سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به همت والای جانباز و آزاده گرانقدر حاج احمد ابوالحسنی پنج شنبه و جمعه تاریخ های 16 و 17 شهریور 1396 دهمین همایش رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق و علاقمندان به شهدا برگزار گردید .

ویلای شخصی جناب ابوالحسنی در شهر بومهن استان تهران مکان مفرحی برای تالیف قلوب و همدلی مومنین در ایام خجسته عید سعید غدیر خُم و در آستانه هفته دفاع مقدس بود .

عده ای از دوستاران شهدا از مناطق مختلف خودشان را به هم رساندند و ساعت های بسی زیبا و دلنشینی از مودت و همگرایی را خلق نمودند .

در این همایش دو روزه علاوه بر بیان خاطرات رزمندگان شرایط استفاده از طبیعت زیبا و فعالیت های جانبی و مولودی خوانی نیز مهیا گردید که مورد امعان نظر حاضرین قرار گفت .

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب حاج احمد ابوالحسنی و اخوان محترمش که شرایط مطلوب برای برگزاری این همایش و انبساط خاطر و آرامش قلوب دوستان را فراهم نمودند قدردانی می نماید .




۹۶/۰۶/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۶)


در دهمین همایش بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق انسان های شریفی بودند که کمتر مردم از فعالیت های موثر آنان اطلاع دارند . برای نمونه آقای فرج الله ابوالحسنی را ذکر می کنم .
ایشان مقطع جنگ در اهواز و در صنایع اشتغال داشت و زحمات زیاد کشید . منزلش پاتوغ رزمندگان شهر نراق بود که ضمن بازدید برای استحمام و تماس تلفنی با خانواده هایشان در نراق حضور می یافتند .

یا مثلا پهلوان حاج محمد محمودی برادر همسرش معلم والامقام شهید داود مجیدی است و سال 1360 که داود شهید شده خانواده اش مصائب و مشکلات زیادی را تحمل نموده اند .

یا مثلا حاج غلامحسین رمضانی از افسران متعهد و انقلابی در ارتش بود و یاور رهبر کبیر انقلاب و سال هاست پیرو سیره شهدا از جمله برادر شهیدش محمدرضا می باشد .

یا مثلا آقای غلام محمد قجری از بسیجیان فعال و از دوستان اکثر شهدا بود . وقتی برادر همسرش جوان رعنا غلامرضا یوسفی شهید شد به همراه خانواده بر مصائب فایق آمدند .

یا مثلا حاج مرتضی محمودی برادر دو شهید و پسر عموی دو شهیدان محمودی که خواهر زاده اش جوادی نیز در راه اعتلای دین و سرزمین به شهادت رسیدند و ایشان سال هاست مثل کوه مقاومت نموده و از زمره عاشقان شهداست و پیروی از آنان را وظیفه می داند .

یا مثلا محمد ابوالحسنی در نوجوانی غمخوار مادر بود تا هشت سال و نیم اسارت برادرش احمد بر مادر بزرگوارش سخت تر نگذرد .

بی انصافی و خارج از وجدان است زحمات و فشارهای روحی و روانی دوران جنگ عده ای از عزیزان را مورد توجه قرار ندهیم .
و دوستان دیگر ...

درود بر نراقی های معزز
در این همایش حضور چند شخصیت برایم جالب بود : یکی چهره ارزشمند ایران و افتخار شهر نراق حاج رمضان قجری با وجودی که ارتشی بود با لباس بسیجی در جبهه ها حاضر شد و جانفشانی اش را نشان داد . مهم تر اینکه تا کنون نشنیده بودم که این شخصیت شجاع به جز اواخر جنگ که در فاو عراق مجروح و جانباز شد در عملیات کربلای 5 نیز شرکت و از ناحیه سینه مجروح شده است و بیان خاطرات ایشان به غایت دارای اهمیت بود .عجیبه که مخلصین فی سبیل الله همچنان در مخفی نگه داشتن فعالیت های خود می باشند و در این چنین همایش هایی پرده از جانفشانی خود در دفاع مقدس هستند .

از چهره های درخشان دیگر که در همایش بود آقای احمد علی اکبری قهرمان آزادسازی سوسنگرد می باشد که حضورش در هر محفل و مراسم شور و شوق ایجاد می کند . ایشان اسوه مقاومت است .

شیمیایی ترین رزمنده ی شهر نراق حاج حسن نباتی است . اخلاص و سجایای اخلاقی وی برای همه دوستان محرز است.

رزمنده ها و جانبازان دیگر هم هر کدام دنیایی از تعریف و تمجید هستند : محمد قجری – سلطانعلی خسروی – احمد ابواحسنی – غلام محمد ابوالحسنی – فرج الله ابوالحسنی – غلامرضا قجری – سید تقی موسویان – هادی ایزدی – حسین انصاری و ... .

دو چهره ارزشمند نراقی حاج مهدی نباتی فرزند شهید مُندعلی فرمانده سپاه ناحیه آشتیان و چهره فرهیخته و ارزشمند و مسلط به تاریخ و فرهنگ عمومی منطقه حاج محمود مرادی و عده ای دیگر از شهیددوستان زینت بخش همایش بودند .

ممنون از حوصله دوستان
واعتصوا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا
همگى به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراکنده نشوید.
سوره آل عمران، آیه 103

بزرگان و پیشوایان دینی ما پیوسته بر اتحاد در جوامع اسلامی تاکید داشته و به شیوه های مختلف سعی در تحقق این امر داشته اند؛ ما نیز به سهم اندک خود برای پیروان آیین توحیدی اسلام در هر جای دنیا که باشند آرزوی وحدت کلمه بیشتر را داریم

دهمین همایش خاطره گوئی و دورهمی عزیزان بسیجی و رزمندگان و جانبازان و آزادگان 8 سال دفاع مقدس شهر نراق در جمع صمیمی در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ برگزار گردید.

آزاده حاج احمد ابوالحسنی ضمن خوش آمدگویی به مدعوین سخنرانی نافذی ارائه نمود.
مهندس بسیجی حاج محمود مرادی هم مطالب ذی قیمتی مطرح نمود.
آنچه در سخنرانی جناب آقای مهندس محمود مرادی برجسته بود بها دادن به سرنوشت شهر نراق برای تقویت و گسترش صنعت گردشگری بود . ایشان اظهار داشتند که به شکرانه خداوند زیرساخت های صنعت گردش گری در شهر نراق فراهم است و موقع بهربرداری از آن آماده است
ایشان فرمودند، باید با دقت و جدیت کامل موضوع صنعت گردشگری مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس برای تحقق این مهم ، باید کوشید جهت گیری برنامه های صنعت گردشگری علاوه بر پرداختن به مسایل زیست محیطی ، به سمت تخصصی و علمی باشد و از سوی کارشناسان و صاحب نظران خبره پی گیری شود و زمینه برخورداری برای شهروندان نراقی فراهم شود .

دلاور مردان عرصه های پیکار حاج رمضان قجری و احمد علی اکبری و دوستان دیگر طی دو روز همایش مطالب و خاطرات خود را بازگو نمودند.
۲۱ شهریور ۹۶ ، ۱۹:۰۰ مرتضی علی آقایی
سلام و درود بر شما چهره های دوست داشتنی و آشنا و درود بر آزاده عزیز جناب ابوالحسنی بزرگوار که برنامه خاطره گویی شما عزیزان را در منزل شخصی خویش فراهم نمود.یک سوال از جناب عضایی بزرگوار:چرا گزیده خاطرات را به صورت مکتوب نشر نمی دهید که علاقمندان هم از آن استفاده کنند و فقط به چند عکس دور همی بسنده می کنید.این خاطرات باید به نسل امروزی منعکس شود تا آنها هم با فرهنگ جبهه و جنگ آشنا شوند و‌ در جریان فداکاری و‌مردانگی این عزیزان قرار گیرند و بدانند که این انقلاب مرهون ازجان گذشتگی این عزیزان است.ممنونم

دیدی برادر ....... کم اوردی در مقابل انتقاد درست هیچ حرفی نداری و حنایت دیگر رنگی ندارد اگر راست میگویی نظر را نمایش بده نترس شرکا تنهایت نمی گذارند و به شدت از شما حمایت می کنند و...
پاسخ:
درود
بی هنرتر و بی عرضه ترین فرد کسی است که پشت فضای مجازی به هر که دلش میخاد آنچه لیاقتش هست توهین می کنه و قدرت و توانایی نداره خودش را معرفی نماید .

این انتقاد نیست که بنویسی دوستان به افرادی توجه می کنند که بعدا برای پر کردن شکم در فلان جا بهره مند شوند . شما اگر نقصی در کاری می بینی هنر نکرده ای افشاگری کنی چون خودمان و دوستانمان زودتر از شما متوجه و درصدد رفع مشکل و کمبود هستند . 

کارها و اقدامات ما قطعا بی عیب و بی نقص نیست و بارها اعلام کردیم به کمک مردم درصدد کم کردن اشتباهات در بین انبوه کار هستیم . نمایش فعالیت ها که عموما با نواقص همراه است برای اینکه بگوییم هستیم نه اینکه نمایش بدهیم که افراد نمره دهند . کار را از خودتان بدانید . 

عاقبت بخیر باشی و چشمانت قشنگی ها را بهتر از معایب ببینه همانگونه که خدا اینگونه می بیند و می خواهد . 
همایش دلچسب و مفیدی بود و در کنار بزرگان عرصه دفاع مقدس باعث غرور و افتخار است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook