سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 آقای مهدی واثقی اهل کَله و اَرمک کاشان و در دهه ۴۰ یکی از دبیران با تجربه شهر نراق بود . وی دبیر انگلیسی ، تاریخ وعلوم اجتماعی این شهر بود که فرهنگیان بازنشسته نراق اکثرا شاگرد او بودند .

مرحوم مهدی واثقی

مردی  بود با سواد و دوست داشت که شاگردان و زیر دستانش هم با سواد مناسب به رتبه های بالاتر ارتقاء یابند.

اینجانب مرتضی علی آقایی از شاگردان مرحوم  واثقی بودم و اگر کوره سوادی از زبان انگلیسی دارم  مرهون زحمات او می باشد. الفبای انگلیسی را از ریشه آموزش می داد و تا حروف انگلیسی را کاملا یاد نمی گرفتی سراغ کتاب نمی رفت. روش تدریسش عالی بود و اهل ارفاق نمره نبود .

کارش به صورت تئوری وعملی بود و دانش آموز را مجبور می کرد که از زمان شروع درس همزمان صحبت کردن را به روش انگلیسی فرا گیرد. بعد از رفتن او از این دیار  دانش آموزان و فرهنگیان کمتری به زبان انگلیسی مسلط شدند .
بعد از اینکه واثقی از نراق رفت کلاسش برای مدتی تعطیل شد و قرار بود مرحوم رضا خان امینیان را از مزرعه امین آباد برای تدریس زبان بیاورند که به عللی میسر نشد و سرانجام به یکی از فرهنگیان زحمتکش به نام آقای عبدالعلی عبدالله زاده ممقانی این مسئولیت سپرده شد .

دوره اول  متوسطه ما به پایان رسید و حدود ۹۵ % شاگردان در مقطع اول دبیرستان یعنی بعد از کلاس ۹ فارغ التحصیل شدند و ترک تحصیل نمودند و دنبال کار و زندگی رفتند و درصد کمی در سطح متوسطه در شهر دلیجان و در زمان تصدی حسام الدین نراقی پور مدیر وقت آموزش و پرورش محلات فارغ التحصیل گردیدند که از جمله بنده یکی از آنها می باشم.

از هم دوره های مرحوم مهدی واثقی تا آنجا که یاد دارم اساتید : علی اکبر جعفری، علی اکبری، عباس رضایی و علی کمره ای در قید حیات هستند که اینجانب در نزد هر چهار نفر افتخار شاگردی داشته ام.

خداوند همه شان را عاقبت به خیر و مرحوم مهدی واثقی کاشانی راهم غریق رحمت بگرداند و شادی روحش صلوات نثار می کنیم .

۹۷/۱۱/۲۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۴ بهمن ۹۷ ، ۱۱:۳۳ حمیدرضا شایان
درود بر شما🌸
بسیار خاطره جالبی بود و اینکه اولین دفعه ای میباشد که
در حق اسم و رسم مرحوم واثقی ادای دین شده.ان هم به حق👍

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook