سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

اوایل بهار 1392 با آقایان حاج اسدالله کمالی ؛ حاج قاسم یوسفی و حاج سید غلامرضا باشی به صورت مجزا در خصوص گذشته های شهر نراق گپ و گفت داشتم . هر سه نفر که دستشان از دنیا کوتاه شده اظهار داشتند قدیم جمعیت نراق سه چهار برابر حالا بود .
در خصوص محصول گندم و تهیه نان سوال کردم که گفتند علاوه بر تنورهای خانگی بیش از هفت تنور نانوایی مختلف در شهر وجود داشت که همزمان پخت می کردند و حتی نان کاروانیان که در حال عبور بودند را تامین می نمودند و چندین آسیاب هم فعّالیت داشتند .

در جستجوی این بودم که در قدیم کمبود گندم شهر نراق با آن همه جمعیت و کاروانسراها که محل تجمع کاروانیان صاحب تجارت بودند از کجا تامین می شده که به کتاب نامه کَمَره اثر آقای مرتضی فرهادی: جغرافیا و جغرافیای تاریخی کَمَره ( شهرستان خمین استان مرکزی) و معنا شناسی نام برخی جایها برخورد کردم .

در صفحه 84 کتاب : نامه کَمَره و صادرات گندم به نراق نوشته :
محصولات کَمَره(خمین) : غلات ؛ تریاک ؛ چقندرقند ؛ پنبه ؛ انگور ؛ بادام ؛ زردآلو ؛ و توت یاد شده است . گندم کَمَره در گذشته به محلات و نراق و کاشان و روستاهای یزد و اصفهان صادر می شده است .

۹۷/۰۷/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook