سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ حاج قدرت الله عامری فرزند محمود سال 1298 شمسی در روستای بَقَم(نام درخت) از توابع شهرستان اردستان استان اصفهان متولد گردید . ایشان به عنوان معلم وارد شهر محلات و روستای گروکان جاسب و نهایتا شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی گردید و مجموعا در امر پرورش استعدادهای علمی دانش آموزان فعالیت شایسته داشت .

سال 1330 نماینده فرهنگ نراق گردید و زحمات موثری را به ثبت رساند . سال 1322 شمسی با یکی از بانوان شایسته نراق به نام فرخ خانم رئوفی ازدواج نمود . آقای عامری از چهره های موثر فرهنگی بود و با مردم خونگرم نراق ارتباط حسنه ای داشت .

  

مرحوم میرزا حبیب الله رئوفی فرزند حاج محمدصادق ابن حاج اسدالله تاجر نراقی و مرحومه هما خانم(رئوفی) بنت آقا میرزا محمدعلی ملقب به شیخ الاسلام نراقی

چهار فرزند نیکو صفت این ازدواج دکتر علی اکبر عامری متولد 1323 و دکتر ناهید عامری در نراق و جاسب متولد و تحصیلات ابتدایی را در آن دیار سپری نمودند . مهندس شهلا عامری و دکتر علی اصغر(بهروز) عامری که هر کدام منشاء خیر برای جامعه هستند .

آقای عامری سال 1334 از نراق به تهران منتقل گردید و به همراه خانواده در تهران ساکن گردید تا اینکه تاریخ 10 اردیبهشت 1369 در سن 71 سالگی به رحمت خدا پیوست و در قطعه 110 ردیف 162 شماره 45 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

حاجیه فرخ خانم رئوفی فرزند میرزا حبیب الله ابن حاج محمد صادق ابن حاج اسدالله تاجر نراقی سال 1306 در شهر نراق متولد گردید .

کودکی فرخ خانم رئوفی فرزند میرزاحبیب الله

مشارالیها زمان تحصیل از هوش و استعداد بالایی برخوردار بود به گونه ای که در 77 سال قبل که دختران کمتر به تحصیل روی می آوردند در سال تحصیلی 1319 – 1320 در پایان کلاس های پنجم و ششم دبستان با معدل قریب 16 قبول گردید . وی دیپلمه دانشسرا و مدتی مدیر مدرسه دخترانه سیّاح زادگاهش نراق بود و بعد از انتقالی به تهران مدیرمدرسه فردخت تهران را بر عهده گرفت که خودش افتتاح نمود .

حاجیه فرخ خانم از خانواده ی فرهنگی و قابل احترام در نراق هستند . برادرش محمد رئوفی(1289 – 1372) از معلمین زحمتکش بود و برادر دیگرش سرهنگ علی رئوفی نام داشت .

اردیبهشت 1394 شهرداری شهر نراق به مناسبت روز معلم مراسم و تجلیل شایسته ای از فرهنگیان زحمتکش و تاثیرگزار داشت که از جمله مدعوین دکترعلی اکبر عامری و خواهرش دکتر ناهید عامری فرزندان حاج قدرت الله بودند تا در حضورشان قدردان تلاش های والدینشان باشند .


دکتر علی اکبر عامری

حاجیه فرخ خانم رئوفی پس از عمری زندگی نیکو و اعمال صادق دوشنبه تاریخ 23 مرداد 1396 در سن 90 سالگی بدرود حیات گفت و در قطعه 110 بهشت زهرا(س) تهران سر در نقاب خاک کشید که برای آمرزش روحش فاتحه و صلوات نثار می کنیم .

۹۶/۰۶/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook