سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛  زنان و مردان مومن شهر نراق در مقطع دفاع مقدس جوانان غیورشان را جهت دفع تجاوز دشمن بعثی به کشور به جبهه های نبرد حق علیه باطل فرستادند و خودشان هم در ستاد پشتیبانی جنگ کوشا بودند .

یکی از اسنادی که زنان شهر نراق تاریخ 8 فروردین 1361 طلا و جواهرات ارزشمند خود را برای فروش و هزینه کردن جهت مقاومت رزمندگان در سرحدات میهن اسلامی هدیه داده اند تقدیم می گردد .
این هدایا توسط حجت الاسلام مرحوم علی اکبر حیدری نراقی فرزند حسین تحویل آیت الله مرحوم حسینعلی منتظری در قم تقدیم و رسید دریافت گردیده است .

۹۶/۰۶/۳۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۳)

البته این از خود گذشتگی زنان قابل تقدیر است ولی سوال اینجاست که مگر ما اعتبار، منابع، مالیات و چاه فقت کم داشتیم که حجت الاسلام ما آقای حیدری باید به دهات میرفت و گوشواره و النگو جمع آوری میکرد... مگر گوشواره و النگو به چه درد جبهه میخورد که نه میتوان ان را به طرف دشمن پرت کرد و نه هیچ حتی دشمن اگر بداند که ما با جیب های پر از النگو و گوشواره به جنگ آنها رفته ایم که بیشتر تشویق میشود به جلو بیآید ... حالا این دریافتی های آقای حیدری صرق جنگ شد و یا نشد بماند ولی جنگ عاملی شده بود تا از سادگی مردم سوءاستفاده شود و عده ای جیب خود را پر کنند حال اگر جنگ ادامه پیدا کند حد اقل به ضرر هرکه باشد حیدری ها نفع بیشتری میبرند و زمان بیشتری را به جمع آوری طلا و جواهر ساده لوحان روستایی اختصاص میدهد...
پاسخ:
جواهرات را مادران و خواهران جناب عالی و ما با عشق به جبهه هدیه می دادند مثل اکنون که برای فعالیت های مشابه همچنان فداکار هستند.
طلاجات را می فروختند و پولش را هزینه جنگ می کردند.
برای اینکه آیندگان بد قضاوت نکنن این رسیدها را برای اندک مردم قدرنشناس به یادگار گذاشته اند تا ناعادلانه مطلب ننویسیم.
مردم خصوصا روستاییان بهتر از همه سیاست و کیاست دارند و نباید به زعم خود پیرامون آنان قضاوت کرد.

ممنون
بنده قدر نشناسی نکردم و در ابتدای عرایضم عنوان کردم که این از خود گذشتگی عزیزان قابل تقدیر است ولی هیچگاه بنده از افرادی که از مردم ساده و پاک سوءاستفاده کردند همچون شما قدردانی نخواهم کرد...
حال اینکه در زمان جنگ این طلا ها راچگونه به فروش میرسید جای بحث دارد؟؟؟
محمد منتظری(محمد رینگو) در حال خارج کردن انبوه طلا و جواهرات به لبنان ... این اخبار را بارها شنیده بودیم... اگر نه میتوانید در گوکل حستحو کنید شاید منظور بنده را دقیق تر متوجه بشوید...
یک امت یا ملت مقلد سیاست یا کیاستش کجاست انهم در دهات ایا مرجع تقلیدش اصلا" سیاست داشت که پیرزنش تو دهات داشته باشد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook