سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب
به گزارش سایت سلحشوران شهر نراق ؛  محمدرضا باقری نراقی قبل انقلاب در رشته اتومکانیک دانشکده فنی وارد دانشگاه زنجان(انستیتوتکنولوژی) شد و بعد از انقلاب در سپاه پاسداران عضویت یافت .
 

پدرش مرحوم غلام باقری فرزند علی اکبر و مادرش حاجیه خانم ملوک نوروزی فرزند علی اهل شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی و از انسان های مورد احترام این دیار تاریخی هستند .

مهدی اکبری پس از امتحان و قبولی دانشگاه وارد سپاه پاسداران گردید . پدرش اکبر اکبری فرزند نعمت اله و مادرش حاجیه خانم زهرا باقری فرزند علی اکبر اهل شهر نراق هستند و همچنان سالی چندین ماه در زادگاهش سکونت یافته و بقیه ایام را در تهران گذران زندگی می کنند .

محمدرضا پسر دایی مهدی و مثل دو یار در کنار هم بودند . آنان تصمیم می گیرند به علت پنهان بودن فعالیت های انقلابی شان به استان محروم(سال ۱۳۶۰) کرمان عزیمت و آنجا در مرکز آموزش سپاه به تربیت و جذب نیرو بپردازند . آن دو اهل مطالعه و هر دو سخنران و ذاکر اهل بیت بودند .

حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثاراله سپاه مثل برادر آن دو را دوست داشت و اجازه نمی داد این دو پاسدارغریبه در کرمان احساس غربت کنند .
جنگ تحمیلی به مراحل حساس نزدیک شد و محمدرضا باقری با اذن حاج قاسم وارد نبرد مستقیم با ارتش متجاوز بعث عراق شد و نهایتا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ طی عملیات بیت المقدس در جبهه خرمشهر استان خوزستان به شهادت رسید و فرمانده اش قاسم را اندوهگین ساخت.

پس از شهادت محمد رضا پسر عمه اش مهدی اکبری زندگی را بر خود تلخ و ناگوار می دید و از قاسم سلیمانی اذن میدان خواست تا اینکه تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۲ طی عملیات والفجر ۱ در جبهه زبیدات عراق به شهادت رسید ولیکن پیکر مطهرش در صحنه عملیات جا ماند و سال ها خانواده اش چشم انتظاری نمودند تا سرانجام مورد تفحص قرار گرفت .

بارها حاج قاسم سلیمانی در تهران به منزل شهیدان اکبری و باقری رفته و با خانواده همرزمان نراقی خود دیدار داشت و والدین این شهیدان او را به عنوان برادر قاسم خطاب می کردند .

سحرگاه جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ که سپهبد قاسم سلیمانی در خروجی فرودگاه بین الملی بغداد پایتخت عراق مورد هدف پهبادهای متجاوز و جنایتکار آمریکا قرار گرفته و به شهادت رسید این خانواده شهدا دوباره فرزند و فرمانده فرزندان خود را از دست داده و غمگین شدند .
خانواده شهدا دعا می کنند ترامپ خون آشام زودتر مورد تقاص قرار بگیرد.

 

شادی روح مطهرشان صلوات نثار می کنیم .

۹۸/۱۰/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۴)


با سلام
در کتاب خود مشت و مالی دکتر باستانی پاریزی در صفحه 299نامه را چاپ کرده اند از یک ارتشی که از جبهه کردستان برای ایشان نوشته است و ذیل نامه نوشته احمد آقا باقری همشهری ملا احمد نراقی – خواستم ببینم ایشان را میشناسید
پاسخ:
سلام دوست گرانقدر

لطفا تصویر متن مورد را از طریق واتس اپ یا تلگرام برای ما ارسال کن
عالی بود
روحشان شاد باشه
بله حتما لطفا شماره تماس بفرمایید
سلام
شماره موبایل لطف کنین
پاسخ:
سلام

محمد

09124026133

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook