سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

ای مادر شهید، ماه عزا رسید
دلم تنگه برای روضه‌های تو
دلم تنگه برا سوز دعای تو
 مادر حلالم کن...

بر اساس گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛ حاجیه خانم بهجت عظیمی فرزند جواد شیرزنی بود که در فقدان همسرش مرحوم عباس ابراهیمی زندگی را با سختی برای فرزندانش اداره کرد .

 

                    مرحوم عباس ابراهیمی                                           مرحوم حاجیه بهجت عظیمی

آقای عباس ابراهیمی فرزند حسین متولد 2 خرداد 1306 تاریخ  4 اسفند 1356 در سن 50 سالگی در اثر بیماری بدرود حیات گفت و در صحن بقعه شاه سلیمان شهر نراق خاکسپاری گردید .

مرحومه بهجت عظیمی و مرحوم اصغر ابراهیمی

حاج اصغر ابراهیمی فرزند این خانواده آبان 1395 دارفانی را وداع و در امامزاده محمد گلشهر کرج دفن شد .

  

شهید احمد ابراهیمی

فرزند دیگر این خانواده احمد ابراهیمی متولد 1340 است و در سن 16 سالگی از نعمت وجود پدر محروم گردید و برای مساعدت به والده مجبور به کار و تلاش مضاعف گردید .


31 شهریور 1359 که ارتش عراق جنگ را بر ایران تحمیل کرد با خدمت سربازی فرزند دلیر مشارالیها احمد ابراهیمی همزمان شد . 

 

احمد دوره آموزشی اش را در پادگان 03 عجب شیر استان آذربایجانشرقی گذراند و در جبهه های غربی کشور در مصاف با بعثی ها وارد دفاع مقدس گردید . زمانی که برای مرخصی به زادگاهش شهر نراق آمده بود اظهار داشت : این لباس سربازی ؛ کفن من است .

سرانجام احمد ابراهیمی به عنوان یکی از اولین شهیدان سرباز شهرستان دلیجان و استان مرکزی تاریخ 5 دی 1359 مصادف با 18 صفر 1401 و تنها 70 روز از جنگ نگذشته بود که در جبهه سرپل ذهاب استان کرمانشاه به شهادت رسید و در کنار قبر پدرش در بقعه شاه سلیمان شهر نراق خاکسپاری گردید . 

 

هشت ماه قبل از آن پاسدار محمدعلی قجری تاریخ 8 اردیبهشت 1359 به شهادت رسیده بود و چون این دو از اولین شهدای نراق و شهرستان دلیجان و مجموع استان مرکزی بودند شور و شعور و مطالعه از فلسفه شهادت در بین مردم رواج داشت .

بهجت خانم در صحن بقعه شاه سلیمان نراق هر هفته کنار قبر جگرگوشه اش می نشست و با همسر و فرزند شهیدش نجوا می کرد . هر فردی کنار مزار آنها حاضر می شد این مادر با آب نبات و شیرینی از او پذیرایی می کرد و خوشحال می شد که مردم از او به عنوان مادر شهید تجلیل می کنند .

مردم که جهت ملاقاتش به منزلش می رفتند تا از زحمات خودش و ایثارگری های شهیدش تقدیر و تجلیل کنند با گشاده رویی و منزلت از آنان استقبال می نمود . بارزترین فعالیت این مادر زحمتکش و نمونه حفظ حجاب بود که پیام قاطبه شهیدان است .

 

امّا دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ بهجت خانم که زندگی زینبی داشت به نزد فرزند روسفیدش رفت و آسمانی شد .

سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ برابر با اول محرم ۱۴۴۰ ساعت ۱۰ صبح تشییع پیکر پاک این مومنه از جلوی درب منزل واقع در گوهردشت.فاز۳.بین خیابان ۴ و ۵ شهرداری.بن بست رسالت.به سمت امامزاده محمد در ۴۵ متری گلشهر کرج.بلوار هوشیار  انجام و خاکسپاری خواهد گردید .

شادی روحش صلوات نثار کنید.

۹۷/۰۶/۱۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۷)

۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۳۲ مرتضی علی آقایی
خدوند رحمتش کند روحش شاد.روح فرزند شهیدش هم شاد
خانواده شهید والا مقام احمد ابراهیمی
درگذشت مادربزرگوارتان رابه شما تسلیت عرض مینماییم وازخداوندبرای ان مرحومه امورزش وبرای بازماندگان صبر وشکیبائی راخواستارم.
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۱۷ سلحشوران شهر نراق

🌺 شهید احمد ابراهیمی نراقی و شهدا امامزادگان عشقند


🌴 امروز سه شنبه 20 شهریور 1397 برابر اوّل محرم 1440 و مادر قهرمانی به نام خانم بهجت عظیمی فرزند جواد درگذشت و به فرزند شهیدش یکی از اولین شهیدان سرباز ارتش در شهرستان دلیجان و استان مرکزی پیوست .
به این مناسبت وضعیت اعزام و نحوه شهادت احمد ابراهیمی با تلفیقی از خاطرات همرزمش را نظاره گر باشید :

🏆 اینجانب محمود ترابی فرزند قاسمعلی اهل روستای خاوه اردهال از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی تاریخ 15 تیر 1359 به خدمت سربازی اعزام شدم .
از خاوه 13 نفر و از شهر نراق 4 نفر به اسامی احمد ابراهیمی فرزند عباس ؛ اصغر جعفری فرزند امیر ؛ اصغر قجری فرزند علیرضا و مرتضی فروغی فرزند حسین بودیم .

💐دوره آموزش را در مرکز آموزشی ۰۳ عجب‌شیر از واحدهای مراکز آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان آذربایجانشرقی سپری کردیم .
دو ماه و نیم یا دقیق تر 78 روز از آموزش گذشته بود که پایان دوره را در عجبشیر جشن گرفتیم . تاریخ 31 شهریور 1359 جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران آغاز شد و ما را مستقیم به کرمانشاه برده و در لشکر 81 زرهی کرمانشاه – تیپ 3 - گردان 211 تانک سازماندهی شدیم . سپس از آنجا به پادگان ابوذر در 20 کیلومتری شهرستان سر پل ذهاب منتقل شدیم .

چند مرحله برای دفع تجاوز دشمن بعثی به خطوط مقدم اعزام شدیم و سلحشوری سربازان ارتش در فصل اوّل جنگ مثال زدنی بود .

💧 احمد ابراهیمی برای برپایی آیین های عاشورایی زادگاهش شهر نراق به مرخصی رفت و تاریخ 26 و 27 آبان 1359 یعنی تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را پشت سر گذاشت و چهارشنبه 28 آبان 1359 برابر با 11 محرم 1401 به پادگان محل خدمتش بازگشت.

تاریخ 20 آذر 1359 الی 27 آذر 1359 به مدت یک هفته تعدادی از سربازان از جمله ابراهیمی در جبهه آب باریک حضور فعّال داشتیم و پس از پایان ماموریت مجددا به پادگان ابوذر بازگشتیم .
مجددا نام تعدادی از ما در لیست خط مقدم جبهه نوشته و اعلام شد که چند نفر از سربازان به فرمانده گروهان اعتراض کردند ولی دشمن در حال تهاجم به کشورمان بود و می بایست با ، متجاوزین وارد جنگ شویم .

🍉تاریخ 2 دی 1359 حدود 30 سرباز برای استقرار به منطقه سرآبگرم سرپل ذهاب اعزام شدیم . نیروهای ارتش متجاوز عراق برای جمع آوری اطلاعات به پشت خط تانک های ایرانی نفوذ می کردند . من و احمد هم پُست بودیم . شب که از ارتفاع به جبهه کوره موش نگاه می کردیم آتشبارهای سنگین عراق را به اتفاق تماشا می کردیم .

🌹مورخ 5 دی 1359 فرمانده اعلام کرد امروز نوبت ترابی و ابراهیمی است که ناهار نیروها را بیاورند و توزیع کنند . آمدیم سر جاده آسفالته منطقه سَرابگرم(سَراب گرم) که یک استخر آب آنجا بود . احمد گفت محمود چند لحظه صبر کن تا من نیاز به غسل واجب دارم و درون آب سرد رفت . حتما غسل شرعی را با غسل شهادت همزمان انجام داده و بعد که لباس هایش را پوشید به بنده گفت : نداهای خاصی به گوشم می شنوم که عمری باقی نمانده و در همین اثنا ماشین غذا از راه رسید و از طرفی توپخانه ارتش عراق بی رحمانه منطقه را زیر آتش گرفت و گلوله باران می کرد . ما غذای ظهر را تحویل گرفتیم و هنوز اذان شرعی نشده بود تا خواستیم حرکت کنیم که یک گلوله توپ دشمن در جبهه سرابگرم سرپل ذهاب کنار ماشین از سمت راننده به زمین خورد .
خاک که فرو نشست مشخص شد چند نفر مجروح و من(محمود ترابی) از ناحیه شکم زخمی شده ام و در کمال حیرت احمد ابراهیمی را دیدم که از پشت سَر ترکش خورده و بال در بال فرشتگان گشود و به شهادت رسید .

💙احمد ابراهیمی فرزند عباس متولد سال 1340 دومین شهید شهر نراق(اولین شهید پاسدار محمدعلی قجری) و اولین سرباز شهید بود که پس از شش ماه خدمت سربازی به عِند رَبهم یُرزقون پیوست .
پیکر مطهرش پس از تشییع بر روی دستان مردم منطقه خداجو و شهید پرور دلیجان در بقعه شاه سلیمان نراق در ایوان عرش منزل گرفت .

شهید ابراهیمی و سایر شهدا امامزادگان عشقند زیرا رهبر انقلاب امام خمینی(ره) فرمود :
شهدا امامزادگان عشق اند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است .


☂️تلفیقی از مطالب نویسنده همراه با خاطرات محمود ترابی فرزند قاسمعلی اهل خاوه اردهال
salahshorannaragh.blog.ir
🍎💦🍎💦🍎💦🍎💦
۲۲ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۱۴ سلحشوران شهر نراق
مراسم سوم و هفتم مرحومه بهجت عظیمی فرزند جواد (مادر بزرگوار اولین سرباز شهید شهر نراق و شهرستان دلیجان) روز جمعه مورخ 23 شهریور 1397 ساعت 15:30 الی 17 در مسجد امام حسین(ع) واقع در کرج - رجایی شهر - بلوار رستاخیز - بین چهارم و پنجم - کوچه مسجد منعقد می گردد .
۲۴ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۱۰ سید موسی موسویان
خداوند رحمت کند این مادر بزرگوارا هیچ وقت فراموش نخواهد شد هر ساله روز عاشورا کنار منزلشان ایستاده و عزاداری میکردند. جایشان خالیست
خدا رحمتش کنه
روحش شاد
‍‍ به مناسبت هفتمین روز درگذشت حاجیه خانم بهجت عظیمی نراقی
مادر بزرگوار شهید احمد ابراهیمی مجلس بزرگداشتی روز چهارشنبه ٢٨ شهریور ١٣۹٧
از ساعت ١۵ الی ١٧
در مسجد جامع شهر نراق
برگزار می گردد


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook