سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب
تا حدود نیم قرن قبل نماز عید فطر مردم متدین و مذهبی شهر نراق در زمین رو باز به نام پا سنگ ملا اقامه می شد . دره پاطاق به این مکان اشرافیت دارد . پا سنگ ملا در اثر ایجاد کمربندی سال 1391 در دور شهر شکل قدیم خود را از دست داد و در حال حاضر حومه حوزه علمیه الغدیر واقع شده است .

پا سنگ ملا یکی از شش مکان عبادت و راز و نیاز عالم جلیل القدر حجت الاسلام آقا حسین فاضلی(1296 قمری – 1355 قمری) فرزند ملا محمدرضا مجتهد ابن ملا ابوالحسن ابن ملا محمد مهدی نراقی(نوه ملا محمد مهدی) است که در گذشته به دلیل سجایا و فضایل معنوی لقب برکت شهر نراق خطاب می گردید . مقبره ایشان جنب بقعه شاه سلیمان قرار دارد و همچنان مورد احترام بی شائبه علاقمندان هست . با حضور آقا حسین نماز و دعای طلب باران به نام استسقاء خوانده می شد .

آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی (دبستانی) فرزند سید محمد ( 1308 – 1386 ) امام جمعه فقید همدان که از سال 1342 الی 1353 به مدت 11 سال امام جماعت شهر نراق بود آخرین نمازهای عید فطر را در عبادتگاه رو باز پا سنگ ملا اقامه می نمود .

با ساخت و تاسیس حوزه علمیه الغدیر شهر نراق از سال ... نماز عید فطر در محوطه رو باز آن اقامه می شود . حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی راد امام جمعه محبوب شهر نراق اول شوال 1437 برابر با 16 تیر 1395 نماز عید فطر را با حضور انبوه نمازگزاران اقامه فرمود .

سلحشوران شهر نراق
از عکس های جناب آقای میثم کاظمی فرزند غلامرضا از مراسم با شکوه نماز عید فطر مردم متدین کهن شهرنراق تشکر می نماید.






http://roozgozar.com/piczibasazi/matlab/01/roozgozar.com-0019.gif





























































































۹۵/۰۴/۱۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۶)

۱۶ تیر ۹۵ ، ۲۰:۲۰ محمد رضا علی آقایی
مثل همیشه عالی
خسته نباشید
۱۶ تیر ۹۵ ، ۲۳:۱۳ علیمحمد. م
سلام-
متن و مطلب جالب توجه وزیبایی بود که باعث تجدید خاطرات و احیای سابقه ادای فریضه نماز عید فطر در فضای غیر مسقف توسط نیاکان و پیشینیانمان در محلی موسوم به پا سنگ ملا است.
عکسهای مراسم نماز عید فطرامروز که توسط اقای میثم کاظمی فرزند غلامرضاتهیه و منتشر گردیده نیز بسیار عالی و زیباست.
زحمات ایشان نیز قابل تحسین است
۱۷ تیر ۹۵ ، ۰۹:۰۷ مرتضی علی آقایی
درود بر مردم قهرمان و خداجوی نراق که نماز عید فطر امسال را هر چه باشکوه تر در حوزه الغدیر نراق به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی راد اقامه کردند و سلام بر شما حاج محمد آقا که مسئله پا سنگ ملا را با ذکر مستند براى مردم خوب نراق به معرض نمایش گذاشتید. نام پا سنگ ملا بعد از گذشت سالها سال هنوز زبان زد خاص و عام است و در روز عید سعید فطر هر سال مردم نراق نماز عید فطر را با نام پا سنگ ملا بر گزار می نمایند.خدا قوت حاج محمد و حاج حسین عزیر.عید سعید فطر بر شما هم مبارک باد.
با عرض سلام و تبریک عید فطر خدمت تمامی نراقی های عزیز

مطالب عالی بود با تشکر فراوان

موفق باشید
با اهدای سلام
عید سعید فطر بر همه روزه داران و مسلمین بخصوص اهالی شریف نراق مبارک باد
هرچند پاسنگ ملا برای نسل جدید نراق نا آشنااست لیکن برای نسل گذشته یاد آور نماز عید سعید فطر و عظمت و روحانیت آن مکان و زمان می باشد .
از جناب آقای حاج محمد آقا عضائی که به خوبی تاریخچه آنرا به تصویر کشیدندنهایت سپاس و تشکر را دارم .
از آقای کاظمی به خاطر عکسهای زیبا و مستندشان در برگزاری نماز با شکوه عید سعید فطر ممنون و امیدوارم خداوند به همه نماز گزاران سلامتی عنایت فرموده و عباداتشان مقبول واقع گردد.
انشااله این همبستگی و یکدلی همواره برقرار و قدردان و غمخوار یکدگر باشیم .
باریکلا به شما نراقی ها مخصوصا علی اعلی طلبه زحمتکش حوزه الغدیر نراق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook