سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 بسم الله الرحمن الرحیم
و بعد غرض از تحریر و ترقیم این ارقام میمنت فرجام آنکه چون وحدانیت مختص ذات یک حضرت قدیم ذوالجلال است حبیب عظمته و فردانیت مخصوص او. الذی لم یلد و لم یولد ولم یکن له کفوا احد .
لهذا به مضمون بلاغت مشحون آیه کریمه .
وَأَنکِحُوا الأَیامىٰ مِنکُم وَالصّالِحینَ مِن عِبادِکُم وَإِمائِکُم ۚ إِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ ۗ وَاللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ﴿ سوره نور آیه 32)
معنی آیه : مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌سازد؛ خداوند گشایش‌دهنده و آگاه است . و بقول نبی الامی المکی المدنی (ص)  النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی(ازدواج، سنّت  من است. هر کس از سنّت من رویگردان شود از من نیست)
در احسن زمان عقد مناکحت دائمی و ربط مزاوجت همیشگی واقع شد فیمابین الشباب العاقل العاقل البالغ الرشید و هو سیادت پناه آقا سید محمود ابن مرحوم آقا سید محمد حاجی میرسلطان و الحره العاقله البالغه الثلیبه هی المسماه زینت خانم بنت عالیشان استاد محمد دباغ نراقی به صداق معین مشخص مبلغ نود و یکتومان فض رایج خزانه اعلیحضرت احمد شاه قران فض مطابق تفصیل ذیل .

هدیه کلام اله یکجلد یکتومان .
نقد مافی الذمه دو تومان .
طلا حمراء سه تومان.
رخوت ملبوس دسته ده تومان .
مسینه آلات سیاه بوزن شاه دو من ده تومان.
رختخواب یکدسته هشت تومان.
فرش اطاق یکدسته بیست و چهار تومان.
گوسفند دو راس هشت تومان .
همگی و تمامی نیمدانگ مشاعا از ششدانگ یک دو درب فوقانی جنب یکدیگر واقعه در خانه مسکونی و موروثی ناکح که از تحدید و توصیف مستغنی است فی محله سفلای قصبه نراق در ابتدای خانه مزبور که دو سهم از پنج سهم دو درب فوقانی مزبور مالکی و موروثی ناکح است و دو سهم آن موهومی آقا سید مصطفی اخوی ناکح و یک سهم از پنج سهم آن موهومی والده ناکح با کافه ملحقات و منضمات و مشاعات از ممر و مدخل و ایوان و ابواب و مستراح و باغچه بیخی که متعلق است سهمی خانه مالکی ورثه آقا سید محمد و چاه آب و کلما یتعلق بها بقدرالحصه پنج دانگ فوقانی ها که یک دانگ دیگر آن اختصاص به ناکح دارد قیمت بیست و پنج تومان مناکحه صحیحه شرعیه و معاقده صریحه ملیه اسلامیه مشتمله علی الایجاب والقبول الصادرین عن وکیلهما بعد ثبوت وکالتهما ... .

تاریخ : (نامفهوم) ۸/۵/۲۲
نمره ۱۷۰۷هویت زوج.
نمره ۱۷۰۸هویت زوجه
عضو دفتر سجلی ولایتی محلات .
امضاء و مُهر دفتر سجلد

شاهدین عقد : عبدالکریم عم(اب) منکوحه – محمد نقی و استاد تراب خالوی منکوحه – استاد محمد ابوی منکوحه
مُهر : علی محمد
مُهر : طوقان آقا
مَهر: محمد یوسف
عبده الراجی محمد ابن محمدرضا

 4 رجب 1341(برابر 30 بهمن 1301)

 از جناب آقای فرزاد ترابی فرزند فضل الله از بابت ارائه تصویر عقدنامه صد سال پیش نیاکانش سپاسگزاریم . 

 سایت سلحشوران شهر نراق از استاد حاج سید مجتبی غفاری جهت بازخوانی عقدنامه ازدواج سید محمود فرزند سید محمد ابن حاجی میرسلطان و زینت بنت استاد محمد دباغ نراقی یک قرن پیش در نراق سپاسگزار می باشد .

۹۸/۰۲/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook