سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

وبعد با تحقق کافه شرائط صحت حضور یافت عفت و عصمت پناه هی المسماه خانم سلطان بنت مرحوم آقا محمد رضا نراقی زوجه مرحوم آقا علی اکبر عصار نراقی و بعدالحضور به جناب مستطاب جلالت ماب ... اعظم افخم آقای معاون الممالک نراقی(میرزا غلامحسین خان نراقی فرزند حاج میرزا محمدخان) زیده الجلاله العالی بیع نمود و بفروخت به مبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه قطعیه همگی و تمامی دو قطعه باغجاه جنب یکدیگر واقعه در دشت علیا قرب طاحونه(آسیای آبی) سرکی که حسب الارث به بایعه اختصاص یافته محدود به حدود ذیل :
حدّی به طرق عامه
حدّی به باغ جناب حاجی اسدالله
حدّی به مجرای آب طاحونه
حدّی به شارع

با کافه ملحقات و منضمات و متعلقات آن از اشجار مغروسه من الجوز واللوز (گردو و بادام) و انهار و جدارین و کلما یتعلق بها محاط .... به ثمن مال المبایعه مبلغ ده تومان فض قَران ده عدد یکتومان ماخوذ حین العقد باعترافها الشرعیه و بایعه مزبور پس از اخذ مال المبایعه بیع مرقوم را تاما کاملا از یَد تصرف خود اخراج نمود و بتصرف مشتری معظم الیه داد و بر ملکیت ایشان قرار و استقرار یافت به نوعی که تصرف مالکانه مستحقانه نمودند کتصرف الملاک فی املاکهم و ذوی الحقوق فی حقوقهم بین الجانبین قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف و اخذ و استرداد لا علی رسم القباله معمول و مرعی گردید .
الیوم به مقتضای ما رقم تمامی بیع مرقوم حق صرف مشتری معظم الیه است و احدّی را  در آن حقی باقی نیست و صیغه مبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه جامع جمیع شرایط و ارکان خالی از کافه نواقص و بطلان باسقاط جمیع خیارات سیما خیارالغبن ولو کان فاحشا بل افحش ولو بضعف الثمن .... و الزام بر بایعه که احیانا چنانچه فسادی در مبیع ظاهر شود کلهم بعضا از عهده برآید بینهما النهج الشرع الانور جاری شد .
و کان التحریر فی چهاردهم شعبان 1339(برابر 3 اردیبهشت 1300)

از جناب آقای حسین عابدینی فرزند علیرضا از بابت ارسال تصویر سند 100 ساله نراق سپاسگزاریم .

سایت سلحشوران شهر نراق ؛ از استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از جهت بازخوانی فروش مِلک توسط خانم سلطان فرزند محمدرضا نراقی  زوجه علی اکبر عصار نراقی به معاون الممالک(میرزا غلامحسین خان نراقی فرزند حاج میرزا محمدخان) در یک قرن قبل قدردانی می نماید .

۹۷/۱۰/۰۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook