سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

غلامحسین محمدی اهل شهر نراق توسط گروه شاهین ترور شد

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹ ب.ظ

10 بهمن 1358 در محدوده خیابان دامپزشکی در غرب تهران صدای تیراندازی بلند شد و لحظاتی بعد پیکر جوان اهل شهر نراق به نام غلام حسین محمدی غرق در خون کف خیابان  نقش بر زمین شد .

مسئولیت حذف فیزیکی این جوان 24 ساله و مجرد را که اغلب به نام حسین خطاب می کردند گروه شاهین بر عهده گرفت و روزنامه های رسمی در اوائل انقلاب نوشتند که حسین محمدی توسط گروه شاهین در غرب تهران ترور گردید .

مرحوم غلامحسین محمدی

پیکر غلامحسین محمدی فرزند حاج غلامرضا ابن حاج حبیب اله رئیس التجارابن حاج محمد مهدی تاجر نراقی ابن محمد از تهران به قم منتقل و در قبرستان نو مقابل حرم حضرت معصومه(س) و پل آهنچی و در قبر دو طبقه ای که پدرش در آن دفن بود خاکسپاری گردید .
غلامحسین محمدی دارای شناسنامه 25 و سال 1316 در نراق متولد شد . چهار سال مقطع تحصیلی ابتدایی را در دبستان دولتی نراقی شهر نراق و کلاس پنجم و ششم ابتدایی را سال 1329 در دبستان دولتی حکمت شهر قم به پایان رسانید . یادشده بعدا در تهران سکونت و زندگی می کرد .  

روی سنگ قبرغلامحسین در قبرستان نو شهر قم نوشته شده : آرامگاه شادروان جوان ناکام شهید غلامحسین محمدی فرزند مرحوم حاج غلامرضا محمدی که در تاریخ دهم بهمن 1358 بدرجه رفیع شهادت نائل گردید .
روی سنگ قبر پدرغلامحسین در قبرستان نو شهر قم نوشته شده :  آرامگاه مرحوم حاج غلامرضا محمدی فرزند مرحوم حاج حبیب اله نراقی(رئیس التجار) در تاریخ نهم محرم 1362 قمری (برابر 26 دی 1321) دار فانی را وداع گفت .

روی سنگ قبر مادر غلامحسین در مقبره خانوادگی در بقعه شاه سلیمان نوشته شده : هوالحی الذی لایموت . آرامگاه ابدی حاجیه فاطمه سلطان محمدی صبیه مرحوم حاج عبداله محمدی تاریخ 10/5/1364 شمسی به رحمت ایزدی پیوست .
لازم به ذکر است تنها برادر غلامحسین به نام دکتر علی اکبر محمدی نام داشت که نام خانوادگی خویش را به شفا تغییر داده بود و سال ها به همراه همسر و فرزندانش : مسیح ، امیر ، امید ، مریم و شیرین شفا در اصفهان سکونت داشت که فروردین سال 1397 دار فانی را وداع و در قبرستان اصفهان خاکسپاری گردید .

یکی از عموهای حسین به نام شکراله خان صفایی(متوفی به سال 1330 و دفن در صحن آیینه حضرت معصومه س شهر قم) فرزند حاج حبیب اله رئیس التجار در شهر نراق آوازه بود .
یادآوری می گردد شش ماه پس از ترور محمدی نراقی آقای سید جواد ذبیحی دَرَکه ای فرزند سید اسداله متولد 1309 تاریخ 12 مرداد 1359 توسط گروه شاهین از منزلش در دَرَکه تهران خارج و به قتل می رسد . پس از این اقدام ، گروه شاهین با تحریریه روزنامه اطلاعات تماس گرفته و ترور یا اعدام انقلابی سید جواد ذبیحی به دلیل مداحی و مناجات خوانی او در رادیو وابسته به رژیم محمدرضا پهلوی را بر عهده می گیرد . پیکر سید جواد 50 ساله در قطعه 39 ردیف 126 شماره 29 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری می گردد .

یادآوری می گردد قسمتی از هزینه ساخت مسجد صاحب الزمان در محله نراق نو به نیت مرحوم غلامحسین محمدی پس از مرگش تامین گردیده است.

این نوشته پس از گذشت چهل سال برای اولین بار توسط پژوهشگران سایت سلحشوران شهر نراق محقق گردید .

۹۹/۰۱/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

سال ١٣٩٧ فوت برادر اون مرحوم فوت شدن نه ١٣٧٩
و چقدر بهتر بود به جای واژه گورستان از قبرستان استفاده میشد
پاسخ:
سلام بزرگوار

از تذکر به موقع و بجای جناب عالی سپاس گزاریم .

هر دو تذکر شما اصلاح شد
این مطلب ارزشمند و بکر شما و بقیه نوشته هایتان واقعا جذابه و ما را معتاد این نوشته هایتان کردیه اید
مسلما برای تهیه و جمع آوری این مطالب تحقیق و پژوهش های زیادی انجام میدین

ممنونتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook