سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 و بعد الصلاه   غرض از تحریر(نوشتن) و ترقیم(نگارش) این ارقام میمنت فرجام(انتها) آنستکه حاضر گردید آقا لطف الله خلف مرحوم کربلایی علی اکبر قالهری(قالهَر روستایی از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی) در کمال رضا و رغبت تام تمام دون الاکراه والاجبار و ابرام و صلح صحیح معتبر شرعی نمود به جناب مستطاب عمده التجار و الاعیان آقا علی آقا(ملا علی محمد فروغی نراقی) خلف مرحوم مغفور علیین آشیان آقا ملا ابوالقاسم تاجر نراقی(فرزند ملا عبدالکریم) همگی و تمامی مِجری المیاه(محل عبور آب) دو نفر و نیم آب قناتین بَهریار(دلیجان) شهره واقعه در روزقه دو یّم (دوّم) (نوبت در آبیاری زمین های کشاورزی) از جمله
بیست و هشت شبانه روز با کافه ملحقات و منضمات شرعیه و عرفیه آن از ممر و مدخل و سایر ما یتعلق بهما شرعا و .....عرفا  سی ام لم یسم و ذکره لم یذکر به مال الصلح مبلغ هفتاد تومان نصف سی و پنج تومان وجه نقد رایج ایران لا علی رسم القباله مصالحه صحیحه شرعیه و معاقده صریحه ملیه اسلامیه مشتمله به صیغه عربیه والفارسیه جامع جمیع شرائط و قواعد و ارکان مختومه بر صحت از قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف و ضمان درک مع اسقاط جمیع خیارات متصوره و عقد سیما خیارالغبن وغبن ولوکان فاحشا بل افحش ولو بلغ به اقصر المدارج و اعلی المراتب بناء علی هذا تمامی مصالح عنه مرقوم حسب الشرع الانور ملک طلق و حق الصدق مصالح له مرقوم موسی الیه است و احدی را در آن حقی و بهره و نصیبی نباشد فله تصرف فیه کتصرف الملاک فی املاکهم و ذوی الحقوق فی حقوقهم .

بتاریخ یوم سه شنبه چهاردهم شهر ربیع الاول هذاسنه تمام قوئیل مطابق سنه ۱۳۴۰
14 ربیع الاول 1340 (برابر با 24 آبان 1300)

از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی سند قریب یک قرن پیش سایت سلحشوران شهر نراق سپاسگزاریم .

۹۶/۰۷/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۷:۳۳ علیمحمد میرشکاری
آری این قبیل مبایعه نامه ها از حیث اعتبار و ارزش و زیبایی و انشا انقدر جامع و کاملند که به قول معروف مو لا درزشان نمیرود.در واقع جای هرگونه شبهه و دبه و بهانه ای را از متعاملین سلب و ساقط میتماید .
احسنت به اینگونه تحریر و ترقیم و کاتبش
ودرود بی پایان به جناب سید مجتبی غفاری که زحمت باز خوانی این اسناد را بدوش میکشند .
۳۰ بهمن ۰۰ ، ۰۹:۱۰ سجاد نوروزی
ضمن عرض سلام و ادب و احترام و تشکر از زحمات دوست و استاد عزیز که زحمت خوانش و بازخوانی سند مزبور را کشیدند، اما متاسفانه اغلاط فراوانی در متن به چشم میخورد که نیاز به اصلاح دارد، بسیاری از اصطلاحات شرعی به علت ناآشنایی ایشان با اسناد به غلط خوانده شده است و نیاز به اصلاح دارد...
پاسخ:
از انتقاد جناب عالی لذت بردیم لیکن نوشته اید که اغلاط فراوانی در بازخوانی وجود دارد ولی چند نمونه مصداق های مشخص را عنوان نفرمودین . لطفا 10 مورد از فراوانی موضوع را مرقوم کنید تا بررسی شود . مشخصا کلمه فراوان و نا آشنا بودن به بازخوانی را با دقت ننوشته اید و ظاهرا در موقع نوشتن از حال خوشی برخوردار نبودین .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook