سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

نراق - خدمت ذیمَکرَمَت(صاحب بخشش) جناب مستطاب فخرالاعاظم والاشراف آقای معاون التجار(فضل الله نراقی فرزند محمد جواد)
فدایت شوم
الآن که ظهر یکشنبه(22 رمضان 1334) است به زیارت رَقیمه کریمه(نامه پسندیده) که مُنتها آرزوی بنده است نایل گردیده از جهتی مسرور و از مقدمه که هیچ اطلاع ندارم مغموم(غمگین) شده . از مُستوفی(حسابدار) هم سوال علت احضار را نمودم معلوم شد که او هم کاملاً مستحضر نیست . خلاصه شرحی که مقتضی دوست خودی حکومت جلیله و ارادت .......... خدمت حکومت جلیله تصدیق داده و احضار یوزباشی(فرمانده) را ............. انشاالله تعالی مقرون اجابت است .

این نکته را لازم است که خاطر عاطر(مجازاً اندیشه ٔ فیض بخش) شخصی ندارم زیرا که از رقیمه(نوشته) کریمه چنین مفهوم میشود که بنده از مجاری امورات اداره حکومتی اطلاع دارم یا با استحضار بنده اقدامی در بعضی از امور هم میشود ، چنین نیست و اگر شده یکمرتبه ملاقات شود ، رئیس اداره حکومتی و اداره مالیه هم ملاحظه فرموده اند که مسافت کلی است هر زمان فرمایشی باشد که از شرح آن سخن میشد مرقوم فرمایید و گمان نفرمایید که بنده اطلاع دارم . باری در انجام فرمایشات به جان و دل حاضرم خدمت تمام دوستان سلام میرسانم .
خلاص کِش حقیقی عرض سلام و ارادت دارم و از اظهار لطف جنابعالی نهایت امتنان دارم . به جان خودت فقط اطلاع بنده در این موضوع نوشتن بوده است ............ داشتم و نه از اوضاع آنجا مطلبی بدست ...... در خدمتگذاری جنابعالی و دولت خواهی(خواهان دولت و نعمت کسی بودن) حضرت اجل آقای حکمران دامت برکاته غفلت نداشته و از وظایف حتمیه خود میدانم ، مترصد رجوع فرمایشات هستم . مطابق میل سَرکار کارها اصلاح و نوشتجات آن ارسال شد به جان و دل در فرمایشات حاضرم .

نراق
خدمت ذیمَکرَمت جناب مستطاب فخرالاعاظم والاشراف آقای معاون التجار
8642    وصول 23 رمضان 1334(برابر با 2 مرداد 1295)

از استاد مخلص آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه به معاون التُجار نراقی 108 سال قبل سپاس گزار می باشیم .

۹۹/۱۲/۲۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook