سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 نراق بخشی از شهرستان دلیجان در استان مرکزی واقع است . در تاریخ نراق شخصیت ها و نخبگان زیادی زیسته اند که عده ای محدود از آنان نامشان مطرح گردیده است .

در قدیم چهره های ارزشمند و تاثیر گذار حیات داشتند که سَروَر ؛ سیّد ؛ آقا و از بزرگانی بودند که مجموعا به آنان خواجه خطاب می کردند . خواجه ها مورد احترام قاطبه مردم نراق و حومه بودند .
در بازسازی بقعه شاه یحیی شهر نراق سنگ نبشته با اهمیتی از گزند شکستن و تخریب نجات یافته که در آن پدر و پسری از خواجه های مشهور چهار قرن و نیم پیش مشخص می شود . 

 خادمین سایت سلحشوران شهر نراق برای اولین بار با بازخوانی متن سنگ قبر با قدمت 452 سال توسط استاد معزز حاج سید مجتبی غفاری سنگ نبشته ای را نمایش می دهد که مورد هیجان علاقمندان خواهد شد . ان شاءالله به زودی با بازگشایی موزه سنگ های قدیمی توسط شهرداری از نزدیک شاهد این آثار ارزشمند تاریخی باشیم .

هوالباقی
وفات یافت مرحوم خواجه عزیزالله ابن خواجه حسین نراقی بتاریخ ذی الحجه الحرام سنه 988  هجری قمری(برابر 27 دی 959)

صلوات کبیره حاشیه سنگ نبشته :
اللهم صل علی محمدالمصطفی والمرتضی والبتول والسبطین والباقر والصادق والکاظم والرضا والتقی والنقی والعسکری والمهدی علیهم السلام.

۹۸/۰۲/۲۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook