سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

فـــــدایت شوم
مراسله سرکار رسید.از خبر فوت مرحوم والد آقا محـــــمد بی نهایت افسرده شدم .خداوند طول عمری به شما و بازماندگان آن مرحوم عنایت فرماید. از طرف اینجانب و متعلقان به جمیع بازماندگان آن مرحوم را تسلیت بگویید.
در باب مطلب ولایتـــی شرحی نوشته بودید مطلع شدم.ملاقات و دیدن سرپرستی ابداً ثمری ندارد.هرگاه قدری خدمت مشخصی به همه بیفتد عریضه جات را عرض شده بود و بشود و ضمناً مالیات را نداده بودند و عریضه عرض شده بود که تمام نراق و اطراف را غارت کردند و در واقع حرف خود... محق را عرض کرده بودند.

اولاً دولت تحقیق می کرد تخفیف هم می داد و ابداً اسم مستمری در کار نبوده. نزدیک دوماه است که مشروحاً نوشتم تاکنون دو کلمه شرح حال را عریضه نکردند. حالا هم این است که بنویسم باید شما و... تنها شرح حال خودشان را عرض نمایند که چه بر سر آنها آمده است.
به فوریت هم چهار نفر حرکت کرده، دو نفر بیاید تهران دو نفر هم در قم باشد.این کار بطور سهولت انجام داده رفع می شود.ولی اگر احدی حرف نزند دولت چه تقصیری دارد؟!

عجالتاً عریضه جات را بنویسید بفرستید نزد من و بعد هم چند نفر بیایید.هفته قبل در این باب مشروحاً توصیه کردم.البته دیدید در باب صورت مستمری که فرستادم بعد از شما هم مخارجات و غیره می باشد از همان صورت عشر دریافت می دارند.
حکم آنرا هم در سه ... است فرستادند.بعلاوه یک چیزی هم به رسم مدرسه از نقد و جنس حکم است که بگیرند.صورت ریز صحیح آنرا هم من دادم.مجال نکردم که بنویسم ولی دادم رییس یوسـف که بفرستد.
در حال امضای مالک در وزارت مالیه هست. اگر بوده است نزد خود مستمر می باشد و ابداً المثنی ندارد و به فوریت سر می گیرد ولی فریاد لازم است.زیاده مطلبی ندارم. بشارت... تلگراف صحت وجود مبارک غیر از تلگراف سابق رسید.سواد آنرا... زیارت نموده و به عموم احباب بشارت بدهید که شکر خدای متعال را بجا بیاورند.
والســـــلام.
از طرف بنده خدمت آقا میـــــرزامحمــد علـــی خـان نایب الحکومه خیلی سلام برسانید بگویید کتب شما رسید. شرحی نوشته بودید،مستحضر شدم قبل از رسیدن مراسله شما دیگران شرحی نوشته بودند.دیگر جداگانه زحمت ندارم.
خود شما در این موضوع چندی قبل راجع به بردن خبر من شرحی نوشته بودید که انتظار غیر از این است.
آقامیـــــرزامحمــدعلـے خان خود شما هم نوشته اید،این است که در این کاغذ  اشاره شده اظهار ارادت کرد بتوسط خود شما.والســـــلام

روی پاکت:
نــــــــراق
خدمت جنـــاب مستطاب عمـدةالتجـــار آقای معـــاون التجـــار(فضل الله نراقی فرزند محمد جواد) دام اقباله
مشرف شود 12 محرم(12 محرم 1337)


پشت پاکت:
وصول 15 محـــــرم الحــرام 1337(برابر با 28 مهر 1297)

فروش باغ در دشت علیا شهر نراق توسط علی خان ابوالحسنی فرزند فرج الله به  ابوالقاسم ایزدی فرزند علی 66 سال قبل - سند شماره 467 :: سلـحــشـوران شـهـر  نــراق

از جناب استاد حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه 105 سال قبل به معاون التجار سپاس گزاریم .

از جناب آقای حمیدرضا  سلطانی شایان فرزند اکبر از بابت تایپ، بازنویسی نامه قدیمی قدردانی می کنیم .

۹۹/۰۹/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook