سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

احمد ابوالحسنی نراقی و بافت یا دوختن گیوه در اسارت

يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۲۵ ب.ظ

اسرا سالانه سهمیه های مخصوص داشتند . مثلا یک جفت دمپایی ؛ یک جفت کفش ؛ لباس های زیر ؛ دشداشه عربی بلند  و ... دریافت می کردند . چون کمبود پوشاک محسوس بود بین اسرا تبادل می شد . قسمت زیبای کار بافت یا دوختن گیوه بود .

در اردوگاه موصل که بودم کَف کفش های کتانی و دمپایی مندرس را دور نمی انداختیم و با استفاده از نخ های زیرپوش به سَبک چله دان های زادگاهم شهر نراق آن را شکافته و به صورت دوک در می آوردم و بعد چند لایه کرده تا ریسمانی فراهم شود تا برای دوخت گیوه آماده شود .

از همان تیکه های سیم خاردار به عنوان قلاب استفاده نموده و به گیوه دوزی می پرداختم . گیوه ها سَبُک ولی با دوام است . چند جفت گیوه در اسارت ساختم که نمونه های آن موجود است .

Image result for ‫احمد ابوالحسنی نراق‬‎
۹۷/۰۲/۱۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۰۶ علیمحمد میرشکاری
درود فراوان بر حاج احمد اقا جانباز و ازاده گرامی که در دوران اسارت نیز با ابداع وخلاقیت بینظیر خویش افزون بر مجاهدتهای خود اینگونه زیبا وخاطره انگیز نقش افرینی مینمودند.
همواره پیروز و پایدار باشند که وجود ایشان برای وطن بویژه نراق مایه افتخار و سربلندی است.
با سلام
اقای ابوالحسنی ایزدی و باقری به مدت حدودا 10 سال در عراق اسیر بودند چرا خاطراتشان را نمی نویسند 10الی 8 سال چیز کمی نیست نویسنده کتاب پایی که جا ماند حدود 2 سال در اسارت بوده و یک کتاب 800 صفحهای نوشته اند واقعا حیفه
پاسخ:
سلام حسین آقای عزیز

کتاب چندین فصلی حاج احمد ابوالحسنی به نام: از نراق تا موصل با بیش از 500 صفحه آماده شده و ان شاءالله در آینده چاپ و منتشر شود .
کتاب های سرگذشت اسیران باقری و ایزدی هم مقداری پیشرفت دارد ولی تکمیل نشده .

کتاب : شهیدی که گمنام ماند ؛ سرگذشت شهادت(شهید گمنام در گلزار شهدای نراق) و اسارت و آزادگی حاج علی اکبر حیدری آماده است و هر فرد یا نهاد علاقه دارد حاضریم تقدیم کنیم تا چاپ شود .

سپاس از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook