سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حاج سید میرزا جندقی مجدزاده فرزند سیدعبدالمحسن سال 1280 هجری شمسی در شهر جَندق یا فَرّخی شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان متولد گردید .

حاج سید میرزا جندقی مجدزاده

سیّد میرزاآقا پس از فراگیری قرآن وادبیات فارسی در شهر فرخی به مشهد رضوی عزیمت نمود و پس ازاتمام دوره سطح به نجف اشرف مشرف شد .
وی چند سالی هم در شهر قم در درس حضرت آیت الله العظمی سید حسین طباطبایی بروجردی (1254 -۱۳۴۰) از مراجع شیعه شرکت تا به درجه اجتهاد رسید .

خانم جهان مرادی

پس ازتحصیل علوم حوزوی به منطقه کرج عزیمت و در محله حصار رحل اقامت گزید . مسجد جامع کرج در زمین مرحوم حاج باقر زکیخانی بنا شد و اولین امام جماعت مسجد آیت‌الله ‌سید میرزا آقا جندقی بود .
معظم له با یکی از زنان مومنه و پاک طینت به نام جهان مرادی فرزند شکراله ابن مراد متولد ۱۲۸۹ در شهر تاریخی نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی را به عنوان همسر برای خود انتخاب نمود.

تصویر قدیمی از شهر اصفهان - سَمت راست : جهان مرادی فرزند شکراله ابن مراد اهل شهر نراق

مادرِ جهان مرادی به نام سلطنت کمره ای فرزند صفرعلی و اسامی برادرانش: یدالله ، ذبیح اله ، نصراله و تنها خواهرش فاطمه مرادی نام داشت .
حاصل ازدواج سیّد میرزاآقا و جهان دختری به نام سیّده فاطمه بیگم (خانم آغا) مرادی (جندقی) بود که تاریخ 25 بهمن 1393 در سن ٨٢ سالگی دار فانی را دواع گفت و روی قبر فرزند بزرگش امیر برخورداریان در گورستان ابن بابویه شهرری خاکسپاری گردید .

خانم جهان  مرادی نراقی و همسرش علی محمد برخورداریان

جهان خانم بعد از جدایی از جندقی با آقای علی محمد برخورداریان فرزند برخوردار اهل همدان و شاغل در اداره دخانیات تهران ازدواج نمود . بعد از این وصلت دختر جهان به نام سیّده فاطمه بیگم جندقی با فرزند علی محمد به نام علی اکبر برخورداریان ازدواج نموده و صاحب چند فرزند شدند .

مرحومه سیده فاطمه بیگم(خانم آغا) جندقی

خانم جهان مرادی نراقی در سن 88 سالگی تابستان سال 1377 فوت و در قطعه 241 بهشت زهرا تهران سر به تیره تراب نمود .
آیت اله سید میرزا جندقی نیز پس از جدایی از همسر نراقی اش و بازگشت از شهر نجف عراق با خانم فاطمه فرزند سیّد حمزه در منطقه کرج ازدواج نمود . 
حاصل این ازدواج یک پسر به نام آقای سید حسن جندقی ساکن کرج و دو دختر به نام های مرضیه سادات جندقی همسر آیت الله حاج سید مسعود(سید احمد) قاضوی(1320 – 1395) فرزند سید عبدالرسول و راضیه سادات جندقی همسر آقای سید شعیب روحانی می باشد .


خانم جهان مرادی فرزند شکراله اهل شهر نراق و دامادش مرحوم علی محمد برخورداریان فرزند علی محمد

آیت اله جندقی به بیماری برونشیت مبتلا و سال 1334 در سن 54 سالگی رحلت کرد . پیکرش ابتدا در شهر کرج تشییع گردید و سپس به شهر قم منتقل و در قبرستان نو مقابل بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س) در مقبره ای به خاک سپرده شد .

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب آقای غلامرضا مرادی فرزند مسلم از بابت مساعدت در تهیه این تحقیق سپاس گزار است .

۹۸/۱۰/۲۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook