سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۳۸ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

حسین نباتی فرزند مُندعلی تاریخ ۱ فروردین ۱۳۴۱ برابر 14 شوال 1381 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان متولد شد . کوچه پَس کوچه های قدیم شهر تاریخی نراق ، دشت و دَمن ، دبستان فاضل و شیطنت های کودکی با سایر دوستان به پایان رسید .

سال های ۱۳۵۵ و خصوصا ۱۳۵۶ وارد عرصه سیاست شد و با روی آوردن به مطالعه و شرکت در جلسات وارد نهضت عظیم حضرت سید روح الله شد و از زمره انقلابیون دو آتشه وارد فعالیت های ضد رژیم محمد رضا شاه گردید . قسمتی از فعالیت های انقلاب گری او به همراه پسر عمه اش استاد علی رعیتی راد در تهران رقم خورد و بعضا در کرج نزد اقوام دیگرش ادامه یافت . ارتباط با روحانیون بومی که در شهر قم سکونت و به نراق تردد داشتند قسمت دیگری از زمان های انقلاب ایشان در پخش اعلامیه و شعارنویسی را رقم می زد .

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۵۷ مصادف با ۴ ذیقعده ۱۳۹۸ اولین شعار "مرگ بر شاه" منطقه کاشان ، دلیجان و نراق و حومه همزمان با سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال توسط فینی ها ، خاوه ای ها ، نَشَلجی ها و عزاداران منطقه سر داده شد که ایشان در بین جمعیت بود و تعریف کرد مجید صادقی فرزند علیرضا قصاب دلیجانی تابلوی منقش به نام محمد رضا پهلوی روی ورقی که به ضریح علی ابن باقر(ع) نصب بود را کَند و به زیر پا انداخت .

نیمه دوم سال ۱۳۵۷ او و دو انقلابی متعهد غلام محمد ابوالحسنی و سیف الله شریفی نماینده دانش آموزان دبیرستان حاج عباس معصومی در تهییج محصلین و پایین آوردن قاب عکس شاهِ مملکت کوشا بود و در ادامه با راهنمایی علی رعیتی راد دبیرستان معصومی به علت استبداد محمد رضا پهلوی به اعتصاب کشیده شد . ایشان در بعضی احوالات متاثر از افکار مذهبی و سطح تحصیلات معلم خود استاد علی محمد طهماسبی قرار داشت . این انقلابی شجاع در تمامی تظاهرات و اقدامات عملی در زادگاهش در کنار چند مبارز دیگر فعالیت موثر داشت و عده ای از جوانان انقلابی از روش و مبارزه او تاسی می گرفتند . نامبرده زودتر از بقیه به اسلحه و ملزومات آن مجهز شد .

تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ با کرایه نمودن ماشین سواری غلامحسین  آقاعباسی محلاتی(داماد نادعلی اشرفی) به همراه علی رعیتی راد(پاسدار) ، علیرضا قجری(شهید) ، رمضان قجری(جانباز) از نراق به بهشت زهرا(س) تهران عزیمت نمود تا ضمن دیدار و تجدید پیمان پای سخنرانی امام خمینی رحمت الله علیه که از تبعید به ایران بازگشته بود بنشینند .

از زمره فعالین انقلاب نهضت امام خمینی(ره) بود که کوشش های فراوان برای پیروزی انجام داد. تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ رژیم محمد رضا شاه پهلوی سرنگون و انقلاب مردمی به رهبری قائد اعظم آیت الله سید روح الله خمینی(ره) به پیروزی رسید و ایشان مزد تلاش هایش را گرفت و خوشحال بود که نامش در کنار مبارزین به نیکی در تاریخ مبارزات ملت ایران ثبت گردید .

اولین شهید بعد از انقلاب منطقه مرکزی سردار پاسدار محمد علی قجری نراقی با داشتن همسر تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۵۹ در سنندج مرکز استان کردستان توسط نیروهای مُلحِد و کمونیست کومله به شهادت رسید و وی متاثر از افکار دوستش تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۵۹ به همراه مصطفی قجری به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات در آمد و سپس در سپاه های دلیجان و قم  ادامه اشتغال داد . تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۶۰ با بانوی با فضیلت و مومنه سرکار خانم هما نساج فرزند عبدالنبی اهل دزفول ازدواج نمود  و حاصل ازدواج آنان سه فرزند نیکو خصال به اسامی مریم ، زینب و محمد علی نباتی می باشد .

طعم شیرین پیروزی را رژیم بعث عراق با آغاز جنگ تحمیلی تلخ نمود و یادشده با داشتن همسر فداکار و سه فرزند در طول هشت سال دفاع مقدس مرتب در نبردهای مستقیم و تدافعی حضور داشت .بهار ۱۳۶۱ در دوره ۲۱ سپاه در منظریه قم دوره آموزشی را فرا گرفت و زمانی که خرمشهر آزاد شد در حین آموزش بود . ایشان در جنگ تحمیلی درخشان ظاهر شد و در عملیات ها و جبهه های مختلف از جمله : دارخوین ، ثامن الائمه و شکست حصر آبادان ، بدر ، کربلای ۵ ، شلمچه ، طلائیه ، والفجر ۱۰ ، مرصاد و ... حضور داشت . سال آخر دفاع مقدس در حلبچه عراق با برادرش حسن مجروح شیمیایی شد و نام او در افتخار آفرینان جانباز یادداشت گردید . وی همچنین در رده فرماندهی و پیک فرمانده لشکر در دفاع از آب و خاک کشور جانفشانی های موثر داشت .

پدرش مُند علی نباتی تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۶۱ طی پدافندی عملیات محرم در ۵۶ سالگی به درجه شهادت نایل آمد و به حبیب ابن مظاهر شهدای شهرستان دلیجان ملقب گردید . پس از بازنشستگی همچنان به خدمت گرفته شد و در کنار انبوه کارهای عمرانی و سازندگی در فعالیت های مذهبی از جمله موکب داری سیدالشهداء در کربلا و برپایی تکیه در شهرهای قم و نراق اقدام می نمود . همواره خود را خادم امام حسین(ع) و نوکری زائران حسینی  را افتخار می دانست .

عاشق فی سبیل الله حاج حسین در کنار برادرش سرهنگ مهدی نباتی فرمانده سپاه ناحیه دلیجان در فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه تشریک مساعی داشت . سه چهار سالی بود نامبرده به بیماری دیابت مبتلا و همزمان دیالیز نیز می شد ولی هیچگاه درد و رنج خود را عیان نکرد . شیوع فراگیر ویروس کرونا یار دیرین و اول مرد آیین های عاشورایی را درگیر و راهی بیمارستان امام رضا(۵۰۱ ارتش) در تهران نمود و تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۲۸ ذی الحجه ۱۴۴۲ در آستانه محرم دعوت حق را لبیک گفت .

پیکر پاک حاج حسین نباتی در انبوه فراوان و گریه و زاری زنان و مردان در جوار بقعه شاه سلیمان(ع) و جَنب گلزار شهداء شهر نراق خاکسپاری گردید .

حسین فرزند شهید
ای چریک پیر ما ، مُندعلی دشمن شکار
ای که پروردی تو در دامان پاکت ، چون حسینی یادگار

دور گردون ، دَر رُبود از ما حُسینَت ای شهید
دیده ها را اشکباران کرد چرخِ روزگار

شعر از : علی حسینی نراقی فرزند خلیل

شادی روح پاک سردار حاج حسین نباتی چهره انقلابی ، پاسدار ، فرمانده ، مجروح شیمیایی جنگ ، رزمنده دفاع مقدس ، مدیر موکب حبیب ابن مظاهر ، ابن الشهید و خادم الحسین صلوات .

۵ نظر ۳۰ مهر ۰۰ ، ۱۲:۳۹
سلحشوران شهر نراق

یا هو
بیع نمود و بفروخت بمبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه قطعیه عزت آثار آقا محمد حسن خلف مرحمت شان حاجی آقا جان نراقی به عزت آثار آقا حبیب الله خلف مرحمت شان آقا عبدالصمد نراقی همگی و تمامی یکدرب بالاخانه مع یکدرب پستوی همان بالاخانه در فوق اطاق خود بایع واقعه در خانه مرحوم حاجی آقا جانی
حدی به تالار ثبتی
حدی به دالان راه پشت بام
حدی به خانه جناب حاجی اسدالله
حدی به فضای خانه
با ممر و مدخل و مشاع و باغچه و مطبخ و بیت الخلاء(مستراح) تمام به قدر الحصه به ثمن مبلغ بیست و پنج تومان ریال ده عدد یکتومان رواج بین الجانبین قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف و ضمان کاشف فساد و اسقاط خیار الغبن فاحش بل افحش ولو کان فاحشا بعمل آمد و در ضمن العقد ملزم شرعی شد بایع مرقوم از حال تحریر الی پنجاه سال دیگر که چنانچه مبیع مزبور مستحقاً للغیر برآید و به ثبوت شرعی برسد خود بایع از مال خود از غرامات شرعیه آن برآید و صیغه مبایعه شرعیه جاری شد و کان ذالک تحریراً فی چهارم شهر شوال المکرم مطابق سنه 1336(برابر 21 تیر 1297)
اقر بما رقم فیه لدی حره الخاطی
مهر: عبده الراجی محمد ابن محمد رضا
اعترف بما رقم فیه
مهر:یا سلیمان
اعترف بما رقم فیه
مهر:الراجی محمد علی
اعترف بما رقم فیه لدی
مهر: الراجی محمد کاظم
 اعترف بما رقم
مهر: حبیب الله
 اقرار به ستون متن نمود
مهر: الراجی محمد تقی
مهر: محمد یوسف
مهر: عبده حسین ابن محمدرضا

سایت سلحشوران شهر نراق از استاد خستگی ناپذیر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی قباله فروش ملک در 106 سال قبل سپاس گزار می باشیم .

۰ نظر ۳۰ مهر ۰۰ ، ۱۰:۲۵
سلحشوران شهر نراق

مرد اخلاص و صفا هنگام رفتن زود بود
شیر مرد جبهه ها، هنگام رفتن زود بود

ای مجاهد،  ای مُرید رهبر آزادگان
این جهان را ناگهان بدرود گفتن زود بود

از غم هجر پدر یک عمر بارانی شدی
تَرک یاران ناگهان سَردار جانان زود بود

مرحوم سردار حاج حسین نباتی

از نجف تا کربلا خون گریه می کردی ولی
دل شکستن از رفیقان ،مرد میدان زود بود

آرمیدی در کنار لاله ها از روی شوق
کَندن دل از جمیع آشنایان زود بود

کاش در جمع رفیقان کربلایی می شدی
کاروان را تَرک کردن سارِبانا زود بود


شاعر :علی رضایی نراقی فرزند رضا

۰ نظر ۲۹ مهر ۰۰ ، ۲۱:۳۷
سلحشوران شهر نراق

‍ بعدالحمد و الصلواه علی مستحقهما علت غائی از تحریر این کلمات شریعت انتظام شرعیه المبداء والاختتام آنستکه عالیجاه مجدت و نجدت همراه زیده الاماثل والاسباه مقرب الحضرت الاسمعه الارفع آقای میرزا عبدالکریم خان دام مجده خَلف ارجمند جناب مستغنی القاب عزت و سعادت انتساب آقا میرزا محمد صادق تاجر نراقی زیده عُمرُه بمبایعه لازمه جازمه شرعیه و به معاقده صریحه ملیه در حالتی که ممضی و نافذ بود از او جمیع اقاریر الشرعیه بیع نمود

و بفروخت به عالیحضرت ستوده آیت آقاجان نام خلف مرحمت آیت آقا محمد علی ولد خالو آقا بابای نراقی همگی و تمامی سه دانگ شایع کامل از جمله ششدانگ از کل مزرعه مشخصه معینه مشهور به چال کوشکه که از مزارع قصبه نراق و مستغنی از تحدید و توصیف است مشاعاً لا مفروزاً با کافه ملحقات شرعیه و منضمات عرفیه از قبیل اراضی و قنات و آبار و استلخ و اشجار و مراتع و صحاری و قلعه و مجاری و حصار و غیره و آنچه تعلق به مزرعه مزبوره دارد و محفوره و من حیث لا یخرج عنه شیئی بقدرالحصه به ثمن و مال المبایعه مبلغ دویست و چهل تومان فض رایج خزانه مبارکه مظفرالدین‌شاه قاجار خلد الله ملکه و دولته روپیه از قرار ده عدد یکتومان رواج متعارف مقبوض حین العقد باعتراف الشرعی و صیغه جاری شد و شرایط صحت بعمل آمد و ثمن موصوف تاماً کاملآ نقدا فی المجلس از قبل مشتری مزبور واصل و عاید شخص بایع معزی الیه گردید و بوصول تمامی مال المبایعه اقرار و اعتراف شرعی نمود و بین الجانبین فعلآ لا علی رسم القباله مراعات قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف و سایر شروط صحت در مبایعه با اسقاط کافه خیارات موجبه فسخ سیما خیار الغبن ولو کان فاحشاً بل افحش و لو به ضعف الثمن هی از ید و الزام شرعی بر شخص بایع که احیانا چنانچه در ظرف مدت سی عام شمسی تمام ابتدا از تاریخ تحریر هرگاه مبیع معلوم کلهم بعضاً مستحقاً للغیر برآید و به ثبوت شرعی برسد در هر صورت از مال خود از عهده ثمن مزبور و اجرت المثل مافات و سایر غرامات شرعیه آن برآید جمعاً معمول و مرعی شد
تحریرا و وقوعا فی چهاردهم شهر جمادی الاول من شهور سنه یکهزار و سیصد و پانزده هجری تخاقوی ئیل(سال مرغ) 1315
14 جمادی الاول 1315(برابر با 19 مهر 1276)
مُهر: عبدالکریم ابن محمد صادق
مهر: عبده میرزا آقا
مهر: عبدالرحیم
مهر: الراجی محمود
مهر: یا امام محمد المهدی ادرکنی
مهر: عبده شکرالله
مهر: یا اسدالله الغایب

سایت سلحشوران شهر نراق از استاد خستگی ناپذیر آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی قباله فروش قسمتی از مزرعه چالِ کوشکه نراق سپاس گزار می باشیم .

۰ نظر ۲۹ مهر ۰۰ ، ۱۳:۱۰
سلحشوران شهر نراق
شهر کوچک نراق از دیرباز مهد علم و دانش و فرهنگ بوده است . در تمام اعصار تاریخ نخبگان نراقی مطالب برتر عرضه داشته اند .


تحصیلات و نخبه پروری در نراق همچنان ادامه دارد و هر بار اخبار دلنشین و امیدوار کننده ای زبانزد می گردد . پیروزی چشمگیر جوانان نراق در سطوح مختلف را به مشارالیهم و خانواده هایشان و مردم فهیم و با بصیرت شهر نراق تبریک می گوییم .

اسامی پذیرفته شدگان نراقی در کنکور 1400

1- خانم بیتا عباسی فرزند داوود دانشگاه شریعتی تهران، رشته حسابداری

2- خانم مهدیس نصیری فرزند محمد رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران

3- آقای ستار صادقی فرزند حسین ریاضی کاربردی دانشگاه کاشان

4- آقای علی حسینی فرزند حسن دانشگاه فرهنگیان اراک

5-خانم آیناز رضایی فرزند مسعود  رشته آمار دانشگاه دولتی کاشان

6- خانم افسانه کریمی فرزند غلامرضا رشته تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی دانشگاه اراک

7- خانم فاطمه قجری فرزند غلامحسین زبان وادبیات عربی دانشگاه دولتی قم

8-خانم فاطمه آعلی  فرزند تقی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران

9-آقای محمد حسین رعیتی فرزند...   رشته علوم کامپیوتر دانشگاه قم

10-آقای محمد جواد محمدی فرزند...  مهندسی مکانیک مرکز آموزش عالی محلات

11-آقای محمد حسین اشرفی فرزند محمد حسابداری دانشگاه شهرضا

12-آقای جواد کمره ئی فرزند مجید  حسابداری دانشگاه تهران 

13-خانم درسا داوری فرزند مجید مهندسی پزشکی دانشگاه غیر انتفاعی ارومیه

14-آقای سید علیرضا موسویان فرزند سیدحسین رشته اقیانوس شناسی دوره روزانه  دانشگاه مازندران

15- نفر بعدی را شما بفرمایید

شهر کوچک نراق از دیرباز مهد علم و دانش و فرهنگ بوده است . در تمام اعصار تاریخ نخبگان نراقی مطالب برتر عرضه داشته اند .

salahshorannaragh.blog.ir

اسامی پذیرفته شدگان نراقی در کنکور ۱۳۹۷

پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۳۴ ب.ظ

شهر کوچک نراق از دیرباز مهد علم و دانش و فرهنگ بوده است . در تمام اعصار تاریخ نخبگان نراقی مطالب برتر عرضه داشته اند .

واحد نراق

تحصیلات و نخبه پروری در نراق همچنان ادامه دارد و هر بار اخبار دلنشین و امیدوار کننده ای زبانزد می گردد . پیروزی چشمگیر جوانان نراق در سطوح مختلف را به مشارالیهم و خانواده هایشان و مردم فهیم و با بصیرت شهر نراق تبریک می گوییم .

اسامی پذیرفته شدگان نراقی در کنکور ۱۳۹۷

1- ملیکا پریشانی فرزند حمید در رشته مرمت بناهای تاریخی دانشگاه اصفهان

2- مریم حسنی فرزند محمد(نوه ابراهیم عضایی) کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مدیریت منابع آب دانشگاه تهران

3- ملیحه حمامی فرزند رمضان کارشناسی ارشد در رشته حقوق بین الملل دانشگاه قم

4- زکیه عابدی فرزند مرتضی در رشته آموزش ابتدایی زینب کبری فرهنگیان اراک

5- فاطمه کمره ئی (کمره ای) فرزند مهدی در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی اراک

6- مریم لطفی فرزند محمدرضا در رشته مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه بین المللی امام خمینی

7-
مینا لطفعلی فرزند احمد در رشته مترجمی زبان خارجه دانشگاه بابلسر


8-فاطمه سادات موسوی فرزند سید مجتبی در رشته شیمی کاربردی اراک

9- محمدعلی مهری فرزند موسی( نوه حبیب الله حسنی) کارشناسی ارشد در رشته حقوق ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تهران

10- مائده نعمتی فرزند محسن در رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا اصفهان

11- افتخار دیگر شهرمان را شما بفرما



salahshorannaragh.blog.ir

اسامی پذیرفته شدگان نراقی در کنکور ۱۳۹۷

پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۳۴ ب.ظ

شهر کوچک نراق از دیرباز مهد علم و دانش و فرهنگ بوده است . در تمام اعصار تاریخ نخبگان نراقی مطالب برتر عرضه داشته اند .

واحد نراق

تحصیلات و نخبه پروری در نراق همچنان ادامه دارد و هر بار اخبار دلنشین و امیدوار کننده ای زبانزد می گردد . پیروزی چشمگیر جوانان نراق در سطوح مختلف را به مشارالیهم و خانواده هایشان و مردم فهیم و با بصیرت شهر نراق تبریک می گوییم .

اسامی پذیرفته شدگان نراقی در کنکور ۱۳۹۷

1- ملیکا پریشانی فرزند حمید در رشته مرمت بناهای تاریخی دانشگاه اصفهان

2- مریم حسنی فرزند محمد(نوه ابراهیم عضایی) کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مدیریت منابع آب دانشگاه تهران

3- ملیحه حمامی فرزند رمضان کارشناسی ارشد در رشته حقوق بین الملل دانشگاه قم

4- زکیه عابدی فرزند مرتضی در رشته آموزش ابتدایی زینب کبری فرهنگیان اراک

5- فاطمه کمره ئی (کمره ای) فرزند مهدی در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی اراک

6- مریم لطفی فرزند محمدرضا در رشته مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه بین المللی امام خمینی

7-
مینا لطفعلی فرزند احمد در رشته مترجمی زبان خارجه دانشگاه بابلسر


8-فاطمه سادات موسوی فرزند سید مجتبی در رشته شیمی کاربردی اراک

9- محمدعلی مهری فرزند موسی( نوه حبیب الله حسنی) کارشناسی ارشد در رشته حقوق ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تهران

10- مائده نعمتی فرزند محسن در رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا اصفهان

11- افتخار دیگر شهرمان را شما بفرما



salahshorannaragh.blog.ir

۰ نظر ۲۸ مهر ۰۰ ، ۱۲:۴۸
سلحشوران شهر نراق

هوالمالک بالاستحقاق
و بعد علت غائی از تحریر و ترقیم این کلمات شرعیه الدلالات آنستکه حاضر آمد در عالی محفل شرع مطاع لازم الاتباع جناب نتیجه الاعیان و الاشراف آقا میرزا اسماعیل کُلَجاری(کُلَجار یا کُرَجار بعد از انقلاب به مهدی آباد اردهال تغییر نام یافت) خَلف مرحمت شان حاجی علی خان و حسب الوکالت ثابته که از صَبیه خود که متعلقه مرحوم آقا میرزا عبدالکریم نراقی بود در حالت مایصح عنه الاقاریر الشرعیه طایعا راغبا راضیا لا کارها ولا جابرا ولا مرسا بالاختیار و بلا شائبیه الاکراه والاجبار بمبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه بیع نمود و بفروخت به عالیقدر آقا جان ابن مرحوم آقا محمد علی خالو آقا بابای نراقی همگی و تمامی سه ربع از یکدانگ از جمله ششدانگ مزرعه مدعوه به چاله کوشکه که از جمله مزارع قصبه نراق است واقعه درذیل قصبه نراق مستغنی عن التحدید والتوصیف با کافه ملحقات شرعیه و منضمات عرفیه آن بقدرالحصه از مجاری و صحاری و اراضی و املاک و مراتع و مرابض و آبار و انهار و باغ و حصار و اشجار و استلخ و کلما یتعلق بها بنحوی که به هیچ وجه من الوجوه شیئی از متعلقات آن استثنا نشده باشد ذکر ام لم یذکر و سمی ام لم یسم به ثمن مبلغ هشتاد تومان رایج خزینه مظفرالدین‌شاهی عددی بیست و چهار نخود وزن ده عدد یکتومان رواج نقد فی المجلس و صیغه جاری شد و ثمن فی المجلس اخذ و قبض شرعی شد و بایع به وصول آن مقر و معترف گردید

و تمامی مبیع موصوف را کاینا ما کان و بالغا ما بلغ از ید تصرف خود اخراج نموده بتصرف مشتری مسطور داد و او نیز در ملک خود تصرف مالکانه و مستحقانه نمود کتصرف الملاک فی املاکهم و ذوی الحقوق فی حقوقهم الیوم بمقتضای مارقم مبیع موصوف حق صرف و ملک طلق مشتری مزبور است و احدی را به هیچ وجه من الوجوه در آن حقی و بهره ای باقی نمانده بین الجانبین قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف بعمل آمد و عقد مبایعه لازمه جازمه صحیحه شرعیه و معاقده صریحه ملیه اسلامیه مشتمله به جمیع شرائط و ارکان و خالیه از کافه نواقص و بطلان با اسقاط کافه خیارات موجبه فسخ سیما خیار الغبن ولو کان فاحشا بل افحش و لو به ضعف الثمن بینهما کما هوالمقرر و الشریعه المطهره واقع و جاری شد و غبن مبایعه و غبن در غبن مبایعه مجددأ نیز علیحده به صیغه مصالحه ساقط شد و در ضمن عقد خارج لازم بایع مزبور در ضمن عقد خارج لازم ملتزم شرعی شد که چنانچه از تاریخ ذیل الی انقضای مدت پنجاه سال شمسی تمام فسادی در مبیع ظاهر شود و به ثبوت شرعی برسد بعلاوه رد ثمن معادل‌ ثمن مزبور را بلا عوض به مشتری دادنی باشد و صیغه به جمیع مراتب مسطوره واقع و جاری شد  و کان ذالک تحریرا فی عزه شهر صفرالمظفر مطابق سنه 1320(برابر 19 اردیبهشت 1281)
تجویز نمود علیا مخدره مُکرمه معظمه خانم کِشور صبیه(دختر) مرضیه عالیجاه رفعت جایگاه زیده علیان و عمده الاعیان و الاشراف آقا میرزا اسماعیل کُرَجاری که مرا در مبیع مرقوم به هیچ وجه حرفی نیست  و کان ذالک تحریرا فی بیستم شهر صفرالمظفر سنه 1329(30 بهمن 1289)

بازخوانی پشت سند :
مخفی نماند که تمامی وجه مال و لمبایعه تمام و کمال اخذ و دریافت شد نقدا فی المجلس بتاریخ متن
مُهر : خیر الحاج نراقی – الراجی محمد رضا
مُهر: الراجی شهاب الدین


از استاد نستوه آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی معامله در مزرعه چاله کوشکه نراق سپاس گزار می باشیم .

۰ نظر ۲۷ مهر ۰۰ ، ۱۲:۲۳
سلحشوران شهر نراق

چند سالی رفته بودیم کربلا
تا کنیم مشیِ ره دشتِ بلا

هفته ها مانده به روز اربعین
چون محیا میشویم با آن و این

حس و حال رفتنش خود شور بود
با رفیقان همسفر خود تور بود

مرز مِهران با همه آشفتگی
داشت مهمان با همه ناگفتگی

چون به مرز صفر رسیدی دل بِکن
رو به سوی عشق کُن با جان و تن

در مسیرش موکبان بسیار بود
هر طرف بنگر رفیقان یار بود

آن محبان بوده اند از هر دیار
تا شوند زُوار را  چون جان نثار

تا نجف چندین زیارت میکنی
هر کجا رفتی عبادت میکنی

میشوی هم سوی آنان در مسیر
میروی روزانه تا چندین تیر

در عرب این تیرها بودند عمود
از عمود تا به عمود مشی نمود

در عمود آخری دل در هواست
گنبد عباس دید از خود جداست

آن طرف رفتم بدون توشه ای
قبر مولایم حسین شش گوشه ای

چون زیارت کردم و برگشته ام
در حرم گشتم ولی کم گشته ام

این زمان با آن کرونای عبوس
گفته اند دستور باد مرقد مبوس

در فراق کربلا خون شد دلم  
خاک بر سر میکنم یا که گِلم

ای خدا نابود کن ویروس را
گرمی دل را بده  مایوس را 

قدر اون روزهای قبلت را بدان
تو مرادی از همون خوبان بخوان

 احمد مرادی فرزند علی محمد اهل شهر نراق

۰ نظر ۲۶ مهر ۰۰ ، ۱۲:۳۳
سلحشوران شهر نراق

تصدق حضور مبارکت گردم
شرح حال خود و جمعی را هفته قبل به عرض مبارک رسانیدیم که مبالغی خطیر اموال ضعفا را نوکرهای اداره گمرک با چند نفر ارمنی های محله و علیخان نجف و برادرانش همدست شده نصف مال این بیچارگان را به غارت بردند و حال که الحمدالله  حکومت جلیله بطرف عدالت میخواهد اموال ضعفا را مسترد و عاید دارد به محض اقدام در استرداد از کسانیکه وجهی من الوجوه ربطی به اداره گمرک ندارد

نمیدانم چه حکمت دارد که مانع است و هرکس را حکومت میگیرد احضار و مطالبه اموال را میفرماید فوراً اداره گمرک او را بسته به خود ساخته و او را میبرند نشانی به او میدهند و به این واسطه آزاد گشته دور کوچه و محله گردش میدهند منجمله علیخان پسر نجف که علی رئوس الالشهاد با نوکرهای اداره گمرک و ارامنه به خانه چاکر ریخته و تمام اموال چاکر و بیست سی هزار تومان مال سایرین را که در خانه احقر بوده به غارت برده اند که بلکه اکثری را از آنها پس گرفته ایم و بلکه شرعاً و عرفاً ثابت می‌نمائیم  و به محض اینکه حکومت جلیله علیخان را احضار فرمود استفسار و تحقیق فرماید هنوز در مقام سئوال و جواب بر نیامده بودند که اداره گمرک فرستاده که علیخان بستگی به اداره دارد و او را برده سه روز بعد نشان اداره را به او داده اند و به خود زده است متحیریم چه خاکی بر سر خود نمائیم اداره گمرک قانونی است و نوکرهایش رسمی و مواجب خورند و در دفتر اداره اسمشان ثبت است و مواجب می‌برند و فعلاً اداره عملکردی و کار زیادی نکرده که نوکر جدید بگیرد و زیاد کند به چه دلیل باید علیخان را نشان رسمی بدهند و مانع استرداد اموال مردم گردند.

پس تکلیف این ضعفا چیست و صاحبمان کیست چند نفر ارامنه همیشه به مراغه و تبریز رفته و مال ضعفا را میفروشند و میخورند  جمعی نوکر اداره گمرک هستند محض رضای الهی بفریادمان برسید و مراتب را به عرض خاکپای مبارک ارواحنا فداه برسانید و فرمانی صادر کنید که اداره گمرک به هزارتومان وجه نقد که از ضعفا گرفت و آنچه نوکرهای اداره بردند قناعت نماید و دیگر سایرین را حامی نگرداند و بسته اداره نفرمایند و اگر میترسند مبادا دیگران عملکرد آنها را بروز دهند عهد می‌نمائیم که وجهآً من الوجوه در مقام مُطالبه و ادعا بر نیاییم .
 حجّار ابراهیم زارع ، حجّار ملیاس زارع ، غضر زارع ، صولیخان نجار،  قهرمان چاوش یعنی دهل و سرنا زن ، چرچه حجار و نجار، هلاج سهاک حسین باییز نظمیه ، عزیز کریم ، رحمن کوچکه،  وَلدان فیض ، سید محمد امین میگوید

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی نامه تعدی اداره گمرک به مردم سپاس گزار می باشد . این سند در لابلای اسناد معاون التجار نراقی بدست آمد و ارتباطی به شهر نراق ندارد و احتمالا مربوط به منطقه آذربایجان باشد .

۰ نظر ۲۵ مهر ۰۰ ، ۱۲:۲۳
سلحشوران شهر نراق

ما را در سر سودای عاشقی است

                                                   و دفاع همچنان باقیست

                                                                                                                                                                                                              و تا انتها ایستاده ایم.....

۱ نظر ۲۴ مهر ۰۰ ، ۰۹:۴۶
سلحشوران شهر نراق

پشت جلد کتاب دو نوشته و دو مُهر یادداشت شده :

هوالهادی
مِن کُتُبِالفقیرِالفانی فی الله الغنی الباقی ... حسین ابن محمد رضا نراقی دام ظله العالی

(حجت الاسلام آقا حسین فاضلی فرزند ملا محمد رضا ابن ابوالحسن ابن محمد مهدی نراقی تاریخ فوت 5 صفر 1355 قمری)

خرَجَ مِن کُتُبِ الفقیر الی الله الباقی علی اکبر ابن ابی الحسن ابن محمد مهدی النراقی

توضیحات سایت سلحشوران شهر نراق :
الروضة البِهیة فی شرح اللُمعة الدمشقیة معروف به شرح لمعه یک کتاب آموزشی در فقه امامیه و اثر مشترک شمس‌الدین محمد بن مکی معروف به شهید اول فقیه سدهٔ هشتم و زین‌الدین بن علی معروف به شهید ثانی فقیه جبل عاملی سدهٔ دهم هجری است. شهید ثانی در این کتاب، به شرح و بسط لمعه دمشقیه اثر شهید اول پرداخته‌ است. هر دو نویسنده کتاب را بر پایهٔ نظرات مشهور در فقه شیعه نوشته‌اند.

شرح لمعه یکی از مهمترین کتاب‌های آموزشی فقهی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و تنها کتاب درسی مشتمل بر تمام ابواب فقه است که در «دورهٔ سطح» در حوزه‌ها تدریس می‌گردد.

۰ نظر ۲۳ مهر ۰۰ ، ۲۰:۳۴
سلحشوران شهر نراق

عباس تمام عمر در کرببلاست
در رزم یلی بوده، در عشق فناست

او زندگی اش وقف حسین بن علی ست
سوگند به بازوان و دستی که جداست

لب تشنه به لشگر شغالان زده او
عباسِ علی مثل علی بی پرواست

امیّد خیام، قهرمانست عمو
عباسِ سکینه در درونش غوغاست

بی دست شده، آب رسانَد به حرم
چون مشک ، تمام اعتبار سقاست

سنگینی تیر بر تنش هیچ نبود
جز تیر که بر سینه مشکش پیداست

صد تیزی و تیر بر بدن داشت و گفت
عباسِ حسینم و حسینم تنهاست

در کربُ و بلا تمام عالم فهمید
عباس به لب نزد، چون دریاست

امید، برادری، مواسات و عشق
عباس میان واژگان بی همتاست


علی باقری فرزند عباس اهل شهر نراق

۰ نظر ۲۲ مهر ۰۰ ، ۲۳:۰۱
سلحشوران شهر نراق

بسم الله سبحانه
و بعد حضور یافت عالیحضرت آقا محمد کاظم صباغ خلف مرحمت شان آقا محمد جعفر حاجی محمد علی نراقی و دانسته و فهمیده در حالت اختیار و دون الاکراه والاجبار به مبایعه لازمه جازمه شرعیه به صیغه معتبره منتقل نمود به فرزند ارجمند اصلی و صلبی خود و هو عالیقدر آقا علی اکبر همگی و تمامی یکدرب کاهدان مشهور به زیره واقعه در دهلیز خانه حاجی رحمان شهره در محله مشهور به محله درب مسجد جامع من محلات قصبه نراق که فوقانی آن از خانه حاجی محمد کریم شهره است که اختصاص به عیال آقا محمد حسن آقا ابراهیم یافته و حدود آن از این قرار است
حدی به انبار جو شهره جناب آقا میرزا آقای آقا سید کاظم،
حدی به سرداب خانه حاجی محمد کریم شهره ،  
حدی به فضای خانه مزبوره ،

مع ممر و مدخل آن بقدرالحصه به ثمن مبلغ هشت تومان فض روپیه جدید الضرب ناصرالدین شاهی از قرار ده عدد یکتومان رواج متعارف مقبوض حین العقد باعتراف الشرعی و صیغه جاری شد و شرایط صحت بعمل آمد و ثمن موصوف تاماً کاملاً نقد فی المجلس از قبل مشتری مرقوم واصل و عاید والد ماجد او که بایع مزبور است گردید و بوصول تمامی مال المبایعه معترف شرعی شد و بین الجانبین قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف و اسقاط خیارات موجبه فسخ سیما خیار الغبن ولو کان فاحشاً و خیارات محتمله و متصوره و الزام شرعی بر بایع مرقوم که در ظرف سی عام قمری ابتدا از تاریخ تحریر احیاناً چنانچه مستحقاً للغیر در مبیع پیدا شود در هر صورت خود بایع از عهده جمیع غرامات شرعیه آن برآید و معمول و مرعی گردید

تحریراً فی بیست و ششم شهر محرم الحرام من شهور سنه یکهزار و سیصد یازده هجری مطابق ئیلان ئیل(سال مار) 1311
6 محرم 1311(برابر با 29 تیر 1272)
مُهر: الراجی نصرالله
مُهر : یا اجود من کل جواد
مُهر: ابوالقاسم(کاتب قباله ملا ابوالقاسم فروغی نراقی فرزند ملا عبدالکریم)

 بازخوانی پشت قباله :
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور یافت عالیقدر استاد علی اکبر مالک و متصرف مبیع مرقوم در ظهر در حالت مایصح عنه الاقاریر الشرعیه و مصالحه صحیحه شرعیه منتقل‌ نمود به عالی شان آقا میرزا آقا خان ابن عالیحضرت آقا میرزا آقا(یوسفی) تمامی حقی که از برای او بود مطابق آنچه در ظهر مرقوم و مسطور است کایناً ماکان که عبارتست از یکدرب کاهدان مشهور به زیره با سایر متعلقات آن به ضمیمه صددرم نمک بمال المصالحه پنجتومان رایج ظهر و بعلاوه پنجهزار دینار نقداً و صیغه جاری شد و مصالح عنه مزبور بمقتضای مارقم اختصاص شرعی یافت به مصالح له مزبور و صیغه جاری شد و شرایط صحت بعمل آمد  و کان ذالک تحریر فی بیست و هشتم شهر شعبان المعظم سنه 1319(29 آبان 1280)
مُهر: علی اکبر نراقی
مخفی نماند که زیره مرقوم را مصالحه نمودم به جناب ابوی ام(پدرم) و مبلغ پنج تومان و پنجهزار .. شد و رجوع به دیگری ندارد هرگاه ادعایی پیدا شود باطل است این جانب علی اکبر.
مُهر: علی اکبر
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور یافتند ولدان مرحوم استاد کاظم و صلح صحیح شرعی نمودند به اخوی خودشان آقا محمد حسن همگی و تمامی یکدرب زیره مرقومه در فوق و در ظهر را به مال المصالحه مبلغ سه تومان و نیم که در صورت تَرکه آنها نیز مصالحه شده و صیغه بینهم جاری و واقع شد  و کان ذالک تحریر فی بیست و سوم جمادی الاولی 1332( برابر با 29 فروردین 1293)
مُهر: محمد جعفر
مُهر: عبده الراجی غلام حسین
مُهر: الراجی محمد حسین
مُهر: یا امام محمد تقی

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی قباله انتقال یکدرب کاهدان در محله مسجد جامع توسط محمد کاظم صباغ فرزند محمد جعفر ابن محمد علی نراقی به فرزندش علی اکبر در سال 1311 قمری و سپس انتقال به نفر بعدی میرزا آقا خان فرزند میرزا آقا(یوسفی) در سال 1319 قمری و مجددا انتقال به استاد کاظم به برادرش محمد حسن در سال 1293 قمری سپاس گزار می باشد .

۰ نظر ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۹:۵۰
سلحشوران شهر نراق

شهرداری شهر نراق تاریخ 9 اسفند 1339 و زیر مجموعه فرمانداری شهرستان محلات تاسیس شد و اولین شهردار آقای احمد احمدی فرزند محمدحسین بود. در طول هشت سال جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران اسلامی از ابتدای مهرماه سال ۱۳۶۰ الی مرداد ۱۳۶۷ بارها نیروهای این اداره در غالب اعزام بسیج در جبهه ها حضور پیدا نمودند و در وسع خود شایستگی هایشان را نشان دادند. 

علی رغم محدودیت امکانات یکی دو وسیله نقلیه شهرداری به همراه رانندگان متعهد در جبهه خدمات رسانی داشتند. در مقطع جنگ، شهرداری و بسیج فعالیت های مورد نیاز مردم شهر را در کنار هم به سرانجام می رساندند.

اسامی عده ای از زحمتکشان شهرداری که سابقه حضور در جبهه و ستاد پشتیبانی جنگ را داشته اند عبارتند از:

۱- علی عُضایی فرزند ابراهیم
۲- نورعلی آقاحسینی فرزند رضا
۳- اصغر صفری فرزند مرتضی قلی
۴-علیمحمد اسماعیلی
۵- اکبر جعفری فرزند امیر
۶- سید جمال موسوی فرزند سید محمد
۷- علیرضا اسماعیلی فرزند عباس
۸- مرحوم قاسم موحدی فرزند علی
 ۹- مرحوم علی اصغر عابدینی فرزند شکرالله
 ۱۰- مرحوم ابوالقاسم ایزدی فرزند حسین

ضمنا دو نفر کرد زبان اهل سنت به اسامی ابراهیم عزیز عبدو و مصطفی عرب خدر اهل شهر برده شهر کردستان عراق که رانده شده ی دولت عراق و در شهرداری شاغل شده  بودند سال ها خصوصا در زمان دفاع مقدس به همراه خانواده هایشان در شهرک فاضل نراق سکونت داشتند . مردم برای آنها احترام قائل بودند. ابراهیم عزیز عبدو برادران بسیج را دوست داشت و به آنها احترام می گذاشت و در مقطع دفاع مقدس و اعزام نیرو به جبهه به بدرقه رزمندگان می آمد و برای سلامتی آن ها دعا می کرد.

۰ نظر ۲۱ مهر ۰۰ ، ۲۳:۰۱
سلحشوران شهر نراق

 زنان پُر تلاش و زحمتکش شهر نراق نسبت به مناطق دیگر در زیر مجموعه کاشان زودتر به فن و فنون و صنعت قالی بافی آشنا شدند . آنان هر کدامشان استادکارانی بودند که شاگرد قالی باف داشتند . قالی های نراق اکثرا در بازار کاشان خریدار ویژه داشت و به عنوان قالی کاشان علاقمندان زیادی داشت .

سندی متعلق به معاون التجار نمونه ای است که در نراق و و مزارع حومه همچون احمد آباد(کُلِنکه) ، آبشتا ، گله تنگ و ... زنان مشغول قالی بافی و همسرانشان نیز در کار کشاورزی و دامداری حرفه ای بودند . در مزرعه احمد آباد چندین دار قالی بر پا بود .

طلب اداره شرکت قالی بافی
۸ نفر موسس سیصد و هشتاد تومان .
حضرت اسدالله بیست و پنج تومان.
حساب آقا محمد علی در محل است چهل و هفت تومان و پنجریال.
جمع چهارصد و بیست و دو تومان و پنج ریال.
وجه استاد حسین محمد رضا هشت تومان.
فرع آقا سید محمد هیجده ریال.
وجه آقا محمد رضا ده تومان .
فرع محمد رضا دو ریال.
 تلاش...
 جمع چهارصد و هفتاد و دو تومان و پنج ریال و....

وجه جهت کاشان 100 تومان – ایضا 100 تومان – قبض – حواله کاشان 100 تومان – میرزاغلامعلی 14 تومان – همشیره ابوالقاسم 10 تومان – آقا محمد قاسم 28 تومان – علی اکبر یک تومان – میرزا لقائی – منیر همایون 20 تومان – استاد حسین 235 ریال – میرزا غلامعلی3 تومان – جمع

 آقا محمد قاسم 2 تومان – کلاف – ایضا – هوره و طناب – قند چایی – میرزا لقائی – آ میرزا غلامعلی  - چاپاری – جهت شاگرد – علاوه استاد حسین – فرع گذشته – استاد حسین نجار جهت خرید شانه – آقا محمد قاسم – آ میرزا لقائی

مکتوب آقا اسدالله ۲۹ ربیع الثانی و... جمادی الاول رسیده است . عکس بچه های مدرسه را خواسته است.

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی سند قدیمی مربوط به مخارج قالی بافی در نراق سپاس گزار می باشد .

۰ نظر ۲۱ مهر ۰۰ ، ۱۹:۳۳
سلحشوران شهر نراق

شهر تاریخی نراق از جمله مکان هایی است که زائران در اربعین حسینی پیش قراول راهپیمایی عظیم به سوی کربلای معلی هستند . آنان توفیق یک دهه حضور در مراسم راهپیمایی بزرگ شیعیان از نجف تا کربلا هستند :

🔸اربعین حسینی سال ۱۴۳۳ قمری برابر سال ۱۳۹۰ با حضور ۱۲ زائر

🔹اربعین حسینی سال ۱۴۳۴ قمری برابر سال ۱۳۹۱ با حضور ۲۷ زائر

🔸اربعین حسینی سال ۱۴۳۵ قمری برابر سال ۱۳۹۲ با حضور ۶۰ زائر

🔹اربعین حسینی سال ۱۴۳۶ قمری برابر سال ۱۳۹۳ با حضور ۱۶۵ زائر

🔸اربعین حسینی سال ۱۴۳۷ قمری برابر سال ۱۳۹۴ با حضور ۲۱۳ زائر

🔹اربعین حسینی سال ۱۴۳۸ قمری برابر سال ۱۳۹۵ با حضور ۲۶۱ زائر

🔸اربعین حسینی سال ۱۴۳۹ قمری برابر سال ۱۳۹۶ با حضور ۳۰۹ زائر

🔹اربعین حسینی سال ۱۴۴۰ قمری برابر سال ۱۳۹۷ با حضور ۳۵۷ زائر

🔸اربعین حسینی سال ۱۴۴۱ قمری برابر سال ۱۳۹۸ با حضور ۴۵۰ زائر

🔹اربعین حسینی سال ۱۴۴۲ قمری برابر سال ۱۳۹۹ بدلیل شیوع ویروس کرونا مسافرت انجام نشد


اسامی زائران نراقی اربعین حسینی سال ۱۴۴۳ قمری برابر سال ۱۴۰۰

1- محمد عضایی فرزند علی
2- سید جلال میر خدابخشی فرزند اکبر
3- زهرا السادات میر خدابخشی فرزند اکبر
4- مرضیه نجفی فرزند محمد
5- عباس(حسینعلی) پیشه ور فرزند غلام محمد
6- زهرا پیشه ور فرزند عباس
7- مهین پورصادقی فرزند علی اکبر
8- سید روح الله حسینی فرزند سید محمد
9- محمد جواد حیدری فرزند علی اکبر
10- تقی باقری فرزند حسینعلی

11- مهدی عابدی فرزند غیاث
12- مصطفی عابدی فرزند غیاث
13- مرتضی عابدی فرزند غیاث
14- قاسم کمره ء(کمره ای)فرزند حسین
15- جعفر حسینی فرزند محمود
16- حسن نباتی فرزند مُندعلی
17- نصرالله حیدری فرزند رضا
18-سید مجتبی حسینی فرزند سید تقی
19- فاطمه آقا حسینی فرزند علی
20- زهرا عبدالهی فرزند رضا

21- فاطمه فروغی فرزند علی اصغر
22- اعظم السادات حسینی فرزند سید تقی
23- محمد مهدی یوسفی فرزند مرتضی
24- غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی
25- سید تقی موسویان فرزند سید علی
26- مریم نجفعلی بیگی فرزند محمد علی
27- طاهره کبریتی فرزند علی اصغر
28- الهه کبریتی فرزند علی اصغر
29- محمود حسینی فرزند علی
30- عباس باقری فرزند حسینعلی

31- زهرا غریبی فرزند سلطانعلی
32- حجت الله قربانعلی فرزند فرهاد
33-داود حبیبی فرزند مرحوم اکبر
34- علی اصغر قجری فرزند احمد
35- اسماعیل حبیبی فرزند اکبر
36- محمد علی نباتی فرزند حسین
37- ثمین صابری فرزند امیرحسین
38- سید حسین میرسلطانی فرزند سید ابوالفضل
39- حسین لطفعلی فرزند علیرضا
40- محمد رعیتی راد فرزند حسین

41- محمد رضا اوضاعی فرزند علی اکبر
42- ملکه باقری نراقی فرزند غلام
43-محمد  فرزند ابراهیم
44-حسین عابدینی فرزند علیرضا
45-سید تقی سعیدی نیا فرزند سید رضا
46-علیرضا لطفعلی فرزند قربانعلی
47-علیرضا باقری نراقی فرزند غلام
48-علیرضا شاطری فرزند غلامرضا
49-سید محسن حسینی نراقی فرزند سید محمد
50-محمد قجری فرزند سلیمان

51-محمد حسین رمضانی فرزند کاظم
52-نرگس طاهری نژاد فرزند احمد
53-محمد ایزدی فرزند غلامرضا
54-حامد ایزدی فرزند سلطانعلی
55_سید قاسم حسینی نژاد فرزند سید حسن
56_محمد رزاقی فرزند حسن
57_عباس رزاقی فرزند حسین
58_آیت الله مسطوری فرزند محمد علی
59_سید شایان موسوی فرزند سید شمس
60-محسن لطفی فرزند عباس

61-حمیده آقا حسینی فرزند قاسم
62-سید مهدی حسینی فرزند سید حسین
63-محسن خاوه ای فرزند اصغر
64-علی قجری فرزند علی اصغر
65-زهرا قجری فرزند علی اصغر
66-احمد طاهری نژاد فرزند سلطانعلی
67_ روح الله فروغی فرزند محمد
68_محمد خسروی فرزند احمد
69_روح الله محمودی فرزند عباس
70_زهرا محمودی فرزند حسن

71_محسن جعفری فرزند...
72_زهره محمودی فرزند حسن
73_هادی عزیزیان فرزند عبدالله
74_محمد رسول عزیزیان فرزند هادی
75_سید مهدی حسینی فرزند سید ابوالحسن
76_اشرف السادات موسوی فرزند سید احمد
77- محمود مرادی فرزند علی محمد


 در اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ مسن ترین زائر شهر نراق آقای علیرضا لطفعلی فرزند قربانعلی متولد ١٣٣٢ با ۶٨ سال سن و جوان ترین زائر  آقای علی قجری فرزند علی اصغر متولد ۱۳۸۰ با ۲۰ سال سن هستند که در این مراسم باشکوه شرکت کردند.

۰ نظر ۲۰ مهر ۰۰ ، ۲۱:۵۶
سلحشوران شهر نراق

هوالمستعان
و بعد سبب از تحریر و ترقیم این کلمات شرعیه الدلالات آنستکه حاضر گردید در عالی محفل شرع مطاع لازم الاتباع افتخار الحاج والتجار حاجی حبیب الله خلف مرحمت شان خیرالحاج حاجی میرزا احمد در حالتی که ممضی و نافذ بود از او جمیع اقاریر الشرعیه و بالطوع والرغبه دون الاکراه والاجبار مقر و معترف گردید بر اینکه مبلغ یکصد و چهل تومان نقد از بابت نیمطاق مزرعه حسین آباد که از مزارع قصبه نراق است که به بیع قطعی به فرزند صلبی خود عالی جاه عزت همراه آقا میرزا علی اکبر فروخته بود کلاً واصل و عاید گردید  و بایع را به هیچ وجه من الوجوه دیناری حقی از بابت وجه حسین آباد به مشتری مشارالیه مزبور نیست و هرگاه ادعایی بنماید سخنش لغو و لا یسمع و از درجه اعتبار ساقط است و منبعد هذا ملتزم شرعی گردید بایع مرقوم بر اینکه هرگاه از حال تحریر الی انقضای مدت پنجاه سال تمام هرگونه فسادی در مبیع پیدا شود از عهده برآید و مبلغ یکصد و پنجاه تومان به سوای مال المبایعه بلاعوض به مشتری معزی الیه دادنی باشد و صیغه الزام بینهما کما هوالمقرر فی الشریعه المطهره جاری و واقع شد .

و کان ذالک تحریراً فی یوم جمعه پنجم جمادی الثانی سنه 1332(برابر با 10 اردیبهشت 1293)
مهر: حبیب الله ابن احمد
اعترف بمارقم فیه ...
الحاج اسدالله ابن حاجی محمد ابراهیم نراقی ۱۳۳۲
مهر:الراجی حبیب الله
لقد ظهر اعترافه کما سطر فیه لدی الخاطی
مُهر:عبده حسین ابن محمدرضا (حجت الاسلام آقا حسین فاضلی مجتهد نراقی فرزند ملا محمد رضا)


سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی قباله فروش مقداری از مزرعه حسین آباد توسط پدر به پسرش در 119 سال قبل سپاس گزار می باشد .

۰ نظر ۲۰ مهر ۰۰ ، ۱۹:۱۸
سلحشوران شهر نراق

 استاد ولی الله حسنی فرزند حسینعلی اهل شهر  نراق از توابع شهرستان دلیجان تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۹ به عنوان شهید مدافع سلامت و از سلحشوران مبارزه با ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت .

ایشان برادر زاده مرحوم حبیب الله حسنی و علاوه بر ایران در کشور کانادا نیز اقامت داشت . فرزندان برومند ایشان آقایان فرشاد و فرهاد حسنی می باشند . دکتر حسنی نراقی از اساتید مطرح پزشکی ، متخصص بیهوشی و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی ایران به همراه سایر کادر درمان با ویروس کویید ۱۹ مقابله داشت و در راستای فعالیت های پزشکی شاگردان زیادی را آموزش داد . پیکر پاک ولی الله حسنی نراقی شنبه تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ در بیمارستان رسول اکرم(ص) تشییع و رهسپار خانه ابدی در بهشت زهراء تهران گردید.

در تمبر اختصاصی یادبود شهدای سلامت انجمن متخصص بیهوشی ایران نام و عکس نخبه علمی شهر نراق دکتر حسنی وجود دارد. سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن تجلیل از مقام ارزشمند علمی این نراقی فرهیخته با اساتید پزشکی در خصوص دکتر حسنی مصاحبه نمود.
دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ در پیامی عروج دکتر "ولی الله حسنی نراقی " دبیر هیئت بورد رشته تخصصی بیهوشی در اثر بیماری کووید-۱۹ را به جامعه پزشکی؛ خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم تسلیت گفت :

 بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
استاد فرهیخته و دانشمند رشته بیهوشی جناب آقای دکتر ولی الله حسنی در اثر بیماری کووید-١٩ به جوار حضرت حق شتافت.ایشان از پزشکان ارزشمند ؛ متعهد و اساتید خوشنام و دبیر هیئت بورد رشته تخصصی بیهوشی بودند که نهایتاً در مسیر خدمت رسانی و یاری به بیماران آسمانی شدند. یقیناً خدمات ارزشمند ایشان در یادها و خاطرات پزشکی کشور ماندگار و در پیشگاه خداوند مأجور خواهد بود. ضمن ابراز همدردی‌ با جامعه پزشکی و متخصصین بیهوشی؛ این ضایعه غم انگیز را به خانواده و وابستگان آن شهید عزیز تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم عُلو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مَسألت دارم.

 متاسفانه پس از مدت کوتاه مادر ارجمند دکتر حسنی به نام گوهر مبینی فرزند احمد اهل شهر نراق نیز در مهر ماه ۱۳۹۹ بدرود حیات گفت و در بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید.
 سایت سلحشوران شهر نراق اولین سالگرد شهید مدافع سلامت دکتر ولی الله حسنی نراقی و مادر بزرگوارش مرحومه گوهر مبینی نراقی را با ذکر صلوات جهت شادی روح پاکشان گرامی می دارد .

۰ نظر ۱۹ مهر ۰۰ ، ۲۰:۵۶
سلحشوران شهر نراق

به اجاره شرعیه داد حره مخدره عفت پناهه صبیه مرحوم آقا محمد تقی دَباغ(چرمگر) متعلقه آقا خداداد نام نراقی به عالیقدر آقا میرزا جان خلف مرحمت شان آقا محمد علی خالو آقا بابای نراقی همگی و تمامی کل یکدرب باغ مشجر واقعه در دشت لاستان شهره قصبه نراق که مشهور است به باغ حاجی عبدالوهاب و محدود است به حدود ذیل السطر و تخمیناً هشت قَفیز(واحدی برای اندازه گیری زمین) شایع بذر افشان است
حدی به زمین همشیره او زوجه آقا علی اکبر ،
حدی به زمین خود موجره،  
حدی به زمین آقا باقر آقا رمضان،  
حدی به زمین دره شهره آقا جان
مع همگی هشت قَفیز موصوف تخمیناً زمین واقعه در تحت همان باغ مزبور مع مدار و مجاری پنجاه و هفت سَرجه و نیم آب مزرعه لاستان شهره را که مدار و گردش آن در دوازده شبانه روز میباشد
و ابتدا از دهم میزان(هفتمین برج فلکی از دایرةالبروج) ماه هجری سنه ۱۳۱۷(۱۰ رجب ۱۳۱۷ برابر با ۲۳ آبان ۱۲۷۸) مطابق سال تنگوز ئیل(سال خوک) الی انقضای مدت سه سال شمسی تمام به مال الاجاره مقدار شش خروار رسمی گندم صحیح بی عیب کد خدا پسند که هر خرواری عبارت از مقدار و موازی بیست مَن به وزن شاه بوده باشد و صیغه جاری شد و شرایط صحت بعمل آمد مقرر آنکه مال الاجاره مزبوره را در مدت مسطوره هر سالی را مقدار چهل مَن به وزن معلوم گندم مرقوم را در رفع محصول در مقام مطالبه و اخذ و دریافت آن برآید و رسیدگی به جهت سند خرج به مستاجر بدهد که عندالحاجت حجت او بوده باشد و عوارضات دیوانی تمامی آب مزبور در مدت معلومه مع اجرت لایروبی جمعاً با خود مستاجر بوده باشد و نیز قرارداد شرعی بر این شد که در سال آخر قبل از انقضای مدت معلوم یک رَشن(روز هیجدهم) آب به جهت شخم باغ و زمین بدون قیمت و اجرت بدهد و سر درختی و اَثمار(میوه دار شدن درخت) باغ مزبور مابین موجره و مستاجر بالمناصفه بوده باشد فی تاریخ متن(۱۰ رجب ۱۳۱۷ برابر با ۲۳ آبان ۱۲۷۸)
 
مُهر: عبده حسن الحسینی
 مُهر: عبده الراجی آقاجانی
 اعترف بما رقم فیه لدی حره
مُهر: یا امام محمد تقی ۱۳۱۷

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت بازخوانی اجاره نامچه باغ حاجی عبدالوهاب در مزرعه لاستان مربوط به ۱۲۵ سال قبل سپاس گزار می باشد .

۰ نظر ۱۹ مهر ۰۰ ، ۱۹:۱۱
سلحشوران شهر نراق

بهشت می چِکد از دست های مادرها
که خورده مُهرِ اِجابت دعای مادرها

هزار نُسخه بپیچد طبیب ، درمان باز
نهفته در دلِ  " مُشکل گُشا " ی مادرها !

شکسته کشتیِ اُمّیدشان ؟ نه هرگز ،چون
همیشه هست خدا ناخدای مادرها

خوشا به حالِ درختانِ مُرده در جنگل
که می شوند زمانی عصای مادرها

به عرش هم برسد سَرو باز محتاج است
به سجده روی زمین ، جایِ پایِ مادرها

درونِ ظرفِ گدایی ما فقط جان است !
دو حَبّه عُمر که آن هم فدای مادرها

شاعر: خانم زهرا علی آقایی فرزند محمد رضا اهل شهر نراق
۰ نظر ۱۸ مهر ۰۰ ، ۲۲:۳۱
سلحشوران شهر نراق

‍ ‍هوالمالک بالاستحقاق
و بعد باعث بر استرقام(استعلام) و سبب از استکتاب(طلب نوشتن) این کلمات واضح الدلالات آنستکه حاضر آمد در عالی محفل شرع مطاع لازم الاتباع حره مخدره عفت و عصمت پناه صبیه مرحمت شان آقا ابوالقاسم خلف مرحوم آقا جعفر نراقی متعلقه عالی شان آقا محمد جواد خلف مرحمت شان آقا محمد صادق و دانسته و فهمیده در حالت یصح ما عنها الاقاریر الشرعیه به مبایعه لازمه جازمه شرعیه به صیغه معتبره منتقل نمود به عالی جاه عزت همراه مشهدی طوقان آقا خلف مرحمت و مغفرت پناه آقا محمد یوسف نراقی همگی و تمامی کافه بیوتات مالکی و متصرفی مرحوم والد ماجد خود را که در خانه حاجی ربیع شهره فی محله درب مسجد جامع قصبه نراق واقع است و حسب الارث اختصاص شرعی به او یافته است و مفروز می باشد  و عبارت است از دو درب اطاق در محاذی یکدیگر و دهلیز در جنب اطاق های مزبور و پس اطاق او مع فوقانی محقر واقعه در فوق پس اطاق اول و فوقانی در فوق دهلیز مزبور و ایوان هایی از طرفین بانضمام تمامی زیره واقعه در تحت همان دو اطاق و ممر و مدخل از طرفین همان زیره و سهمیه مطبخ و مشاعات و ممر و مدخل و باغچه و راه مستراح و فضای به نحوی که سابقاً الی تحریر در حیطه تصرف مرحوم آقا ابوالقاسم و ورثه آنمرحوم بوده است من دون استثناء شیئی به ثمن مبلغ معین سی و هشت تومان رایج خزانه مبارکه مظفرالدین‌ شاه قاجار روپیه فض از قرار ده عدد یکتومان رواج مقبوض حین العقد باعتراف الشرعی و صیغه جاری شد

و شرایط صحت بعمل آمد و بین الجانبین فعلأ لا علی رسم القباله مراعات قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف و سایر شروط صحت در مبایعه با اسقاط خیارات موجبه فسخ سیما خیار الغبن ولو کان فاحشاً و الزام شرعی بر بایعه مسطوره که احیانا چنانچه در مدت سی عام شمسی تمام ابتدا از حالتحریر هرگاه مبیع معلوم کلهم بعضاً مستحقا للغیر برآید و به ثبوت شرعی هم برسد خود بایعه موصوفه از مال خود از عهده ثمن موصوف و اجرت المثل مافات و سایر غرامات شرعیه آن برآید جمیعاً بر وجه لزوم شرعی معمول و مرعی گردید پس الیوم بمقتضای مارقم مبیع معلوم به نحوی که مرحوم آقا ابوالقاسم و ورثه آنمرحوم در حیطه تصرف داشتند تاکنون الحال و مابعد ها اختصاص شرعی به عالی جاه مشتری معزی الیه دارد و حق صرف و ملک طلق او میباشد
و کان ذالک تحریراً فی دهم شهر ربیع المولود من شهور سنه یکهزارو سیصد و شانزده هجری مطابق ایت ئیل(سال سگ) ۱۳۱۶
۱۰ ربیع الاول ۱۳۱۶(برابر با ۷ مرداد ۱۲۷۷)
مهر: جواد ابن محمد صادق
اعترف بجمیع ماسطر فی المتن لدی حره الخاطی
ابن مرحوم آقا زین العابدین نراقی ۱۴۱۰
مُهر: المتوکل علی الله عن نصرالله  ۱۳۱۶
مهر : محمد مهدی
 اعترف بما رقم فیه لدی
مُهر: الراجی محمد کاظم
اعترف بما رقم فیه لدی حره
مهر: حسام الدین ابن جلال الدین
اعترف و اقرب بمارقم فیه لدی حره الخاطی ۱۳۱۶
مُهر: ابوالقاسم(کاتب قباله ملا ابوالقاسم فروغی نراقی فرزند ملا عبدالکریم)

بازخوانی پشت سند :
حاضر گردید عالیجاه مشتری مرقوم در ظهر و به مصالحه صحیحه شرعیه انتقال نمود تمامی بیع موصوف در ظهر را کائنا ما کان مغرب آثار آقا جان خلف مرحمت پناه آقا محمد علی نراقی به مال المصالحه مبلغ چهل و پنج تومان رایج سلطان روپیه عددی یکهزار دینار ده عدد یکتومان رواج نقد ماخوذ حین العقد و بین الجانبین قبض و اقباض و تسلیم و تسلم و تخلیه و تصرف بعمل آمد .
و کان ذالک بتاریخ شهر ذیقعده الحرام مطابق تنگوزئیل (سال خوک) سنه ۱۳۱۶(برابر با فروردین ۱۲۷۸)
مهر : طوغان ابن یوسف خان(طوغان - طوقان یوسفی فرزند محمد یوسف خان)
مهر : الراجی آقا طوقان
مهر : ابوتراب
مهر : بسم الله الرحمن الرحیم

سایت سلحشوران شهر نراق ؛ از استاد نستوه آقای حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود از بابت قباله فروش ملک حاجی ربیع در اطراف مسجد جامع نراق در ۱۲۷ سال قبل و سپس واگذاری آن ملک به آقا جان فرزند محمد علی ابن خالو آقا بابای نراقی سپاس گزار می باشد .

۰ نظر ۱۸ مهر ۰۰ ، ۱۸:۳۱
سلحشوران شهر نراق

هدایت به بالای

folder98 facebook