سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۱۹ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

فرزندان علی محمد آقا صادقی که در شهر نراق به علی نرگس مشهور است هر کدام منشا خیر و برکت هستند . یکی از این فرزندان شکرالله آقاصادقی متولد 1339 نام دارد .

1.jpg
شکرالله آقاصادقی

 شغل شریفش جوشکاری و سال هاست با هنرنمایی بر روی آهن های گداخته رزق و روزی حلال به دست می آورد .
نان و طعام حلال و تربیت سالم که سرکار خانم بلالی و آقا شکرالله با جدیت دنبال کردند باعث گردید فرزندان تحصیلکرده و پاک طینت برای پیشرفت کشور به جامعه تحویل دهند .
img_2577.jpg

 حسین – حسن – مجتبی و مرتضی آقاصادقی از این تربیت یافتگان هستند که به آنها مباهات می کنند .

شکرالله آقاصادقی در زمان رژیم ستم شاهی محمد رضا پهلوی به خدمت سربازی نرفت و تلاش مفتشان برای برخورد با وی به نتیجه ای نرسید.
2011-11-19 (8).jpg
 لیکن پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری داهیانه آیت الله سید روح الله خمینی(ره) و یکسال پس از تهاجم ارتش متجاوز عراق به ایران و به قصد دفع تجاوز از سرزمین آبا و اجدادی وارد معرکه گردید .

ایشان تاریخ 18/5/1360 با داشتن فرزند یکساله اش حسین به خدمت مقدس در ارتش جمهوری اسلامی اعزام و پس از پایان دوره آموزشی اش در شهرستان سلماس در لشکر 64 ارومیه سازماندهی گردید .

5.jpg    14.jpg
شکرالله آقاصادقی در محور مهاباد -سردشت

به مدت 13 ماه در بدترین شرایط منطقه ای در کردستان انجام وظیفه نمود . محور مهاباد سردشت و جاده های ناامن که آن مقطع توسط گروه های ضد انقلاب کومله و دمکرات در اشغال داشتند و مانع پیشرفت و آبادانی می شدند مکانی برای رشادت های ایشان بود .
img_2578.jpg

 تعدادی از سربازان و درجه داران و بسیجیان طی کمین های ناجوانمردانه تجزیه طلبان به شهادت رسیدند و او شاهد این وقایع اسفبار بوده است .

پس از سیزده ماه به علت حضور برادران دیگرش در جریان دفاع مقدس به تهران اعزام و یازده ماه بقیه خدمتش را در مرکز آموزش درجه داری جواد الائمه(ع) موسوم به 06 سپری نمود .


در طول 24 ماه خدمت سربازی از مرداد 1360 لغایت مرداد 1362 هر گاه برای مرخصی به زادگاهش نراق می آمد در فعالیت های عام المنفعه و سازنده بسیج حضور یافته و در مراسم ها به ویژه تشیع پیکر مطهر شهیدان شرکت می کرد .

11.jpg

پس از سربازی به شغل جوشکاری اش ادامه داد و همزمان با ستاد مقاومت فعالیت داشت . از آن پس تا انتهای جنگ تحمیلی در مرداد 1367 یک ماموریت بیست روزه توسط نامبرده از طریق ستاد پشتیبانی جنگ انجام گرفت .

43.jpg

آقاصادقی در تشییع جنازه شهید عباس رمضانی

زمستان سال 1366 مردم شهر نراق هزینه ساخت مخابرات لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در شهرک صدر ؛ پادگان شهید زین الدین حومه شهرستان اندیمشک استان خوزستان را از صفر تا صد آن را بر عهده داشتند و آقا شکرالله به عنوان نیروی جوشکار در ساخت این ساختمان تشریک مساعی نمود .

خانواده یاد شده از جمله برادرانش در دفاع مقدس مردم ایران مقتدرانه فعالیت داشتند و چند شهید نیز تقدیم نموده اند .

برادر زاده اش به نام علی اکبر صادقی فرزند منوچهر(امرالله) تاریخ 12/12/1365 طی عملیات کربلای 5 در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان جاودانه تاریخ گردید .

0068.jpg    0080.jpg

شوهر خواهرش به نام رضا مهرانی فرزند علی اکبر جانباز مشهور کشور تاریخ 8/2/1375 به دلیل وخامت مجروحیتش در بیمارستان آراد تهران به شهادت رسید .

0035.jpg   0024.jpg   0072.jpg

شهدای دیگر منتسب به این خانواده محمد کاظمی فرزند رمضان – حسن کرباسی فرزند علی – لطف الله صادقی فرزند غلامرضا می باشند .
آقا شکرالله همچنان خود را بسیجی قلمداد نموده و سرباز رهبر معظم انقلاب آقا سید علی می باشد .


img_2582.jpg

وبلاگ سلحشوران شهر نراق 31/04/1392 


۰ نظر ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۰۹
سلحشوران شهر نراق

در طول هشت سال دفاع مقدس مردم ایران دو ماموریت به جبهه های نور علیه ظلمت داشتم .

scan0047.jpg
ذوالفقار قجری
تاریخ 14/3/1362 لغایت 9/4/1362 به مدت 26 روز داوطلبانه از طریق اداره مخابرات شهرستان دلیجان به استان جنگ زده خوزستان اعزام شدم . در مخابرات شهرستان مقاوم دزفول برای رزمندگان اسلام خدمتگذاری می کردم .

cv, n,.jpg

دی ماه 1364 در مقطع پیروزی سپاهیان اسلام بر علیه ارتش عراق و حامیان جهانی آنها طی عملیات والفجر هشت و فتح بندر فاو عراق به جبهه رفتیم .

scan0041.jpg   scan0054.jpg
تعدادی از بسیجیان و خانواده های شهیدان شهر نراق برای بازدید فتوحات جبهه و دیدار با سلحشوران به مناطق عملیاتی از جمله اروند رود ماموریت داشتیم .
img_2572.jpg

در مقطع هشت ساله جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران مرکز مخابرات نراق با امکانات ضعیف خدمات شایسته ای به رزمندگان و خانواده محترمشان ارائه داد و در خوشحالی آنها سهیم بود .


scan0044.jpg
   ذوالفقار قجری درکنار تابوت  شهید  علیرضا رزاقی

خواهر زاده ام علیرضا رزاقی فرزند مصطفی متولد 1345 جوانترین شهید دانش آموز بسیجی استان مرکزی می باشد .
13.jpg
شهید علیرضا رزاقی

ایشان تاریخ 17/9/1361 در پاسگاه شرهانی عراق و مشرف به شهر زبیدات عراق طی پدافندی عملیات محرم به همراه حبیب بن مظاهر شهیدان نراق مندعلی نباتی فرزند حسین به شهادت رسید .
img_2573.jpg
ذوالفقار قجری فرزند مصطفی اهل شهر نراق 28/7/1390

۱ نظر ۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۴:۱۶
سلحشوران شهر نراق

غلام محمد قجری.jpg

عکس یادگاری بسیجیان شهر نراق تاریخ 9/4/1361
در مقطع عملیات رمضان بسیج شهر کوچک نراق رزمندگان زیادی از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات به جبهه گسیل داشت . بسیجیان در سه گروه به طور مجزا طی تاریخ های 30/3/1361 و 9/4/1361 و 26/4/1361 به جبهه اعزام شدند .
این عکس مربوط به دومین گروه سلحشوران شهر نراق در تاریخ 9/4/1361 می باشد که اکثر نفرات داخل این عکس یادگاری به جبهه جنوب اعزام گردیدند .
ساختمان قدیم بسیج خاطره های بس فراوان در سینه بسیجیان دارد .
ایستاده از راست :
علی قجری فرزند فرج الله – سید مرتضی میرسلطانی – سید مظفر باشی – ماشاءالله لطفعلی – سید عباس باشی – نصرالله حیدری – سردار شهید قدرت الله کمره ای – مرحوم علی اصغر عابدی – قاسم عظیمی – هادی ایزدی
نشسته از راست :

مرحوم سیف الله اکبری – ابوالقاسم احمدی – قنبرعلی عابدی – سلطانعلی قجری – غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی – علی اکبر یوسفی – علی لطفعلی – ذوالفقار قجری – سید تقی باشی فرزند سید علی – رمضان یوسفی – اکبر مجیدی – سید حسن باشی – سردار شهید قاسم جعفری – مرحوم جانباز حاج محمود رزاقی – حسینعلی بیابانگرد – مرحوم سید ابوالفضل بابایی – غلام محمد قجری – شهید عباس رمضانی – غلامعلی رمضانی – مجتبی شریفی – سید مجتبی میرکریمی

تدفین (85).jpg

عکس یادگاری بسیجیان شهر نراق تاریخ 9/4/1361

در مقطع عملیات رمضان بسیج شهر کوچک نراق رزمندگان زیادی از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات به جبهه گسیل داشت . بسیجیان در سه گروه به طور مجزا طی تاریخ های 30/3/1361 و 9/4/1361 و 26/4/1361 به جبهه اعزام شدند .
این عکس مربوط به دومین گروه سلحشوران شهر نراق در تاریخ 9/4/1361 می باشد که اکثر نفرات داخل این عکس یادگاری به جبهه جنوب اعزام گردیدند .

ساختمان قدیم بسیج خاطره های بس فراوان در سینه بسیجیان دارد .
ایستاده از راست :
غلامرضا قجری – نصرالله حیدری – سید عباس باشی – سید مظفر باشی – هادی ایزدی – قاسم عظیمی – سردار شهید قدرت الله کمره ای – علی لطفعلی
نشسته از راست :
سید حسن باشی – قنبر علی عابدی – علی محمد قجری – مجتبی شریفی – حسینعلی بیابانگرد – ابوالقاسم احمدی – شهید عباس رمضانی – غلامعلی رمضانی – علی اکبر یوسفی – مرحوم سید ابوالفضل بابایی


اعزام (26).jpg

یکی از مراسم های عمومی در بسیج شهر نراق - زمستان 1360



وبلاگ سلحشوران شهر نراق

۱ نظر ۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۱
سلحشوران شهر نراق

پدافندی عملیات والفجر  ده در منطقه حلبچه مستقر بودیم .13/1/1367 و سیزده بدر بود .

1 (9).jpg

موسی عابدینی

پاسدار ابوالفضل قاسمی اهل شهرستان دلیجان که در تبلیغات لشگر 17 علی ابن ابیطالب (ع)فعالیت داشت از ستاد به خط مقدم آمده بود و نامه هایی که توسط خانواده ها ارسال شده بود را به رزمندگان تحویل داد .

1 (5).jpg

من نامه ام را باز کردم که مادر و پدرم نوشته بودند که موسی جان برای عید نوروز منتظرت هستیم و یک سری به ما بزن . تاریخ نامه مربوط به قبل از عید بود ولی با تاخیر بدستم رسید .هجده سال بیشتر نداشتم کمی دلتنگ  و دمق شدم و رفتم توی سنگرم خوابیدم .

181072_178411702306874_609177204_n.jpg

                                                                                                                                         مرحوم حاج علی عابدینی

در عالم خواب به یکباره  بسیجی پرویز ابراهیمی اهل دلیجان فریاد می زند موسی بلند شو و تا جنبیدم یک ماسک ضد شیمیایی را بر سرم کشید و رفت .

نفس که می کشیدم ماسک به صورتم می چسبید و کم کم نفسم بند می آمد و ملاحظه کردم که درپوش فیلتر ماسک بسته است .

image۲۶۳۳.jpg

درپوش را برداشتم و بیرون سنگر دیدم تعدادی از بسیجیان نراق از جمله حسن نباتی،محمد حیدری،علی کمره ای و... شیمیایی شده اند و با برانکارد  در حال انتقال هستند .به سمت آنها دویدم که فرمانده مان پاسدار غلامحسین منصوری اهل شهرستان دلیجان با ناراحتی فریاد زد :موسی نرو  و بیا از  ارتفاعات بالا برو .

ft7.jpg    1 (12).jpg

پایین می روی تا مثل آنها شوی . صبح روز بعد آنهمه بیابان های سبز و زیبای منطقه حلبچه در اثر شیمیایی عراقی ها زرد شده بود .

عملیات والفجر ده از 24/12/1366 شروع شد و رژیم عراق در تاریخ 25/12/1366 شهر حلبچه را بمباران شیمیایی نمود و بیش از پنچ هزار نفر مردم بی دفاع حلبچه به شهادت رسیدند .و بمباران در طول روزهای دیگر ادامه داشت .

x669_images.jpg

شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی 35 مجروح شیمیایی از نوع خفیف تا قوی دارد که 23 نفر آنان تاریخ 13/1/1367 طی پدافندی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق به این عارضه گرفتار شدند .

  image۲۶۳۲.jpg

موسی عابدینی فرزند علی اهل شهر نراق31/1/1390

۰ نظر ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۲
سلحشوران شهر نراق

دی ماه سال 1361 و هفت ماهی از آزاد سازی خرمشهر طی عملیات بیت المقدس گذشته بود . از طریق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اراک از استان مرکزی همراه اکیپی عازم جبهه های حق علیه باطل شدیم .

2012-02-04 (18).jpg
سیدتقی حسینی
بنده هم به عنوان تکنسین دارویی همراه اکیپ بودم . جراح ؛ پرستار ؛ عوامل اتاق عمل ؛ تزریقات و چند نفر خانم با اصرار خودشان در بین جمع حضور داشتند .

وقتی به شهر اهواز مرکز استان خوزستان رسیدیم ابتدا زن ها را به بیمارستان و مراکز پزشکی شهرستان مسجد سلیمان در راستای خدمت به دفاع مقدس فرستادند و مردها را به شهرستان بندری آبادان اعزام کردند .
jfh.jpg
بیمارستان آبادان چهار طبقه و یک طرفش توپخانه ارتش متجاوز عراق و طرف دیگرش توپخانه ارتش ایران استقرار داشت .

توپخانه های طرفین بی امان شلیک می کردند و موج انفجار باعث می شد پتوهایی که جلوی اتاق های مختلف از جمله اتاق عمل آویزان بود نیز پاره و به حیات پرتاب شوند . موج انفجار و ترکش های حاصله از انفجارات نیز هر لحظه باعث مجروحیت یا شهادت دوستان و رزمندگان می شد .

tuidtui.jpg
من آموزش نظامی ندیده بودم و با صداهای انفجار گوش خراش خمپاره و توپخانه آشنا نبودم . حتی صدای آتشبار رزمندگان ایران آزارم می داد و ترس بر من مستولی شده بود . خواب نداشتم و اکثرا با اضطراب و دلواپسی روزگار می گذراندم .

http://ino.ir/Portals/0/%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%20%20%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3.jpg

برای اینکه کمتر بترسم من را بردند توی موتورخانه بیمارستان آبادان که خودش صدا داشت تا بلکه صداهای انفجارات را کمتر و یا ضعیف تر بشنوم .طی مدت دو هفته ای که در شهرستان جنگ زده آبادان بودم هفت کیلوگرم وزن کم کردم .

13900322_10_jomhori_islami_jebheh_va_jang_0002_2.jpg

این را گفتم تا ثابت کنم رزمندگان بسیج و ارتش مخصوصا سلحشوران نراق واقعا دل شیر داشتند . از صحبت ها و خاطراتی که از آنها می شنویم مشخص می شود با تمام وجود از مرزهای کشور اسلامی ایران دفاع کردند . برای وطن و رهبر عظیم الشان حضرت سید روح الله خمینی(ره) آبرو خریدند .
38797.jpg

این شهیدان با شجاعت بی مثال خود در تاریخ درخشش دارند . تعدادی از مجروحین اهل شهر نراق در دوره نقاهت توسط بنده در درمانگاه حاج شنتیایی مورد معالجه قرار داشتند .

 حتی بعضی ها که شرایط حضور در درمانگاه را نداشتند با افتخار به منزلشان رفته و نیازهای پزشکی آنها را مرتفع می کردم . قدر همه زحمتکشان عرصه پیکار و دفاع را بدانیم و عزیز بشماریمشان .


.jpg

                                             سید تقی حسینی فرزند سید رضا اهل شهر نراق 5/1/1391



۱ نظر ۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۴
سلحشوران شهر نراق

در تاریخ 15/9/1358 به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم و دوره آموزشی را به مدت 70 روز در کرمان گذراندم و بعد به شهرضا اصفهان تقسیم و در گروه 22 توپخانه سازماندهی گردید


مهر ماه 1359 رژیم عراق جنگ را بر ایران تحمیل نمود .من و جعفر کریمی فرزند علی اکبر از شهر نراق اولین سربازانی بودیم که به همراه یکان مربوطه روانه جبهه شدیم .

0(35).jpg

از راست : سید حسن باشی (حسینی نژاد) ، جعفر کریمی

توپخانه ما در حوالی سپنتای اهواز مستقر شدیم که یکبار از ناحیه هواپیماهای عراق بمباران شدیم و قسمتی از تجهیزات ما از بین رفت .

1 (29).jpg   fihkhjk.jpg

در اواخر سربازی نیز توپخانه عراق به سمت موشک اندازهای ارتش شلیک کرد که ترکش کوچکی به دستم خورد و سرپایی معالجه شدم .پس از بازگشت سربازی در دی ماه 1360 جذب بسیج نراق شدم و به مرور لباس سبز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات را بر تن کردم .


img_4052.jpg

سید حسن باشی (حسینی نژاد) فرزند سیدمیرزاآقا اهل شهر نراق

اوج جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران بود . علیرضا کاظمی فرزند سلطانعلی که در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان سکونت دارد برای دفاع مقدس دفترچه دریافت و به خدمت مقدس سربازی در ارتش اعزام گردید .

image5228.jpg
آزاده علیرضا کاظمی
او به همراه دیگر مرزداران حافظ ثبات و امنیت کردستان بود که مرداد 1362 در جاده پیرانشهر – سردشت در حومه میرآباد توسط تجزیه طلبان و پوچ گرایان حزب منحله دمکرات کردستان به اسارت گرفته می شود .
134492369693.jpg
پنج ماه در زندان غیر قانونی دمکرات محبوس و بعضا نیز از وی و بقیه اسرا بیکاری گرفته می شد . حزب دمکرات از آغاز تا کنون با حمایت های بی دریغ بیگانگان از جمله رژیم بعث عراق بر پایه خشونت و فعالیت های قهر آمیز و قتل و کشتار استوار بوده و علاوه بر نیروهای دولتی آسیب های جدی به هموطنان کرد وارد کرده است .

r5814_img_2830.jpg

ایشان نهایتا پس از پنج ماه حبس در زندان گروهک و خارج از هرگونه ضوابط تشکیلاتی و انسانی دی ماه 1362 در اثر پیروزی های رزمندگان اسلام از چنگال تهی مغزان دمکرات آزاد و مورد استقبال بی دریغ مردم خداجوی شهر نراق قرار گرفت .

q943_img_2845.jpg

حاج سلطانعلی کاظمی و مرحومه خانم عزت آعلی فرزند رضا(تاریخ فوت 2/11/1391) طی پنج ماه اسارت فرزندشان آسیب های فراوان روحی را تحمل کردند . بیشترین نگرانی خانواده ها به علت شکنجه های قرون وسطایی و غیر انسانی چته های حزب دمکرات بوده است .



glpgiz0jd5zb5xg4sy9.jpg
وبلاگ سلحشوران شهر نراق28/05/1392

۰ نظر ۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۵
سلحشوران شهر نراق

مادرمان سرکار خانم مرحمت اکبری فرزند نعمت الله در بستر بیماری قرار گرفته است . از دوستان و علاقمندان به این خانواده تقدیر و تشکر می کنیم که دعا کردند و تماس گرفتند و از احوال مشارالیها جویا شدند .

picture 640.jpg

حاجیه خانم مرحمت اکبری

هر چه مصلحت خالق هستی است و راضی به رضای او داریم . شاکر به خاطر همه نعمت های عالی و شایسته ای که تا کنون عنایت داشته و در آینده نیز مقدر خواهد داشت.  این مادر نمونه نیز به مثابه مادران دیگر در مقطع نهضت مردمی به رهبری امام خمینی(ره) و بعد از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس زجرهای متمادی را تحمل نمود و برای رضای خدا و حس وطن دوستی انتقادی نکرد .

img_4127.jpg

فرزندانش در جنگ تحمیلی و دفاع جانانه از کیان نظام اسلامی کوشا بودند و به سهم خود ادای دین کردند .

خانم اکبری نیز به سهم خودش در دفاع از آرمان های رهبر کبیر انقلاب آقا سید روح الله تلاش نمود و در پشتیبانی از جنگ همراه با زنان قهرمان شهر نراق کوشا بود . پس از رحلت امام راحل به رهبری داهیانه آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) احترام ویژه قایل است و مرید و مراد معظم له می باشد .

img_4132.jpg         img_4125.jpg

تعدادی از شهدا به ویژه هسته تشکیل دهندگان اولیه بسیج با او آشنا بودند و وی را مادر خویش خطاب می کردند . سال هاست صبح که بیدار می شود مقابل عکس شهدا قرار گرفته و به روح پر فتوح آنان سلام و درود و صلوات می فرستد . در ماه مبارک رمضان برای همه مرضا شفای عاجل از خداوند مسئلت داریم .

 

۰ نظر ۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۶:۳۶
سلحشوران شهر نراق

 بهار سال 1360 ساعت ده صبح روی تخت بسیج  نشسته بودم و با  شهید غلامرضا قجری فرزند علی گپ می زدیم و غلامرضا گفت اسلحه ژ 3 را روی ضامن بگذار .

 

0010.jpg  e5929_Scan6.jpg

                        هادی ایزدی

من گفتم فشنگی داخل  اسلحه نیست و بیا نگاه کن و قندان تفنگ را روی زمین گذاشتم و شلیک کردم که تیری به سرعت برق از کنار صورتم عبور کرد و سقف آسایشگاه بسیج را سوراخ کرد .

i2471_images.jpg        f1218_scan0008.jpg

شهید حمید( امیر ) حسینی                                      هادی ایزدی

ترس تمام وجودم را فرا گرفته بود . تا چهار روز به صحرا و باغمان می رفتم و جرات بازگشت به بسیج را نداشتم تا اینکه فرمانده وقت بسیج شهر نراق پاسدار شهید امیر حسینی اهل محلات پیغام فرستاد و دوباره فعالیتم در پایگاه را ادامه دادم .

g6223_DSC00267.jpg

هادی ایزدی فرزند عباس اهل شهر نراق1390/1/18

 

۰ نظر ۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۶:۳۶
سلحشوران شهر نراق

متولد 1343 و طی سال های 1361 و 1362 عضو بسیج شهر نراق بودم . با چندین نفر از قدیمی های این نهاد مقدس دوست و همکلاس بودم .

2011-11-06 (4).jpg

محسن قجری

در شرایط سخت جنگ که رهبر کبیر انقلاب و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله سید روح الله خمینی(ره) مرتب فراخوان به جهت حضور مردم در دفاع مقدس را اعلام می کردند بنده به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم .

2011-11-06 (5).jpg                                                                                  ftux.jpg

از سال 1362 تا 1364 در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی خدمت کردم . در اکثر مناطق عملیاتی و جنگی غرب کشور از جمله میمک – سومار – صالح آباد – میرآباد سردشت و... حضور داشتم .

2011-11-06 (9).jpg  

بنده در گردان تخریب چی بودم و خاطرات فراوانی در این واحد در ذهن دارم . چند بار هم تا آستانه شهادت نزدیک شدم ولی خالق هستی مقدر ندانست .

55555.jpg

تاریخ 20/12/1364 تقدیر نامه ای به خاطر زحمات و ایثارگری هایم در ارتش دریافت کردم و در آن معیین شده در کلیه عملیات های ارجایی گردان فعالانه شرکت داشته ام .

img_0786.jpg

تصویر این تقدیر نامه را در اختیار وبلاگ سلحشوران شهر نراق قرار می دهم . اکنون نیز به بازماندگان شهدا و دفاع مقدس ارج می نهم و با عده ای از آنها رفاقت و دوستی ام پایدار مانده است .



img_1239.jpg

محسن قجری فرزند رحمت الله اهل شهر نراق 15/9/1390


۰ نظر ۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۳:۱۵
سلحشوران شهر نراق

در هر نقطه و مکانی که می گذری نام نراق و نراقی مثل خورشید فروزان می درخشد . خدمات آنان از دیرباز سطوری از ورق های تاریخ را نمایش می دهد .

http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/30550911909168283669.jpg

از افراد و شخصیت های مختلف گفتیم و نوشتیم و حظ وافی بردیم . با خود گفتیم نکند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تهران نیز یکی از مشاهیر نراق سر بر تیره تراب دارد و آوازه شده باشد و ما بی خبریم .

img_3768.jpg

ملزومات همیشگی یعنی قلم ؛ کاغذ و دوربین را برداشته و یا علی کنان رفتیم و ابتدا از تابلوی " قطعه هنرمندان" عکسی گرفتیم و داخل شدیم .

همه هنرمند؛موسیقی دان؛هنرپیشه؛نویسنده و القاب مختلف دور هم جمع شده اند .

ابتدای ورود به این قطعه بر سنگ قبری نام زیبای "نراقی" چشمگیر است . نزدیکتر می شویم و نوشته را می خوانیم :

img_3780.jpg

عارف فرزانه استاد حاج علی یوسفی نراقی فرزند حسین ملقب به محبتعلی


علی یوسفی تاریخ 11/6/1304 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی متولد گردید . مادرش آمنه نام داشت و پدرش حسین از قاریان ممتاز قران مجید در نراق بوده و بر این اساس فرزندش به علی ملا حسین مشهور می باشد .

img_3776.jpg

یکی دیگر از فرزندان ملا حسین به نام امرالله یوسفی ساکن تهران است و در واقع باجناق برادرش علی می باشد .

علی حدود سال 1324 با خانم بهجت عباسی فرزند حاج اسماعیل ازدواج نمود . حاصل این ازدواج چهار دختر و سه پسر به اسامی غلامرضا ، حسین(بازنشسته نیروی هوایی) و حسن می باشد .


غلامرضا یوسفی در نراق به شغل جوشکاری مشغول و از قاریان قرآن و ثناگوی علی بن ابیطالب(ع) بود . ایشان تا سال 1361 هر شب ماه مبارک رمضان در مسجد جامع نراق همراه با جمعیت انبوه یک جزء قرآن را قرائت می کرد و زکات علم خویش را ارائه می داد .


                

وی در سن 47 سالگی در تاریخ 06/07/1375 فوت و در وادی السلام نراق جایگاه ابدی وی می باشد . خانم عباسی سال 1377 فوت نمود و در قطعه 74 ردیف 89 شماره 82 به خاک سپرده شد .

img_2517.jpg

                                                                                            مرحوم اویس یوسفی و پدرش مرحوم غلامرضا یوسفی

علی یوسفی که از کارمندان بازنشسته اداره پست و تلگراف تهران بود تاریخ 15/10/1380 فوت نمود و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفته است .

کتاب دیوان محبت در دو جلد اثر این نویسنده زبر دست نراقی یکی دو سال قبل از فوتش تهیه گردیده است .

img_3781.jpg   img_3782.jpg

دیوان محبت مجموعه غزلیاتی است که با مضامینی از عشق, محبت و عرفان به نظم درآمده است .این سروده‌ها در واقع ذکر و دعایی است بر حضرت حق و راز و نیاز عارفانه .

برخی از این غزل‌ها عبارت‌اند از :(دی بیامد میهمانی بهر ما, ای انیس و مونس دلهای ما), (دوش کردم سیری اندر ماسوا, بارها از خود همی پرسم چرا), (در مسیر عشق هر دل صاحب اسرار نیست, دلم از نای جانان راز بشنید), و (مردان ره حق و حقیقت دگرانند) .


جلد دوم دیوان علی یوسفی نراقی که متضمن اشعاری سنتی است با مضامین عرفانی به نظم کشیده شده است، از جمله این غزل :

دوش اندر بر آن دلبر زیبا بودم/ سراپا گوش شده غرق در آوا بودم/ پلک خود را نزدم من به هم آنی آن شب/ جمله اعضا شده چشم محو تماشا بودم


     

از زحمات حاج حسین قنایی فرزند میرزا در تهیه گزارش در خصوص داماد عمه اش متشکریم .


img_3779.jpg

وبلاگ سلحشوران شهر نراق

۰ نظر ۲۱ تیر ۹۲ ، ۱۳:۴۵
سلحشوران شهر نراق

عملیات خیبر در اسفند 1362 به همراه فرمانده محور  سردار عبدالله عراقی در جلوی خط مقدم استقرار داشتیم .

7e4iaedwrxzigrc8wynf.jpg

غلامرضا قجری

مهدی شیخ زین الدین فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) ضمن سرکشی از خط  به برادر عراقی گفت فرمانده محور و نیروهای مخابرات صلاح نیست اینقدر جلو بکشند .بروید  چهار کیلومتر عقب تر مستقر شوید .

  r1hmmn8xim5d5d43a9po.jpg

روز بعد که برای انجام اموراتی با فرمانده محور به خط مقدم بازگشتیم هیچ اثری از سنگر و مواضع قبلی ما باقی نمانده بود و عراقی ها با خاک یکسان کرده بودند .

 

  gl3wt8yxav7joa39b84.jpg

 غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی اهل شهر نراق 17/1/1390

۰ نظر ۱۸ تیر ۹۲ ، ۲۳:۱۷
سلحشوران شهر نراق

علی اصغر آقا زمانی فرزند علی محمد در سال 1331 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی در یک خانواده مسلمان و مستضعف کشاورز متولد شد . دوران کودکی را تا کلاس سوم دبستان در نراق گذراند و سپس در سال 1341 در سن ده سالگی به همراه خانواده عازم تهران شد .
scan3.jpg
شهید علی اصغر آقا زمانی

تحصیلاتش را ادامه داد تا اینکه وارد دبیرستان شد . در دبیرستان همواره جزو بهترین شاگردان بود و همیشه اخلاق و رفتار وی باعث تحسین می شد . در اواخر دوران دبیرستان به مطالعه کتب مذهبی پرداخت و با شناختی که از اسلام پیدا کرده بود ‚ بطور جدی وارد جریانات سیاسی ، مذهبی شد و با همکاری چند تن از دوستان به تشکیل هئیتهای مذهبی پرداخت و به این ترتیب مبارزه خود را آغاز کرد .



علی اصغر آقا زمانی خواهر زاده من بود . پدرش علی محمد آقا زمانی فرزند عبدالمبین کارمند بانک در تهران بود که تاریخ 26/1/1352 فوت نمود .
img_2013.jpg
                                                                                                                        یار محمد قاسمی

به خاطر علقه ای که ایشان و خانواده به زادگاهمان داشتند سختی راه را تحمل کرده و جنازه اش را به نراق انتقال دادند و در اطراف امامزاده سلیمان چند متر بالاتر از گلزار شهدای فعلی به خاک سپردند .


o3159_IMG_1678.jpg

مادرش سرکار خانم ایران قاسمی فرزند میرزامنصور متولد 1310 در شهر نراق می باشد . دارای پنج فرزند هستند که پسرانش علی اکبر متولد 1328 – علی اصغر و علیرضا آقازمانی متولد 1334 می باشند و همچنین دو دختر به اسامی شمسی متولد 1337 و مهناز آقازمانی متولد 1342 نیز خداوند به آنها عنایت نموده است . فرزندانشان به جز آخرین دختر همه در شهر نراق متولد شده اند .

علی اصغر پس از انقلاب با آقای حسن اجاره دار فرزند حسین اهل تهران مدیر مسئول هفته نامه عروه الوثقی در ارتباط نزدیک بود . اجاره دار از شهیدان هفتم تیر ماه 1360 حزب جمهوری می باشد .

آقا دلاور(قهرمان) قاسمی فرزند غضنفر قبل از انقلاب در تهران اشتغال و سکونت داشت . او پسر دایی علی اصغر می باشد . در کوران مبارزه انقلابیون بر علیه رژیم ستم شاهی محمد رضا پهلوی علی اصغر به آقا دلاور که مغازه بافندگی داشت مراجعه می کند و از وی می خواهد یک پلیور مردانه برایش ببافد که روی سینه آن نمایی از حسینیه ارشاد مشخص شود . او می خواسته با این عمل به عنوان علامت شناسایی بین مبارزین شناخته شود .


سال های 1354 – 1355 فشار ساواک شاه بر علیه فعالین زیاد می شود فلذا انقلابیون مجبور می شوند با پوشش های لازم خود را مخفی و فعالیت پنهانی داشته باشند . وی مدتی سبیل چنگیزی می گذاشت تا شناسایی نشود و ارتباط بین محفلی شان لو نرود .


آقا زمانی و محفل مذهبی و انقلابی شان اکثرا پنج شنبه و جمعه ها در کوهنوردی شرکت و آنجا سازماندهی و فعالیت هایشان را برنامه ریزی می کردند .

shahid-aghazamany02.jpg

هفتم تیر ماه 1360 سازمان منافقین دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران را منفجر و باعث شد دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب مظلومانه به شهادت برسند . یکی از این شهدا علی اصغر آقا زمانی اهل شهر نراق بود .


سرکار خانم ایران قاسمی در خصوص فرزندش اظهار نمود :

تاریخ 6/4/1360 شب هنگام منتظر علی اصغرم بودم تا سرانجام به منزلمان که آن موقع در نظام آباد سکونت داشتیم وارد شد . گفتم مادر کجا بودی که اینقدر دیر کردی ؟ گفت منافقین کور دل آقا سید علی خامنه ای را در مسجد ابوذر تهران ترور کردند . همراه مسئولین کشور بودم که برای ملاقات معظم له جهت عیادت به بیمارستان رفته بودیم . ایشان الحمدالله از ترور زنده ماند و دعا کن زودتر بهبودی اش را حاصل کند .

shahid-aghazamany01.jpg

تاریخ 7/4/1360 فرا رسید و باز منتظرش شدم و از او خبری نشد . از نگرانی تا صبح خوابم نبرد و چشمم به در دوخته شده بود . ساعت شش صبح از رادیو خبر انفجار حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران را شنیدم و ساعت هشت اخبار به صورت کامل تر بیان کرد و متوجه شدم فرزند گرانقدرم علی اصغر آقازمانی همراه دکتر سید محمد حسینی بهشتی و بیش از هفتاد دو تن از مسئولین نظام به شهادت رسیده اند .

scan11.jpg

هنگام دفن جنازه در قطعه 24 بهشت زهرا برای همیشه او را بوسیدم و بوئیدم و اکنون افتخار می کنم که شهید خانواده ما مملکت اسلامی مان و انقلابمان را سر بلند نمود .

img_2008.jpg

جناب آقای یار محمد قاسمی به همراه دوست دیرینش حاج عزیزالله فروغی

همه تروریست ها و بد خواهان راه امام خمینی(ره) به هر بلایی گرفتار شدند ولی هنوز عاملین انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به سزای اعمالشان نرسیده اند . من دوست دارم تا زنده هستم جزای منافقین و از جمله عنصر بد نامشان محمدرضا کلاهی گرفته شود . مگر این شهیدان چه هدفی جز خدمت به کشور و دینشان داشته اند که باید مورد تهاجم تروریستی بد خواهان قرار بگیرند .


از حاج عزیزالله فروغی فرزند ابراهیم که مقدمات ملاقات با جناب آقای یارمحمد قاسمی در تهران را فراهم نمودند صمیمانه تشکر می شود .


img_2011.jpg

     با تشکر فراوان از آقای یار محمد قاسمی فرزند میرزا منصور اهل شهر نراق 29/11/1391




وبلاگ سلحشوران شهر نراق سی و دومین سالگرد شهادت علی اصغر آقازمانی و دیگر شهدای حزب جمهوری اسلامی را گرامی می دارد .



۰ نظر ۱۵ تیر ۹۲ ، ۰۸:۰۰
سلحشوران شهر نراق

شنبه 8 تیر ماه مصادف با روز "مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی" بود .از بین 98 نفر از مجروحین جنگی مربوط به نیروهای سپاه و بسیج شهر نراق 36 نفر آنان جزء مجروحین شیمیایی هستند . از بین مجروحین شیمیایی نیمی از آنان فاقد درصد و یا هنوز پرونده در بنیاد جانبازان تشکیل نداده اند .

http://axgig.com/images/69032138354359885401.jpg
این رزمندگان فقط خود می دانند که به چه بلایی گرفتار هستند . چند نفر از این افراد که در جبهه های جنگ تحمیلی توسط ارتش متجاوز عراق شیمیایی شده اند علاوه بر مشکلات خود در اثر ژنتیک بر فرزند یا فرزندانشان نیز اثر مخرب شیمیایی انتقال داده اند . آنان اصرار دارند نامشان به دلایل خاص فاش نشود .
http://img.tebyan.net/big/1385/06/16514825110712550190228138811201244573118165.jpg
بسیاری از این افراد حتی در بنیاد جانبازان نیز پرونده ندارند و یا شرایط تشکیل پرونده مهیا نشده است .

آثار و اثرات شیمیایی تا سالیان متمادی در بدن باقی می ماند و آسیب های جدی وارد می کند که باید فرد تحت درمان قرار گیرد و هزینه های درمان آن نیز هنگفت می باشد .

پس از 25 سال از پایان جنگ تحمیلی برای اولین بار آمار مجروحین شیمیایی رزمندگان شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی انتشار می یابد . درجات مجروحیت این افراد ضعیف تا حاد نام برده می شود :



img_1740.jpg

1- علی محمد پیشه ور فرزند حسین طی عملیات خیبر در اسفند 1362 شیمیایی و با یک نوبت مجروحیت دیگر جانباز 35 % می باشد .

img_1364.jpg

2- علی اکبر باقری نراقی فرزند حبیب طی عملیات خیبر در اسفند 1362 که از ناحیه پا شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .

1 (2).jpg

3- نورعلی آقاحسینی فرزند رضا طی عملیات خیبر در اسفند 1362 از نواحی مختلف بدن شیمیایی و فاقد درصد می باشد .

image۲۵۳۶.jpg

4- محمد رضا موسوی فرزند سید حسین طی عملیات والفجر 8 و فتح بندر فاو عراق در بهمن 1364 شیمیایی و با موج انفجار جانباز 15 % می باشد .

img_0311.jpg

5- محمد حیدری فرزند علی طی عملیات والفجر 8 و فتح بندر فاو عراق در بهمن 1364 شیمیایی و جانباز 20 % می باشد .


246836_104557739636676_1202575_n.jpg

6- مهدی هدایتی فرزند حسینعلی طی عملیات والفجر 8 و فتح بندر فاو عراق در بهمن 1364 شیمیایی و با خوردن ترکش فاقد درصد می باشد .

dsc00183.jpg

7- فردین رحیمی فرزند ماشاءالله طی عملیات والفجر 8 و فتح بندر فاو عراق در بهمن 1364 شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .img_1737.jpg

8- هانی پنبه زن فرزند سلطانعلی طی عملیات های کربلای 4 – کربلای 5 و والفجر 8 شیمیایی و با موج انفجار جانباز 20 % می باشد .

img_2476.jpg

9- غلامرضا قجری فرزند حیدر علی طی عملیات های کربلای 5 – کربلای 8 و والفجر 10 مجروح شیمیایی و تا کنون به بنیاد مراجعه نداشته است .

img_2584.jpg

10- غلامحسین ایزدی فرزند حسن طی عملیات های کربلای 8 شلمچه و والفجر 8 شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .

img_1753.jpg

11- علی اصغر حیدری فرزند حسین طی عملیات کربلای 8 تاریخ 18/1/1366 شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .

q5667_IMG_4121.jpg

12- مجید کمره ای فرزند رضا علی طی عملیات های کربلای 8 شلمچه و والفجر 10 حلبچه شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .

img_1776.jpg

13- اصغر لطفعلی فرزند حسینعلی طی پدافندی جبهه در اسکله آبادان تاریخ 11/1/1367 شیمیایی و فاقد درصد می باشد .

picture 754.jpg

14- محمد رضا حیدری فرزند رضا طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و با یک نوبت مجروحیت دیگر به بنیاد مراجعه نداشته است .

img_1804.jpg

15- علی محمد کمره ای فرزند تقی طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و با دو نوبت مجروحیت دیگر جانباز 15 % می باشد .

img_1610.jpg

16- محمد قجری فرزند علی طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و با یک نوبت مجروحیت دیگر جانباز 15 % می باشد .


img_1905.jpg

17- حسن حبیبی فرزند اکبر طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و با یک نوبت مجروحیت دیگر فاقد درصد می باشد .

.jpg

18- حسین قجری فرزند علی اکبر طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .

dsc00037.jpg

19- قاسم کریمی نراقی فرزند ابوالفضل طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و جانباز 25 % می باشد .

img_1660.jpg

20- اکبر قجری فرزند احمد طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و با یک نوبت مجروحیت دیگر جانباز 15 % می باشد .

picture 423.jpg

21- قاسم حیدری فرزند رضا طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و با یک نوبت مجروحیت دیگر جانباز 20 % می باشد .

image3365.jpg

22- غلامرضا کمره ای فرزند باقر طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و با یک نوبت مجروحیت دیگر جانباز 25 % می باشد .

.jpg

23- حسن نباتی فرزند مندعلی طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و جانباز 30 % می باشد .

img_1822.jpg

24- حسین نباتی فرزند مندعلی طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و جانباز 35 % می باشد .

picture 564.jpg

25- مرتضی عابدینی فرزند علی اصغر طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و جانباز 15 % می باشد .

image۲۶۳۳.jpg

26- موسی عابدینی فرزند علی طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .

img_1935.jpg

27- احمد مرادی فرزند علی محمد طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و جانباز 15 % می باشد .

j.j.k.jpg

28- حسن قجری فرزند علی محمد طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .


29- علیرضا حیدری فرزند سلطانعلی طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و جانباز 5 % می باشد .

dsc00166.jpg

30- علی محمد اسماعیلی فرزند عباس طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .

e67.jpg

31- سید محمد حسینی فرزند سید رضا طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .

image4236.jpg

32- محمد علی(امیر) ایزدی فرزند حسن طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و جانباز 5 % می باشد .

img_1538.jpg

33- سید مرتضی بابایی فرزند سید رضا طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و دو نوبت مجروحیت دیگر به بنیاد مراجعه نداشته است .

6.jpg

34- غلامرضا اسماعیلی فرزند باباخان طی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق تاریخ 13/1/1367 شیمیایی و به بنیاد مراجعه نداشته است .


.jpg

35- سید مهدی موسوی فرزند سید احمد طی بمباران شهرستان مرزی سردشت آذربایجانغربی در اردی بهشت 1367 شیمیایی و جانباز 5 % می باشد .

36- عبدالله لطفی فرزند محمد

شایسته است در این مقال تجلیلی از یکی از پرچمداران مجروحین شیمیایی استان مرکزی و منطقه کاشان داشته باشیم .

حاج اسدالله محمدی فرزند علی اکبر اهل روستای مهدی آباد اردهال از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی می باشد . روستای مهدی آباد در پنج کیلومتری مشهد اردهال مضجع منور فرزند بلافصل امام پنجم شیعیان جهان سلطانعلی بن محمد باقر (ع)می باشد . مشهد اردهال از توابع کاشان در استان اصفهان می باشد .

x9881_IMG_0210.jpg        c6736_IMG_3309.jpg

حاج اسدالله محمدی در اثر استنشاق گاز شیمیایی طی عملیات کربلای 5 در دی ماه 1365 در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان دچار عارضه گردیده و اکنون جانباز 70 % می باشد . وخامت تنفس ایشان باعث گردیده که سه نوبت جهت معالجه به کشور آلمان اعزام شود .

حاج اسدالله برادر شهید حاج غلامرضا محمدی علاوه بر فعالیت های موثر دیگر روزهای یکشنبه در "موزه صلح تهران" واقع در ضلع شمالی پارک شهر به افشاگری رژیم متجاوز عراق و همپیمانان جهانی اش که از او برای بمباران شیمیایی بر علیه رزمندگان و مردم بی دفاع ایران پشتیبانی کردند به افشاگری می پردازد .
موزه صلح تهران برای نشان دادن پیامدهای جنگ ها در دنیا و نیز عواقب کاربرد سلاحهای شیمیایی و اتمی می باشد .


http://www.aftabir.com/articles/politics/iran/images/c757cd2f4e7d0e3bed6f59817b75e076.jpg

وبلاگ سلحشوران شهر نراق14/4/1392


۰ نظر ۱۴ تیر ۹۲ ، ۰۸:۰۰
سلحشوران شهر نراق

شهر قدیمی و تاریخی نراق با قدمت بیش از دو هزار ساله از توابع شهرستان دلیجان می باشد . نراق به نگین استان مرکزی مشهور است . مرکز علم و هنر ، تمدن و فرهنگ ، و در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و دارای موقعیت استراتژیک اقتصادی و تجاری بوده و در قدیم الایام به هند کوچک معروف بوده است .

lwcepuf2otdgid2a0lw.jpg
فضای منطقه یادآور مشاهیری می باشد که نام و هویتشان در ایران مشهور است و در اوراق تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم نقش بسته است .عالمان بزرگی از این مکان پرورش یافته و خدمات زیادی به اسلام داشته اند و باعث مباهات و افتخار مردم این دیار می باشند .

نراق از توابع دلیجان از دیرباز ، سربلند و سرافراز ، استوار و با شکوه ، همچون کوه ال بر تارک تاریخ تمدّن بشری می درخشد.
i367431lpe2f6fgt24j.jpg   wc9lomyebsr3dz0rfg7y.jpg
این شهر علمای مبارزی در طول تاریخ در دامان خود پرورده است که هیچگاه در برابر ظلم و ستم خاموش ننشتند و با خدای خویش پیمان بستند که تا توان دارند از حق و حقیقت دفاع کنند . در اینجا برخی از علما و روحانیون مبارز و شهادت طلبی که یک لحظه در برابر ظلم و ستم خاموش ننشستند و در پایداری از حق سوختنند و به جوانان درس آزادی و آزادگی آموختند ، یادی می کنیم :

1-علامه ملا محمد مهدی فاضل نراقی فرزند ابوذر معروف به محقق(1146 ق – 1209 ق)
2-علامه ملا احمد فاضل نراقی فرزند ملا محمد مهدی متخلص به صفایی(1185ق – 1245ق)
3- ملا ابوالحسن نراقی فرزند ملا محمد مهدی
4- ملا محمد باقر نراقی فرزند ملا محمد مهدی
5- میرزا ابوالقاسم نراقی فرزند ملا محمد مهدی
6- ملا اباذر نراقی فرزند ملا محمد مهدی
7- ملا مهدی نراقی فرزند ملا محمد مهدی ملقب به آقا بزرگ و آقا کوچک(1209ق – 1268ق)
8- ملا محمد نراقی فرزند ملا احمد ملقب به عبدالصاحب و حجت الاسلام(1217ق – 1297ق)
9- میرزا محمد صادق نراقی فرزند ملا احمد فاضل(از شاگردان شیخ مرتضی انصاری)
10- میرزا محمد نصیر نراقی فرزند ملا احمد(احتمالا نصیرالدین مولف شرحی براصول کافی)
11- ملا محمد تقی نراقی فرزند ملا احمد فاضل
12- میرزا ابراهیم نراقی فرزند ملا احمد فاضل
13- حاج ملا محمد جواد نراقی فرزند ملا احمد فاضل متخلص به شفایی
14- ملا هاشم نراقی فرزند ملا احمد فاضل
15- ملا محمد علی نراقی فرزند ملا احمد فاضل
16- میرزا نصرالله نراقی فرزند ملا احمد فاضل
17- حاج میرزا ابوالقاسم نراقی فرزند حاج محمد ملقب به نجم الدین(1252ق - .)
18- حاج ملا محمد علی نراقی فرزند ملا مهدی بن ملا محمد مهدی( . – 1285 ق )
19- میرزا محمد الدین نراقی فرزند حاج محمد(حاجی خان)
20- حاج میرزا صدرالدین احمد نراقی( . – 1315)
21- حاج میرزا فخرالدین نراقی فرزند محمد ؛ فقیهی که سیدجمال الدین اسدآبادی با اوملاقات داشته
22- حاج میرزا محمد حسین نراقی استاد علم اصول فقه که جمال الدین اسدآبادی با اوملاقات داشته
23- حاج آقا میرزا ابوالحسن نراقی از پیشوایان تراز اول کاشان و از یاران شهید آقا علی نراقی
24- آقا میرزا حسن مجتهد رییس و بزرگ خاندان نراقی و از یاران شهید آقا علی نراقی
25- حاج میرزا نظام الدین نراقی( . – 1285 )

26- حجت الاسلام آقاعلی نراقی مشهور به امام (.–1331ق) شهیدتوسط عمال نایب حسین کاشی
27- حجت الاسلام آقا محمد فاضلی نراقی فرزند ملا محمد رضا(.– 1350 ق)
28- حجت الاسلام آقا حسین فاضلی نراقی فرزند ملا محمد رضا(حدود 1285 ق– 1355 ق)
29- طلبه شهید و رزمنده دفاع مقدس محمد رضا رمضانی فرزند غلامعلی(1342– 2/3/1361)
30- طلبه شهید و رزمنده دفاع مقدس حسن کرباسی فرزند علی(1348 – 21/1/1365)
31- حجت الاسلام سید ابوالفضل بابایی فرزند رضا رزمنده دفاع مقدس مرحوم(1342-
– 22/7/1372)
32-

منابع :

1- نراق در آیینه ی تاریخ اثر آقای محمد رضا خسروی
2- تاریخ نراق اثر آقای علی عظیمی
3- نوشته های وبلاگ سلحشوران شهر نراق


4- انقلاب اسلامی در کاشان اثر سید اصغر ابن الرسول




یادواره شهدای روحانی منطقه دلیجان در استان مرکزی

پنج شنبه تاریخ 6/4/1392 اولین یادواره شهدای طلبه و روحانیون متوفی شهرستان دلیجان و نراق ساعت 18 در مسجد جامع دلیجان برگزار گردید . مسئولین شهرستان و مردم و خانواده های معزز شهیدان و روحانیون در این یادواره شرکت داشتند .

onkvzr44k7jabnypq26.jpg

این یادواره به همت روحانیون و نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران ناحیه دلیجان برگزار گردید .
آیت الله سید هاشم حسینی بردخونی بوشهری امام جمعه موقت شهر قم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه سخنران مجلس بود . حجت الاسلام محمد فروغی مسئول حوزه علمیه شهر نراق خاطره و مطالب کوتاهی ایراد و به مدعوین خیر مقدم گفت .

j6qa5r7w3r2uupr61mc.jpg

دکتر فرزاد جمشیدی مجری توانمند کشور اجرای شایسته ای در این یادواره از خود به نمایش گذاشت .
hb88muva6s0ash7ygg.jpg
                                                                                                                                                   فرزاد جمشیدی


شهرستان دلیجان دارای دو شهید در انقلاب و دفاع مقدس می باشد :

yp1mqfyvzna9iyklwfnt.jpg

۱- طلبه شهید و رزمنده دفاع مقدس محمد رضا رمضانی فرزند غلامعلی اهل شهر نراق متولد 1342 تاریخ 2/3/1361 طی عملیات ظفرمند بیت المقدس در جبهه خرمشهر به شهادت رسید.

 
0012.jpg

۲- طلبه شهید و رزمنده دفاع مقدس حسن کرباسی فرزند علی اهل شهر نراق متولد 1348 تاریخ 21/1/1365 طی عملیات ظفرمند کربلای پنج در جبهه شلمچه شربت شهادت نوشید .

0024.jpg


همچنین از رزمنده دفاع مقدس مرحوم حجت الاسلام سید ابوالفضل بابایی فرزند سید رضا اهل شهر نراق متولد 1342 که تاریخ 22/7/1372 طی تصادف دارفانی را دواع گفت تجلیل به عمل آمد . ایشان با سابقه 38 ماه حضور فعال در جبهه های جنگ تحمیلی در بسیاری از عملیات های دفاع مقدس شرکت داشت . از وی دو دختر به یادگار باقی مانده است .

x42pbiwfb6qigf5b47c.jpg  4fbf0wwwigq3gfmy9c.jpg
مرحوم حجت الاسلام سید ابوالفضل بابایی

دکتر فرزاد جمشیدی در اثنای برنامه از علمای منطقه دلیجان از جمله علامه ملا محمد مهدی نراقی و فرزند خلفش ملا احمد نراقی(فاضلین نراقی) و حجت الاسلام آقا حسین فاضلی نراقی و برادرش آقا محمد فاضلی نراقی فرزندان ملا محمد رضا و عالمان فرهیخته دیگر شهرستان به نیکی و شایستگی یاد کرد .
lwcepuf2otdgid2a0lw.jpg

 سلحشوران شهر نراق6/4/1392

۱ نظر ۱۲ تیر ۹۲ ، ۱۳:۵۴
سلحشوران شهر نراق

محله شکاری نامی است قدیمی که دیگر بر زبان نراقی ها جاری نیست . زمین فوتبال کوچکی داشت که همیشه مملو از نوجوانان بود و ساختمان های متروکه اطرافش برای قایم موشک(باشک) مورد استفاده بود .

 image4410.jpg
مرحوم علی اکبر عبدلی
در اطراف این محله خاطره انگیز خانواده محترم و با عزتی به نام آقای حسین عبدلی و همسر مکرمه اش سرکار خانم بهجت یوسفی زندگی می کردند که بعضی فرزندانشان بعدا در دفاع مقدس مردم ایران سهم داشتند .
8527~1.jpg
                                                                                                                                    حسین عبدلی
علی – اصغر – محسن – علی اکبر – رضا – محمد – ماشاءالله عبدلی و یک دختر فرزندان بزرگوار این خانواده هستند .

 چند نفر از این پسران دوران مقدس سربازی خود در جنگ تحمیلی هشت ساله سپری و دو نفرشان نیز عضو بسیج و سابقه حضور در جبهه دارند .
img_2504.jpg
             علی عبدلی
- اصغر عبدلی سرباز وظیفه ارتش جمهوری اسلامی بود که در جبهه مجروح شد و از جانبازان 25 % به شمار می رود .

- محسن عبدلی از بسیجیان نمونه و فوق لیسانس است که طی دو عملیات محرم و والفجر مقدماتی شرکت داشت و در جبهه فکه مجروح گردید لیکن در بنیاد جانبازان پرونده سازی نکرد .
dsc00045.jpg
                                                                                                                                      محسن عبدلی
- علی اکبر عبدلی بسیجی بود که زمستان 1366 به همراه عده ای از بسیجیان شهر نراق راهی جبهه های حق علیه باطل گردید . در عملیات والفجر ده حضور داشت و از رزمندگانی بود که تاریخ 13/1/1367 طی پدافندی این عملیات مجروح شیمیایی شد و به خیل جانبازان جنگ تحمیلی پیوست .

img_2499.jpg
          جوان ناکام علی اکبر عبدلی
علی اکبر متولد 1348 در شهر نراق بود . ایشان بعد به خدمت سربازی اعزام و در نیروی انتظامی سازماندهی گردید . وی به تاریخ 23/3/1370 در حین خدمت در اثر اتفاق ناگوار فوت نمود و پدر و مادر زحمتکش و خانواده اش را سخت بر آشفت .



تشیع جنازه وی باشکوه انجام گرفت و در وادی السلام شهر نراق خاکسپاری گردید .

22 سال از مرگ این جوان می گذرد ولی خاطرات دفاع مقدس ایشان هنوز در ذهن همرزمانش باقی است . شایسته است برای آمرزش او و دیگر اموات صلوات و فاتحه قرائت کنیم .
img_2497.jpg
وبلاگ سلحشوران شهر نراق 08/04/1392

۰ نظر ۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۳:۵۵
سلحشوران شهر نراق

حجت الاسلام علی اکبر حیدری سال 1335 در خانواده مذهبی در شهر نراق نگین استان مرکزی قدم به عرصه هستی نهاد .

scan5.jpg
حجت الاسلام علی اکبر حیدری

پدرش مرحوم حاج حسین مرد متدین و به شغل کشاورزی و دامداری مشغول بود . وی از سال 1341 در زادگاهش پا به تحصیلات ابتدایی نهاد و به این طریق تا دریافت مدرک سیکل به تحصیل ادامه داد .نامبرده به دلیل علاقه به علوم دینی و قرآنی با تشویق پدر و برادرش علی محمد در سن 15 سالگی سال 1350 وارد حوزه علمیه شهر قم گردید

1 (25).jpg
مدرسه آیت الله محمدرضا گلپایگانی اولین محل تحصیلات مقدماتی او بود . بعد همین سال در مدرسه رضویه قم به فراگیری سطوح متوسط و عالی نزد آیات عظام آیت الله محمد تقی ستوده اراکی آیت الله قدرت الله وجدانی فخر سرابی و آیت الله زین العابدین باکویی به تحصیل ادامه داد .

1 (61).jpg
حجت الاسلام علی اکبر حیدری

بعد از اتمام سطح به مدت پنج سال در درس خارج فقه و اصول آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی و به مدت دو سال نیز در درس خارج آیت الله العظمی حسینعلی منتظری و مدت شش سال نیز در درس تفسیر آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی شرکت نمود .آقای حیدری در دوران پیش از انقلاب اسلامی 1357 با سخنرانی ، تبلیغ ، و شرکت در راهپیمایی ها به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پهلوی پرداخت . وی از ارادتمندان حضرت آیت الله سید روح الله خمینی (ره) بنیانگذارکبیر انقلاب می باشد.

1.jpg

صدرالذکر از ابتدا با بسیجیان همراه بود و با اکثر موسسین بسیج نراق که اکثرا به شهادت رسیده اند رابطه معنوی و برادرانه داشت . اکنون نیز تمامی ایثارگران دفاع مقدس و خانواده شهدا مورد احترام ویژه او می باشند .

1 (6).jpg
حجت الاسلام علی اکبر حیدری در جمع بسیجیان در سالهای دفاع مقدس


در زمان حساس جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران از تاریخ 1/1/1362 الی 3/7/1362 به مدت هفت ماه مسئولیت عقیدتی ، سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات را عهده دار بود و با سبز پوشان این نهاد فعالیت داشت .

1 (35).jpg
حجت الاسلام علی اکبر حیدری در لباس سبز پاسداری

حجت الاسلام علی اکبر حیدری در طول هشت سال دفاع مقدس از ابتدای مهر ماه 1359 الی مرداد 1367 با توجه به فرامین موکد رهبری امام خمینی(ره) بر اهمیت دفاع مقتدرانه و حضور اقشار مردم در جبهه ها پانزده بار به مدت قریب یکسال به شرح ذیل در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته است :

1- از تاریخ././1360 الی تاریخ././1360 در جبهه پاوه استان کرمانشاه
2- از تاریخ 4/9/1361 الی تاریخ 4/10/1361 در جبهه غرب منطقه...
3- از تاریخ 1/5/1362 الی 1/7/1362 در جبهه جنوب منطقه...
4- از تاریخ 9/3/1363 الی 12/4/1363 در جبهه جنوب منطقه...
5- از تاریخ 18/8/1363 الی تاریخ 19/9/1363 در جبهه غرب منطقه...
6- از تاریخ 18/12/1364 الی تاریخ 14/1/1365 در جبهه جنوب منطقه...
7- از تاریخ 24/1/1365 الی تاریخ 15/2/1365 در جبهه جنوب منطقه...
8- از تاریخ 18/5/1365 الی تاریخ 7/6/1365 در جبهه غرب منطقه...
9- از تاریخ 28/5/1365 الی تاریخ 7/6/1365 در جبهه غرب منطقه...
10- از تاریخ 23/9/1365 الی تاریخ 12/10/1365 در جبهه غرب منطقه...
11- از تاریخ14/4/1366 الی تاریخ 8/5/1366 در جبهه جنوب منطقه...
12- از تاریخ 8/9/1366 الی تاریخ 1/10/1366 در جبهه غرب - پاوه
13- از تاریخ 23/12/1367 الی تاریخ14/1/1368 در جبهه غرب- کرمانشاه


همچنین دو بار برای رساندن کمک های مردمی شهر نراق تحت نام "ستاد پشتیبانی جنگ" و برای بازدید از جبهه ها و دیدار با رزمندگان اسلام به شرح ذیل حضور داشته است :

1 (79).jpg

حاج آقا حیدری در دیدار با بسیجیان شهر نراق در جبهه های نبرد

 

14- از تاریخ 16/10/1361 الی 20/10/1361 در اهواز و انرژی اتمی آبادان

15- از تاریخ 5/4/1364 الی تاریخ 8/4/1364 در جبهه جنوب

 

از زمان رحلت امام خمینی(ره) و انتخاب آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) در خرداد ماه 1368 وی مرید و علاقمند ولایتمداری معظم له می باشد و فرامین رهبر معظم انقلاب را امعان نظر دارد .

1 (40).jpg

ایشان از سال 1369 از شهر قم به زادگاهش نراق بازگشت و تا سال 1374 به مدت پنج سال مسئول دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق را بر عهده گرفت .

30744927-2136989.jpg

شکوهمندترین خاطره ای که در قلب و ذهن وی وجود دارد تاریخ 29/5/1369 می باشد . هفت هشت نفر از اسیران جنگ با اقتدار و سربلندی از زندان های نظامی کشور عراق آزاد و به میهن اسلامی و شهر نراق بازگشتند .

1 (36).jpg

آقای حیدری پس از اینکه مردم فرزندانشان را قلم دوش نموده و از آنها استقبال می کردند در جایگاه مخصوص قرار گرفت و از مقاومت دلیرانه آزادگان تحصین به عمل آورد .

1 (16).jpg

به عنوان سومین فرد در تاریخ 20/1/1374 مسئولیت امام جمعه شهر نراق را به عهده گرفت و شانزده سال و سه ماه در این مسئولیت انجام وظیفه نمود .

1 (8).jpg

پس از اقامه آخرین نماز جمعه در شهر نراق به تاریخ 7/5/1390 ضمن تشکر و خداحافظی از مردم عنوان داشت طی این مدت جمعیت شهر اندکی کاهش پیدا کرد ، لیکن تعداد نمازگزاران بیشتر شد .

1 (23).jpg  1 (21).jpg

اقامه نماز جماعت توسط حجت الاسلام علی اکبر حیدری در جبهه های نبرد حق علیه باطل

 

آقای حیدری تاریخ 9/5/1390 با حکم حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به امامت جمعه شهرستان شازند منصوب گردید .شهرستان شازند که قبلا به نام های " ادریس آباد سربند آزاد شهر شاه زند" مشهور بوده دارای جمعیت 20000 نفره می باشد و از توابع اراک در استان مرکزی واقع است .

13920401095617_34657800.jpg

قبل از آقای حیدری شهر نراق دارای دو امام جمعه بوده که به دیار باقی شتافته اند :

آیت الله سید محمدباقر شریف موسوی فرزند سید هادی مشهور به موسوی همدانی به مدت 19 ماه از تیر ماه 1359 لغایت بهمن 1360 (1304 1379)
حجت الاسلام هبت الله نوروزی فرزند حسنعلی اهل همدان به مدت 13 سال از اسفند ماه 1360 لغایت 1374 (1310 1382)
آقای حیدری در سال..... ازدواج نموده و هم اکنون دارای یک فرزند پسر به نام محمدجواد و سه فرزند دختر می باشد .لازم به ذکر است مشارالیه دارای دو برادر می باشد که منشاء خیر هستند :

.jpg

1- حجت الاسلام علی محمد حیدری نویسنده و مولف بیش از چهل کتاب

image4597.jpg

2- علی اصغر حیدری از پاسداران و رزمندگان سلحشور دفاع مقدس و از جانبازان جنگ تحمیلی که در حال حاضر کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق می باشد.

متاسفانه در بهمن ماه 1390 آقای حیدری دچار بیماری گردیده و در بیمارستان آراد تهران تحت عمل شیمی درمانی قرار گرفت . عارضه بیماری ایشان و رژیم غذایی اش باید تحت کنترل باشد و از طرفی چون خانواده اش در نراق سکونت دارند مسافرت پی در پی بین شازند تا نراق مشکلات را حادتر می کند .

04.jpg       .jpg

حجت الاسلام حیدری در زمان بیماری

ایشان از سمت امام جمعه قصد استعفا داشت که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصمیم گرفت همچنان از فضایل و خدمات معظم له استفاده گردد . فلذا حجت الاسلام علی اکبر حیدری به زادگاه خود بازگشته و در مسئولیت امام جمعه شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی فعالیت های خویش را احتمالا از جمعه 14 تیر ماه سال 1392 ادامه دهد .

63539771573900544317.jpg

شهیدان در وصیت نامه هایشان تاکید کرده اند که عموم مردم و خانواده هایمان در آیین سیاسی ؛ عبادی نماز جمعه شرکت داشته باشند و از ولایت فقیه حمایت کنند .

 

13920331061139_02195800.jpg

سایت  سلحشوران شهر نراق

 

۰ نظر ۰۵ تیر ۹۲ ، ۱۶:۲۱
سلحشوران شهر نراق

آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی (دبستانی) فرزند سید محمد در سال 1308 در روستای شورین همدان متولد شد . ظاهرا شهرت اولیه آنها دبستانی بوده که به موسوی تغییر می دهند . بعد در شهر قم سکونت می یابد .

1_8608090719_l600.jpg
آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی

در سال 1339 با حکم آیت الله سید حسین بروجردی به عنوان مبلغ به قروه کردستان مهاجرت می نماید .
سال 1342 به پیشنهاد آیت الله شهاب الدین اشراقی ، داماد حضرت امام خمینی(ره) برای فعالیت های دینی و قرآنی به شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی اعزام می گردد و تا سال 1353 به مدت 13 سال در شهر سکونت می یابد .

image2997.jpg

مردم دیندار و مومن نراق پس از گذشت بیش از نیم قرن همچنان نام و یاد موسوی همدانی را در خاطره خود دارند . جالب اینکه اولین امام جمعه شهر نراق پس از انقلاب آیت الله سید محمد باقر موسوی همدانی است و شهرت " موسوی همدانی" در نراق زبانزد و پر آوازه است .
image2992.jpg
آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی در مسجد جامع نراق

 مردم وقتی مطلب یا خاطره ای را در خصوص این دو عالم بزرگ برای هم تعریف می کنند باید حتما بگویند موسوی همدانی اولی یا موسوی همدانی دومی .

معظم له تلاش زیادی برای تفهیم مسائل دینی و مذهبی مردم داشت . یک یا دو نفر از روحانیون نراق به واسطه ترغیب و تشویق او به حوزه علمیه وارد شدند .

 image2991.jpg
آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی در مسجد جامع نراق
حضور 13 ساله آیت الله سید ابوالحسن موسوی در شهر نراق باعث گردید تا زمانی که وی در قید حیات بود مرتب یاد و خاطرات خود در شهر نراق را عنوان و مثالی برای مطالب خود بزند .

دو سال آخر یعنی 1352 و 1353 که آقا سید ابوالحسن موسوی در نراق حضور داشت ده سالی از زمان نهضت معمار انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی (ره) گذشته بود .

587_519.jpg

با وجود خفقانی که رژیم پهلوی ایجاد کرده بود و پاسگاه ژاندارمری نراق با دقت فعل و انفعالات را کنترل می کرد ایشان در مغازه حاج حسینعلی هدایتی فرزند محمد (. – 1382) یا اطراف آن با عده ای از مذهبیون روشنفکر مثل حاج احمد قطبی فرزند نصرالله (1276 – 1368) - حاج میرزا منصور قاسمی فرزند محمد (. - 1360) – حاج اسماعیل عباسی فرزند ملا حیدر (1272 – 1359) و... جلسات غیر محسوسی داشت .

16_8608090719_l600.jpg

به زبان ساده به آنها می گفته که شخصی به نام خمینی در تبعید در حال مبارزه با محمد رضا شاه پهلوی می باشد .
با همه تعلقات خاصی که آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی به نراق و مردمانش داشت در سال 1353 این دیار با برکت را ترک و به تهران نقل مکان نمود . پس از آن به دعوت مردم، سمت امام جماعت مسجد فرشته تهران را پذیرفت .


02.jpg

آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی در منزل آقای مرتضی رادفر در شهر نراق - سال 1372

عشق و علاقه ویژه ای که معظم له به نراق داشت باعث شد قبل و بعد انقلاب اسلامی بارها به این شهر مسافرت نموده و با مردم ملاقات داشته باشد . از طریق تلفن هم مرتب به عده ای از نراقی ها ارتباط برقرار نموده و از حال و احوال مردم مذهبی با خبر می شد .

بسیاری از اوقات نیز مردم نراق به تهران یا همدان رفته و با ایشان ملاقات می کردند . مشارالیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی 1357 ، مامور اجرای فرمان هشت ماده‌ای امام در استان آذربایجان غربی می گردد .

kryyrwhk28r013du47l.jpg

مقبره مرحوم آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی

ایشان در تاریخ 10/7/1363 با حکم حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نماینده امام در استان و امام جمعه شهر همدان منصوب گردیده و پس از نوزده سال در سال 1382 به علت بیماری و مشکلات جسمی با هدف تقویت جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان استعفای خود را تقدیم آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب می نماید و مجددا به قم باز می گردد .

وی در دوره های دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری سمت نمایندگی مردم استان همدان را بر عهده داشته است .

25bbym1mwibadtdg0vve.jpg

نمایی از سنگ قبر مرحوم آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی

نامبرده در تاریخ 10/8/1386 در سن هفتاد و هشت سالگی در بیمارستان ولیعصر قم به علت سکته مغزی فوت می نماید . پس از تشیع جنازه در قم و همدان در باغ بهشت همدان به خاک سپرده می شود . به همین مناسبت در همدان سه روز عزای عمومی اعلام و روز پنجشنبه مورخ 10/8/1386 در همدان تعطیل رسمی اعلام می شود .


حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب طی اعلامیه ای فوت وی را تسلیت می گوید و همچنین در سفر خود به استان همدان در سال 1383 در اجتماع روحانیون استان وی را مورد تفقد قرار داد و از خدمات 19 ساله او در سمت امامت جمعه همدان تجلیل نمود .


وبلاگ سلحشوران شهر نراق 03/04/1392


۱ نظر ۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۳:۵۷
سلحشوران شهر نراق

 با توجه به برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر روز جمعه 24/3/1392 نتایج شمارش آراء نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر نراق به ترتیب ذیل می باشد . از مجموع 1524 رای شمارش شده پنج نفر اول حائز اکثریت آراء شدند .

 

در بین کاندیداتورها برای اولین بار دو خانم نراقی شرکت داشتند که هر دو با رای مردم به شورای شهر راه پیدا کرد .

 

1- آقای مجتبی عابدی فرزند غیاث 758 رای

2- آقای سیدمسعود موسوی فرزند هادی 557 رای

3- خانم خدیجه کریمی نراقی فرزند ابوالفضل 536 رای

4- آقای سید عباس حسینی نژاد فرزند سید میرزاآقا 526 رای

5- خانم فهیمه لطفعلی فرزند حسینعلی 481 رای

 

آقای ابوالفضل قجری فرزند رحمت الله 418 رای

آقای سید صدر موسوی فرزند سید حسین 385 رای

آقای حسین صادقی فرزند علیمحمد 382 رای

آقای سید جواد هاشمی فرزند سید رضا 354 رای

آقای مرتضی محمودی فرزند علی 305 رای

آقای جابر ایزدی فرزند یوسف 254 رای

آقای سید میثم نصراله فرزند سید محسن 216 رای

آقای عباس مطهری فرزند اسداله 151 رای

آقای محمد رضا بهجتی فرزند محسن 75 رای

 

 

آراء ریاست جمهوری در شهر نراق تاریخ 24/3/1392

 

از مجموع 1480 رای شمارش شده برای انتخابات ریاست جمهوری در شهر نراق کاندیداها به ترتیب ذیل رای آوردند :

 

1- آقای سعید جلیلی 508 رای

2- آقای حسن روحانی 364 رای

3- آقای محمد باقر قالیباف 323 رای

4- آقای علی اکبر ولایتی 237 رای

5- آقای محسن رضایی 37 رای

6- آقای سید محمد غرضی 11 رای

 

کاندیداهای اهالی سینقان و نراق برای شرکت در شورای اسلامی شهر قم

 

از بین 265 کاندیدای شورای شهر قم آرای دو نفر از دوستان عبارتند از :

1- آقای سید مهدی هاشمی فرزند سید حسین اهل روستای سینقان از توابع شهرستان دلیجان با 8571 رای در ردیف 57 لیست می باشد .

2- آقای حسین مهدیزاده نراقی فرزند علی محمد اهل شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان با 568 رای در ردیف 265 لیست می باشد .

 

 

کاندیداهای اهالی شهر نراق و مشهد اردهال برای شرکت در شورای شهر تهران

 

تاریخ 24/3/1392 چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران برگزار و دو جانباز و رزمنده دفاع مقدس که زمانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات عضویت داشتند آراء نسبتا قبولی کسب نمودند .

همچنین یکی از جوانان پر شور نراقی به نام سید مسعود هاشمی (نوه مرحوم آقا سید مصطفی هاشمی) نیز در رقابت های انتخاباتی بوده است .

 

 

از بین 1732 کاندیدای شورای شهر تهران ؛ آراء چهار نفر از دوستان عبارت از :

 

1- حجت الاسلام علی رجبی فرزند قدیر علی در ردیف 66 دارای 61083 رای می باشد .

2- سید ابوالفضل حسینی فرزند سید علی اهل مشهد اردهال در ردیف 215 دارای 7982 رای می باشد .

3- محمد ابوالحسنی فرزند عزت الله اهل شهر نراق در ردیف 253 دارای 6433 رای می باشد .

4- سید مسعود هاشمی فرزند سید مهدی اهل شهر تهران(نوه سید مصطفی هاشمی نراقی) در ردیف 377 دارای 4165 رای می باشد .

 

 

ضمنا حجت الاسلام علی رجبی فرزند قدیرعلی ، رئیس حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه از کاندیداهای شورای اسلامی شهر تهران بودند که در ردیف 66 لیست 61083 رای کسب کردند .

 

وی دانش آموخته رشته علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی دانشگاه تهران بوده و مدیر و مدرس حوزه علمیه مروی و مدرس دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر است . ایشان پدر روح الله رجبی داماد آقای محمد ابوالحسنی می باشند که به شهر نراق و مردمانش لطف دارند .

 

 

                                                                                سایت  سلحشوران شهر نراق

 

۰ نظر ۰۱ تیر ۹۲ ، ۱۶:۳۶
سلحشوران شهر نراق

خانواده های 80 شهید نراق در کشور پراکنده اند . نراق ، تهران ، الیگودرز ، قم و نهایتا شهر کرج باید طی شوند تا آنان را بیابیم . در واقع خویشتن خود را بیابیم و گرنه آنها مثل شهیدانشان هویدا هستند .
image7764.jpg
شهید سید محمد جوادی

گشتیم تا تابلوی خیابان شهید سید محمد جوادی در کوی کارمندان کرج در تاریکی شب بر ما درخشید . همانگونه که شهیدان با روشنایی خود سیاهی ها را می زدایند .
img_3680.jpg

خانه ای معمولی و زوج خوشوقت اهل شهر نراق حاج سید رضا جوادی و همسرش خانم افسر محمودی در هیاهوی کرج ساده و بی آلایش گذران زندگی می کنند .

دستان پدر در ابتدا نظرمان را جلب می کند که چه سخت و جدی برای عائله خویش کسب در آمد مشروع داشته است .
img_3719.jpg
  حاج سید رضا جوادی و همسرش خانم افسر محمودی

 چهره نورانی اش نمایان است که با همه پیراستگی اش محبت اهل بیت در سینه دارد و فرزندان با نام ائمه خو گرفته اند .

 کلام مادر نشان از صبوری در تربیت فرزندان دارد . در وهله اول نظرمان به تعداد افراد منزل جلب می گردد و تابلوی شهیدی که روی طاقچه اتاق ها نظاره گر اعمال ماست .
 http://www.8pic.ir/images/53303257264569026263.jpg
بعضی قسمت های منزل عمدا برای چیدمان عکس ساخته شده زیرا خانواده آنان پر شهید هستند . انگار وارد نمایشگاه کوچکی از شهدای دفاع مقدس شده ایم .

img_3708.jpg
         سید محمود جوادی برادر شهید

این زوج دختر ندارند و پنج پسر نیکو خرد دارند که به مثابه خمس خانواده یکی از آنها حضور فیزیکی در منزل ندارد . سید محمد جوادی زنده هست ولی نزد پروردگارش روزی می خورد .

     img_3720.jpg       img_3738.jpg
             سیداحمد جوادی و سید کاظم جوادی در کنار مادرشان                           سید مهدی جوادی برادر شهید

خانم محمودی مادر شهید بزرگوار می فرماید دو برادرم عبدالله و کاظم محمودی و دو پسر عمویم نصرت الله و احمد رضا محمودی قبلا به شهادت رسیده بودند . من راه و رسم پایمردی و مقاومت را آموخته بودم و تمرین صبر و شکیبایی را خداوند در من ایجاد کرده بود .

image7858.jpg

             شهید سید محمد جوادی

به این جهت وقتی پسرم شهید شد آمادگی شرایط را داشتم . ولی مظلومیت و غریبی فرزندم در شهادتش کمی دشوار بود . چون مانند حضرت زهرا(س) بارگاه و چراغی نداشت و تا سال ها چشم به درب منزل دوخته بودم تا از جنازه اش خبری برسد .

img_3705.jpg

آقای جوادی پدر شهید گرانقدر می فرماید خداوند بر شهادت جوان 17 ساله ام در تاریخ 18/12/1362 طی عملیات خیبر بردباری و توان داد تا زانوانم سست نگردد .
ولی قبری که عقده هایم را خالی کنم وجود نداشت تا اینکه چهارده سال بعد پیکر مطهرش تاریخ 28 تیر ماه 1376 تفحص گردید و اکنون در گلزار شهدا واقع در امامزاده محمد کرج جایگاه
بلند مرتبه ای دارد .

image7839.jpg

                                                                                                                      شهید سید محمد جوادی

شهادت برادر زاده ام سید حسن جوادی و برادران همسرم گرچه آسیب روحی در ما ایجاد کرد لیکن خللی در عزم و اراده ما در راه دین و مملکت به وجود نیاورد .

این خانواده بزرگوار دارای دو افتخار هستند . اول شهادت سید محمد جوادی در راه خدا و دومین افتخار وجود چهار فرزند دیگرشان که در زمره تحصیل کرده های جامعه می باشند و هر کدام منشا خیر و نیکوداری هستند .

1- سید احمد جوادی متولد 1349 فوق لیسانس
2- سید محمود جوادی متولد 1356 فوق لیسانس
3- سید کاظم جوادی متولد 1361 فوق لیسانس
4- سید مهدی جوادی متولد 1363 فوق لیسانس


در بین برادران سید احمد به دلیل اینکه در اوایل جنگ تحمیلی حدود 13 ساله بوده شاهد خیلی از مراسم و وقایع شهیدان خانواده از جمله دایی ها و برادرش بوده و ذهن او مملو از خاطرات می باشد


برادران سند به جای مانده از شهید که نامه ای از جبهه هست را ارائه دادند . در نامه پس از حمد ثنای الهی و عرض ارادت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت سید روح الله خمینی(ره) توصیه هایی به برادران مبنی بر جدیت در تحصیلات می کند که الحق آنها رعایت می کنند .
آدرس روی نامه : لشکر محمد رسول الله(ص) – تیپ 3 ابوذر – گردان مسلم – گروهان 3 شهادت – دسته 3 – سید محمد جوادی

img_3717.jpg

چهار نفر از دوستان صمیمی شهید که در متن نامه نامش را ذکر نموده عبارتند از :

ناصر احمد زاده(استاد دانشگاه) – سلیمان مختاری(بازنشسته آموزش و پرورش) – سید محمد موسوی(دکتر) - علی هدایتی(آزاد) و همچنین سید جمال هاشمی مسئول وقت بسیج دوست او بوده است .

image7845.jpg

این نامه تاریخ 17/12/1362 توسط سید محمد در پادگان دوکوهه اندیمشک نوشته شده و اشاره کرده که از تاریخ چهارم تا سیزدهم اسفند 1362 در خط پدافندی بوده و به پادگان بازگشته اند . روز بعد 18/12/1362 پس از اعزام به خطوط مقدم که عملیات خیبر در جزیره مجنون عراق صورت می گیرد مجنون گردیده و به عرش خدا پرواز می کند .

   img_3714.jpg

از حاج احمد رضایی فرزند رضا و همسر مکرمه اش سرکار خانم محمودی که مقدمات مصاحبه و دیدار با خانواده شهید جوادی را فراهم نمودند صمیمانه تشکر می نماییم .



زندگینامه شهید سید محمد جوادی فرزند سید رضا

در سپیده دم 21 خرداد ماه 1346 در شهرک بیلقان کرج کودکی به دنیا آمد که نام مبارکش را سید محمد گذاشتند .

0057.jpg

پدرش سید رضا و مادرش خانم افسر محمودی وی را در خانواده مومن و مذهبی رشد و پویایی دادند . او اولین میوه زندگی مشترکشان بود . تا کلاس سوم ابتدایی را در بیلقان و از سال 1356 به منزل همیشگی اشان در کوی کارمندان جنوبی نقل مکان نمودند .

image7885.jpg  image7884.jpg  image7883.jpg

 سید محمد در نوجوانی

دو سال مابقی ابتدایی را در مدرسه شهید نامجو (یدالله عقیلی) به پایان رسانید . سه سال راهنمایی را در مدرسه سوم شعبان واقع در سه راه رجایی شهر کرج با موفقیت پشت سر نهاد .

image7782.jpg

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 1357 به رهبری حضرت آیت الله سید روح الله خمینی(ره) درخشش خاصی در دانش آموزان ایجاد کرده بود . روح لطیف سید محمد از برکات انقلاب خمینی بهره مند گردید و از ابتدای انقلاب با قرآن و وعظ و منبر و سخنرانی روحانیون عجین گردید .

image7795.jpg

اولین مکان فعالیت های انقلابی و مذهبی و ورود به بسیج مستضعفین ایشان " مسجد المهدی " در کوی کارمندان می باشد که سال 1357 تاسیس گردید .

او به قرائت قرآن عشق می ورزید و همواره سرلوحه و چراغ راه زندگیش قرار می داد . پایگاه بسیج شهید حسین ناصر خاکی مسجد المهدی(عج) مدرسه عشق او بود .

image7775.jpg

31 شهریور 1359 که رژیم عراق با حمایت جهانیان جنگ هشت ساله را بر ایران اسلامی تحمیل نمود سید محمد جوادی 13 ساله و دانش آموز بود . وی در فعالیت های مختلف به نفع مردم و انقلاب اسلامی کوشا بود .

image7789.jpg

دو نفر از دایی هایش اهل شهر نراق به اسامی عبدالله محمودی تاریخ 2/1/1361 در عملیات فتح المبین و سردار کاظم محمودی تاریخ 16/8/1361 طی عملیات محرم در مصاف با ارتش عراق به شهادت رسیدند و تاثیر به سزایی در روحیه اش ایجاد گردید .

2b2j4xyf75s464m0xb7.jpg

پدر و مادر شهید بزرگوار اهل شهر نراق از توابع دلیجان در استان مرکزی می باشند . بر این اساس سید محمد تابستان ها و ایام تعطیل مرتب به نراق مسافرت و کمک حال پدر بزرگش حاج علی و مادرش بزرگش خانم فاطمه رضایی بود .

121.jpg

مزرعه کندقه به دلیل تردد دایی های شهیدش و رزمندگان نراقی قطعه کوچکی از بهشت برایش محسوب می شد . منزل سایر اقوام از جمله آزاده جانباز احمد ابوالحسنی و پسر عموی شهیدش سید حسن جوادی فرزند سید ماشاءالله نیز در نراق می باشد . گلزار شهدای نراق بارها به قدوم این شهید مزین شده بود .

image7791.jpg           0023.jpg

اواسط سال 1362 دفاع مقدس مردم ایران در اوج خودش بود و جبهه های نبرد حق علیه باطل نیار به نیرو پیدا کرد . هفده ساله بود و در سال سوم دبیرستان رودکی تحصیل می کرد که با چند تن از دانش آموزان درس و مدرسه را ترک و به عشق لبیک گفتن به ندای پاک رهبرشان خمینی(ره) کبیر راهی جبهه گردید .

image7815.jpg

عملیات والفجر 4 تاریخ 27/7/1362 با رمز یا الله طی چند مرحله و به مدت یکماه در نوار مرزی مقابل شهرستان های مریوان و بانه کردستان آغاز و تا عمق استان سلیمانیه عراق پیشروی حاصل گردید . بسیاری از ارتفاعات سوق الجیشی منطقه در تصرف سلحشوران ایران قرار گرفت . سید محمد به عنوان کمک آر پی جی زن حماسه های به یاد ماندنی از خود خلق کرد و نهایتا از ناحیه پا توسط خصم دون مجروح گردید .

image7838.jpg

نفر وسط : شهید سید محمد جوادی

با هر مشقتی او را به بیمارستان امام حسین(ع) تهران منتقل و بستری کردند . پس از بهبودی نسبی طاقت ماندن در شهر را نداشت . باز به دلیل نیاز جبهه ها فراخوان عمومی اعلام کردید .


img_3716.jpg   img_3712.jpg

جوادی تاریخ 26/11/1362 برای دومین بار با رزمندگان " طرح لبیک یا خمینی " عازم مناطق عملیاتی در جنوب گردید . شوق دیدار یار داشت و بارها همرزمان می شنیدند که در قنوتش دعای" اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک "را زمزمه می کرد .

image7857.jpg

عملیات مهم خیبر با رمز یا رسول الله(ص) از تاریخ 3 اسفند لغایت 22 اسفند 1362 در هورالهویزه و شمال بصره بر علیه نیروهای متجاوز ارتش عراق سازماندهی گردید . سید محمد جوادی با اینکه 17 سال بیش نداشت ولیکن با اندیشه های بلند در جزیره مجنون حضور پیدا کرد و از اولین نفراتی که به سوی دشمن بعثی یورش بردند .

image7874.jpg

پیروزی از آن رزمندگان ایران بود ولی سید مجنون دوست گردید و پس از شهادت ؛ پیکر مطهرش در صحنه درگیری مفقود و گمنام ماند .

14 سال بعد تاریخ 28/4/1376 جنازه اش تفحص گردید و پس از تشیع باشکوه در گلزار شهدای امامزاده محمد(ص) کرج در دل خاک آرام گرفت .

image7868.jpg

با توجه به علاقه زیادش به نراق و اهلیت خانواده و اقوام ؛ سنگ یادبودی به پاس ایثارگری های شهید توسط شهرداری در گلزار شهدای شهر نراق مد نظر قرار داده شده است .

همچنین سال هاست خیابان منتهی به منزل پدری به نام این شهید از سوی شهرداری کرج مورد توجه قرار گرفته است .
از شهید سید محمد جوادی وصیتنامه موجود نیست ولیکن جمله ای مشهور دارد که خود از وصیت کمتر نیست که مرتب می فرمود :

هر کس لباس بسیج پوشید باید آمادگی برای شهادت داشته باشد .



تهیه و تنظیم : وبلاگ سلحشوران شهر نراق 26/2/1392

۱ نظر ۰۱ تیر ۹۲ ، ۱۳:۵۹
سلحشوران شهر نراق

هدایت به بالای

folder98 facebook