سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

تاریخ 17 مرداد 1342 در شهر تاریخی نراق که زادگاه علامه فاضلین نراقی و بیش از 100 تن از دانشمندان و مشاهیر است فرزندی متولد شد که نامش را سید غلامرضا نهادند .

  

پدرش حاج سید علی باشی فرزند سید ابراهیم و مادرش حاجیه خانم کلثوم مجیدی رضوانی فرزند علی از اهالی مومن شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی می باشند .

دوران کودکی را سپری نمود تا اینکه مهر 1349 در هفت سالگی تحصیلات خویش را آغاز نمود . ایشان از زمره دانش اموزان تیزهوش مدرسه بود. سال 1356 سال آخر راهنمایی را می گذراند که نهضت امام خمینی(ره) در حال پیروزی بر اهریمن پهلوی بود .


شهید سید غلامرضا یاشی

سال تحصیلی 1357 در کلاس اول دبیرستان در سنین نوجوانی در همه ی راهپیمایی ها و فعالیت های عمومی مبارزه بر علیه رژیم محمدرضا پهلوی شرکت فعال داشت و نهایتا بهمن 1357 جشن پیروزی گرفتند .

سال 1358 در کلاس دوم دبیرستان به همراه یارانش انجمن اسلامی دبیرستان را شکل دادند و از اعضای فعال کتابخانه دبیرستان معصومی بود که جوانانی را به مطالعه و کتاب خوانی رهنمون شد .

اولین روز مهر 1359 که سال سوم دبیرستان را ثبت نام نمود جنگ عراق بر علیه ایران اسلامی تحمیل شد و سید غلامرضا مترصد این بود که در شرایط مورد نیاز به جبهه اعزام شود که انتهای سال تحصیلی در اردی بهشت 1360 به همراه همرزمانش راهی جبهه گردیدند تا ماموریت 45 روزه ای را سپری کنند . نامبرده در جبهه های انرژی اتمی و سه راه دارخوین(شادگان) در پدافندی عملیات فرمانده کل قوا . خمینی روح خدا حضور داشت .

مشارالیه و یارانش وقتی از جبهه بازگشتند تاریخ 5 مرداد 1360 ساختمان بسیج را افتتاح کردند و خود یکی از تشکیل دهندگان آن بود . دومین اعزام در پی نیاز جبهه و فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت سید روح الله بود که 9 آبان 1360 سال چهارم دبیرستان را ترک و راهی جبهه گردید تا در پدافندی عملیات ثامن الائمه و شکست حصرآبادان حضور داشته باشد .

وی دی ماه در جبهه محمدیه دارخوین بر اثر اصابت ترکش ارتش بعث عراق از ناحیه پهلو و کتف مجروح گردید و در بیمارستان چمران شیراز استان فارس بستری شد .
سومین اعزام اسفند 1360 باز بدنبال نیاز جبهه ها به نیرو و فرمان رهبر انقلاب سال چهارم دبیرستان را ترک و به جبهه جنوب اعزام گردید تا در عملیات بزرگ و ظفرمند فتح المبین شرکت نماید .

سید غلامرضا باشی به همراه 36 نفر از بهترین مومنین مخلص از شهرهای محلات ؛ دلیجان و نراق در روستای زَعَن در منطقه شِلِش حومه شوش استان خوزستان تاریخ 2 فروردین 1361 مظلومه به شهادت رسید و روز 13 فروردین پیکر مطهرش به همراه سایر شهیدان این عملیات در گلزار شهدای شهر تاریخی نراق خاکسپاری گردید .

پیکر مطهر سید شهیدان شهر نراق شهید سید غلامرضا باشی


وصیت نامه شهید سید غلامرضا باشی فرزند سید علی اهل شهر نراق

و من یقاتل فی سبیل الله ؛ فلیقتل او یغلب فسوف نوتیه اجرا عظیما - سوره نساء .آیه 74
و هر که در راه خدا جنگ کند ؛ پس کشته یا فاتح گردد ؛ بزودی او را در بهشت ابدی ؛ اجری عظیم عطا کنیم .

به نام خدا که نامش سر لوحه دفتر هستی است ؛ به نام خدا که جانم در گرو قدرت اوست . با درود به روان پاک شهیدان از تبار هابیلیان و با درود به آن یگانه رهبر ملت ؛ آیینه جهان ؛ کوه ایمان ؛ هابیل زمان ؛ خمینی کبیر .

الهی در دلم نوری بَر اَفروز
مرا تقوای قُدّسیان بیاموز
الهی جان من توحیدگر کُن
مرا زین شِرک مَن زیر و زبر کن
الهی ریشه کِبرَم بسوزان
گل پاکِ بِهی در من برویان
(اشعار از سید علی موسوی گرمارودی)

  

شهادت حد نهایی تکامل است
از اینکه حس می کردم در مکانی راحت قرار بگیرم و در سنگر نباشم غمگین بودم . من نمی توانستم به خود بقبولانم که برادران خودم در مرزها شهید بشوند و من هر روز شاهد آن باشم .

از این رو وظیفه شرعی خود دانستم که در این جهاد اصغر شرکت کنم تا بلکه از زیر بار مسئولیتی که بر دوش دارم با سربلندی و سرافرازی بیرون آیم .
ای پدر ارجمندم مرا حلال کن و با استقامت و صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کن . مبادا روحیه خود را ببازی و گریه کنی ؛ چون گریه تو باعث ناراحتی من است .

پدرجان دیگر پیش جدّمان سرشکسته نیستم ؛ چون پسرت راهی را رفت که آنها رفته اند و امیدم این است که در شب اول قبر به پابوس آنها بروم . باز از شما می خواهم پدرجان ؛ اگر در طول زندگی موجبات ناراحتی شما را فراهم ساختم مرا حلال کنید .

ای مادر مهربان و عزیزم ؛ سلام مرا بپذیر ؛ حلالم کن ؛ مبادا در فقدان من گریه کنی . در بالای خانه مان پرچم های سبز سوار کن و دوستانم را به مهمانی دعوت کن . افتخار کن که فرزندت در راه خدا به این مقام بزرگ رسیده است .

مادرم ؛ من پسری خوبی برای تو نبودم ؛ امیدواترم که مرا عفو کنی .
مادر جان ؛ بعد از مرگم مبادا گریه کنی ؛ چون هر گونه ناراحتی و افسردگی مطمئنا باعث عذاب روح من می شود .
امیدوارم که برادرانم را طوری تربیت کنی که ادامه دهنده راهم باشند و اسلحه ام را زمین نگذارند .

و ای برادران عزیز ؛ سلام گرم مرا بپذیرید و از انقلاب خونبارمان با تمام وجود دفاع کنید و سعی کنید برای حفظ اسلام از بذل جان و مال هیچ دریغ نکنید .
و ای مسلمانان ؛ شما را به جان عزیزانتان ؛ علی وار ؛ حسین گونه و خمینی مانند ؛ بر همه دشمنان اسلام و انقلاب بخروشید و صدای این انقلاب را به سراسر گیتی برسانید ؛ چون ما هم اکنون پرچمدار اسلام هستیم .

ای امت شهید پرور ایران ؛ خون شهیدان را پایمال نکنید و از توطئه های دشمن آگاه باشید و هیچوقت رهبر عزیزمان را تنها نگذارید . در هر کجا هستید از روحانیت مبارز دفاع کنید تا اسلام را به تمام جهانیان بشناسانید و همیشه پشتیبانی قاطع و بیدریغ خود را از دولت جمهوری اسلامی و پیوستن به خط امام که همان خط اصیل اسلام و محمد(ص) است اعلام کنید .

 

خداحافظ خانواده عزیزم
اسفند 1360 جبهه شوش 27/12/1360
فدایی روح الله - سید غلامرضا باشی

۹۵/۰۷/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۵)

۱۹ مهر ۹۵ ، ۲۰:۲۰ سید موسی موسویان
تشکر ویژه از برادران حسبن و محمد عضایی بجهت پیگیری حفظ یاد شهیدان. ان شا اله این حرکت شایسته پایدار باشد.
۲۱ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۰ علیمحمد میرشکاری
با سلام درود به اقای عضایی
اولین کنگره بزرگداشت رزمنده شهید سید غلامرضا باشی گرامی باد.
شهید باشی به تمام معنا عاشق بود.و اخرین مرحله عشق یعنی شهادت را تجربه کرد.قطعا این کنگره موجب شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی ایشان خواهد بود.
و قطعا این همایش درس عبرتی در جهت توسه فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بودزیرا شهید باشی در تمام زمینه های زندگی بعنوان یک الگو ی بسیجی بود.
از برکذارکنندگان این کنگره بینهایت تشکر میشود و انشاالله گاتمهای بعدی را کما فی السابق در این مسیر محکمتر و با صلابت بیشتر برداشته و در معرفی این شهید و سایر شهدای شهرمان بیشتر بکوشند.
یاد این شهید گرامی و روحش شادو امرزیده باد
با سلام خسته نباشید خدا قوت از تمام دوستان تشکر فراوان دارم اسامی افراد در ذهن نیست ولی باید از همه قدر دانی کرد خواهشمندم با شهدا جناحی برخورد نکنید اگر نامی ببرد می شود یک یا دو نفر نبود یک جمع این کار انجام داد آقایان اوضاعی که جایگاه ویژه ی دارند خد انگهدار
جناب آقای محمد عضائی پایدار باشید .
آقای عضائی چند سالی است شما در حوزه هدایت و برنامه ریزی جهت تجلیل از شهدا فعالیت هوشمندانه ای داشته و دارید.
نمونه آن برگزاری کنگره بزرگداشت شهید غلامرضا باشی بود که به بهترین نحو ممکن اجرائی شد . عالی بود < خسته نباشید .

آقای حسین عضائی خدا نگهدارت باشد .
اگه مردی و وجدان داری نظرها منا بزار هی نگو همراه وتعریف کن
خدا نابود اونایی را که دارن بدعت میزارن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook