سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛   نراقی ها در هر کجای سرزمین پهناور ایران باشند اثر و آثار مثبت از خود بجای گذاشته و منشا خیر و برکت هستند .

نراقی ها در زمینه های مختلف از چهره های تاثیرگزار و محبوب کاشانی ها هستند و انس و الفت اهالی شهر کوچک نراق با اهالی شهر بزرگ کاشان طی چند قرن در تاریخ به شایستگی یاداشت گردیده به گونه ای که در معرفی بعضی از مفاخر و مشاهیر نراق پسوند کاشانی نیز به آن اضافه گردیده است . 

 

اینک دو نفر دیگر از چهره های ارزشمند و خیّر نراقی که منشا خیر در کاشان بودند را معرفی می نماییم :

دو مرکز مهم کاشان زایشگاه و اورژانس مرکزی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان است که توسط دو نراقی احداث گردیده است .
روی تابلویی که در این مکان نصب گردیده نوشته است :

هوالباقی

این بنا به همّت خیّرین والامقام زنده یاد آیت الله حاج محمّد حسین فقیه نراقی و زنده یاد حاج محمّد فقیهی نراقی که از خاندان بزرگ ملا مهدی و ملا احمد نراقی می باشند در سال 1338 احداث گردید .
ابتدا زایشگاه فقیه نراقی و سپس مرکز اورژانس سِرُم درمانی در خدمت مردم شریف کاشان فعالیت می نماید .
طلب مغفرت آن بزرگواراران را از خداوند متعال خواستاریم .

همچنین زایشگاه دکتر شبیه خوانی در سال 1356 توسط زنده یاد حاج محمد فقیهی نراقی از دیگر اقدامات خیّرین نراقی در کاشان است .

در ادامه فعالیت های خیرخواهانه خاندان نراقی روز چهارشنبه 29 بهمن 1393 اولین بخش مراقبت های ویژه اطفال در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان افتتاح شد . جهت نوسازی و تجهیز این بخش شش میلیارد ریال توسط خانواده زنده یاد حاج محمد فقیهی نراقی سرکار خانم زیبا تفضلی از خیّرین سلامت و شش میلیارد ریال از محل اعتبارات این دانشگاه اختصاص داده شد .

یادآوری می گردد آیت الله حاج میرزا محمدحسین فقیه نراقی(م 1372 قمری) فرزند حاج میرزا محمد نراقی  و نوه ملا مهدی آقابزرگ نراقی از چهره های شاخص تاریخ منطقه از جمله نراق و کاشان می باشد .

۹۶/۱۲/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook