سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

از دیرباز بین مردم دلیجان و نراق وفاق و همگرایی وجود داشته است . جوانان نراقی در بسیاری از ادارات و مراکز دلیجان اشتغال به کار دارند و در کنار سایر کارگران و کارمندان به نحو مطلوب و شایسته انجام وظیفه می نمایند . همدلی و همزبانی در بین مردم این دو شهر فزونی داشته و آثار و برکاتش مشهود است .

از راست : حجت الاسلام نعمت الله کاظم زاده - حاج قدرت الله ایزدی- حاج عباس باقری - حاج احمد ابوالحسنی

دهه فجر پارسال تاریخ 16 بهمن 1393 در قسمت هایی از سالن همایش بزرگداشت سردار شهید سید نظام جلالی از مردم نوع دوست نراق نشسته بودند و دهه فجر امسال تاریخ 18 بهمن 1394 در قسمت هایی از سالن کنگره بزرگداشت سردار شهید کاظم محمودی از مردم خونگرم دلیجان گوش جان به مطالب سخنرانان دادند.

29 مرداد 1369 اسرای ایرانی از قید و بند اردوگاه های طاقت فرسای عراق متجاوز رهایی یافته و به ایران و نهایتا شهر نراق بازگشتند . همه اقشار جامعه به استقبال اسرا آمدند و در مسیر و نهایتا منزلشان از خیل عظیم مهمانان استقبال کردند و خاطره ها تعریف نمودند .

یکی از مستقبلین حجت الاسلام حاج نعمت الله کاظم زاده اهل شهرستان شایسته پرور دلیجان بود که عکسی به یادگار گرفته شد .
25 سال بعد تاریخ 18 بهمن 1394 در شهر نراق کنگره ای به مناسبت تجلیل از مقام شامخ سردار شهید کاظم محمودی یکی از فرماندهان دفاع مقدس برگزار گردید .

حاج احمد ابوالحسنی و حجت الاسلام نعمت الله کاظم زاده

حجت الاسلام نعمت الله کاظم زاده رزمنده دفاع مقدس و پدر دو شهید(محمد و احمد کاظم زاده) و آزاده و جانباز گرانقدر حاج احمد ابوالحسنی بر حسب اتفاق در صف اول و کنار هم قرار گرفتند .

عکاس سلحشوران شهر نراق این عکس را شکار کرد تا زیبایی های حضور با هم بودن و همدلی را پس از 25 سال در آستانه انتخابات مجلس یادآوری نماید .


۹۴/۱۱/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳۰)

سلام
چقدر زیبا زمان و مکان و افراد را رصد می کنید و بازدید کننده را به تامل وادار می نمایید .
۲۵ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۵۰ سلحشوران شهر نراق
ما بی شناسنامه نیستیم

ما بی شناسنامه نیستیم، اولاد زجر کشیده آل عبا، فرزندان زندانهای بی نام و نشان و حبس ها و دخمه های فراموش، ما بی شناسنامه نیستیم اهل قنوتیم، ساکن دهستان نیایش و بچه جنوب عشقیم، کبوتران قباپوشی که بال در خون شهیدان کربلا نهاده ایم و عمری بر شاخه ها مرثیه خوان ذبح بنی آدم ، ما از امتزاج دو ایمان بدوی روستائی از تصادم دو عدم ساده بوجود آمده ایم، با هیچ کس هیچ فرقی نداریم و نمازمان را اول وقت می خوانیم.

ما محصول آن لحظاتی هستیم که خسته از بیل و رنجور از داس خیمه دعائی برافراشته اند، ما ساده‌نشینان کاخ ویرانه فقر و فنائیم. پنجره هائی که روبسوی افق سبز توکل باز می شوند، ما مثل کتابی در هر گوشه خاک و در هر لحظه از روزگار باز می شویم و دیگران را از خود باخبر می کنیم.

ما مثل وضو ساده و پاکیم، عین اقطار بی آلایش و معصومیم، ما را می‌شود در هر گوشه مسجد پیدا کرد. در هر جنسی جستجو نمود، با هر دردی دریافت، ما مثل تلاوت غمگینیم، مثل تکبیر حالت خنجر داریم، و دوستان ما شیران روز و پارسایان شبند، از نوح به بعد تا کربلا و هویزه وتا هویزه حضور داریم، پشت هر سنگی روییده ایم، با هر بوته ای رسیده ایم، بر هر شاخی بر داده ایم، ما در این آب و خاک سبز می شویم ما بی شناسنامه نیستیم
قرن هاست که مردم مؤمن و خیر دلیجان و نراق با کمال مودت و برادری کنار هم زیسته اند و رابطه تنگاتنگی اعم از اقتصادی و فرهنگی و اعتقادی با هم داشته اند در طول 8 سال دفاع مقدس رزمندگان عزیز دلیجانی در کنار و دوشادوش رزمندگان نراقی جنگیدند . مردم خوب و مؤمن دلیجان بدون استثنا از تک تک شهدای شهر نراق استقبال و در شهر دلیجان تشییع با شکوهی برگزارکردند که در تاریخ ثبت و ضبط است . در میان این مردم نجیب نراق و دلیجان هم ممکن است فرد یا افرادی کمتر از انگشتان دست یافت شوند که یا از روی نادانی و ضعف عقل اقدام به اعمالی و گفتن سخنی بپردازند که مایه رنجش افراد این دو همسایه قدیمی گردد و مصداق همان ضرب المثل می شود که ( یک دیوانه سنگی در چاه می اندازد که صد تا عاقل نمی توانند آن را بیرون بیاورند) . این افراد از نظر بهره هوشی و عقلی در میان مردم دلیجان و نراق از همه پایین تر بوده و خیلی ها از آنها بیزاری میجویند و آنان که تلاش می کنند تا وحدت و مودت این مردم خوب و مؤمن را خدشه دار نمایند را ... نامیده اند
آنچه از متون دینی بر می آید این است که حماقت در اصل امری فطری و ذاتی است و از آنجایی که جهان بر اساس تفاوتها و تنوعها بنا شده تا از این تضادها بتوان خوب را از بد تشخیص داد ( همانند خلقت نور و ظلمت ) ، خداوند انسانها را نیز از نظر بهره هوشی و عقلی ، متفاوت آفریده است . نمی خواهم به کسی توهین کنم ولی درجه ای از بلاهت و حماقت در تمامی مخلوقات وجود دارد . در جایی که تمام علما و صلحا و رهبران دینی و امام خمینی(ه) و رهبر فرزانه امام خامنه ای تاکید به وحدت و آموزه های دینی دارند ، حال اگر افرادی پیدا شوند که به ایجاد اختلاف و بد بینی بین مردم و دو همسایه قدیمی نراق و دلیجان اقدام نمایند در مقابل آنان چه باید کرد !؟ اگر نظری به اطراف خود بیندازید حتماً نمونه های از انها را پیدا خواهیم کرد . یکی از خصوصیات آنان این است که اول حرف می زند و سپس در مورد آنچه گفنه فکر می کند . آنان بدون تحقیق و مطالعه و بدون تفکرو تعقل حرف می زند . این افراد اصلا به عواقب حرف خود نمی اندیشد ، لذا هر حرفی که از دهان آنها خارج می شود جایی را به خرابی می کشاند . او یک جمله می گوید که با همین یک جمله حاصل سالها تلاش و تفکر و تدبر و برنامه ریزی افراد عاقل را به باد می دهد . یک لشگر آدم باید جمع شوند تا خرابکاری های کلامی آنان را اصلاح کنند و به همین خاطر نزدیکان این اشخاص آرزو می کنند که آنها حرفی از دهانشان خارج نشود .این دست افراد در میان فرهیختگان و روشنفکران و آدمهای با سواد جایگاهی ندارد . سخنان آنها و مصاحبت با آنان روح و روان انسانهای دانشمند وفرهیخته و با فرهنگ را می آزارد . این ما هستیم که باید نوع نگاه خود را نسبت به سخنان آنان تغییر دهیم . این افراد ممکن است بسیار هم انسانهایی پرتلاشی باشند که با نیت خیر تمام توان خود را برای انجام یک کار به خدمت بگیرند ، اما علیرغم این همه تلاش، چیزی جز ضرر و زیان عاید دیگران نخواهد کرد . یک نمونه آن تغییر نام خیابان ملا احمد نراقی ( فاضل نراقی ) به خیابان علامه دلیجانی، من یقین دارم که روح بلند علامه دلیجانی از عمل این دست افراد راضی نیست.

( دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت میزند نادان دوست )

این را هم اذعان کنم که بهترین دوستان غیر بومی ام ، دلیجانی هستند خیلی با هم صمیمی هستیم و گاهی هم در این خصوص با هم صحبت می کنیم و از حرکت و زبان و عمل برخی دلگیر می شویم و امید داریم که این مسائل هم با درایت و کوشش مردم فرهیخته و با فرهنگ دلیجان و نراق بر طرف خواهد شد . درود بر مردم دلیجان و نراق و درود و سلام بر شهدای دلیجان و نراق و سلام و درود بر علمای نراق و دلیجان .
سلام
انشاا...امسال به یاری خداوند ومردم همیشه درصحنه شهرستان دلیجان ونراق یکی از کاندید های خوب وولایی این دوشهر درانتخابات مجلس پیروز شود تابااراده ای راسخ وعظم جدی برای هرچه بهتر شدن منطقه نراق ودلیجان کوشا باشد ./
۲۵ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۴۰ علامت سوال
با عرض سلام نمی دانم چرا در نزدیکی ایام انتخابات دوستان دلیجانی دایه مهربانتر از مادر برای نراقی ها می شوند . آیا این همان دلیجانی نیست که بارها و بارها مسئولین به اصطلاح شهرستانی اش باعث عدم رشد نراق و نراقی ها شده اند . آیااین همان دلیجانی نیست که مسئولین به اصطلاح شهرستانی آن همیشه در طبل تفرقه زده اند و حسن سوءنیت خود را بارها و بخصوص در موضوع غار چال نخجیر اثبات کرده اند آیا این ساده اندیشی نیست که فکر کنیم الان در نزدیکی ایام انتخابات اینقدر نراق مورد لطف قرار می گیرد . الله اعلم
واقعا به موضوع خوبی اشاره فرمودید .
مردم محترم و شریف نراق و دلیجان دست در دست هم برای آبادانی منطقه تلاش می کنند . هر کس به میزان وسع و توانایی اش .
جوانان مستعدی از نراق روزانه به شهر دلیجان عزیمت و در مراکز دولتی اشتغال دارند و مورد محبت دوستان نیز قرار می گیرند . چندین نفر در سپاه و ثبت و بهزیستی و تعزیرات و ده ها مکان دیگر دارای مسئولیت و جایگاه مناسب هستند.
شغل های دیگر نیز از جوانان با غیرت نراق در منطقه دلیجان استفاده می کنن .
هر ساعتی که به بیمارستان امام صادق دلیجان حضور یابیم نراقی ها را می بینیم .
در ادارات مختلف که سر بزنیم نراقی ها را می بینیم .
مراکز خرید و زمین های ورزش و ده ها مکان دیگر در دلیجان روزانه نیازمندی های نراقی ها را مرتفع می کنند . و دلیجانی ها نیز منهای استفاده از هوای پاکیزه نراق مایحتاج خود را تامین می کنند .

بر عکس یک نراقی در طول سال حتی نیاز ندارد یکبار به محلات برای رتق و فتق امورات اداری مراجعه داشته باشد به جز اینکه برای تفریحات و سرچمشه سفر نماید .


وحدت وحدت وحدت وحدت وحدت وحدت وحدت وحدت وحدت وحدت

ما همه با وحدت و یکدلی حرکت سازندگی را ادامه می دهیم و به دو سه نفر انگشت شمار تذکر می دهیم که به فرمایش ائمه معصومین و رهبران انقلاب امام خمینی و امام خامنه ای در سایه وحدت امورات را پیش برده تا به نتیجه مطلوب دسترسی پیدا کنیم .
هیچ جاهلی از کینه و عداوت جهلش موفقیتی کسب نکرده است و بقیه را نیز به دردسر می اندازد .
قجری ز سلام .
آفرین به درایت و بصیرتی که داری . در طول این سالها افراد اندکی در دلیجان و نراق بوده و هستند و بر طبل تفرقه و اختلاف می کوبند و با بزک کردن کلمات به یارگیری می پردازند . شوربختانه این افراد دارای مسئولیت و نفوذ و همچنین تریبون در اختیار دارند . صحبت ماا این است که مردم مؤمن و خیر دلیجان با مردم شهید پرور و عالم پرور نراق خوب هستند و از مسئولین هر دو شهر می خواهند که با درایت و بصیرت در راستای اهداف اسلام و انقلاب و مردم حرکت کنند . افراد عادی که زمینه را برای ایجاد اختلاف مهیا نمی کنند!. افراد عادی که با احساسات مردم بازی نمی کنند!. افراد عادی که بعد از سالیان نام خیابانی را که مزین به یک عالمی که، شهره جهان اسلام است را تغییر نمی دهند! در پاسخ علامت سوال عرض میکنم که وظیفه ما ایجاد فضای وحدت و همدلی است و باید سعی کنیم که افرادی که به اختلاف دامن می زنند به مردم و مسئولین استان معرفی کنیم . درست است که جمعیت نراق از شهر محلات و دلیجان کمتر است ولی نماینده برای مجلس را نراق انتخاب می کند چون تعداد آرای شهر دلیجان و محلات تقریبا" برابر است و این آرای شهر نراق است که تاثیر گذار است . همه عزیزانی که آمادگی خود را برای مجلس اعلام نموده اند برای ما گرامی هستند . ان شااله با وحدت و با شناخت به کاندیدای اصلح رای خواهیم داد . این امر رهبر فرزانه انقلاب است .
۲۵ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۴۹ حسین آقا خدا قوت
از راست : حجت الاسلام نعمت الله کاظم زاده - حاج قدرت الله ایزدی- حاج عباس باقری - حاج احمد ابوالحسنی
این افراد انسانهایی عادی نیستند هزاران قصه در سینه دارند.
نرخ بیکاری در شهر استعدادهای دلیجان صفر است . فکر اقتصادی و تلاش برای کسب درآمد و توسعه حرف اول مردم توانمند دلیجان است .
بسیاری از جوانان لایق و شایسته نراق در دلیجان بهترین موفقیت ها را بدست آورده اند و دستشان برای افزایش توانمندی بالاست .
اگر از این فرصت ها استفاده نکنیم و مدام و مثل سابق مرتب کمبودها و نداشتن ها را بیان یا گوشزد کنیم باز عقب می مانیم .
اجازه دهید مطالبات به حق شهرمان را درخواست کنیم و تلاش کنیم نواقص را جبران کنیم. خدای ناخواسته کینه و عداوت و نق زدن کار را مشکل تر می کنه .

در موضوع انتخابات همه نراقی ها اذعان می کنند بزرگترین ضعف این است که عنوان کنیم در دلیجان اصلح وجود ندارد و فقط باید از میان محلاتی ها اصلح انتخاب کرد . در این خصوص هر فردی به وجدان نهفته خود رجوع کند که آیا این تصمیم عادلانه است یا حب و بغض .

دوستی فرموده مسئولین فلان شهر موقع انتخابات پیدایشان میشود ولی این گفته سزاوار نیست چون در هفته فرماندار و مسئولین دلیجان در نراق به دلایل مختلف حضور دارند .
ولی مگر محلاتی ها چه زمانی پیدایشان می شود و تا کنون چه گلی به سرمان زده اند به جز اینکه از این شکاف نهایت استفاده را به صورت مجانی برده اند و هیچوقت هم ازشان خواسته ای نداشتیم .

فکر و خرد اولین حرف دنیاست که خدا به ما عطا کرده است هر کس از خِرَد گروهی استفاده کرد پیروز میدان است . .
ایجاد وحدت بین امت اسلامی یکی از تاکیدات پیامبر اکرم(ص) است .
وحدت در واقع در سایه توحید حاصل شده، زمانی که همه معتقد به یک خدا و یک قبله شدند، پیرامون یک پرچم جمع می‌شوند، می‌توان بیان کرد تقوا تنها ملاکی است که همه بر اساس آن ارزیابی می‌شوند.
باید به سیره نبوی برای دوری از اختلافات و کینه‌ها اقتدا کنیم، اگر تنها اعتقادات و ارزش‌ها ملاک قرار داده شود و حول کلمه توحید جمع شویم، از بسیاری از اختلافات جلوگیری می‌شود و جنگ‌ها و اختلافات در کل عالم بشری از بین می‌رود.
دشمنان اسلام با ایجاد شکاف‌ها و اختلافات در بین امت اسلامی قصد دارند، آنها را از وحدت دور کنند.

قران کریم اختلاف و تفرقه را عامل ضعف مسلمین و از بین رفتن عظمت و شوکت مسلمین دانسته و هشدار می دهد: «و أطیعواالله و رسولهُ و لاتنازعوا فَتَفشَلوا و تَذهبَ ریحَکُم ...» (انفال/46)
و آن را موجب گرفتار شدن در عذاب الهی می داند و می فرماید:
«و لاتَکونوا کالَّذینَ تفرَّقوا و أختَلِفوا مِن بَعدِ ماجاءَهُمَ البیِّناتُ و اولئِکَ لَهُم عذابٌ عظیم» (آل عمران/105)
در احادیث نبوی نیز به مسئله وحدت توجه خاصی شده است. رسول خدا(ص) فرمودند: «تَری المؤمنینَ فی تَراحُمِهِم، وَ تَوادِّهِم، و تَعاطُفِهِم، کَمَثَلِ الجَسَدِ، اِذَا اشتَکی عُضوٌ تَداعی لَهُ سائِرُ جَسَدِهِ بِالسَّهَرِ وَ الحُمَّی». یعنی مؤمنان در شفقت، دوستی و مهربانی با یکدیگر مانند اعضای یکدیکرند که اگر عضوی از آن به درد آید، سایر اعضا بی قرار می گردند و تب می کنند.
و در فرازی دیگر وحدت را عامل رحمت و تفرقه را موجب عذاب دانستند:
پیامبراکرم(ص)فرمودند:«الجماعهُ رحمهٌ و الفُرقهُ عذابٌ»
سلام
روزی تمام درختان یک جنگل دور هم جمع شدن تافکری برای قطع شدن هم نوع ان خود کنن یکی از پیرترین درختان به همه گفت این اتفاق نمی افتد مگر یکی ازجنس خودمان درآن دخیل باشد هنگامی که ادمابرای قطع کردن درخت ها امدند دیدند که دسته اره آنها از چوب است ..
جناب علامت سوال....
اگردراین ایام شما مردم دلیجان رادایه مهربان ترازمادر می دانی وحرف ازتفرقه میزنی بهتر است بدانی این تفرقه ها ازتعدادمحدودی درشهر نراق سر منشا می گیرد وپیازداغ اش رازیاد میکنند شماطرز فکرت راعوض کن ونیمه خالی لیوان راببین.
جناب عضائی
با اهدای سلام وعرض خدا قوت
در پاسخ دل نوشته شما تحت عنوان ما بی شناسنامه نیستیم که با سعه صدر کامل و دلسوزانه نگاشته بودید به این نکت بسنده می کنم .
: جانا سخن از زبان ما میگوئی :
اظهار نظر سایر عزیزان نیز که نشان از علاقمندی به زادگاهشان و آرزوی پیشرفت و ترقی آن می باشد به نوبه خود قابل توجه و تامل است .
ولی آنچه واقعیت دارد و شما در اکثر نوشته های خود مربوط به نراق به آن اشاره داشته اید این است .
: نراق بخشی از شهرستان دلیجان واقع در استان مرکزی :
که بایستی برای توسعه شهر نراق در تمام ابعاد ارتباط صمیمی با مسئولین شهرستان وجود داشته باشدو این مهم حاصل نمی گردد مگر با حسن نیت که امیدوارم این اتفاق بیفتد و سوء تفاهمات به کلی رفع گردد.که خوشبختانه به یاری سایت سلحشوران و دیگر عزیزان مرتبط شاهد شروع این حرکت اصولی هستیم.
برای تمام عزیزانی که دلسوز زادگاهشان هستند آرزوی صبر و بردباری و توفیق روز افزون همراه با سلامتی دارم .انشاءاله با حضور در پای صندوقهای رای این حرکت را سریع تر و پر رنگ تر نمائیم .
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۱۲ علامت سوال
جالب است از واقعیت ها که صحبت می کنیم میشود برای دوستان تفرقه افکنی و جلوگیری از وحدت . چه خوب است که عامه مردم را ساده اندیش فرض نکنیم و در جهت بهره گیری های خود استفاده نکنیم . مردم شهر شهید پرور نراق هیچ وقت برایشان بحث قومیت ها مهم نبوده و همیشه اثبات کرده اند که در انتخابات مختلف به فرد اصلح رای داده اند و هیچ وقت چیز دیگری برایشان مهم نبوده و انتخاب فرد اصلح را برگزیده اند حال این فرد محلاتی ، دلیجانی و یا حتی نراقی می باشد برایشان مهم نیست . مهم ولایتمداری و در راه انقلاب بودن این افراد است .پس سعی نکنیم با مطرح کردن بحث هایی مثل تفرقه و یا وحدت و یا ... را ه مجلس را برای افرادی که با نظام و ... زاویه دارند انتخاب کنیم که به راحتی در حضورهای اخیرشان در شهرنراق و در جمع جوانها از سران فتنه حمایت می کنند.
سلام
همه سایت تان انقدر خوبه زیبا ولذت بخش است که هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم نظر بدم خدای ناکرده باعث ضعف بشود
از زحمتهایتان که نتیجه اش دلیل لذت است متشکرم
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۳۷ محمد عضایی
سلام همراهان بیدار دل و فهیم

درود بر شما

چند نفر از دوستان طی سوالاتی مطالب را مطرح کردند که جهت شفاف سازی به عرض می رساند :

اینجانب و تفکرات سالم و ساده سلحشوران شهر نراق پیرو این است که طبق دستور اکید دین اسلام و سیره معصومین علیه السلام و علمای اعلام و رهبران انقلاب اسلامی سفارش به وحدت و همدلی نموده اند . حتی در یک پیام مشاهده نشده که ما را به اختلاف و درگیری و تنش با همنوع خود توصیه کرده باشند .
تفکرات گروهی سلحشوران شهر نراق که نشئت گرفته از فرامین و آموزه های دین مبین اسلام است را از یکی دو سالی است شروع کرده ایم و قبل و حین و بعد از انتخابات هم ادامه خواهیم داد و صرفا ربطی به انتخابات ندارد.
در کنار انبوه حماسه آفرینی مردم ولایتمدار شهر نراق بارها از مردم دینمدار و شهید پرور دلیجان و سایر نقاط پیرامونی نیز مطلب نوشته ایم و به شرط حیات این استراتژی ادامه خواهد داشت .
اگر انسان های شریف و محترم و قابل احترام در نراق به وفور یافت می شود قطعا به همین شکل در دلیجان و سایر نقاط کشور نیز یافت می شود .
اگر شهید و یا سردار شهیدی در نراق وجود دارد قطعا در دلیجان و سایر سرزمین پهناور ایران نیز وجود دارد .
اصلح و شایسته در همه روستاها و شهرها یافت می شود و نگون بختی است که فردی فقط و فقط اصلحش را به نام شرع و دین و حس مسئولیت در داخل محلات پیدا کند و به گونه ای برای عده ای این موضوع را جا بیندازد که حرف حقی را زده است .
ولی بصیرت و آگاهی قاطبه مردم بالاتر از سنگی است که ما به نام آنان به سینه می زنیم .همچنان از مردم و مسئولین طرفین خویشتن داری و همدلی و وحدت را انتظار داریم و هیچکس اجازه ورود به مطالب اختلاف انگیز را نخواهد داد .
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۵۸ علامت سوال
سلام و احسنت بر آقای عضایی که علاوه بر تاکید بر وحدت و انتخاب اصلح به این نکته اشاره دارند که اصلح بودن ربطی به کجایی بودن فرد ندارد و فقط نکته ای بر من تیره مانده بود که غرض از این صحبت ها استفاده از احساسات پاک مردم شهر نراق و اینکه راه حل مشکل گشای شهر نراق به دست همشهریان دلیجانی باز می شود که خوشبختانه ایشان با اشاره صحیح به انتخاب اصلح به همه سوالات بنده پاسخ داد
ومن الله التوفیق
آنچه بر همه مبرهن است ، هر بذری بکاری همان را درو خواهی کرد .
تجربه ثابت کرده اگر خوبی را با خوبی... و بدی را هم با خوبی پاسخ بدهی در بلند مدت روش و فکر تو غالب خواهد بود .
چند روز پیش شاهد میوه این روش و طرز تفکر بودیم و آن کنگره سردارشهید کاظم محمودی بود.فراموش نکردم حدود دو یا سه سال قبل وقتی در پستی که در خصوص شهید کاظم محمودی گذاشته بودید وقتی برای بازگو کردن خاطره ای از او از القاب سردار شهید کاظم محمودی استفاده کردیم برخی از روی بی اطلاعی و شاید هم از روی ... انتقاد کردند،همان افراد در کنگره تلاش و کوشش می کردند که این مراسم هر چه با شکوه تر برگزار گردد !

پس باید مهربان بود و مهربانی را افشاند،تا مهربانی های دو صد چندان را ببینیم .

یادمان باشد.
هر بذری بکاریم همان را درو خواهیم کرد !
عیب ما این است که اطاق فکر نداریم .
برخی هم روی صندلی خود ننشسته اند !
باید اطاق فکر تشکیل داد و از پتانسیل های این شهر در جهت حفظ منافع عمومی استفاده کرد. باید ید واحده بود و به فرمایشات رهبر فرزانه گوش سپرد و نماینده اصلح را انتخاب کرد . این نماینده حداقل باید برای مدت چهارسال در مسائل خرد و کلان مملکت و حوزه انتخابیه خود فعالیت کند، پس تلاش کنیم همه هدفمند و پر شور در انتخابات شرکت کنیم و به منافع ملی و منطقه ای حساس باشیم .
۲۷ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۳۴ سلحشوران شهر نراق
فرازی از وصیتنامه شهید آزادسازی خرمشهر بسیجی محمدرضا رمضانی فرزند غلامعلی


... و اختلافات داخلی را به وحدتی آهنین و سکست ناپذیر تبدیل کنیم .



تاریخ شهادت 2 خرداد 1361
محل دفن پیکر مطهر : گلزار شهدای شهر نراق دلیجان در استان مرکزی
اقا جان ما نماینده برای الاف و علوف نمیخاییم که ما نماینده شجاع و نترس همچون شهید مدرس میخاهیم برای ما مهم نیست که از کدوم شهر باشد مهم اصلح بودن ان است داداشم
۲۷ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۳۸ علامت سوال
سلام و عرض ادب قابل توجه کلیه بزرگواران:
بیانات رهبر معظم انقلاب، در دیدار دست‌اندرکاران انتخابات: مردم، با بصیرت و فکر، انسانهای صالح را انتخاب کنند؛ کسی که وقتی در مسند نشست خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهد، کشور را به دشمن نفروشد/ بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد بفرستند مجلس/ در هیچ جای دنیا در مراکز تصمیم‌گیری کسی که اصل نظام را قبول ندارد راه نمی‌دهند.
۲۷ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۳۹ علامت سوال
رهبر انقلاب درباره‌ی انتخابات مجلس و خبرگان: باید سعی‌مان را بکنیم که درست انتخاب کنیم/ اگر کسانی که فهرستی را معرفی کرده‌اند متدین، مؤمن، انقلابی و در راه امام باشند، به حرفشان اعتماد می‌کنم و رأی می‌دهم/ اگر دیدم به مسائل انقلاب، دین و استقلال کشور خیلی اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است به حرفشان اعتماد نمی‌کنم.
۲۷ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۵۷ علیمحمد. م
سلام برهمه
جای بسی شعف و خوشحالی است که همه نظریات مندرج در این پست حکایت از اتحاد و انسجام و همدلی است که چه زیبا و همسو از جانب روشنفکران به ویژه از طرف سلحشوران ارایه شده است.
اری پیشینه تاریخی نراق و دلیجان و ارتباط این دو شهر و مردمان گرامش عاملی جهت استحکام روابط انها و غیر قابل انکار است.
همکاریها و مراودات بیش از پیش این دو شهر در تمام عرصه های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و ورزشی و غیره موجب ایجاد یک رابطه خوب و موفقیت امیز است.
مناسبات و ارتباطات مختلف و ارزش و احترام متقابل مردم این دو شهر به ویژه در دوران فرمانداری دکتر فدایی باعث کسترش همه جانبه شده است.
تبادل تجربیات موفق دو شهر موجب ارتقای کیفیت زندگی شهروندان هر دو شهر بوده و خواهد بود.برگزاری و تدوین برنامه های فرهنگی مشترک ناشی از زیبایی و قدمت و جاذبه های گردشگری نراق نیز در موفقیت منطقه مثمر ثمر است.
با عرض احترام خدمت همشهریان من ی سئوال از اقا یا خانم علامت سئوال داشتم اینکه یا ما باید به قانون که در مورد انتخا بات فیلتر شورای نگهبان است احترام بگذاریم و این اجازه را داشته باشیم که نماینده مورد نظر مان رای بدهیم و خیالمان راحت باشه که کسانی که تائید شدن قصد اسیب به کشور را ندارن یا نه باید به شورای نگهبان مشکوک باشیم تکلیف مردم را روشن کنید اینکه نمی شود برای رسیدن به نظرات شخصی خود کلمات رهبر را گلچین کنیم وبه نفع خود تمام کنیم مطمئنا تمام تائید شده ها در نزد رهبر محترمند و مورد تائید ایشان خوب است ما هم در این شرایط ی بام و دو هوا نشویم و از جملات تفرقه انگیز بپرهیزیم
بقا و میز و اعتبار برخی که روی صندلی غصبی نشسته اند در گرو ایجاد اختلاف و مخدوش کردن فضای اجتماعی و سیاسی بوده و خواهد بود خوشبختانه مردم بیدار هستند و سره را از ناسره تشخیص می دهند و جای هیچ نگرانی نیست. همه پای صندوق های رای می آییم و به کاندیدای اصلح که نراق را ببیند رای خواهیم داد
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۱۸ جهت اطلاع کپی برداران
انتخاب از انترنت .
به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوش آمدید.

» قوانین و مقررات » قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان

قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان

قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان
فصل یکم- تعاریف
ماده ١- از نظر این قانون به مولف و مصنف و هنرمند «پدید آورنده» و به آنچه از راه دانش یا هنر و یا ابتکار آنان پدید می اید بدون در نظر گرفتن طریقه یا روشی که در بیان و یا ظهور و یا ایجاد ان به کار رفته «اثر» اطلاق می شود.
ماده ٢- اثر های مورد حمایت این قانون به شرح زیر است:
١-کتاب و رساله و جزوه و نمیشنامه و هر نوشته دیگر علم یو فنی و ادبی و هرنی.
٢-شعر و ترانه و سرود و تصنیف که به هر ترتیب و روش نوشته یا ضبط یا نشر شده باشد.
٣-اثر سمعی و بصری به منظور اجرا در صحنه های نمایش یا پرده سینما یا پخش از رادیو یا تلویزیون که به هر ترتیب و روش نوشته یا ضبط یا نشر شده باشد.
٤-اثر موسیقی که به هر ترتیب و روش نوشته یا ضبط یا نشر شده باشد.
٥-نقاشی و تصویر و طرح و نقش و نقشه جغرافیایی ابتکاری و نوشته ها و خط های تزئینی و هر گوهه اثر تزئینی و اثر تجسمی که به هرطریق و روش به صورت ساده یا ترکیبی به وجود آمده باشد.
٦-هر گونه پیکره (مجسمه).
٧-اثر معماری از قبیل طرح و نقشه ساختمان.
٨-اثر عکاسی که با روش ابتکاری و ابداع پدید آمده باشد.
٩-اثر ابتکاری مربوط به هنرهای دستی یا صنعتی و نقشه قالی و گلیم.
١٠-اثر ابتکاری که بر پایه فرهنگ عامه (فولکلور) یا میراث فرهنگی و هنر ملی پدید آمده بادش.
١١-اثر فنی که جنبه ابداع و ابتکار داشته باشد
١٢-هر گونه اثر مبتکرانه دیگر که از ترکیب چند اثر از اثرهای نامبرده در این فصل پدید آمده باشد.
فصل دوم – حوق پدید آورنده
ماده ٣- حقوق پدید آورنده شامل حق انحصاری نشر و پخش و عرصه و اجرای اثر و حقوق بهره برداری مادی و معنوی از نام و اثر اوست.
ماده ٤- حقوق معنوی پدید آورنده محدود به زمان و مکان نیست و غیر قبال انتقال است.
ماده ٥- پدید آورنده اثر های مورد حمایت این قانون می تواند استفاده از حقوق مادی خود را در کلیه موارد از جمله موارد زیر به غیر واگذار کند:
١-تهیه فیلم های سینمایی و تلویزیونی و مانند آن.
٢-نمایش صحنه ای مانند تئاتر و باله و نمایش های دیگر.
٣-ضبط تصویری یا صوتی اثر بر روی صحنه یا نوار یا هر وسیله دیگر.
٤-پخش از رادیو و تلویزیون و وسایل دیگر.
٥-ترجمه و نشر و تکثیر و عرضه اثر از راه چاپ و نقاشی و عکاسی و گراور و کلیشه و قالب ریزی و مانند آن.
٦-استفاده از اثر در کارهای علمی و ادبی و صنعی و هنری و تبلیغاتی.
٧-به کار بردن اثر در فراهم کردن یا پدید آوردن اثر های دیگری که در ماده دوم این قانون درج شده است.
ماده ٦- اثری که با همکاری دو یا چند پدید آورنده به وجود آمده باشد و کار یکایک آنان جدا و متمایز نباشد اثر مشترک نامیده می شود و حقوق ناشی از آن حق مشاع پدید آورندگان است.
ماده ٧- نقل از اثرهایی که انتشار یافته است و استناد به آنها به مقاصد ادبی و علمی و فنی و آموزشی و تربیتی و به صورت انتقاد و تقریظ با ذکر ماخذ در حدود متعارف مجاز است.
تبصره- ذکر ماخذ در مورد جزوه هایی که برای تدریس در موسسات آموزشی توسط معلمان آنها تهیه و تکثیر می شود الزامی نیست مشروط بر این که جنبه انتفاعی نداشته باشد.
ماده ٨- کتابخانه های عمومی و موسسات جمع اوری نشریات و موسسات علمی و آموزشی که به صورت غیر انتفاعی اداره می شوند می توانند طبق آیین نامه ای که به تصویب هیات وزیران خواهد رید از اثر های مورد حمایت این قانون از راه عکسبرداری یا طرق مشابه آن به میزان مورد نیاز و متناسب با فعالیت خود نسخه برداری کنند.
ماده ٩- وزارت اطلاعات١ می تواند آثاری را که قبل از تصویب این قانن پخش کرده و یا انتشار داده است پس از تصویب این قانون نیز کماکان مورد استفاده قرار دهد.
ماده ١٠- وزارت آموزش و پرورش می تواند کتاب های درسی را که قبل از تصویب این قانون به موجب قانون کتاب های درسی چاپ و منتشر کرده است کماکان مورد استفاده قرار دهد.
ماده ١١- نسخه برداری از اثرهای مورد حمایت این قانون، مذکور در بند ١ از ماده ٢ و ضبط برنامه های رادیویی و تلویزیونی فقط در صورتی که برای استفاده شخصی و غیر انتفاعی باشد مجاز است.

فصل سوم- مدت حمایت از حق پدید آورنده و حمایت های قانونی دیگر
ماده ١٢- مدت استفاده از حقوق مادی پدید آورنده موضوع این قانون که به موجب وصایت یا وراثت منتقل می شود از تاریخ مرگ پدید آورنده سی سال است و اگر وارثی وجود نداشته باشد یا بر اثر وصایت به کسی منتقل نشده باشد برای همان مدت به منظور استفاده عمومی در اختیار وزارت فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت.
تبصره – مدت حمایت اثر مشترک موضوع ماده ٦ این قانون سی سال بعد از فوت آخرین پدید آورنده خواهد بود.
ماده ١٣- حقوق مادی اثرهایی که در نتیجه سفارش پدید می آید تا سی سال از تاریخ پدید آمدن اثر متعلق به سفارش دهنده است مگر آن که برای مدت کمتر یا ترتیب محدود تری توافق شده باشد.
تبصره – پاداش و جایز نقدی و امتیازاتی که در مسابقات علمی و هنری و ادبی طبق شرایط مسابقه به اثار مورد حمایت این قانون موضوع این ماده تعلق می گیرد متعلق به پدید آورنده خواهد بود.
ماده ١٤- انتقال گیرنده حق پدید آورنده می تواند تا سی سال پس از واگذاری از این حق استفاده کند مگر این که برای مدت کمتر توافق شده باشد.
ماده ١٥- در مورد مواد ١٣ و ١٤ پس از انقضای مدت های مندرج در آن مواد استفاده از حق مذکور در صورت حیات پدید آورنده متعلق به خود او و در غیر این صورت تابع ترتیب مقرر در ماده ١٢ خواهد بود.
ماده ١٦- در موارد زیر حقوق مادی پدید اورنده از تاریخ نشر یا عرضه به مدت سی سال مورد حمایت این قانون خواهد بود:
١-اثر های سینمایی یا عکاسی.
٢-هرگاه اثر متعلق به شخص حقوقی باشد یا حق استفاده از آن به شخص حقوقی واگذار شده باشد.
ماده ١٧- نام و عنوان و نشان ویژه ای که معرف اثر است از حمایت این قانون برخوردار خواهد بود و هیچکس نمی تواند آنها را برای اثر دیگری از همان نوع یا مانند آن به ترتیبی که القا شبهه کند به کار برد.
ماده ١٨- انتقال گیرنده و ناشر و کسانی که طبق این قانون اجازه استفاده یا استناد یا اقتباس از اثری را به منظور انتفاع دارند باید نام پدید آورنده را با عنوان و نشانه ویژه معرف اثر همراه اثر یا روی نسخه اصلی یا نسخه های چاپی یا تکثیر شده به روش معمول و متداول اعلام و درج نمایند مگر این که پدید اورنده به ترتیب دیگر موافقت کرده باشد.
ماده ١٩- هر گونه تغییر یا تحریف در اثرهای مورد حمایت این قانون و نشر آن بدون اجازه پدید آورنده ممنوع است.
ماده ٢٠- چاپخانه ها و بنگاه های ضبط صوت و کارگاه ها و اشخاصی که به چاپ یا نشر یا پخش و یا ضبط و یا تکثیر اثرهای مورد حمایت این قانون می پردازند باید شماره دفعات چاپ و تعداد نسخه کتاب یا ضبط یا تکثیر یا پخش یا انتشار و شماره مسلسل روی صفحه موسیقی و صدا را بر تمام نسخه هایی که پخش می شود یا ذکر تاریخ و نام چاپخانه یا بنگاه و کارگاه مربوط به حسب مورد درج نمایند.
ماده ٢١- پدید آورندگان می توانند اثر و نام وعنوان و نشانه ویژه اثرخود را در مراکزی که وزارت فرهنگ و هنر با تعیین نوع آثار آگهی می نماید به ثبت برسانند.
ایین نامه چگونگی و ترتیب انجام یافت تشریفات ثبت وهمچنین مرجع پذیرفتن درخواست ثبت به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده ٢٢- حقوق مادی پدید آورنده موقعی از حمایت این قانون برخوردار خواهد بود که اثر برای نخستین بار درایران چاپ یا نشر یا اجرا شده باشد و قبلاً درهیچ کشوری چاپ یا نشر یا پخش و یا اجرا نشده باشد.
تخلفات و مجازات ها
ماده ٢٣- هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.
ماده ٢٤- هرکس بدون اجازه ترجمه دیگری را به نام خود یا دیگری چاپ و پخش و نشرکند به حبس تادیبی ازسه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
ماده ٢٥- متخلفین ازمواد ١٧-١٨-١٩-٢٠ این قانون به حبس تادیبی ازسه ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.
ماده ٢٦- نسبت به متخلفان ازمواد ١٧-١٨-١٩-٢٠ این قانون درمواردی که به سبب سپری شدن مدت حق پدید آورنده استفاده از اثر با رعایت مقررات این قانون برای همگان آزاد است وزرات فرهنگ و هنر عنوان شاکی خصوصی را خواهد داشت.
ماده ٢٧- شاکی خصوصی می تواند از دادگاه صادر کننده حکم نهایی درخواست کند که مفاد حکم دریکی از روزنامه ها به انتخاب وهزینه او آگهی شود.
ماده ٢٨- هرگاه تخلف ازاین قانون شخص حقوقی باشد علاوه برتعقیب جزایی شخص حقیقی مسئول که جرم ناشی ازتصمیم او باشد خسارت شاکی خصوصی از اموال شخص حقوقی جبران خواهد شد و در صورتی که اموال شخص حقوقی به تنهایی تکافو نکند ما به التفاوت ازاموال مرتکب جرم جبران می شود.
ماده ٢٩- مراجع قضایی می توانند ضمن رسیدگی به شکایت شاکی خصوصی نسبت به جلوگیری از نشر وپخش و عرضه آثار مورد شکایت و ضبط آن دستور لازم به ضابطین دادگستری بدهند.
ماده ٣٠- اثرهایی که پیش از تصویب این قانون پدید آمده از حمایت این قانون برخوردار است .
اشخاصی که بدون اجازه از اثرهای دیگران تا تاریخ تصویب این قانون استفاده یا بهره برداری کرده اند حق نشر یا اجرا یا پخش یا تکثیر یا ارائه مجدد یا فروش آن آثار را ندارند مگر با اجازه پدید آورنده یا قائم مقام او با رعایت این قانون . متخلفین ازحکم این ماده و همچنین کسانی که برای فرار از کیفر به تاریخ مقدم بر تصویب این قانون اثر را به چاپ رسانند یا ضبط یا تکثیر یا از آن بهره برداری کنند به کیفر مقرر در ماده ٢٣ محکوم خواهند شد.
دعاوی و شکایاتی که قبل ازتصویب این قانون در مراجع قضایی مطرح گردیده وبه اعتبار خود باقی است .
ماده ٣١- تعقیب بزه های مذکور در این قانون با شکایت شاکی خصوصی شروع و با گذشت او موقوف می شود.
ماد ٣٢- مواد ٢٤٥و ٢٤٦ و ٢٤٧و٢٤٨ قانون مجازات عمومی١ ملغی است
ماده ٣٣- آیین نامه های اجرایی این قانون از طرف وزارت فرهنگ وهنر و وزارت دادگستری و وزارت اطلاعات تهیه و به تصویب هیات وزیرات خواهد رسید.
قانون فوق مشتمل برسی و سه ماده و سه تبصره پس از تصویب مجلس سنا درتاریخ روز دوشنبه سوم آذرماده ١٣٤٨ درجلسه روز پنجشنبه یازدهم دی ماه یکهزار و سیصد و چهل و هشت شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید
دوستان سلام
انصافا باید به دنبال ریشه های اختلاف گشت در دنیای امروز که همه با هم در ارتباطند دیگه بحث قومیت معنا ندارد لازم به ذکر است در بین این همه عناد باید دید درحال حاضر منافع چه اشخاصی در اختلاف بین مردم شهر نراق ودلیجان نهفته است افرادی که با این دید در منصب خود سالها ابقا شده اند یا جهت خود نمایی به این مسائل دامن می زنند وکاستی های خود را به این موضوع ربط می دهند .فقط یه آمار سر انگشتی از تعداد اشتغال افراد نراقی در دلیجان این موضوع را اثبات می کند که حداقل این طرز فکر در دلیجان کمتر از نراق است تجربه اثبات کرده اول باید از مسئولین شروع کرد نه مردم عادی!
۰۲ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۰۰ علامت سوال
سلام آقای حسین می خواستم سر انگشتی بگی چند نفر نراقی در ادارات دلیجان مشغول بکارند . خیلی راحت بگو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فکر نکنم به 10 نفر برسند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مطمئنا جوانان نراقی که در شرکت ها و شهرک های صنعتی به عنوان کارگر مشغولند مد نظر نیست که اگر این طور باشد تعداد افغانی های شاغل در دلیجان بسیار بیشتر است و طبق استدلال شما و دوستان رئیس جمهور بعدی افغانستان باید دلیجانی باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قدری فکر کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علامت سوال
مگه کارگری کردن مشکلی داره عریر همین اشتغال هم خیلی مهمه می دونی چقدر از استان های مجاور به همین دلیجان نقل مکان کردند 4 الی 5 دفعه کلنگ احداث شهرک صنعتی پاک پاک پاک !!!!!! تو نراق به زمین خورده پس کی پیگیری می کنه باید دنبال نوآوری بود جوانان دلیجانی حداقل ریسک پذیزند ودست به تولید وابتکار می زنن نراق اگه کسی فکر هم داشته باشه تو نطفه خفه می شه توسط همین طرز تفکر ها مهم اینه که شما اشتغال ومعیشت مردمو تو چه چیزی ببینی ؟حالا استدلال شما خیلی مهم تره؟!
۰۲ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۲۳ علامت سوال
حسین آقا جواب سوال را با مغلطه کردن که نباید جواب داد ؟
فرموده بودید که جوانان بسیاری از نراق در دلیجان مشغول به کارند که عرض کردم بیشتر در کارخانجات دلیجانند که محض اطلاع شما و دوستان که در نراق نیستید روزی نیست که عده ای به خاطر عملکرد دولت خدوم اعتدال و توسعه از کار بیکار می شوند و عذرشان خواسته می شود و تنها زحمت کارگران عزیز است که به خاطر کسب لقمه حلال دوباره به شرکتی دیگر مراجعه می کنند و همین طور این دایره می چرخد .
این به نظر شما لطف دلیجانی ها در حق نراق است یا سوء استفاده از این عزیزان که به راحتی اخراج می شوند و هیچ امنیت شغلی ندارند.
واقع نگر باشید نه جو گیر ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook