سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

مروری بر خاطره های مردم شهر نراق 32

سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ب.ظ

گنبد بقعه شاه سلیمان علیه السلام شهر نراق در حال مرمت – سال ...


از راست : بهروز خسروی فرزند ناصر ، مرحوم غلامرضا خسروی فرزند محمد(1298 – 1371) اهل شهر نراق کارمند سابق وزارت دارایی و پدر شهید بزرگوار جهانگیر خسروی


مرحوم غلامحسین خسروی فرزند اسدالله پدر بزرگ شهید اسدالله خسروی که سال 1365 فوت نمود .

تفرجگاه آصیف آباد شهر نراق - 13 فروردین 1343

ایستاده از راست : سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود – غلامرضا مرادی فرزند یدالله(شاه غلام) – مرتضی سهرابی رئیس پاسگاه ژاندارمری شهر نراق - کریم جعفری فرزند....- سید جمال موسوی فرزند سید مصطفی
نشسته از راست : سید حسن موسوی فرزند سید حبیب – مرحوم علی اکبر علی اکبری فرزند شکرالله مشهور به علی عشقی(0- 27/12/1393)


شهر نراق - سال...

از راست : مرحوم سیف الله رحیمی فرزند کریم بن قاسم – مرحوم غلامرضا(علی اکبر) بیابانگرد فرزند حسن(1315 – 8/8/1381) غلامحسین اشرفی(بیابانگرد) فرزند غلامرضا – غلامرضا رحیمی فرزندسیف الله



مزرعه گنداب - شهر نراق

مرحومه فرخنده سلامتی فرزند ایمان خان همسر مرحوم حسین جعفری


یکی از پارک های شهر تهران – سال 1356

جمشید توکلی فرزند علی محمد – سردار شهید کاظم محمودی فرزند علی



مزرعه گنداب - شهر نراق - سال 1376

علی جعفری فرزند حسین در حال شخم زنی سنتی با استفاده از الاغ بر روی زمین برای کاشت محصول


مرحوم علیرضا بحرینی فرزند حسین – عزیزالله فروغی فرزند ابراهیم – محمود کاظمی فرزند غلامرضا



مرحوم اصغر عابدی فرزند علیرضا – علی اکبر رضایی فرزند نظر – علی اکبر(فرهاد) عابدی فرزند علیرضا – سید ضیا موسوی فرزند......، حسین عابدی فرزند اصغر (کودک)


جبهه گل به سر گیلانغرب استان کرمانشاه – اسفند 1360

شهید بسیجی غلامرضا قجری فرزند علی – مرحوم بسیجی سید ابوالفضل بابایی فرزند سید رضا


تیم فوتبال ... شهر نراق – سال حدود 1364

ایستاده از راست : علی عضایی – ناشناس – سید غلامرضا موسوی – علی اشرف عضایی – تقی نقیبیان – علی اکبر عضایی – مرتضی لطفعلی – حسینعلی عضایی – حسن مرادی نراقی – مرحوم علیرضا عضایی – سید هادی موسوی – ناشناس – ناشناس

نشسته از راست : احمد کاظمی – غلامرضا ایزدی – داود ایزدی(کودک) – تقی آعلی – مجتبی آعلی – جابر ایزدی – محمود مرادی نراقی – حمید آعلی


آزاده جانباز آقای علی اکبر حیدری فرزند رضا به همراه اعضای خانواده در شهر نراق - سال ...


جشن ازدواج خانم........ محمودی فرزند علی و تنظیم عقدنامه توسط عاقد شهر نراق مرحوم حاج احمد قطبی فرزند نصرالله(1276 - 1368)


ساختمان بسیج شهر نراق - سال 1363

ایستاده از راست : مرحوم سید مرتضی باشی فرزند سید عباس(1344 - 22/11/1364) - سید مهدی موسوی فرزند سید احمد - سید مظفر موسویان فرزند سید غضنفر - غلامعلی رمضانی نراقی فرزند حسن

نشسته از راست : مرحوم علی رمضانی فرزند غلامعلی ، سردار شهید قاسم جعفری ، احمد غریبی فرزند سلطانعلی


این عکسها گویای خاطرات قشنگ زندگی است .خاطراتی که هنوز با وجود گذشت سالها از آن  بوی تازگی و عطر خوش مهربانی می دهد . هنوز هم که هنوز است وقتی  آلبوم خاطرات آن روزگار را مرور می کنیم اشک شوق و لبخند دلنشین  دوستی با هم در می امیزند و ساعت ها وقتمان صرف مرور این خاطرات می شود.


خاطرات خوش گذشته را با هم ورق می زنیم تا.............



سلحشوران شهر نراق

۹۴/۱۲/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱۵)

عکس دوازده بچه خردسال حسین عابدی فرزند مرحوم اصغر عابدی . نفر اول از چپ سید ضیا موسوی داماد نظر علی رضایی
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۳۴ عاشق ولایت
رهبر انقلاب: اسلام طرفدار راه وسط و میانه است اما وسط از نظر قرآن مقابل تندرو نیست، مقابل انحراف است/ تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست/ منظور دشمن از تندرو کسانی است که در انقلاب مصمم‌ترند، حزب‌اللهی‌ها را می‌گویند و میانه‌رو را کسی می‌دانند که در برابر آنها تسلیم باشد.
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۳۴ عاشق ولایت
رهبر انقلاب: از ادبیات سیاسی دشمن استفاده نکنیم/ دشمنان انقلاب از روز اول تعبیر «تندرو» و «میانه‌رو» را استفاده کردند/ از نظر آنها از همه تندروتر، امام بزرگوار بود؛ امروز هم بنده‌ی حقیر را از همه تندروتر می‌دانند.
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۳۴ عاشق ولایت
رهبر انقلاب: در انتخابات سعی کنید کار را درست و با دقت و بصیرت انجام دهید تا هم خدا راضی باشد و هم به احتمال زیاد نتیجه خوب باشد/ بشناسید و انتخاب کنید/ آن‌جایی که نمی‌شناسید هم نگویید رأی نمی‌دهم، بروید سراغ کسانی که به دین و تعهد آنها اعتماد دارید.
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۳۵ عاشق ولایت
رهبر انقلاب: هر چه انتخاب کنید برای خود انتخاب کرده‌اید/ انتخاب خوب شما به خودتان برمی‌گردد، انتخاب با غفلت هم بدی‌اش به خودتان برمی‌گردد/ با اختیار و اراده، کار را درست انجام دهید/ مجلس و خبرگان هر دو مهم است.
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۳۵ عاشق ولایت
رهبر انقلاب: همه باید مراقب نفوذ باشند/ وقتی می‌بینید دشمن برای ایجاد دودستگی از شما تعریف می‌کند بی‌درنگ ابراز بیزاری کنید/ شما که می‌دانید دشمن قصد تفرقه دارد، نگذارید/ امام گفتند وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند، ببینید چه اشتباهی کرده‌اید/ برگردیم به کلام امام.
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۳۶ عاشق ولایت
رهبر انقلاب: آمریکا بعد از مذاکرات یک نقشه برای منطقه دارد و یک نقشه برای ایران/ این برای ما روشن شده/ برای داخل، دشمن از نفوذی‌ها استفاده می‌کند/نفوذی حتماً این نیست که از دشمن پول گرفته باشد/ امام فرمودند گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان آدم موجه شنیده می‌شود.
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۳۶ عاشق ولایت
رهبر انقلاب: ملت ایران مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد/ مجلس متدین، متعهد و شجاعی که فریب ترفند دشمن را نخورد/ مجلسی که به عزت و استقلال اهمیت دهد و مقابل طمع قدرت‌هایی که دستشان از ایران کوتاه شده و می‌خواهند برگردند بایستد/ مجلسی که دولت را موظف به اقتصاد درون‌زا کند.
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۳۶ عاشق ولایت
رهبر انقلاب در دیدار مردم نجف‌آباد: یکی از ترفندهای دشمن در انتخابات که در اینجا تکرار می‌کنند ایجاد دوقطبی دروغینی مانند مجلس «دولتی» و «ضد دولتی» است/ ملت نه مجلس دولتی می‌خواهد نه ضد دولتی؛ ملت، مجلس شجاع و متدینی می‌خواهد که با وظایفش آشنا باشد و مرعوب آمریکا نباشد.
سلام
متشکریم از عکس های زیبایتان
عکس سوم مرحوم مشهدی غلامحسین خسروی پدر بزرگ شهید اسدالله خسروی می باشند .
روحش شاد
سلام
توروخدایک نفر این عاشق ولایت رااز برق بکشه خیلی اره دیگه
رهبر انقلاب این راهم فرمود که انقلاب حزب الله ای تند رو نمی خواهد اگر ان مطالب رهبر را میبینی وبازگو می کنی به مطلبی که من نوشتم از رهبر انقلاب توجه کن لطفا.
۰۶ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۵۶ عاشق ولایت
سلام آقا مهدی اگر ما را از برق بکشند که جا واسه جولان خیلی ها باز می شه اما به کوری چشم دشمنان رهبر انقلاب تا آخر خط هستیم .
رهبر انقلاب: از ادبیات سیاسی دشمن استفاده نکنیم/ دشمنان انقلاب از روز اول تعبیر «تندرو» و «میانه‌رو» را استفاده کردند/ از نظر آنها از همه تندروتر، امام بزرگوار بود؛ امروز هم بنده‌ی حقیر را از همه تندروتر می‌دانند.


۰۶ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۰۲ عاشق ولایت
مدیریت محترم وبلاگ سلحشوران شهر نراق
فکر کنم در این وبلاگ که به نام سلحشوران شهر نراق می باشد و مطمئنا باید مکانی برای نشر ارزشهای اسلامی و انقلابی باشد عده ای از گفتن بیانات رهبر و یا صحبت های انقلابی ناراحت می شوند خواهشمند است مطلبی در رابطه با شهدای شهرمان (که اگر الان بودند متهم به تند روی می شدند ) وروحیه انقلابی آنان درج نمائید
پاسخ:
عاشق ولایت سلام
خدا قوت
کسی از نشر و سیره رهبران دین و انقلاب ناراحت نمیشه و تا کنون برای یک مورد هم سابقه نداره .
اگر شهدا هم بودند به آنان تندرو نمی گفتند ؛ چون نمونه های زیادی از شهیدان زنده که زخم جهاد و مبارزه بر تن دارند بین مردم با داشتن ولایتمداری زندگی آرام و با عزتی دارند .
الهی شکر در منطقه نراق و دلیجان که زندگی می کنیم در زمامداری ولی امر مسلمین همدلی و یکپارچگی نسبی حاکم است .

ممنون از دلسوزی جناب عالی
سلام .
به قول خواجه عبدالله انصاری ، دانشمند عارف مسلمان در قرن پنجم هجری ، معروف به پیر هرات .
گر از پی شهوت و هوی خواهی رفت *
از من خبرت که بی نوا خواهی رفت *
بنگر چه کسی و از کجا آمده ای *
می دان که چه میکنی کجا خواهی رفت *
به عبارت دیگر عرفان ، شناخت خداوند بقدر استعداد و ظرفیت انسانی .خود را هیچ و خدا را همه چیز دانستن و به ذلّت خود در برابر عزّت ذاتی او اقرار داشتن که علی و علیم و عظیم است .افرادی که گرفتار کبر و غروراند مانند فرعون ها قیصرها ، سلطان ها و شاهان ستمکار ، مانند جوی های باریکی اند که آب آنها به سرچشمه ای متّصل نیست و پس از زمانی خشک و نابود می شوند. امّا کسانی که به منابعی متّصل باشند ، هرقدر که این منابع و وسیله اتّصال آنان بزرگتر باشد پایدارتر خواهند بود و اگر همچون نهر بزرگی به اقیانس بی کران عظمت الهی متّصل باشند ، می شوند ولی الله ، عین الله ، یدالله ، اسدالله ، حجّۀ الله و ... حتّی اگر کسی در گفتار و کردار متواضع باشد امّا در دل و جان خود تصوّر کند که از کسی یا کسانی برتر است ، هنوز به کمال انسانیت نزدیک نشده و ممکن است عاقبت خوبی نداشته باشد !
در هر حال دنیا و زرق و برقش فریبنده است و شیطانهای وسوسه گر جن و انس بیکار نمی نشینند. و...
از خداوند میخواهم که چشم و دلم را باز کند.
خاطرات خوش گذشته را با هم ورق می زنیم تا.............

.....روزی که همه ما نیز خاطره ها بپیوندیم. ای کاش که از ما به نیکی یاد کنند.
و در بارگاه الهی سربلند باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook