقه از جمله تهران ؛ بندرعباس و شهرهای جنگی استان خوزستان حضور داشتم .

http://www.8pic.ir/images/70579190121373481265.jpg

علی محمد  قجری

مرداد ماه سال 1360 در پی فراخوان اعلام شده عده ای از سربازان جان بر کف ارتش به صورت داوطلبانه به ستاد جنگ های نامنظم دکتر چمران پیوستیم تا در لباس بسیج مردمی با ارتش متجاوز عراق مقابله کنیم .

شهید علیرضا خواجه کجوری

یکی از دوستان صمیمی بنده در آن مقطع سرباز علیرضا خواجه کجوری اهل شهرهای شمالی کشور بود که با ایشان و عده ای دیگر به گروه چمران پیوستیم . خواجه کجوری یکبار در رودخانه ای حومه جبهه اهواز من را از غرق شدن حتمی نجات داد .

                                                                                                                                          علیرضا در نوجوانی
بنده و علیرضا و دوستان دیگر آن مقطع در تیپ علی بن ابیطالب(ع) سازماندهی شدیم و فرمانده اش پاسدار حسن درویش اهل جعفر آباد شوش بود که بعد سال 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید .

از راست : شهید علیرضا خواجه کجوری - کریم بوربور اهل ورامین - علی محمد قجری فرزند احمد اهل شهر نراق

خاطراتم با علیرضا خواجه کجوری را هر از گاهی مرور می کردم تا اینکه شنیدم اواخر دفاع مقدس در سال 1367 به شهادت رسید و غمی جانگاه در وجودم احساس کردم . اکنون عکسی از شهید به یادگار برایم باقی مانده تا یاد روزهای زیبا و شیرین با هم بودن را زنده نگه دارم .

رزمنده جانباز حاج علی محمد قجری فرزند احمد اهل شهر نراق 5/8/1394



توضیح سلحشوران شهر نراق :

علیرضا خواجه کجوری فرزند محمد رضا سال 1340 در شهر علی آباد نوشهر در استان مازندران متولد گردید .


                                                    

پس از پایان خدمت سربازی حدود سال 1361 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان مازندران در آمد . هنگام دفاع مقدس از سرداران لشکر 25 کربلا بود تا اینکه در روزهای پایانی نبرد با دشمن بعثی تاریخ 1/5/1367 در جبهه پاسگاه زید بر اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نایل آمد .

پیکر مطهرش پس از 27 روز با شکوه فراوان در گلزار شهیدان علی آباد نوشهر در خاک ماوی گرفت .

۹۴/۰۸/۲۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۲ نور العلما
درود بر حاج علی قجری و درود و رحمت خدا بر حاج احمد سرهنگ
۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۶ احمد رضایی
خداوند روح حاج احمد قجری را با سید و سالار شهیدان محشور فرماید

وجناب اقای حاج علی قجری نیز زیر سایه مرتضی علی محفوظ بماند
۱۶ آذر ۹۶ ، ۲۳:۵۲ احسان خواجه کجوری
با سلام خدمت همه ی زحمت کشان این نظام، بنده احسان خواجه کجوری برادر شهید خواجه کجوری هستم ، خیلی خوشحال می شم که دوستای شهیدمون و از نزدیک زیارت کنم این شماره تماس من هست ۰۹۱۱۱۹۳۸۸۶۹ ، بنده مخلص تمامه بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس مخصوصاً دکستای شهیدمون هستم یا علی مدد در ضمن از سایت بسیار خوبتونم کمال تشکر و دارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook