سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۲۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

نراق بخشی از دلیجان در استان مرکزی با قدمت بالا پیشینه زیادی در آیین ها و مراسم های سنتی دارد .

شب یَلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال است و ایرانیان ضمن غنیمت شمردن این شب الهی گرد هم می آیند .

در کهن شهر شهر نراق نیز از قدیم شب چلّه فامیل و بستگان به خانه بزرگترها خصوصا مادر بزرگ ها و ریش سفیدان طایفه یا خاندان می رفتند . آنها دور هم پای کرسی های داغ به صله ارحام پرداخته و خاطرات زیبای پیشینیان را بازگو می کنند .

آنان تا پاسی از شب به خوردن میوه و آجیل و محصولات بومی خود می پردازند . جوزغند یکی از این محصولات و هندوانه از جالیزهای نراق کام آنها را شیرین می نماید .

معروف ترین آجیل و شب چره های(آجیل و نقل و میوه های گوناگون که در هنگام شب نشینی و پس از طعام خورند و پشخوره نیز گویند) مردم با صفای شهر نراق در شب یلدا عبارتند از :

جوزغند ؛ تُرشاله ؛ قیسی ؛ لواشک ؛ گندم شادونه ؛ آجیل دست ساز نراقی متشکل از تخمه های کدو – هندوانه – نخودچی – کشمش – بادام – مغزگردو بو داده – سنجد – تنده – انجیر خشک و ...


میوه های شب یلدای شهر نراق :

هندوانه – انار – زردک – لبو – شلغم – کدو تنبل و ...

نوشیدنی های شب یلدای شهر نراق :

چای – شربت – برف و شیره یا سرکه شیره

در این شب با شکوه اگر مسکین یا مریضی در اقوام وجود داشته باشد تلاش می کنند جهت التیام به گونه ای با آنان همراه شوند تا شادی ها بین همه یکنواخت توزیع گردد .

پدر بزرگ ها با تعریف داستان ها و نقل قول های جذاب و قدیمی محفل را گرم می کنند . پای کرسی های گرم چلّه نشینی یکی از میان سال های فامیل کتاب مشهور مثنوی طاقدیس علامه ملا احمد فاضل نراقی را تورق زده و از طاقدیس فال گرفته و ابیاتی را برای حضار قرائت می کند .

سلحشوران شهر نراق برای عموم همشهریان نراقی شب یلدای زیبایی را از خداوند خواستار است .


۷ نظر ۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۳
سلحشوران شهر نراق

خواسته ای که زود به آن رسیدگی شد

چندی قبل عده ای از اهالی و رانندگان شهر نراق به دفتر روزنامه اطلاعات مراجعه و در مورد آسفالت و مرمت جاده کاشان – نراق که خاکی است اظهار نگرانی نمودند .


http://s1.picofile.com/file/6710552312/5.jpg

آنها از مسئولین امور ؛ تقاضای رسیدگی کردند ولی این درخواست رانندگان و اهالی خیلی فوری جامه عمل پوشید و بعد از 2 روز که این شکوائیه را به این نمایندگی تسلیم کردند بلافاصله 2 نفر از کارگران زحمتکش این جاده را از کار بیکار نمودند . با اینکه فصل سرما و زمستان است و جاده ها بیشتر خرابی دارد این راه کارگر ندارد و به قول معروف رفتند خوبش کنند کورَش کردند .

http://www.yandory.ir/Upload/Image/139405/Orginal/cfe54a03_067e_479b_8948_450dbab75765.jpg

به هر جهت باز هم از مقامات مسئول تقاضا داریم نسبت به مرمت ؛ آسفالت و بکار گماردن کارگران سابق اقدام سریع و لازم مبذول دارند .

شماره 193
تاریخ 16/9/1348
خبرنگار اطلاعات در شهر نراق سید مصطفی غفاری



توضیحات سلحشوران شهر نراق

جاده 60 کیلومتری نراق تا کاشان خاکی بود و قدیم کارگران برای مرمت این جاده تلاش داشتند . دو کارگر زحمتکش شهر نراق مرمت و تعمیر تا روستای مشهد اردهال را عهده دار بودند به اسامی :
مرحوم حسن محمدی(خنجری) فرزند ...
مرحوم یوسف یوسفی فرزند ابوالقاسم

نهایتا سال 1354 شمسی محور شوسه نراق به کاشان آسفالت گردید .


۲ نظر ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۸:۲۶
سلحشوران شهر نراق

مهدی آذرسینا فرزند اکبر تاریخ 1/8/1323 (یا به نقلی 1/6/1325)در شهرستان زنجان به دنیا آمد و شماره شناسنامه اش 517 می باشد . آقای آذرسینا از سال 1350 شمسی به عنوان دبیر در دبیرستان امینیان شهر نراق در استان مرکزی با شماره استخدامی 05866312 مشغول فعالیت گردید .


مهدی  آذرسینا

مهر ماه 1351 با حکم رسمی مربی پیش آهنگی دبیرستان نراق معرفی گردید . بهمن 1352 موفق به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس در رشته موسیقی و در رسته آموزشی و فرهنگی گردید و همچنان تا نیمه سال 1353 و یا بیشتر به دبیری خود در دبیرستان نراق ادامه داد .

قبل و بعد آن نیز مجموعا به مدت هشت سال در مدرسه روستاهای جاسب و شهر دلیجان معلم بود . مشارالیه در بالاخانه استیجاری آقای رحیمی جنب حمام قدیم و منزل استاد رمضان عظیمی حومه اداره تعلیمات اساسی نراق سکونت داشت .
گرچه ایشان و علاقمندانش از بیان حقیقت امتناع ورزیده و در زندگینامه اش هیچ اشاره به حضور چند ساله اش در شهرهای نراق و دلیجان و جاسب نشده اند ولی شهر زیبا و دلنشین نراق با کوه سِترکش به نام اُل و ده ها مناظر تاریخی و کُهن خلوتگاهی بود که آذرسینا برای خود می نواخت.

استاد مهدی آذرسینا در طبیعت شهر نراق

دوستان فرهنگی و نراقی وی از جمله آقایان مرتضی یوسفی(رادفر) و علی اکبر جعفری و حتی دانش آموزانش خاطرات تلخ و شیرین از وی در سینه دارند .

جناب آذرسینا مرحوم حسام الدین نراقی پور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان محلات طی سال های 1352 و 1353 و معلمینی مثل مرحوم ماشاالله رحیمی و مرحوم ابوالفضل افتخاری و مرحوم سید حسین موسوی(خدمتگزار) و معلمین دیگر نراق را به خوبی می شناسد .

بالاخانه ای (اطاقی که بر پشت بام سازند) که تحت اجاره وی بود به دشتستان سَرِناصار و آسیاب آبی مرحوم غلامرضا رضایی در رودخانه و درختان سر به فلک کشیده جایی بود که استاد آذرسینا به وجد آمده و ساز خویش را کوک می کرد .
مهدی آذرسینا 71 سال سن دارد و آهنگساز و کمانچه نواز و افتخار ایران زمین می باشد .

http://www.hamshahrionline.ir/HAMNEWS/1382/820424/news/004095.jpg

یکشنبه 22 آذر 1394 طی تماس تلفنی که با استاد مهدی آذرسینا در تهران برقرار گردید از ایشان گلایه شد که نراقی ها ودلیجانی ها مهمان نوازی شایسته ای در طول مدتی که در این منطقه استان مرکزی بودید به عمل آوردند و لیکن در زندگینامه ی خود هیچ اشاره ای به حضور در این بهشت پنهان به عمل نیاورده اید .
آذرسینا با مهربانی اظهار داشت علاقه ام به مردم خونگرم نراق همچنان وجود دارد و خاطرات زیبایی از حضورم در آن خطه قشنگ در ذهنم وجود دارد که گاهی مرور می کنم و به ذکر دو خاطره کوتاه پرداخت .


سوابق و آثار استاد مهدی آذرسینا


+ معلم مدارس جاسب ؛ نراق و دلیجان در استان مرکزی از ابتدای دهه 50 تا چند سال
مربی کلاس‌های موسیقی کانون پرورش کودکان و نوجوانان در دوره دانشجویی+
موسس و مدیر کارگاه موسیقی کودکان ونوجوانان تبریز تا 1359+
+مدرس نوازندگی کمانچه و ویولن در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی تبریز در همان سالها
مدرس نوازندگی کمانچه و ویولن در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی تهران از سال 59 تا 68+
+آهنگسازی و نوازندگی کمانچه در ارکستر موسیقی ملی
اجراهای متعدد ، از جمله اجرای یک سه نوازی در جشن هنر شیراز+
+آهنگسازی و اجرا با گروه‌های مختلف وبا آواز‌خوانی خوانندگانی از جمله شهرام ناظری


https://i.ytimg.com/vi/HHvzZ7DYTiE/hqdefault.jpg


سمت ها و مسئولیت های جنبی

+تالیف چند کتاب موسیقیایی
+عضو هیئت مدیره کانون نوازندگان خانة موسیقی از بدو تاسیس ، سال 1378 تا سال 1385

+عضو شورای فرهنگستان هنر

+مساعدت در تدوین واژه های موسیقی ایرانی
+عضو شورای پژوهشکده هنر در حوزه هنری
+سخنرانی و داوری در آزمون ها وجشنواره های موسیقی مختلف در تهران و شهرستان‌ها


سلحشوران شهر نراق برای استاد مهدی آذرسینا آرزوی موفقیت و سربلندی بیشتر برای پیشرفت ایران زمین می نماید .


۳ نظر ۲۸ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۱
سلحشوران شهر نراق

جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران که آغاز شد عباس حیدری 14 ساله و محصل بود . به فرمان مقتدایش حضرت سید روح الله خمینی (ره) تصمیم گرفت وارد کارزار نبرد با دشمن شود .

عباس حیدری

عباس زمستان سال 1361 عضو بسیج شهر نراق گردید . زمانی که برای عملیات فتح المبین آهنگ رفتن به سرحدات مبارزه با تهاجم به کشورش را کرد به دلیل جثه کوچک و سن کم مانعش شدند .

http://8pic.ir/images/ik6jojfvc24fo7gycsv7.jpg

اصرار و تلاش او باعث شد تیر ماه 1361 در عملیات رمضان با خیل عاشقان نراق از جمله پسر دایی اش مهدی جعفری و پسر خاله اش محمدرضا بخشی در جبهه پاسگاه زید حضور یافته و سخت مجروح گردد . طی این عملیات مهدی جعفری نیز مجروح و پسر خاله اش تاریخ 24 تیر 1361 به فیض شهادت نایل آمد .

بزرگترین پشتوانه عباس 16 ساله زن و مرد ساده دل و مومنی بودند که با رنج کارگری و قالی بافی لقمه نان حلال و طیّب را برای فرزندشان داده بودند .

   

                                                                مرحوم حسن حیدری                                   مرحومه خانم سکینه جعفری

آقای حسن حیدری فرزند نصرالله و خانم سکینه جعفری فرزند رضا با تمام زحمات ولی با عشقی بزرگ قریب دو ماه در بیمارستان شهید بهشتی شیراز استان فارس فرزندشان را به همراه عوامل بیمارستان التیام بخشیدند .

عباس نحیف بود و در مقابل ترکش های ضخیم خمپاره ارتش متجاوز عراق بر شکمش سخت مقاومت می کرد ولی روحیه سرشار از ایمان بالای والدینش او را حیات مجدد بخشید .

عباس این خانواده پس از بهبودی در سال 1362 لباس سبز و مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر تن کرد و پس از آموزش های سخت در پادگان منظریه قم به همراه سردار قاسم جعفری(شهید) به کردستان و شهرهای بانه و دیواندره ماموریت یافتند .

قهرمان اصلی زندگی عباس علاوه بر والدین ؛ خواهرانش بودند که زینب گونه هر بار مقابل بسیج و گلزار شهدای نراق در بدرقه سلحشوران از جمله فرزندشان اسپند روشن کرده و بر سر جوان مثل دامادشان نقل می ریختند تا سهمی بزرگی در دفاع مقدس مردم ایران به نامشان رقم بخورد .

خانم سکینه جعفری و آقای حسن حیدری راه را برای تک فرزند ذکور خانواده هموار کردند و عباس پس از عملیات رمضان و حضور سالانه در شهرستان بانه کردستان متاهل گردید و این بار با وظایف سنگین تر در ماموریت های دیگر لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) مثل عملیات بدر ؛ والفجر هشت ؛ شمال غرب و ارومیه و پدافندی مرصاد و ... حضور شجاعانه یافت .

این خانواده که در سراسر دفاع مقدس حضور جانانه داشتند در تاریخ 17 فروردین 1365 افتخار دیگری آفریدند و دامادشان پاسدار سید حسن جوادی فرزند سید ماشاءالله در اهواز مرکز استان خوزستان به شهادت رسید . خانم فاطمه حیدری این اتفاق را مصیبت تلقی ننمود و شهادت همسرش را هدیه آسمانی از ناحیه پروردگار دانست .

چند سال بعد با برادر همسرش حاج سید عباس جوادی که از زمره جانبازان و سلحشوران شهر نراق محسوب می شود ازدواج نمود  و هم اکنون با فرزندانشان از حامیان و پیرو اصلی خون شهیدشان می باشند . بقیه دامادهای این خانواده نیز از فعالین بسیج و از رزمندگان دفاع مقدس می باشند .

          

آقای حسن حیدری متولد 1310 در سن 61 سالگی تاریخ 18/6/1371 بدرود حیات گفت و فرزند ذکورش بار مسئولیت خانواده را بر دوش کشید.

بسیج شهر نراق در طول فعالیتش 31 فرمانده را به خود تجربه کرده که یکی از زمان های با استعدادش طی سال 1373 الی 1379 بود که پاسدار عباس حیدری مسئولیت آن را بر عهده داشت و نیروهای مستعدی را به دور خود جمع کرد .
مشارالیه پس از بازنشستگی در صف عاشقان ولایتمداری حضرت سید علی خامنه ای حفظه الله قرار گرفت و همچنان استوار و پایمرد به خط راستین اسلام گام برمی دارد .


تشییع پیکر مرحومه خانم سکینه جعفری

امّا جمعه 27 آذر 1394 عباس و شش خواهر مومنه اش در غم از دست دادن مادر نستوه و قهرمانش مصیبت زده شد . بارش نعمت برف در نراق از خیل جمعیت علاقمند به این خاندان نکاست و پیکر مرحومه سکینه جعفری را با احترام تشییع نمودند و در وادی السلام در ایوان عرش منزل گرفت .

  

 مرحومه خانم سکینه جعفری

سلحشوران شهر نراق فقدان مادر مبارز و سلحشور مرحومه سکینه جعفری را به خانواده های معزا تسلیت گفته و برای مرحومه و همسرش حسن حیدری علوّ درجات را در بهشت برین از خداوند قادر خواستاریم .


۲۹ نظر ۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۲
سلحشوران شهر نراق

احمدرضا محمودی فرزند یوسف سال 1345 در شهرستان الیگودرز استان لرستان متولد گردید .


شهید احمدرضا محمودی

پدرش مرحوم حاج یوسف محمودی فرزند حسین و مادرش حاجیه مقدس اکبری فرزند شکرالله هر دو اهل شهر نراق از توابع دلیجان استان مرکزی می باشند که سال های قبل از نراق به الیگودرز نقل مکان نموده اند .

  

                            مرحوم حاج یوسف محمودی                                حاجیه خانم مقدس اکبری

برادرش نصرت الله محمودی متولد 1342 در شهر نراق در سه ماه اولیه جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران تاریخ 22/9/1359 در جبهه سر پل ذهاب استان کرمانشاه در مصاف با نیروهای ارتش عراق به درجه شهادت نایل آمد .

احمدرضا محمودی به تاسی از برادرش وارد کارزار دفاع مقدس گردید و نهایتا تاریخ 13/4/1361 طی عملیات رمضان در جبهه کوشک پس از خلق حماسه های ماندکار به شهادت رسید .

احمدرضا در نوجوانی

به دلیل حضور خانواده شهیدان محمودی پیکر مطهر این دو شهید در گلزار شهیدان الیگودرز در خاک ماوی گرفتند .

احمد رضا محمودی در زمان حیات علاوه بر تحصیل از ورزشکاران مطرح شهرستان الیکودرز بود . وی در رشته وزنه برداری دارای مقام بود و بارها دستش به نشانه پیروز میدان توسط داور بالا رفت .

  

وزنه بردار شهید احمدرضا محمودی

گفتنی است دو تن از پسر عموهای آنها به اسامی عبدالله و کاظم محمودی فرزندان علی به ترتیب در عملیات های فتح المبین و محرم شهید شدند و پای بر بساط عند ربهم یرزقون نهادند و در گلزار شهدای شهر نراق سر به آستان دوست گذاشتند .

پسر عمه چهار شهیدان محمودی به نام حاج احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله از آزاده های سرافراز شهر نراق می باشد که طی عملیات فتح المبین به اسارت عراقی های متجاوز گرفتار شد و هشت سال و نیم بعد با سربلندی همراه با سایر اسرا به ایران بازگشتند .


۱ نظر ۲۶ آذر ۹۴ ، ۰۹:۰۸
سلحشوران شهر نراق

شماره : 7
تاریخ : 30/8/1343

نماینده محترم فرهنگ شهر نراق

احتراما پاسخ رونوشت نامه شماره 1351 تاریخ 28/8/1343 اینجانب در تاریخ 28/8/1343 در محل خدمت خود حاضر و مشغول انجام وظیفه گردیدم . ضمنا دو برگ سیاهه تحویل و تحول را به ضمیمه تقدیم می دارد .

آموزگار دبستان 6 بهمن خرنق – عزت الله اکبری(فرزند حسن اهل شهر نراق)


پاراف نامه :

شماره : 1388
تاریخ : 2/9/1343

اداره محترم فرهنگ شهرستان محلات
احتراما عطف به رونوشت نامه شماره ----- طبق گزارش شماره 7 تاریخ 30/8/1343 دبستان 6 بهمن خرنق آقای عزت الله اکبری روز 28/8/1343 در محل خدمت خود حاضر و مشغول انجام وظیفه گردید .

نماینده فرهنگ شهر نراق – علی اکبر غفاری(فرزند آقامیرزاحسین اهل شهر نراق)



۱ نظر ۲۵ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۰
سلحشوران شهر نراق

پنجه طلای شهر نراق بسیجی شهید غلامرضا قجری جزء آمار هنرمندان شهید لحاظ گردیده است . غلامرضا از منبت کاران حرفه ای بود که به زیبایی بر چوب های مختلف نقش و نگار حکاکی می کرد و سال ها در تهران ؛ قم و نراق به این شغل اشتغال داشت .

شهید غلامرضا قجری

غلامرضا قجری فرزند علی سال 1342 در شهر نراق متولد شد و تاریخ 17/2/1361 طی عملیات غرور آفرین بیت المقدس و آزاد سازی شهر خرمشهر استان خوزستان پس از خلق حماسه های بی نظیر با خون مطهر خود در تاریخ ایران نقش آفرینی نمود .

پدر بزرگوار شهید ، حاج علی قجری فرزند نعمت الله و مادر مکرمه اش حاجیه زهرا قجری فرزند غلامعلی شنبه تاریخ 29 آذر 1393 در اولین یادواره شهدای هنرمند استان مرکزی شرکت داشتند و از هنرمندی فرزند 19 ساله شان تقدیر به عمل آمد .

شهید غلامرضا قجری در زادگاهش شهر نراق به پنجه طلا مشهور است .


۱ نظر ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۰۸
سلحشوران شهر نراق

طی جلسه ای با شرکت کلیه فرهنگیان و پیش آهنگان در محل دبیرستان امینیان شهر نراق برگزار شد .

گروه پیش آهنگی شهر نراق در سال 1345
ایستاده از راست :
1- استاد علی اکبر جعفری فرزند غلام مربی پیش آهنگان - 2- علی محمد طهماسبی فرزند قاسم - 3- سید مرتضی غفاری فرزند سید محمود 4- ولی الله رضایی فرزند اصغر  5- حسینعلی عظیمی فرزند رمضان - 6- ناشناس 7-حسین کاظمی فرزند یوسف - 8- ... اسماعیلی فرزند عباس 9- غلام محمد رزاقی فرزندعباس

نشسته از راست :
احمد رزاقی فرزند علی - مرحوم ماشا’الله رحیمی فرزند اسکندر

عکس از آرشیو سلحشوران شهر نراق

ابتدا وسیله آقای علی اکبر جعفری مربی پیش آهنگی این دبیرستان در باره تاریخچه و هدف این امر مقدس سخنانی ایراد شد . در پایان کارت شناسایی هر یک از اعضاء این سازمان وسیله سرپرست پیش آهنگان در نراق به آنها اهدا گردید .

شماره : 216
تاریخ 10/10/1348
خبرنگار اطلاعات در شهر نراق سید مصطفی غفاری


۰ نظر ۲۴ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۰
سلحشوران شهر نراق

آقای داود عابدی در سال 1354 در تهران به دنیا آمد . پدرش حاج امرالله عابدی فرزند محمد باقر بازنشسته داروسازی و مادرش خانم بهجت السادات میرسلطانی فرزند سید محمود هر دو اهل شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی می باشند که چندین سال قبل از نراق به تهران نقل مکان نموده اند . آنها دارای پنج دختر و دو پسر به اسامی داود و مهدی می باشند .

      

داود عابدی از جمله گزارشگرانی است که از سال‌ها قبل شور و نشاط را در سیمای جمهوری اسلامی به وجود آورده است . او از اوایل دهه 80 دوربین خبرساز را در شبکه خبر، تولید کرد که این برنامه در مدت کوتاهی یکی از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون شد، خودش می‌‌گوید:
«تمام سعی‌ام را طی این‌ سال‌ها کردم که از حاشیه‌های منفی دوری کنم، اما همیشه نمی‌شود این‌گونه عمل کرد، به هر حال این نوع برنامه‌سازی، همیشه با خود حواشی به دنبال خواهد داشت، اما باید اشاره کنم که خلق و خوی ما ایرانی‌ها طوری است که این‌گونه برنامه‌ها را دوست دارند».

آقا داود فارغ‌التحصیل رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد مرکز هست ، همچنین در زمینه ورزش هم دان چهار تکواندو را دارا می‌باشد . در سال 1375 زمانی که سال اول دانشگاه بود ، کارش را با رادیو جوان آغاز کرد . ابتدا کارش در واحد هماهنگی بود اما بعدها به سراغ گزارش رفت تا اینکه یک گزارشگر تلویزیونی شد .

این روند ادامه داشت تا اینکه با افتتاح شبکه خبر در سال 1378 در آزمونش شرکت یافته و به عنوان خبرنگار ورزشی مشغول به کار گردید . در سال 1382 با دوربین به سراغ حاشیه‌های ورزش رفت. در نهایت هم نامش را دوربین خبرساز گذاشتند .

همشرش خانم المیرا شریفی‌مقدم سال 1360 در تبریز استان آذربایجانشرقی به دنیا آمد . مشارالیها فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد تهران شمال هست و از سال 1379 از طریق آزمون‌های شبکه خبر وارد سیمای جمهوری اسلامی گردید . سال 1382 داود و المیرا به عقد هم در آمدند و در بهمن سال 1384 ازدواج نمودند .

این خانواده موفق در اوقات مناسب به همراه دو فرزندشان آقایان امیرارسلان و امیرابوالفضل عابدی به شهر نراق مسافرت و ضمن ملاقات با اقوام از کوچه باغ های زیبا و مراکز تاریخی و زیارتی و غار چال نخچیر نراق نیز بازدید به عمل می آورند .

 

داود عابدی و سرکار خانم المیرا شریفی مقدم به همراه فرزندانشان در شهر تاریخی نراق

هر روز که خانم شریفی مقدم از شبکه خبر اجرای برنامه دارد نراقی ها در همه جا می گویند خانم المیرا عروس نراقی هاست و به توانمندی مشارالیها و همسر نراقی اش آقا داود عابدی افتخار می کنند .

http://nobavegan57.ir/wp-content/uploads/2015/11/shirazi12345.jpg

آقا داود دوستان شهیدی نیز در عرصه رسانه دارد که از جمله آنها پاسدار بازنشسته سید محمد طاووس شیرازی اهل تهران(1341 – 1384) می باشد . طاووس تاریخ 6/9/1384 به همراه چند نفر در سقوط هواپیمای سی 130 که به سمت چابهار جهت تصویر برداری از مانور جنگی ولایت بود به شهادت رسید .


سلحشوران شهر نراق برای این زوج افتخارآفرین توفیق موفقیت و سربلندی بیشتر آرزو می کند .

۴ نظر ۲۳ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۳
سلحشوران شهر نراق

به مناسبت سالروز حقوق بشر از طرف مقامات فرهنگی و کلیه دانش آموزان این بخش مجلس جشنی در محل دبستان نراقی برگزار گردید .

در این مراسم یکی از دبیران علوم اجتماعی دبیرستان امینیان شهر نراق پیرامون این روز تاریخی ؛ هدف ها و آرمان های آن و چگونگی مواد 30 گانه اعلامیه مزبور که به تامین آزادی های فردی و عدالت اجتماعی توجه خاصی مبذول شده سخنرانی ایراد نمود .
آنگاه با ابراز شوق و شعف کارمندان و دانش آموزان این جشن به پایان رسید .


شماره :199
تاریخ 20/9/1348
خبرنگار اطلاعات در شهر نراق سید مصطفی غفاری

۰ نظر ۲۳ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۳
سلحشوران شهر نراق

5 محرم 1337 (18 مهر 1297 هجری شمسی – 100 سال قبل)

جناب مستطاب آقای معاون التجار نراقی(آقای فضل الله نراقی بن محمد جواد)


قربانت گردم
مدت مدیدی است که از سلامت حالات جناب عالی استحضار حاصل نماییم . امید است به یاری حق مزاج شریف را ملالی نبوده و در کمال صحت و استقامت می باشید .
تلگرافی * از حیفا* رسیده بود لازم دانسته که خاطر شریف را مستحضر دارد . اینک مواد آن را جناب آقا میرزا غلامعلی دوافروش * فرستاده بودند جهت جناب عالی فرستاد که اینجا با حساب ارائه دهید .

30 سپتامبر 1918 مطابق 23 ذی الحجه 1336 (6 مهر 1297 شمسی – 100 سال قبل)

تلگراف از بغداد توسط سفارت انگلیس

طهران ؛ ضریر * غلامعلی دواچی ؛ در حیفا ...

از طرف عباس افندی* رئیس ملت بهائی

خدمت تمام احباب* عرض تشکر می نماید
 


توضیحات سلحشوران شهر نراق


1 * بر اساس این سند در یک صد سال پیش در نراق تلگرافخانه و مورس وجود داشته و قطعا سال های قبل آن نیز این اداره در نراق فعال بوده . سال 1234 هجری شمسی خطوط تلگراف در ایران کشیده شده است .

2 * حیفا بزرگ‌ترین شهر در شمال اسرائیل، مرکز استان حیفا و سومین شهر بزرگ اسرائیل است .
باغ‌ها و ساختمان‌های مرکز جهانی بهایی در شهر حیفا واقع شده‌اند. در وسط شهر حیفا و بر دامنه کوه کرمل، مقبره سید علی‌ محمد باب قرار دارد .
بیت‌العدل اعظم، عالی‌ترین مقام تصمیم‌گیری در دین بهایی از سال ۱۸۶۸ میلادی، در شهر حیفا مستقر است .

3 * دکتر ذبیح الله عزیزی در خصوص غلامعلی دواچی در کتاب خاطراتش نوشته :
پس از خاتمه ی جنگ اول جهانی یعنی در سال 1919 میلادی بود که به اتفاق میرزا غلامعلی خان دواچی از راه روسیه عازم اسلامبول شدیم. سفر بعد از جنگ، خالی از اشکال نبود. چه، هنوز قوای متهاجمین در ممالک و دیار یکدیگر پراکنده بودند. و ممالک شکست خورده در اشغال فاتحین، و عبور و مرور تحت نظر قوای نظامی بود .
در سرحد بادکوبه دچار اشکالات فراوان گشتم و جناب دواچی مرا تنها گذارد و به حظیره القدس شتافت شاید کمکی نماید. خوشبختانه قنسول انگلیس که از قبل در طهران مرا می شناخت. و از سابقه ی تجارتم آگاه بود کمک کرد تا رفع اشکالات شد. اما چون خیلی وسائل حقیر و جناب دواچی زیاد بود و راه ناامن و دزدان فراوان، از قنسول تقاضای کمک کردم تا برای محافظت و مراقبت وسائل، تدبیری نماید. او هم دو نفر را مأمور نمود تا با درشکه به حظیره القدس بادکوبه رفتم و جناب دواچی را یافتم .


نمایی از شهر تاریخی نراق
در بادکوبه به زیارت دوستان بهائی موفق شدیم، از جمله به اتفاق علی اکبر نخجوانی به دیدن موسی نقی اف رفتیم. مریض بود و در بستر آرمیده، جناب نخجوانی اظهار داشت آقایان به زیارت می روند، اجازه بدهید دامن مبارک را بگیرند و طلب شفا کنند. نقی اف به گریه افتاد و چنان زار گریست که همه ی ما متأثر شدیم و بعداً در باطوم خبر صعود ایشان را شنیدم. به اتفاق غلامعلی خان به باطوم رفتیم و از آنجا به استانبول حرکت نمودیم . و...

4 * ضریر : نابینا – بیمار

5 * عباس افندی (۱۲۶۰ـ۱۳۴۰) ملقب به عبدالبهاء (بنده خدای بهائیت)، پسر ارشد میرزا حسینعلی است و نزد بهائیان جانشین وی محسوب می‌گردد.

6 * احباب : برگزیدگان – برگزیدن
۳ نظر ۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۷:۴۳
سلحشوران شهر نراق

سیل بند شهر نراق با 300000 ریال هزینه ایجاد می شود . 

http://zahedan.irib.ir/documents/697711/86066810/91050201.jpg

برای جلوگیری از خسارات سیل در شهر نراق 300000 ریال(سی هزار تومان) کمک بلاعوض در اختیار شهرداری نراق قرار گرفت . با ساختن سیل بند دیگر خطرات احتمالی این منطقه را تهدید نمی کند . اهالی تقاضا دارند هر چه زودتر نسبت به ساخت این سیل بند اقدام شود .

شماره : 178

تاریخ 1/9/1348
خبرنگار اطلاعات در شهر نراق سید مصطفی غفاری

۰ نظر ۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۷:۳۹
سلحشوران شهر نراق
علی اصغر رحیمی سال 1329 درخانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود . پدرش علی رحیمی فرزند حسن و مادرش عزت السادات موسوی فرزند سید ماشاالله هر دو اهل شهر نراق از توابع دلیجان در استان مرکزی می باشند .

آقای حاج علی رحیمی که در زادگاهش شهر نراق به میرزاعلی مشهور می باشد بیش از 60 سال قبل به تهران نقل مکان نمود و لیکن برای دید و بازدید فامیل مرتب به نراق مسافرت داشت .
حاصل ازدواج آنان هفت فرزند می باشد که سه تن از آنان دختر و چهار نفرشان پسر و اسامی آنان علی اصغر ؛ علی اکبر ؛ غدیر و محمد صادق می باشد که جملگی در تهران متولد و رشد و نمو نموده اند . حاج علی سرانجام تاریخ 9 شهریور 1382 بدرود حیات گفت و در قطعه 56 ردیف 1 شماره 16 بهشت زهرا(س) تهران در خاک ماوی گرفت .

علی اصغر رحیمی پسر بزرگ خانواده بود و با توجه به شرایط زندگی آن سال ها، در همان کودکی علاوه بر درس خواندن با کار کردن به نوعی کمک خرج خانواده هم بود .
پس از پایان دوران دبیرستان وارد دانشگاه صنعتی پلی تکنیک(امیر کبیر) گردید و در رشته ی مهندسی راه و ساختمان فارغ التحصیل شد .

 بعد در شرکت های راه سازی مشغول شد تا آنکه در آزمون ورودی شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) جزء سه نفر اول برگزیده شد .
بدلیل عملکرد مطلوبی که مشارالیه داشت و به خصوص به دلیل حضور مداوم در مناطق بد آب و هوا و بعضا بحرانی مانند بندر عباس، کرمانشاه و مناطق دیگر در بین همکاران مورد توجه بود .


مهندس رحیمی قبل از انقلاب به صورت مؤثر در حسینیه ارشاد و سخنرانی های دکتر علی شریعتی و در مسجد محل سکونت حضور می یافت و مورد توجه مامورین حکومت پهلوی قرار گرفت و لیکن بهمن 1357 انقلاب اسلامی به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) به پیروزی رسید .

پس از انقلاب دوست داشت به آبادانی کشور و حضور در مناطق بد آب و هوا که بسیاری از افراد از آنجا گریزان بودند به پیشرفت کشور و سربلندی ایران کمک کند .
اکثر وقت ها در مأموریت های چند هفته ای برای تعمیرات و احداث سد و نیروگاه های جدید یا آسیب دیده به سر می برد .


بمباران نیروگاه برق شهید سلیمی شهرستان نکا توسط هواپیماهای ارتش متجاوز عراق

اواخر جنگ تحمیلی نیروی هوایی ارتش رژیم متجاوز عراق همچنان به بمباران مناطق حساس شهرهای ایران مبادرت می ورزید .در حالی که زمان مأموریت مهندس رحیمی در نیروگاه برق شهید سلیمی شهرستان نکا به اتمام رسیده بود بنابراحساس مسؤلیت و دلسوزی در محل مأموریت خود ماند تا پروژه ای که در اختیار داشت به اتمام برساند .


بمباران نیروگاه برق شهید سلیمی شهرستان نکا توسط هواپیماهای ارتش متجاوز عراق

تاریخ 7/7/1366 نیروگاه برق شهید سلیمی(نیروگاه سیکل ترکیبی و بخاری ) شهرستان نکا در کنار دریای خزر مازندران و در مجاورت روستای زاغمرز توسط هواپیماهای ارتش متجاوز عراق بشدت بمباران و 23 نفر شهید و 120 نفر مجروح گردیدند . مهندس رحیمی با وجود پناهگاه برای نجات و کمک به مجروحین فعالیت می کند که ترکش بمب های منفجر شده به او اصابت و به شهادت رسید و پای بر بساط عند ربهم یرزقون نهاد .



پیکر مطهر مهندس شهید علی اصغر رحیمی به تهران منتقل و پس از تشییع با شکوه در قطعه 28 ردیف 98 شماره 16 بهشت زهرا(س) تهران در ایوان عرش منزل گرفت . روی سنگ قبر شهید نوشته اند :

شهید راه حق در خاک خفته
جهانی از صفا در خود نهفته
بخون دیدگان خاکش بشوید
که قلب روشنش در خون شکفته


درود و سلام می فرستیم به عزم و اراده سرکار خانم سکینه مُحابادی اهل بهشهر همسر بزرگوار مهندس شهید علی اصغر رحیمی نراقی و دو فرزندشان حسین آقا و راحله خانم که پس از شهادت بهترین های زندگی شان راه و رسم شهیدشان را پویا و استوار حفظ کرده اند .


سلحشوران شهر نراق بیست و هشتمین سالگرد شهادت مهندس علی اصغر رحیمی را گرامی داشته و صلوات و فاتحه ای به روح مبارکش نثار می کنیم .

۴ نظر ۲۰ آذر ۹۴ ، ۱۵:۴۳
سلحشوران شهر نراق
پدرم حسین پهلوان اهل شهر نراق بود . روز تاسوعای حسینی سال 1359 در حماسه مقاومت و آزادسازی سوسنگرد توسط ارتش متجاوز عراق دست چپم قطع شد . علاقه داشتم سرم را به مولایم حسین بن علی علیه السلام تقدیم کنم که اینچنین قسمت شد .

   
احمد علی اکبری
18 آذر 1361 برادر 16 ساله بسیجی ام به نام اسماعیل علی اکبری طی عملیات مسلم بن عقیل در جبهه سومار به شهادت رسید .


سال 1362 دوستانم برای انبساط خاطر و افزایش روحیه به شمال ایران مسافرت نمودیم و در دریای زیبای بابلسر تَنی به آب دریا زدیم .

شیطنت دوستانم گل کرد و کمی دواگلی (مرکورکرم) را آماده و فتیله ای را ریش ریش کردن و بالای دست قطع شده ام بستند و فریاد بر آوردن کوسه ؛ کوسه ؛ کوسه.



عده ای با فاصله دیدند واقعا از بالای بازوی من خون می چکد و رگ های دستم آویزان است پا به فرار گذاشتند و دریا از جمعیت خالی شد .

دوستان شوخ طبع زیر بغل من را گرفتند و کِشان کِشان از دریا بیرون آوردند و آنجا بود که مردمی که دور ما جمع شدند فهمیدند موضوع شبیه به دوربین مخفی است و از اینکه شوخی بود خوشحال شدند .


جانباز 50 % احمد علی اکبری فرزند حسین پهلوان اهل شهر نراق 19/4/1394
۱ نظر ۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۹
سلحشوران شهر نراق

به مناسبت فرا رسیدن مام محرم ؛ ماه عزاداری و ماتم از روز اول ماه تا به حال (روز عاشورا ) با مراسم مخصوصی از طرف کلیه طبقات مردم ؛ مجالس سوگواری بر پا شد .

دستجات عزادار در مصائب امام حسین علیه السلام با همکاری پاسگاه ژاندارمری و ماموران انتظامی با نظم و ترتیب در خیابان و کوچه و مساجد و تکایا به عزاداری پرداختند . هنوز هم در بیشتر مکان های مذهبی مجالس به همین منظور بر پا می باشد .

شماره : 307
تاریخ 27/12/1348
خبرنگار اطلاعات در شهر نراق سید مصطفی غفاری

۰ نظر ۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۴۰
سلحشوران شهر نراق

پنجمین سال حضور مردم شهر نراق در عظیم ترین پیاده روی معنوی جهان اسلام از نجف تا کربلا در اربعین حسینی سال 1394 انجام گرفت .

* اربعین حسینی سال 1433 قمری برابر آذر 1390 اولین حرکت پیاده روی محور نجف تا کربلا توسط 10 نفر از رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق به نیابت از اهالی متدین نراق در سرمای طاقت فرسا انجام گرفت .



* اربعین سال 1434قمری برابر سال 1391 شمسی دومین پیاده روی نراقی ها با حضور 27 نفر در محور نجف به کربلا در سرمای اواخر پاییز صورت گرفت که از این تعداد چهار نفرشان زنان مومنه بودند .




* سومین حضور عده ای از نراقی ها به نیابت از همه مردم این دیار در اربعین سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام در سال 1435 قمری برابر با 1392 در جاده عشق یعنی نجف به کربلا انجام پذیرفت . در این مراسم بسیار معنوی اسامی 60 نفر از مومنین نراقی به ثبت رسیده که از این رقم 7 نفرشان زنان مومنه می باشند .


* چهارمین شرکت عده ای از مردم دینمدار شهر نراق در راهپیمایی عظیم مردمی با پای پیاده اینبار با حضور 165 نفر در سال 1436 قمری برابر 1393 شمسی بین جاده نجف به کربلا خاطره انگیز شد . از این تعداد 7 نفر از زنان پارسای نراق شرکت داشتند.

  * عظمت مراسم جهانی اربعین حسینی در سال 1437 قمری برابر 1394 شمسی افزایش چشمگیری داشت به صورتیکه از اهالی شهر نراق نیزقریب 215 نفر حضور یافتند که از این تعداد 15نفرشان زنان مومنه بودند .
بیرق های حسینی منقش به زیرنویس نام نراق در مسیر 80 کیلومتری نجف به کربلا مشاهده می شد . مثل سال های قبل هوا سرد و آزار دهنده نبود و مشکلی برای زوار وجود نداشت . چهارشنبه 11 آذر 1394 در ایران و روز پنج شنبه 12 آذر در عراق مصادف با اربعین سالار شهیدان امام حسین علیه السلام بود .

از هنگامی که نخستین زائر مضجع منور اباعبدالله الحسین علیه السلام جابر بن عبدالله انصاری(16 – 78 قمری) در روز اربعین سال 61 قمری از مدینه به سمت کربلا رهسپار شد تا کنون 1376 سال می گذرد.

پیاده روی علما و مردم با وجود حکومت سفاک و خونریز اموی و عباسی تا زمان حکومت صدام حسین با محدودیت انجام می گرفت . اما از زمانی که صدام در سال 1358 (1400 قمری)به ریاست جمهوری عراق رسید تا زمانی که در سال 1381 شمسی( 1424 قمری) سقوط کرد، وقفه های در اجرای مراسم عزاداری با شکوه و پیاده روی های دسته جمعی ایجاد شد . اما مردم شیعه عراق با سقوط صدام، بار دیگر عشق و علاقه وصف ناپذیر خود به امام حسین(ع) را طی این 13 سال به جهانیان ثابت کردند که در کنار دیگر محبان و شیعیان اهلبیت از کشورهای مختلف مراسم اربعین حسینی را با شکوهتر از سال قبل اجرا می کنند.

چند سالی است زائران شهر نراق که به زیارت پنج امام معصوم در عراق مشرف می شوند در مضجع منور علی بن ابیطالب علیه السلام بر قبر فاضلین دو تن مشاهیر نراق که در جهان شناخته شده هستند می روند و با ذکر صلوات و فاتحه ادای دین می کنند .

البته طبق اسناد تاریخی بیش از ده نفر از مشاهیر دیگر شهر نراق منهای فاضلین طبق عمل به وصیتنامه شان پس از رحلت از نراق به سرزمین عراق منتقل و از جمله در قبرستان بزرگ وادی السلام شهر نجف مدفون گردیده اند .

علامه ملا محمد مهدی فاضل نراقی سال 1146 قمری(291 سال قبل) در نراق متولد و تاریخ هشت شعبان 1209 قمری (228 سال قبل) در سن 63 سالگی وفات یافت و پس از انتقال پیکر مبارکش به نجف عراق در آستان قدس علوی در نزدیکی قبر مطهر امام اول شیعیان به خاک سپرده شد .

علامه احمد فاضل نراقی فرزند برومند ملا محمد مهدی 14 جمادی الثانی سال 1185 هجری قمری (252 سال قبل) در نراق متولد و 23 ربیع الثانی سال 1245 هجری قمری(192 سال قبل) در سن 60 سالگی در اثر وبای عمومی در نراق کاشان وفات نمود. پیکر پاک ایشان از نراق ایران به نجف عراق منتقل و نزد پدر بزرگوارش در ایوان علما و مقابل درب طوسی و یا به قولی پشت ایوان طلا به خاک سپرده شد .



           مقبره علامه ملا محمد مهدی و  ملا احمد نراقی در جوار بارگاه ملکوتی امیر المومنین علی (ع)


مسافرت معنوی زوار نراق به عتبات عالیات و خصوصا راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی از 4 تا 13 روز به طول انجامید .



مسن ترین و نوجوانترین زائران نراقی مراسم پیاده روی اربعین در مسیر کربلا آقای سید رضا حسینی فرزند سید محمد 78 ساله و آقای محمدعلی قجری فرزند غلامرضا 16 ساله بودند .


از ذاکر اهل بیت حاج مجتبی عابدی فرزند شهید غیاث در اقامه نمازهای جماعت و صحبت های اخلاقی برای زائران متشکریم .


از آقایان محسن(امیر) محمودی فرزند رضا و سید ابوالفضل جوادی فرزند سید ماشاءالله که با نواختن نی و اجرای مرثیه خوانی و چاوشی خوانی زائران را به حزن و اندوه در خصوص مصائب اباعبدالله (ع) به فیض رساندند سپاسگزاریم .


از آقای علیرضا باقری نراقی فرزند حبیب که در مراسم های جوانان به نوحه خوانی پرداخت متشکریم .



از آقایان سید تقی سعیدی نیا فرزند سید رضا و حاج سید عباس جوادی فرزند سید ماشاالله دو تن از رزمندگان دفاع مقدس که مقدمات سفر و تهیه ویزا و اسکان و علمداری گروه سلحشوران را عهده دار بودند کمال تشکر را داریم .



از زنان و مردان مذهبی شهر نراق که با صمیمیت مثال زدنی در بدرقه و استقبال زائران در گلزار شهدا مراسم خاطره انگیزی را به خاطرات اضافه کردند بی نهایت ممنون هستیم .

از آقای حسین سامری فرزند علی اهل آبادان که زحمت ترجمه و راهنمایی گروه را بر عهده داشت تشکر می کنیم .



از حاج حسن الغرابی فرزند حسین و همسر فداکار و فرزندان ایثارگرشان که سه سالی است منزلش در اختیار زوار نراقی سیدالشهدا علیه السلام در کربلا قرار دارد کمال تشکر را داریم .


اسامی زائران شهر نراق از توابع دلیجان استان مرکزی در پنجمین سال حضورشان در بزرگترین پیاده روی معنوی جهان اسلام از نجف تا کربلا در اربعین حسینی سال 1394 عبارتند از :

 

1.    آرش ابوالحسنی فرزند محمد

2.    عاطفه ابوالفضلی فرزندمحمدرضا

3.    علی اصغر اسماعیلی نراقی فرزند علی اکبر

4.    حمیده اشرفی فرزند محسن

5.    امید اصفهانی فرزند مرتضی

6.    حسین اکبری فرزند مهدی (داماد سید مهدی موسوی)

7.    رسول امیری فرزند غلامعلی

8.    حسین انصاری فرزند ابوالقاسم ( داماد اکبر رضایی)

9.    محمدرضا اوضایی فرزند علی اکبر

10. 


11.   حامد ایزدی فرزند سلطانعلی

12.   محمد علی ایزدی فرزند سلطانعلی

13.   قدرت الله ایزدی فرزند عباس

14.   محمد تقی ایزدی فرزند محمود

15.   حسین ایزدی فرزند ولی الله

16.   هادی ایزدی فرزند عباس

17.   علیرضا آبیاتی فرزند محمد

18.   مهدی آقا حسینی فرزند شعبانعلی

19.   غلامرضا آقاحسینی فرزند شعبانعلی

20.   حسن آقاصادقی فرزند شکرالله


21.   مجتبی آقاصادقی فرزند شکرالله

22.   ایران آقاصادقی فرزند علی محمد

23.   شکرالله  آقاصادقی فرزند علی محمد

24.   حسن باقری فرزند علیرضا

25.   مرتضی باقری فرزند علیرضا

26.   حسین باقری فرزند علیرضا

27.   .......... باقری فرزند غلامرضا

28.   علیرضا باقری فرزند حبیب

29.   محبوبه بحرینی فرزند امیر

30.   محمد امین بحرینی فرزند امیر

31.   امیر بحرینی فرزند عباس

32.   حمیدرضا براتی فرزند مصطفی

33.   فاطمه بلالی فرزند علی محمد

34.   ید الله بنی اسد فرزند محمدرضا

35.   محمد حسین بنی اسد فرزند محمدرضا

36.   سید منتجب پور شرف هاشمی فرزند سید علی

37.   علی اشرف پور صادقی فرزند علی اکبر

38.   غلام محمد پیشه ور فرزند عباس

39.   سلطانعلی پیشه ور فرزند غلام محمد

40.   حمیدرضا ترابی فرزتد عباس


41.   عباس ترابی فرزند فتح الله

42.   امین جعفر نژاد فرزند امیر

43.   قاسم جعفری فرزند حسن

44.   علی جعفری فرزند حسین

45.   سید عباس جوادی فرزند سید ماشااله

46.   سید ابوالفضل جوادی فرزند سید ماشااله

47.   سید مهدی حسینی فرزند سید حسین

48.   سید رحیم حسینی فرزند ....

49.   سید مجتبی حسینی فرزند سید تقی

50.   سید عباس حسینی نژاد فرزند سید میرزا آقا

51.   سید حسین حسینی فرزند سید حسن

52.   سید محسن حسینی فرزند سید حسین

53.   سید علی حسینی فرزند سید رضا

54.   سید رضا حسینی فرزند سید محمد

55.   سید مرتضی حسینی فرزند سید محمد

56.   سید محمد جواد حسینی فرزند سیدمحسن

57.   مجتبی حمزه ای فرزند عبدالمبین

58.   حسن حیدری فرزند نادعلی

59.   نصراله حیدری فرزند رضا

60.   ابوالفضل خاکباز فرزند ....

61.   سجاد خاکباز فرزند ابوالفضل

62.   مصطفی خاکی فرزند ابوالفضل

63.   حسین خاوه ای فرزند اکبر

64.   مجید خسروی فرزند علیرضا

65.   غلامرضا دارائی باف فرزند محمدکاظم

66.    علیرضا دهباشی حسن فرزند محمدحسین

67.   مصطفی رجبی فرزند جواد

68.   علی محمد رحمانی فرزند مرتضی

69.   فرامرز رحیمی فرزند ماشاالله

70.   الهام رضایی پور فرزند رمضان


71.   فاطمه رضایی پور فرزند رمضان

72.   احسان رضایی پور فرزند رمضان

73.   علی رضایی فرزند اصغر

74.   محمد رضایی فرزند اکبر

75.   علی اکبر رضایی فرزند نظرعلی

76.   حمید رضی فرزند گل محمد

77.   کاظم رمضانی فرزند حبیب

78.   یحیی رمضانی فرزند علی

79.   محمد حسین رمضانی فرزند کاظم

80.   محمد علی رمضانی فرزند کاظم


81.   حسن زمانی فرزند غلامعلی

82.   محسن سعادت فرزند علی محمد

83.   سید تقی سعیدی نیا فرزند سید رضا

84.   رقیه سلمانی فرزند احمد

85.   ابراهیم شبانی فرزند غضنفر

86.   مرجان شریفی فرزند حسینعلی

87.   مریم شریفی فرزند حسینعلی

88.   حسن شفیعی فرزند بشیر

89.   ناصر صالحی فرزند داود (داماد دایی میرزاعلی)

90.   احسان صفری فرزند اصغر


91.   دنیا صفری فرزند اصغر

92.   میثم طالبی فرزند مجتبی

93.   میلاد طالبی فرزند مجتبی

94.   رمضان طحانی فرزند حسن

95.   ...... طهماسبی فرزند....(داماد ابوالقاسم مرادی)

96.   پژمان عابدی فرزند اصغر

97.   مرتضی عابدی فرزند غیاث

98.   مجتبی عابدی فرزند غیاث

99.   مهدی عابدی فرزند غیاث

100.  علی عضایی فرزند جعفر

101.  جعفر عضایی فرزند حسین

102.  حامد عضایی فرزند حسین

103.  محمد عضایی فرزند علی

104.  محمد عضایی فرزند ابراهیم

105.  محسن عضایی فرزند اسماعیل

106.  هادی عظیمی فرزند حسینعلی

107.  علی عظیمی فرزند حسینعلی

108.  سمانه فتوحی فرزند....(همسر محسن سعادت)

109.  زهرا بلالی فرزند علی محمد

110.  مصطفی فروغی فرزند حسین



111.  محمد فروغی فرزند حسین

112.  محمد حسین فروغی فرزند محمد

113.  روح الله فروغی فرزند محمد

114.  مسعود فروغی فرزند حسن

115.  علی فلاحی فرزند قاسم

116.  حمید قاسمی پور فرزند ابراهیم

117.  حسین قجری فرزند اکبر

118.  پیام قجری فرزند حسین

119.  پیمان قجری فرزند حسین

120.  حیدر قجری فرزند علی


121.  علی قجری فرزند قاسم

122.  میثم قجری فرزند قربانعلی

123.  وحید قجری فرزند محمود

124.  محمد قجری فرزند مرتضی

125.  قاسم قجری فرزندرضا

126.  محمد علی قجری فرزند غلامرضا

127.  حسین قجری فرزند رمضان

128.  محمد قجری فرزند ابوالفضل

129.  غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی

130.  ابوالفضل قجری فرزند رحمت الله


131.  محسن قجری فرزند رحمت الله

132.  مجید قجری فرزند علی

133.  عباس قجری فرزند غلامحسین

134.  سلطانعلی قجری فرزند غلامعلی

135.  ایمان قجری فرزند محسن

136.  مهدی قجری فرزند یوسف

137.  حجت الله قربانعلی فرزند فرهاد

138.  علیرضا قربانعلی فرزند فرهاد

139.  فرهاد قربانعلی فرزند یزدان

140.  کاظم کاظمی فرزند حسن

141.  قاسم کاظمی فرزند حسن

142.  عرفان کاظمی فرزند علی

143.  عماد کاظمی فرزند محمود

144.  مریم کاظمی فرزند محمود

145.  قاسم کریمی فرزند ابوالفضل

146.  وحید کمره ای فرزند رضا علی

147.  هادی کمره ای فرزند محمد

148.  حسین کمره ای فرزند میرزاعلی

149.  عماد کمره ای فرزند هادی

150.  وحید کاظمی فرزند حسین

151.  قاسم کمره ای فرزند حسین

152.  محمدمهدی کمره ای فرزند غلامرضا

153.  قدرت الله کمره ای فرزند محمدرضا

154.  امیرحسین کمره ای فرزند محمدرضا

155.  عبدالمجید لطفی فرزند ابراهیم

156.  محسن لطفی فرزند عباس

157.  محمد لطفی فرزند عباس

158.  مظاهر لطفی فرزند عبدالله

159.  محمد جواد لطفی فرزند عبدالله

160.  کاظم لطفی فرزند محمد


161.  عبدالله لطفی فرزند محمد

162.  محمد مبینی فرزند حسن

163.  عباس مجیدی رضوانی فرزند مجید

164.  محسن(امیر) محمودی فرزند رضا

165.  محمد(محسن) محمودی فرزند ماشاالله

166.   محمود مرادی فرزند علی محمد

167.  حسین مرادی فرزند علیرضا

168.  محمد مرادی فرزند علیرضا

169.  علیرضا مرادی فرزند مسلم

170.  عباس مطهری فرزند اسدالله


171.  سید داود موسوی فرزند سید قاسم

172.  سید مسعود موسوی فرزند سید هادی

173.  سید داود موسوی (مهیار)فرزند سید احمد

174.  سید غلامرضا موسویان فرزند سید تقی

175.  سید تقی موسویان فرزند سید علی

176.   سید عرفان میرسلطانی فرزند سید عباس

177.  محمد میرشکاری فرزند علیرضا

178.  طاها میرشکاری فرزند محمد

179.  سید جلیل میرقاسمی فرزند سید جمال

180.  محسن نباتی فرزند محمد


181.  حمید نجفی فرزند محمد

182.  امین نجفی فرزندمحمد

183.  محسن نصراللهی فرزند

184.  میثم نصراللهی فرزند محسن

185.  عباس نصیری فرزند علی

186.  مجید نصیری فرزند قاسم

187.  سید مهدی هاشمی فرزند سید مصطفی

188.  سید ابوالفضل هاشمی فرزندسید ماشاالله

189.  محمد حسین یوسفی فرزند عباس

190.  امین یوسفی فرزند علی اکبر



191.  ........ فرزند..... (همسر کاظم لطفی)

192 .   عباس علی اکبری فرزند حسین

193. زهرا شریفی فرزند رضا

194. محمد باقری فرزند عباس

195. علیرضا رمضانی فرزند محمد

196. ابوالفضل رضایی فرزند.....

197. غضنفر (مهدی)فروغی فرزند حسین

198. سید مهدی میرقاسمی فرزند سید جواد

199. میثم کاظمی فرزند غلامرضا

200. علی قجری فرزند مهدی (نوه حاج قربانعلی قجری)

201. محمد علی نباتی فرزند حسین

202. محمداسماعیلی فرزند......(داماد حسین نباتی)

203. مجتبی باقری فرزند.....(داماد علی اکبر کمره ای)

204. مهدی صفایی فرزند حیدر (داماد حسن جعفری)

205. پوریا قجری فرزند قاسم

206. وحید نصیری فرزند قاسم

207. سید محمد باشی فرزند سید غلامرضا

208. سید نعیم پورشرف هاشمی فرزند سید علی

209. علی سبزه ای فرزند اکبر

210. حسین مهدیزاده نراقی فرزندمیرزا (حجت الاسلام)

211. سجاد کاظمی فرزند محمدرضا

212. محمدرضا کاظمی فرزند محمود

213.




                                                                  سلحشوران شهر نراق






             

                          برای دیدن ادامه تصاویر لطفا به ادامه مطلب بروید


                                                                                             

۱۳ نظر ۱۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۰۶
سلحشوران شهر نراق


سفر کردم به دنبال سر تو

سپر بودم برای دختر تو

چهل منزل کتک خوردم برادر

به جرم این که بودم خواهر تو



۱ نظر ۱۱ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۳
سلحشوران شهر نراق


اربعین آمد و اشگم ز بصر می آید

گوییا زینب محزون ز سفر می آید

باز در کرب و بلا شیون و شینی برپاست کز اسیران ره شام خبر می آید



برای دیدن ادامه تصاویر لطفا به ادامه مطلب بروید


۲ نظر ۰۸ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۵
سلحشوران شهر نراق


نازم به خورشیدى که در شام غریبان

 بر نیزه ها قرآن به لب با ماه مى رفت

حتى سر بى پیکر غرقاب خونش...

 یک نیزه بالاتر ز دشمن راه مى رفت



برای دیدن ادامه تصاویر لطفا به ادامه مطلب بروید



۱ نظر ۰۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۱۶
سلحشوران شهر نراق

هدایت به بالای

folder98 facebook