سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

واضح و رایج باد که چون مطبخ خانه مرحوم حاجی محمد جعفر مشترک فیمابین آقا محمد علی و آقا محمدتقی خَلَفان مرحوم حاج محمد باقر و آقا محمد شفیع و ورثه مرحوم آقا محمد مهدی خَلَفان مرحمت شان حاج محمد جعفر بود سهم هر یک یکدانگ و نیم لهذا حاضر شدند آقا محمد تقی و آقامحمدعلی و بالمناصفه یکدانگ و نیم از مطبخ ... را فروختند به بیع لازم جازم صحیح شرعی به آقامحمد شفیع و او نیز تصرف مالکانه و مستحقانه نمود و ثمن او که مبلغ سه تومان بود تمام و کمال واصل و عاید مشتریان گردید و سپس آقا محمد شفیع بیع نمود و بفروخت فی المجلس تمامی یکدرب بالاخانه که درب او در چهارصُفه مفتوح است مع ممر و مدخل و مشاع واقع در سر دالان مع ممر و مدخل و مشاع قهوه خانه حوالی .... آقا محمد تقی است باستثناء بالاخانه که در سر دالان مطبخ واقع است ودرب او در فضای سر.... خانه آقا محمد شفیع که مفتوح شود به آقا محمدتقی به مبلغ پانزده هزار و ثمن واصل گردید و بعد از این مراتب چون ‌وصی مرحوم آقا محمد مهدی مرحوم حاج میرزا محمد بود وآن مرحوم در هنگام حیات خود وصایت را به والده مرحوم آقا محمد مهدی واگذارده بود والده آقا محمد مهدی حسب الولایه و حسب الوصایه و جناب آقا زین العابدین عم صغار حسب الله به اذن و اجازه علما ء بلاد حاضر شدند و حاضر گردیدند و با وجود .....و صرفه صغار .... نموده در مقام تقسیم برآمدند با تمامی شرکاء چون خانه صغار و آقا میرعلی و آقا محمد تقی درجنب چهار صفّه بود و خانه آقا میرشفیع در ورآن تخت لهذا با وجود .... حاضر شدند

جناب آقا زین العابدین و والده آقا زین العابدین از جانب صغیر و آقا محمدعلی و آقا محمد تقی و مصالحه صحیحه شرعیه نمودند آنچه حق و حقوقی که سایر شرکاء در نصفه مطبخ تحت خانه آقا محمد شفیع بود به حق و حقوقی که آقا محمد شفیع را در آن مطبخ بودبه صد درهم گندم بومی نراق و نیز محمد شفیع بدین نهج مصالحه نمود و نیز قرار این است که زمین های دیوار را هر کس نصف بدهد و مخارج دیوار را سه قسمت آقا محمد شفیع بدهد و دو قسمت آقا محمد علی و آقا محمد تقی بدهند با ....رجوع ندارد .
و کان ذالک تحریر فی چهاردهم شهر محرم مطابق سنه 1275
14 محرم 1275(برابر 2 شهریور 1237)

Related image

سایت سلحشوران شهر نراق از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی قباله خرید و فروش مطبخ خانه در بیش از یک قرن و نیم پیش سپاس گزار می باشد .

۹۹/۰۳/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook