سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حضور محترم بندگان اجل عالی آقای آقا محمد علی فروغی ملاحظه فرمایند
 
قربانت گردم ، مرقومه محترم بوسیله رحمت الله مُکّاری(خَرَکچی – ستوربان) بانضمام قابلمه قورمه(گوشتی که نراقی ها خشک و نگهداری می کنند) مرحمتی واصل گردید . از سلامتی وجود شریف و کلیه فامیل نهایت مسرت حاصل شد . در خصوص اشیاء ارسالی به تهران تاکنون رسید آن نیامده مجدد هم سه یوم قبل سه مَن آرد نان خشک کرده با مقداری اثاثیه دیگر و در یک جعبه نموده توسط آقای غلامحسین نراقی(فرزند میرزا احمد خان) جهت آنها ارسال گردید امید است تا بحال رسیده .

در خصوص زیادی کار اینجانب مجدد علاوه شده از آنجایی که طبق دستور مرکز از اول دیماه اداره اقتصاد به اداره خواربار تبدیل گردیده و انحصار دخانیات و تریاک مجدد ضمیمه مالیه شد ، اداره پنبه هم ضمیمه اداره کشاورزی گردید و سایر دوایرش هم از قبیل قند و شکر ، قماش ، غله،  برنج علیحده و بنام اداره خواربار شد . اینجانب را به ریاست اداره قند و شکر و گوشت(در کاشان) منصوب و حکم صادر نموده اند . چندی قبل متصدی فروشگاه بودم و فعلاً کلیه قسمت قند و شکر و گوشت را به عهده اینجانب گذارده اند و این است که کارم فوق‌العاده زیاد شده . علاوه بر این قسمت از ابتدا تا کنون آنچه قند و شکر و چایی به دهات و خود کاشان داده شده و کوپن تحویل گرفته اند و در تصرف متصدیان قبلی بوده فعلاً دو نفر را تعیین کرده و تحت نظر اینجانب گذارده که شماره و معدوم نماییم . خلاصه فعلاً کار اینجانب خیلی زیاد شده . در خصوص فروش قالیچه هم اولاً مبالغی قرض داشتم ضمناً بچه ها هم از روزی که آمدیم تا کنون لباس جهت آنها نگرفته مایه خجالت بود از طرفی هم گفتیم شاید حضرتعالی طلبکار باشید ، خواستیم یک زوج قالیچه های اولی را بفروشیم به بازار فرستادیم و اقبال ما بازار به کلی خوابید که هنوز هم خوابیده و فرش درست تومانی شش ریال تنزل کرده یعنی که فعلأ که هیچ خریدار ندارد و ما هم نفروختیم .

بعداً مدد معاش بچه ها آمد قریب یکصد تومان یکصدو بیست تومان هم دو برج مساعده دادند که تا عید چهارماهه کسر نمایند قدری از قرض ها را دادیم فعلآ یکی یکدست لباس جهت امین الله(امین الله فروغی فرزند عبدالحسین) و شعاع الله( شعاع الله فروغی فرزند عبدالحسین دکتر زنان و زایمان مقیم خارج) خریدیم که آنهم قدری ....... و اُجرَت خیاطی روی زمین میباشد . خدا شاهد است انسان مات میماند که این چه وضع و روزگاری میباشد به هر حال نقداً هم اقل خرج است و چاره ای نداریم چنانچه مُکاری ها وجه داشته باشند قدری گرفته و حواله داده خواهد شد . حضرت آقای فروغی پور(حبیب الله فروغی پور فرزند ملا محمد علی) هم بطوریکه مرقوم فرموده بودند نراق نمیباشند و به قم رفته اند چنانچه تشریف آوردند مخصوصا عرض ارادت تقدیم میدارم .
خدمت عُلیا مُخدره زوجه عمویی(منور سلطان فرزند ابوتراب همسر ملا علی) و فاطمه خانم(فاطمه فروغی فرزند محمد علی همسر حبیب الله فروغی پور) از طرف خود و عموم سلام عرض مینمایم . نورچشمان عزیز احمد آقا(احمد فروغی فرزند حبیب الله) و سایرین را قربان و دعاگو آقا عمویی آمیرزا محمود(میرزا محمود ابن ملا محمد اسماعیل ابن ملا میرزا جان نراقی) و اهل خانه را سلام میرسانم . والده امین الله(مولود فروغی فرزند ملا محمد علی همسر عبدالحسین فروغی) و بچه ها سالم و خدمت فرداً فرد سلام بندگی تقدیم میدارند .  آقای فروغی پور(محمود) مرقوم داشته بودند به آقای شهریاری بگویم راجع به قالیچه آقا میرزا عبدالحسین(فروغی) و خامه های زوجه آقا عمویی آقا محمود . آقای شهریاری در حدود دو روز است مبتلا به سُدّه(نوعی بیماری) شده و مریض بستری میباشد و کمتر حجره ایشان باز است ولی حالش یکی دو روز است بهتر شده با وجود این به آقای آزادگان عرض شده . زیاده بر این عرضی نداشته و سلامتی عموم را طالبم . قربانتان فروغی(عبدالحسین فروغی فرزند محمود)


سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند جناب حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه از کاشان به نراق در خصوص خاندان فروغی بیش از 80 سال قبل سپاس گزار می باشد .

۰۱/۰۱/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook