سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 و بعد حضور یافت در محضر شرع مطاع جناب محامد نصاب عالی آقای محمد یوسف خان یوسفی دام اقباله تعالی و بعد حضور علیه به مبایعه لازمه جازمه شرعیه قطعیه بیع نمود و بفروخت به عالیشان آقا شکرالله(ترابی) خَلف صدق استاد محمد دباغ نراقی همگی و تمامی بیوتات مفصله ذیل واقعه در خانه آقا نصرالله آقا رحیم(نصراله فرزند رحیم) فی محله لاچار شهره که حدود آن ذیلا مسطور است :
یکدرب بالاخانه در پشت خانه مرحوم حاج سلیمان .
یکدرب طویله واقعه در تحت مهتابی جلو بالاخانه سیّد جواد.
یکدرب کاهدان واقعه در پشت درب خانه بانضمام یکدرب بالاخانه در فوق چاه خانه مزبوره.
بانضمام مَمر و مدخل و مشاع و راهرو و مستراح و چاه آب و آنچه را متعلق به خانه مزبور است بقدرالحصه دون استثناء شیئی از آن .
حدّی به خانه حاج سلیمان.
حدّی به باغچه مراد.
حدّی به خانه آقا محمد و عبدالکریم .
حدّی بکوچه راهرو

به ثمن و مال المبایعه مبلغ بیست تومان قران رواج معامله ایران ماخوذ حین العقد و مال المبایعه از طرف مشتری تمام و کمال واصل و عاید جناب بایع مزبورگردید و به وصول آن اقرار شرعی کرد و سایر شروط در مبایعه از قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف بعمل آمد و مبیع مسطور بر ملکیت مشتری قرار و استقرار یافت و عقد مبایعه صحیحه شرعیه واقع و جاری گردید .
پس علیهذا تمامی مبیع مسطور به نحوی که فوقا مسطور است حق صرف مشتری مرقوم است و در ضمن العقد الزام شرعی شد بر جناب بایع مرقوم که چنانچه بعدها فسادی در مبیع مسطور ظاهر شود کلهم بعضا بر عهده بایع مرقوم است که باید از عهده جمیع غرامات شرعیه آن برآید و مربوط به مشتری مزبور نیست و عقد لازم واقع و جاری شد .
 و کان ذالک تحریر فی دوازدهم شهر شوال المکرم سنه 1341
12 شوال 1341(برابر 6 خرداد 1302)

 بازخوانی پشت سند :
 وصلح صحیح شرعی .......... تمامی مبیع مرقوم در ظهر را کائنا ما کان به مال المصالحه صَد دِرَم نمک و تمامی مال المصالحه فی المجلس ادا شد الیوم تمامی مبیع مرقوم در ظهر کلهم بعضا اختصاص شرعی دارد به متصالح مرقوم و احدی را در آن حقی و بهره ای باقی نمانده و صیغه مصالحه صحیحه شرعیه بینهما جاری شد.
🖌بتاریخ دوم شهر ذیقعده الحرام 1347
2 ذیقعده 1347(برابر 23 فروردین 1308)

 از جناب آقای فرزاد ترابی فرزند فضل الله از بابت ارائه تصویر سند خرید بیوتات آقا نصراله توسط استاد شکراله ترابی نراقی قدردانی می شود .

 سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود به جهت بازخوانی سند فروش بیوتات مفصله آقا نصراله فرزند رحیم در محله لاچار نراق توسط محمد یوسف خان یوسفی فرزند طوقان به شکراله ترابی فرزند محمد دباغ نراقی در یک قرن قبل سپاسگزار می باشد .

۹۸/۰۲/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook