سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

۲۰ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است


قبل از انقلاب مدرسه که می رفتم عید نوروز همزمان با سال جدید تعدادی دانش آموز نیز نو نوا می شدند و کت و شلوار یکرنگ به تن می گردند و مدرسه دارای جلوه ای خاص می گردید . مرحوم حاج علی قاسمی یکی از توزیع کنندگان لباس ها بود . چند سال به همین منوال گذشت . شبی از پدرم پرسیدم معصومی کیست ؟

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ofieee.jpg


گفت حاج عباس معصومی فرزند علی اهل شهر نراق می باشد . از جنس همین مردم است . مثل همه بود . بیشتر از بقیه زحمت کشید و خداوند اراده کرد تا بیشتر مال و اموال داشته باشد . ولی مهم این است که ایشان فقط برای خودش نیست و دستانش را مقابلش گرفت و مشاهده کردم لای انگشتانش باز است و ادامه داد این رمز و راز ماجراست . یعنی در این دارایی بخشش وجود دارد . خداوند می دهد و او هم میزانی از آن را به نیازمندان و عام المنفعه بذل می کند . او مرد مذهبی و علاقمند به خلق است .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/rtsrtsrtiop.jpg

حاج عباس معصومی

اکنون که ملاحظه می کنم مراکز دولتی شهر نراق عموما از خیرین از جمله حاج عباس معصومی درست و راه اندازی شده است .

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hgfppoi.jpg
ساخت منازل سازمانی نراق نو از بابت وقوع سیل به همراه مرحوم حاج روح الله شنتیایی سال 1348

      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zxffgf.jpg
دبیرستان حاج عباس معصومی شهر نراق تاسیس سال مهر 1353    

      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ghjklllll.jpg
مدرسه راهنمایی  مرحوم حسین معصومی تاسیس سال 1358

      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/gzsgsg.jpg
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر نراق تاریخ 17/1/1367 تاسیس و مهر 1367 شروع به فعالیت نمود

و فعالیت های دیگر.....

اول مهر 1359 تا مرداد 1367 جهانیان جنگ هشت ساله ای را بر میهن اسلامی ایران تحمیل کردند و همه مردم به هر طریقی مبارزه و مقاومت کردند تا اجازه ندهند یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن متجاوز قرار بگیرد . باز افراد خیر از جمله حاج معصومی در دفاع مقدس از اموال خود گذشتند تا همانگونه که جوانان از جانشان گذشتند .ذکر یک نمونه اینکه در سال 1366 نیمی از هزینه ساخت مخابرات لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) پادگان زین الدین حومه اندیمشک متعلق به سپاه پاسداران را ایشان متقبل کرده و نیمی دیگر را مردم فداکار نراق مساعدت داشتند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/222723.jpg

پنج شنبه 22/4/1391 با استاد فروغی در وادی السلام نراق در گنجی نشسته و از چند ناحیه بحث شد و از آن جمله گفتم از مرده پرستی ایرانی ها بدم میاد و علاقه دارم یادبودها و زنده نگاه داشتن افراد در زنده بودن آنها باشد . غافل از همه چیز و همه جا حاج عزیز گفت بسم الله . اتفاقا ما پنج شنبه هفته آینده دقیقا همین برنامه ریزی را داریم تا از حاج عباس معصومی و مرحوم حاج روح الله شنتیایی تجلیل کنیم . شما و دوستانتان هر مساعدتی می توانید در این رابطه داشته باشید .

افکار شایسته ای در نراق ظاهر شد که در حیات انسان ها از آنها تجلیل شود . فلذا با درایت و همت شخصیت فرهیخته و فرهنگی چون حاج عزیزالله فروغی همایش نکو داشت دو تن از خیرین نراق روز پنج شنبه 29/04/1391 در محل کتابخانه شهر به طور ویژه برگزار گردیدبسیجی جانباز تقی آعلی مجری توانمند برنامه از حاج عزیزالله فروغی به عنوان مسئول برگزار کننده همایش دعوت نمود تا در جایگاه تشریف فرما شده تا ضمن تشریح جلسه به مدعوین خیر مقدم عرض نماید .ایشان پس از ارائه مطالب سودمندی از جوانان و مسئولین درخواست نمود تجلیل از خیرین و جانبازان و ایثارگران شهر ادامه داشته باشد .

تعدادی از مدعوین همایش عبارت بودند از : عده ای از خانواده های شهدا ؛ تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس ؛ دو نفر از آزادگان ؛ فرهنگیان و خیرین ؛ فرماندار بسیجی شهرستان دلیجان حاج احمد آزاد ؛ ریاست آموزش و پرورش شهرستان دلیجان آقای محمد نجفی ؛ آقای غلامعلی صفری از فرهیختگان و مسئول کتابخانه های شهرستان دلیجان ؛ حجت الاسلام مهدی ایمانی امام جمعه شهر نراق ، حجت الاسلام علی اکبر حیدری امام جمعه شهرستان شازند اراک ؛ شهردار بسیجی نراق مهندس محمود مرادی ، آقای مرتضی رادفر از فرهیختگان و از چهره های فرهنگ دوست و اعضای بسیجی شورای شهر که هر کدام لوح های تقدیر و تشکر خود را تقدیم حاج معصومی نمودند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/4646ysghff.jpg

جان کلام و مخلص این همایش حاج احمد ابوالحسنی بود که به دعوت مجری در جایگاه قرار گرفت و به عنوان آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس به حاج عباس معصومی اظهار داشت :

شما خودتان جزء ایثارگران هستید چون حتی قبل از انقلاب در بذل اموالتان ایثار می کردید . درد و سوز خانواده های شهدا را لمس کرده اید چون یکی از جوانانتان به نام حسین معصومی در عنفوان جوانی طی سانحه ای فوت نموده و داغ جوان را می شناسید .

وی در ادامه افزود فرزندان بسیجی شما در حال تلاش برای چاپ خاطرات سلحشوران شهر نراق هستند و از شما نیز استمداد می طلبند . و اطلاع داشته باشید برابر سرشماری که به تازگی صورت گرفته شهر نراق با جمعیت سه هزار نفره دارای 80 شهید ، 88 جانباز( که یک چهارم آن فاقد پرونده هستند) ، 8 آزاده و 180 رزمنده در طول 8 سال دفاع مقدس بوده است . همچنین 38 راننده وسایط نقلیه مختلف در جنگ فعالیت داشته اند و 18 جهادگر و 88 پاسدار و 480 بسیجی نیز از زمان تاسیس تاکنون حفاظت از دستاوردهای انقلاب را بر عهده داشته اند . زنان قهرمان نراق بیشترین سهم را در ستاد پشتیبانی جنگ ایفاد نموده و مردم نیز بالاترین مساعدت و کمک های خود را برای رزمندگان هدیه کرده اند .

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/yaeysdrya.jpg

  احمد ابوالحسنی

در پایان نیز ابوالحسنی یک جلد کتاب نفیس قرآن مجید هدیه کرده و چفیه ارزشمند و با لیاقت که نماد جبهه و دفاع مقدس بود را به دوش آقای معصومی انداخته و عنوان می دارد اکنون ما شما را یک ایثارگر بسیجی می شناسیم. جالب توجه اینکه تا ساعتی پس از مراسم همچنان چفیه بر روی دوش مشارالیه جلوه ویژه ای را به وجود آورده بود .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/wrtasry.jpg

یک لوح زیبا و ارزشمند با مهر و امضای سر لشکر پاسدار محمد علی جعفری ملقب به عزیز فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پاسداشت زحمات و تلاش های حاج عباس معصومی در ستاد پشتیبانی جنگ مهیا گردید که به دلیل عدم حضور فرمانده سپاه پاسداران ناحیه شهرستان دلیجان از سوی سرگرد مهدی نباتی فرمانده بسیج نراق طی تجلیل خاصی به ایشان تقدیم گردید .

همچنین در این همایش تجلیل از مرحوم حاج روح الله شنتیایی به شایستگی تقدیر که لوح های تشکر از خدماتش به نمایندگان ایشان تقدیم شد .یکی از خدمات ارزشمند و مورد نیاز توسط ایشان راه اندازی درمانگاه یا مرکز بهداشت و درمان شنتیایی نراق در تاریخ 6/6/1352 می باشد که با تغییراتی همچنان درحال خدمات رسانی به اهالی می باشد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ydtigufi.jpg

یادآوری می گردد آقای روح الله شنتیایی فرزند اسدالله تاریخ 31/6/1390 فوت نموده و در قطعه 18 بهشت زهرا’(س) تهران به خاک سپرده شده است .

 

۰ نظر ۳۰ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۰
سلحشوران شهر نراق

در بسیج شهر نراق فعالیت داشتم . برای اولین بار در اسفند ماه 1362 ثبت نام و با 25 نفر از بسیجیان به جبهه اعزام شدیم .از نراق و دلیجان و قم گذشتیم و در تهران وارد پادگان امام حسن(ع) واقع در اتوبان شهید دوران گردیدیم .

سوم اسفند 1362 عملیات خیبر شروع شده بود و تعدادی از بسیجیان نراق به جزیره مجنون اعزام شدند تا در عملیات سهمی داشته باشند .

سه نفر شامل من(محمد کمالی ) ، حجت الله ایزدی و حسن کرباسی و یک فرد دیگر به دلیل نداشتن آموزش کافی را نگه داشتند و به مدت 45 روز در پادگان قصر فیروزه آموزش را فرا گرفتیم .

zxffff.jpg

 

یکی از مربیان آموزش همشهری خودمان سید حسن حسینی نژاد بود که چندین بار در رزم شبانه که دوستان به آن خشم شبانه می گفتند ما را مورد لطف قرار داد .بعد از آموزش و اعزام به جبهه در پدافندی جزیره مجنون حضور داشتم .

از جمع فراگیران فوق الاشاره در طول دفاع مقدس خودم تاریخ 3/12/1363 در خط مقدم جبهه طلائیه در سنگرهای کمین مجروح شدم . طلبه بسیجی حسن کرباسی فرزند علی 21/1/1365 در عملیات والفجر هشت شهید شد و پاسدار حجت الله ایزدی فرزند عباس 22/12/1366 در عملیات والفجر ده در حلبچه عراق شربت شهادت نوشید .

ذکر و یاد شهیدان نراق ره گشای زندگی ام می باشد .

 

                                                                                                 محمد کمالی فرزند رمضان اهل شهر نراق27/4/1390

۰ نظر ۲۹ تیر ۹۱ ، ۱۶:۲۲
سلحشوران شهر نراق

روزگاران قدیم برای کسب رزق و روزی حلال تلاش های مضاعفی صورت می گرفت . بعضی از مردها مجبور بودند با همه شرایط دشوار و دوری از خانواده مسافت های زیادی را طی کنند . تربیت فرزندان ملاک زندگی بود و اعتقاد داشتند پسر عصای دست پیری پدر است .

 حاج احمد قجری فرزند علی جعفر متولد 1311 از نمونه های این زحمتکشان است.

دامداری شغل بعضی از انبیاء الهی بوده و ایشان با عزت و آبرو از این طریق ارتزاق و با افتخار زندگی را تاکنون اداره نموده است . مناطق نراق ، کاشان ، خمین ، محلات و ده ها کوی و برزن نام حاج احمد قجری اعتبار آور بوده و باعث اطمینان در معامله می گردد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dzf1.jpg
حاج احمد قجری فرزند علی جعفر

تاریخ 15/12/1358 الی 15/12/1360 باید تنها فرزند ذکورش به خدمت سربازی اعزام شود.

اما هفت ماه از خدمت نگذشته که تاریخ 31/6/1359 رژیم عراق با حمایت جهانی جنگ هشت ساله را بر ایران اسلامی تحمیل می کنند و علی محمد قجری سلحشور نراقی است و تحمل زمین خوردن چکمه های بیگانه در سرزمینش غیر قابل تحمل می گردد . فلذا در فراخوانی ارتش به گروه حماسه ساز " ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران " پیوسته و به منطقه عملیاتی اعزام و سه ماه در این ستاد فعالیت داشته است . علی محمد در کوران نبرد و مبارزه برای عقب راندن دشمن متجاوز شهریور 1360 در حومه اهواز مجروح می گردد و تا کنون به بنیاد جانبازان مراجعه نداشته است .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image4249.jpg

                                                                                                                                                                                  رزمنده جانباز علی محمد قجری

فرمان رهبر کبیر انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی(ع) تکرار می شود که جوانان جبهه ها را پر نموده و نیاز به اذن پدر و مادر نیست .

حاج احمد و همسر مکرمه اش مرحوم اقدس رزاقی فرزند رضا که در تاریخ 04/03/1363 فوت نمود ،  تنها پسرشان را در لباس بسیج با افتخار از زیر قرآن عبور داده و پشت سرش آب و سیزی می پاشند و علی محمد قجری به جبهه اعزام و تیر ماه 1361 در عملیات رمضان جزء افتخار آفرینان می شود .

 

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fhjxfhj9.jpg

آبان 1361 طی نبردی به عنوان مسئول مخابرات محور از حماسه سازان عملیات محرم می گردد .فروردین و اردیبهشت سال 1364 و همچنین مهر و آبان سال 1365 اعزام های علی محمد ادامه می یابد .دی ماه سال 1365 طی عملیات کربلای پنج در شلمچه خرمشهر و شهرک دوعیجی عراق این فرزند دلاور در واحد سرنوشت ساز مخابرات جانفشانی می کند .مرداد 1367 عملیات مرصاد در قلع و قمع سازمان تروریستی منافقین به خلق یکی از بسیجیانی است که از شرکت نفت خود را برای جهاد با کفار به حومه کرمانشاه می رساند .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/asets8.jpg

رزمنده دیروز نبرد پرستار امروز پدر

فعالیت این خانواده ادامه می یابد تا اینکه خواهر حاج احمد به نام خانم عشرت قجری فرزند علی جعفر در سال 1366 به عنوان معلم نهضت سواد آموزی با یکی از جانبازان هفتاد درصد دفاع مقدس به نام عباسعلی ترقی فرزند یعقوب علی اهل روستای دودهک از توابع دلیجان ازدواج نموده و اکنون با دارا بودن سه فرزند به اسامی بهنام ، مهدی و محمد ترقی در راه ولایت برای سربلندی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند .

 

پنج شنبه 22/4/1391 عده ای از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق از حاج احمد قجری در بستر بیماری عیادت نموده و برای شفایش دعا کردند .

۰ نظر ۲۷ تیر ۹۱ ، ۱۶:۲۲
سلحشوران شهر نراق

به تازگی مقداری از سجایای اخلاقی و رشادت های شهید جعفر علی کمره ای در نشست ها و جلسه های رزمندگان از طریق همرزمان و برادرانش به افکار عمومی و تاریخ معرفی شده است . برای تحصیل قسمت دیگری از ایثار و سلحشوری های شهید با شجاعت ، پنج شنبه تاریخ 22/04/1391 عده ای از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق منزل پدرش حضور به هم رساندند .

آقای فتحعلی کمره ای فرزند جعفرقلی و همسر مرحومش خانم مرصع رضایی فرزند رحمان ( تاریخ فوت 19/10/ 1388)همانند دیگر خانواده های شهدا از انسان های صبور و مقاوم بودند که در شهادت فرزندشان تحمل نموده و صبر خداوندی پیشه کردند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/asdtuadgjh.jpg           http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hiovkvgh.jpg

                                                                                     فتحعلی کمره ای پدر شهید

در این جلسه صمیمی رزمنده دلاور هشت سال دفاع مقدس آقای میرزاعلی کمره ای به سجایای اخلاقی و شجاعت های برادر شهیدش جعفرعلی پرداخت . رزمنده دیگر این خانواده محمد کمره ای و همچنین خواهرش از حضور گرم برادران و ملاقات با پدرش و سایر خانواده های شهیدان تقدیر و تشکر نمودند .

یادآوری می گردد بیست و پنج سال قبل جعفرعلی کمره ای فرزند فتحعلی که برای برقراری امنیت و حفظ ثغور مرزهای غربی کشور فعالیت می کرد تاریخ 11/2/1366 در روستای مرزی کوره شیر سردشت استان آذربایجانغربی به همراه یازده نفر دیگر از مرزداران میهن اسلامی در مصاف نابرابر با نیروهای بی فرهنگ و تجزیه طلب حزب منحله دمکرات کردستان پس از آزار و شکنجه به شهادت رسید .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/r6ryurrrr.jpg
شهید جعفرعلی کمره ای

 ایستگاه رادیویی گروهک دمکرات کردستان که در شمال عراق استقرار داشت کشتن جوانان وطن را پیروزی دانسته و بعد رادیوی بی بی سی انگلستان نیز جنایت دمکرات ها را پوشش خبری نمود .

۰ نظر ۲۶ تیر ۹۱ ، ۱۶:۲۵
سلحشوران شهر نراق



نه اینکه بخواهم غصه تنهایی و غم عزلت کسی را بخورم بلکه بر خویش ناراحتم که از غافله دوستان عقب مانده ام و مشاهده صحنه های غمبار پدر شهیدی را ندارم .بسیجی شهید محمدعلی نوری جلوه معصومیت از جوان شهیدی است که حیاتش در جوار دوستان نعمت قلمداد می شد . متبسم ، پرهیزکار ، خود ساخته و دلسوز برای رفع مشکل شهروندان بود .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hjopkpok122.jpg     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/atsartt.jpg

شهید محمد علی نوری

مادر محترمه اش مرحوم کبری لطفی فرزند غلامرضا تاریخ 08/08/1388 فوت نمود و پدرش حاج حسین نوری تنها تر از گذشته گردید .با همه توجهاتی که فرزندان نسبت به پدر بزرگوارشان دارند و سرکشی دائم به ایشان می کنند باز فضای خانه از همسر با وفا و فرزند جوان شهیدش خالی است و غم و اندوه مو بر سر و صورت سفید کرده است . فقط روز و شب نگاه به تصویر قاب شده فرزند می کند و روحش صیقل داده می شود ولی شگرکزاری به درگاه خداوند منان بر زبانش همچنان جاری و ساری است .

مطمئن و سرمست است که فردای محشر خون مطهر شهید محمد علی نوری تکمیل کننده راه ثواب او خواهد بود .مردم حقیقت طلب بدانید محمدعلی نوری فرزند حسین متولد 1347 تنها هفده بهار از عمرش گذشته بود که برای برخورد با تجاوزات کفر جهانی به میهن اسلامی ایران سلحشورانه به میدان کارزار عملیات والفجر هشت اعزام و در کارخانه نمک بندر فاو عراق فاتح گردید و جانش را در راه جهاد فی سبیل الله تقدیم نمود .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ertytyasert.jpg                   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc00282.jpg

                                                                                        حاج حسین نوری پدر شهید

همه با هم قدر خانواده های شهدا و ایثارگران را دانسته و از آنان دلجویی می کنیم و اجازه نخواهیم داد خون مطهر شهیدانشان دچار خدشه شود .

۰ نظر ۲۶ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۷
سلحشوران شهر نراق

یازدهمین اعزام بسیجیان شهر نراق به صورت گروهی به جبهه های حق  علیه باطل در مقطع عملیات رمضان از تاریخ 30/3/1361 صورت گرفته است .

   اسامی  برادران اعزامی در غالب دسته اول عبارتند از :

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dths13.jpg

1- اسماعیل حبیبی فرزند اکبر

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image30.jpg

2- شکرالله شریفی فرزند اسماعیل

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/asra11.jpg

3- حسین کرباسی فرزند علی

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sryudtu34.jpg

4- محمدرضا  قاسمی نراقی فرزند حسن مشهور به علی

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dfdgfkgfk.jpg

5- محمد رضا  موسوی فرزند سید حسین

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/aetyt19.jpg

6- سید مرتضی  میر سلطانی فرزند سید جعفر

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/thsdh5.jpg

7- محمد رضا بخشی فرزند عباس

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdd2.jpg

8- عباس حیدری فرزند حسن

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/scan0331.jpg

9- علی محمد  عظیمی فرزند امیدعلی

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/imagfyjfd27.jpg

10- سید مرتضی باشی فرزند سید عباس

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/wtrst6.jpg

11- نصرالله حیدری فرزند رضا

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dfgffff.jpg

12- مهدی جعفری فرزند علی

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/datdt18.jpg

13- محمد عضایی فرزند ابراهیم

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/scan0015.jpg

14- غلامحسین اکبری فرزند سیف الله

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/th17.jpg

15- سید مهدی موسوی فرزند سید احمد

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3619.jpg

16- تقی باقری فرزند حسینعلی

آدرس مکاتباتی رزمندگان : تیپ 17 علی ابن ابیطالب قم گردان ثارالله گروهان شهید کریمی برادران اعزامی از شهرستان محلات بوده است .

دوازدهمین اعزام به جبهه و شرکت در عملیات رمضان

دوازدهمین اعزام بسیجیان شهر نراق به صورت گروهی به جبهه های حق  علیه باطل در مقطع عملیات رمضان از تاریخ 9/4/1361 صورت گرفته است .

 اسامی  برادران اعزامی در غالب دسته دوم عبارتند از :

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fgddfffffr.jpg

1- هادی  ایزدی فرزند عباس

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ettwrg12.jpg

2- سید مظفر باشی(موسویان) فرزند سید غضنفر

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/srtdry32.jpg

3- علی اکبر  یوسفی فرزند نوروز

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ttteeee.jpg

4- علی محمد کریمی نراقی فرزند ابوالفضل

         http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zfhzxhzghzx.jpg

5- محمد کاظمی فرزند یوسف

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dthdh9.jpg

6- مجتبی شریفی فرزند غلامعلی

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/seszdt10.jpg

7- سیدعباس  باشی(حسینی نژاد) فرزند سید میرزاآقا

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ddfgg1.jpg

8- قاسم عظیمی فرزند حسن

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/lnklvghjc.jpg    

9- ابوالقاسم احمدی فرزند علی

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image4386.jpg

10- سید ابوالفضل بابایی فرزند سید رضا

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dgfy16.jpg

11- علیرضا  لطفعلی فرزند حسین

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fgux22.jpg

12- قمبر  عابدی فرزند کمال مشهور به قنبرعلی

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsarty15.jpg

13- غلامرضا  قجری فرزند حیدرعلی

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/aefffwqq.jpg

14- قدرت الله  کمره ای فرزند رمضان

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image4250.jpg

15- علی محمد  قجری فرزند احمد

سیزدهمین اعزام به جبهه و شرکت در عملیات رمضان

سیزدهمین اعزام بسیجیان شهر نراق به صورت گروهی به جبهه های حق  علیه باطل در مقطع عملیات رمضان از تاریخ 26/4/1361 صورت گرفته است .

 اسامی  برادران اعزامی در غالب دسته سوم عبارتند از :  

 

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/cftvhj31.jpg

1- عباس رمضانی فرزند حسن

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ghuovhio26.jpg

2- مظاهر لطفی فرزند محمد

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sgz20.jpg

3- قاسم جعفری فرزند ابراهیم

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sgh21.jpg

4- محمد کمره ای فرزند حسین

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/aesrya23.jpg

5- شعبانعلی  حسینی فرزند رضا

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3132.jpg

6- سید اکبر کاظمی فرزند سید محمد

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/aag7.jpg

7- محسن عبدلی فرزند حسین

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dtd8.jpg

8- علی اکبر کمره ای فرزند محمد باقر

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zsrg14.jpg

9- حسن ترابی فرزند فتح الله

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/se6tustu28.jpg

10- حسین عابدینی فرزند علیرضا

    http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dt78fdt789fgre.jpg

11- حسین حیدری فرزند غلامحسین (اعزامی از قم)

 

در مقطع عملیات رمضان نیروهای زیادی از بسیج شهر به جبهه اعزام شدند و در منطقه جنوب و خصوصا در ایستگاه حسینیه و پاسگاه زید حضور داشته و تعداد زیادی از برادران در عملیات رمضان شرکت داشتند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/xcgjxcbn.jpg              http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/na1gzdpeq1u0jkuxa03.jpg

در عملیات رمضان تعدادی  از بسیجیان  به اسامی ذیل مجروح گردیده و به خیل جانبازان پیوسته اند :

عباس حیدری ، محمد رضا قاسمی ، مهدی جعفری ، محمد عضایی ، سیدعباس باشی(حسینی نژاد) ، محمد کمره ای فرزند حسین ، مجتبی شریفی ، ابوالقاسم احمدی فرزند علی ، اسماعیل حبیبی، سید اکبر کاظمی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fjxcg.jpg           http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdfgzf.jpg

در عملیات رمضان دو بسیجی به اسامی محمدرضابخشی در تاریخ 23/4/1361(سیزدهمین شهید) و عباس رمضانی در تاریخ 7/5/1361(چهاردهمین شهید) به آروزویشان که شهادت بود نایل آمدند و در گلزار شهدا دفن گردیدند .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ghgh4.jpg        http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ffhj3.jpg

                                                                                               شهید محمد رضا بخشی                    شهید عباس رمضانی

 

همچنین یکی دیگر از بسیجیان نراقی به نام احمدرضا محمودی فرزند یوسف در تاریخ 13/4/1361 طی عملیات رمضان در جبهه کوشک به شهادت رسید و چون خانواده اش در شهرستان الیگودرز استان لرستان سکونت داشتند جنازه مطهرش در کنار برادر شهیدش نصرت الله محمودی به خاک سپرده شد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/f647cadf5654.jpg

شهید احمد رضا محمودی

 

عملیات رمضان از تاریخ 22/4/1361 الی 7/5/1361 با رمز یا مهدی(عج) ادرکنی ادامه یافت .

هدف : حضور قوای نظامی ایران در پشت شط العرب و تسلط بر معابر وصولی بصره و تهدید بصره از سمت شرق به منظور تنبیه متجاوز با امید به پایان پیروزمندانه جنگ .

نتایج : این عملیات به اهداف خود نرسید . هر چند با اجرای این عملیات مسئولان و فرماندهان جمهوری اسلامی دریافتند که با وضعیت جدیدی در جنگ روبرو هستند و برای ادامه ی جنگ نیاز به تدوین استراتژی جدید می باشد . در این عملیات 6400تن از دشمن کشته یا مجروح و 1315 تن اسیر شدند و 1077 تانک و نفربر عراقی منهدم شد .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/13880422011.jpg

 

از رزمندگان و مطلعین درخواست می شود افراد هموطن دیگر که در عملیات رمضان در تیر ماه 1361 حضور داشته اند را معرفی نمایید . 

 

۰ نظر ۲۵ تیر ۹۱ ، ۱۶:۲۵
سلحشوران شهر نراق


هر روز که تو را می دیدیم یادمان رفته بود تو کی بودی . دیدنت عادی شده بود . مزاح های روزمره و سر خوشی ات نیز باعث فراموشی ایثارگری های گذشته ات شده بود

مدت هاست که در دیار خاموش نراق با این همه ایثارگری ها و شهید و جانباز و آزاده از جنگ و جهاد گذشته خبری نبود . حسین جان حتی در این سی سال پس از مجروحیتت از تو سوال نکردیم که شرح حال جانباز شدنت را برایمان توضیح دهی .
 
ولی شاکریم که عده ای از دوستانت چند ماهی است این خطه بسیجی خیز ، پاسدار خیز ، جهادگر خیز و روحانی خیز که دارای فراوانی شهید و انبوه جانباز و هشت آزاده را در دل خود دارد به تاریخ معرفی می شوند و الحمدالله از تو هم فیلم و عکس تهیه کرده اند .
حسین عزیز این هفت روز که گذشت و دیگر تو را در میدان و خیابان و مسجد جامع در صف نماز ندیدم آه سردی بر قلبم فرو آمده و می گردم تو را پیدا نمی کنم . انکار قبلا نیز تو را گم کرده بودم . شناختم به تو و امثال تو کم بود . اکنون که تو نیستی می فهمم از نسل جبهه و دفاع مقدس بودی . پس بین ما چه می کردی؟

در گلزار شهدای نراق که می رفتی بالای قبر دوستان شهیدت چه می گفتی؟ و چه زمزمه هایی داشتی . پدرت در خاکسپاری ات فغان می زد که تو شهید زنده بودی.در زندگی نامه اندک که معرفی شده بودی تو یکی از موسسین بسیج نراق بوده ای . تاریخ 04/09/1360 در جبهه محمدیه دارخوین در نزدیکی آبادان مجروح و پس از تحمل طول درمان و زجرهای بستر به نخاعت آسیب رسیده و به افتخار جانباز 55 درصدی نایل آمدی .

بیمارستان سجاد تهران گواه زحمات پزشکان و شب بیداری پدر و مادرت بود که بر بالای تخت بسترت چه زحماتی کشیدند تا از فلج شدن دائم نجات پیدا کردی .  انشاءالله اجر شهیدان که لایقت بود نصیبت خواهد شد و از خداوند تقاضا داریم در غم فراغت صبور باشیم

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc00248.jpg


ویژه برنامه هفتمین روز درگذشت زنده یاد ، جانباز حسین حیدری در قطعه ایثارگران در جنب گلزار شهدای شهر نراق همراه با نمایش کلیپ و خاطره گویی پنج شنبه تاریخ 22/4/1391 از ساعت 22 لغایت 23/30 برگزار گردید .
                                              

۰ نظر ۲۵ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۰
سلحشوران شهر نراق


پدر و مادر رزمندگان را به همین سادگی نظاره گر نباشید . با همه عشق و علاقه ای که به میهن اسلامی و رهبرشان امام خمینی(ره) و آرمان های الهی داشتند ، جگر گوشه هایشان را در نبردی سخت به قربانگاه فرستاده و چند صباحی بعد پیکر مطهرش را تحویل گرفته و یا با جسم نیمه جان و معلول آنها مواجه گردیده و یا پس از اسارت عزیزشان باید سالیان متمادی در آینده مبهم در انتظار آنان صبر و مقاومت پیشه کنند .

سید اکبر کاظمی در سن هفده سالگی به عشق رهبر و جهاد فی سبیل الله تحصیل در سال اول دبیرستان حاج عباس معصومی شهر نراق را رها و به جبهه ها شتافته است . به همین منوال اعزام هایش استارت می خورد و طی هشت سال دفاع مقدس چهل و شش ماه سابقه حضور در جبهه را با افتخار به نام خود ثبت می نماید .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/asryasry.jpg

سیداکبر کاظمی

در پدافندی و عملیات های سومار ، بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر ، رمضان ، محرم ، والفجر هشت و فتح فاو عراق ، سردشت و... حضور داشته و در عملیات رمضان در تیر 1361 در اثر ترکش خمپاره به پا و موج انفجار مجروح گردیده ولی پس از بهبودی به بنیاد جانبازان مراجعه ننموده است .

آقای سید محمد کاظمی فرزند سید عباس و همسر مکرمه اش مرحوم لیلا کاظمی فرزند نعمت الله طی هشت سال انتظارات زجرآوری را زمان حضور فرزندشان در سرحدات ایران تحمل نموده و شاکر خداوند بودند .اکنون آقای کاظمی در بستر بیماری قرار گرفته و رزمنده دیروز جبهه های نبرد بر بالین پدر به التیام دردهایش می پردازد و همسر سید اکبر و دیگر اقوام نیز به پرستاری پدر مشغول هستند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc00425.jpg

سید محمد کاظمی

شنبه تاریخ 17/4/1391 بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق از آقای سید محمد کاظمی عیادت نموده و برای ایشان از خداوند قادر شفای عاجل مسئلت نمودند.

۰ نظر ۲۴ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۷
سلحشوران شهر نراق

حضرت علی اکبر(ع) در یازدهم شعبان سال 33 هجری در مدینه متولد شد. پدرش امام حسین (ع) و مادرش لیلا دختر ابى مره می باشد .

علی اکبر(ع) رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا(ص) بود . پدر بزرگوارش می فرماید هرگاه مشتاق دیدار پیامبر مى شدیم به چهره او مى نگریستیم .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/352799_pw14jlwl.jpg

 

حضرت علی اکبر در کربلا حدود 25 سال داشت . برخی راویان سن ایشان را 18 و 20 سال هم گفته اند . او اولین شهید عاشورا از بنى هاشم بود . شجاعت و دلاورى حضرت على اکبر (ع) و رزم آورى و بصیرت دینى و سیاسى او، در سفر کربلا بویژه در روز عاشورا تجلى کرد.


روز عاشورا نیز پس از شهادت یاران امام، اولین کسى که اجازه میدان طلبید تا جان را فداى دین کند او بود . و از ایثار و روحیه جانبازى او جز این انتظار نبود.

در پیکاری سخت به میدان رفت و جنگید تا به شهادت رسید. قاتل او مرة بن منقذ عبدى بود.امام جوانان هاشمى را طلبید تا پیکر او را به خیمه گاه حمل کنند. حضرت على اکبر ، نزدیکترین شهیدى است که با امام حسین دفن شده است.مدفن او پایین پاى ابا عبد الله الحسین(ع) قرار دارد و به این خاطر قبر آقا شش گوشه دارد .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/1002_1.jpg


جوانان پر شور شهر نراق نیز با الگو گرفتن از فتوت و مردانگی علی اکبر(ع) هر کدام می توانند به مثابه علی اکبرهای زمان خویش برای جامعه و ولایت مفید باشند .

 

 

۰ نظر ۱۷ تیر ۹۱ ، ۱۶:۲۵
سلحشوران شهر نراق

 جمعه نهم تیر 1391 که پس از یک هفته از بیمارستان میلاد کاشان به زادگاهت شهر نراق منتقل شدی به اسماعیل گفتم هر چه زودتر برویم مادرمان عذرا خانم شریفی را ببینیم .

سال ها بود بالای پله ها ی  منزل  با قامت استوار می ایستادی و خوش آمد گویی می کردی . وقتی یا الله کردم و صدایت را نشنیدم گفتم حتما خبری است .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dgzxfh.jpg

 

روی تخت عذاب آور که دیدمت و نالان بودی و بی تابی کردی دلم می خواست به جای قاسم شهیدت به پایت می افتادم و گوشه چادرت را بوسه می زدم . ولی شلوغ بود و خجالت کشیدم . گریه هایت قلبم را آزرد .

تو آن شیر زنی بودی که تاریخ 3/11/1365 وقتی از کربلای پنچ و از جبهه خونین شلمچه جنازه مطهر قاسم جعفری را آوردند داخل قبر سردار شهیدت شدی و خودت جنازه رشید و بی مثالش را به خاک نهادی. چون قاسم در وصیت نامه اش نوشته بود می خواهم همچون مادر وهب که فرزندش را در راه خدا داد و حتی جسدش را هم تحویل نگرفت و گفت چیزی که در راه خدا دادم پس نمی گیرم .

 

یادت می آید گریان و نالان در غم فراغ یارمان فرزندت قاسم قهرمان چه سوختیم و ضجه زدیم و ساختیم و هربار شما و همسرت مرد بهشتی روزگار عمو ابراهیم بقیه را روحیه می دادید ؟ اکنون چه شده که قامت خم کرده ای و اشک می ریزی ؟

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/e5ysadty.jpg

 

سمانه دختر قاسم نوازشت کرد و تو لذت بردی که نفس دلبندت هنوز در خانه جاری است .

پس همه دعا می کنیم شما هم یا علی بگو و از بستر بر خیز و مثل گذشته مثل کوه استوار بمان و ما هم خوشحال خواهیم بود در کنار شما مثل همیشه .

 

۰ نظر ۱۷ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۷
سلحشوران شهر نراق

تحمل یاران کم شده ، غم فراق یار دشوار گردیده . گریه امان نمی دهد . دوستان نتوانستند به راحتی قطعه ایثارگران شهر نراق و قبر دوستشان را ترک کنند .

پس از تشییع و تدفین دوباره بازگشتند و در غروب غمبار شنبه 17/04/1391 گرداگرد قبر حسین حیدری فرزند محمدعلی جانباز 55 درصد جنگ تحمیلی حلقه زده و از نحوه مجروحیت و خاطرات تلخ و شیرینش در دفاع مقدس صحبت کردند .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc00381.jpg

 

گریه امان نمی دهد در ذکر خاطرات . چون در سه نشست خاطره گویی رزمندگان نراق ، حسین حیدری خودش یکی از راویان فتح بود .

همسر و فرزندان و برادر و پدر و خانواده این جانباز فداکار نیز با حضورشان مجلس معنوی را پر بار نمودند  همه از صمیم قلب ناراحت بودند و با ناله هایی از سر سوز ، حسرت فرو برده و مرگ را برای حسین زود میدانستند ولی چه باید کرد غیر از تعظیم و تسلیم در مقابل اراده و قضا و قدر الهی .

 

پس از ذکر خاطرات در فضای دلربای معنوی به سبک مداحی های زمان جبهه و جنگ دعا و مصیبت قرائت شد و سپس جمعیت به اقامه نماز مغرب و عشا و نیز نماز لیله الدفن پرداختند .

 

جانیاز حسین حیدری از نمازگزاران همیشگی مسجد جامع شهر نراق بود . شهیدان شهر مهمان دارند زیرا حسین به جمع آنان پیوسته است .هر چند که ورود به دروازه شهادت مشکل شده ولی با مرگ نیز می توان از خوان نعمات شهدا به فیض عظما رسید.

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/lelkekje3.jpg

 

بار دیگر  وبلاگ سلحشوران شهر نراق فقدان پاسدار و جانباز 55 درصد جنگ تحمیلی را به دوستان و خانواده اش تسلیت عرض نموده و خداوند روح آن مرحوم را قرین رحمت واسعه خویش گردانده و با دوستان شهیدش محشورش نماید .

  

« والعاقبه للمتقین و نعمه عقبی الدار »

 

 

۰ نظر ۱۷ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۰
سلحشوران شهر نراق

 در سال 1341 در شهر نراق کودکی به دنیا آمد که به عشق سالار شهیدان کربلا نام او را حسین نهادند .

پدرش محمد علی و مادرش مرحوم طوبی رمضانی از ماحصل کشاورزی و دامداری و با رزق حلال ایشان را پرورش دادند و او با ذکر اهلبیت آرام آرام رشد و نمو یافت .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/xfgjjcgj.jpg

 

از سال 1356 فعالیتهای انقلابی اش را بر علیه رژیم طاغوت و ظلم و جور حکومت پهلوی آغاز نمود و با ورود امام خمینی از تبعید و جشن پیروزی در 22 بهمن 1357 ، وی نیز در صحنه حضوری فعال داشت . بسیج مستضعفین که فعالیت خودش را به دستور امام خمینی(ره) شروع کرد ایشان نیز از علاقمندان به بسیج بود و در شهر نراق از اولین نیروهای پیوسته به این نهاد بود .

از تاریخ 29/12/1359 لغایت 13/01/1360 به همراه 13 نفر از بسیجیان شهر به مرکز آموزش صفی آباد شهرستان محلات اعزام و دوره آموزشی خود را با موفقیت به پایان رساند.

گروه هجده نفره ای در مرداد 1360 در ساختمان درمانگاه صفایی، بسیج نراق را راه اندازی کردند که حسین حیدری از موسسین و جزء این گروه بود.

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dtuxd.jpg

 

اولین اعزام به جبهه اش به همراه 25 نفراز هسته اولیه تشکیل دهندگان بسیج در تاریخ 09/08/1360 انجام گرفت .عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان به پایان رسیده بود و نیاز به نیروهای تازه نفسی بود تا از مناطق آزاد شده پاسداری کنند . لذا حسین و همراهان از جبهه محمدیه دارخوین در محور آبادان و در حاشیه رودخانه کارون پدافندی عملیات را به مورد اجرا گذاشتند .

با اینکه ماموریت آنها سه ماهه بود لکن حسین حیدری در تاریخ 04/09/1360 یعنی 25 روز از اعزامش ، ترکش خمپاره ای  به اندازه یک عدس به پیشانی اش اصابت کرده و نهایتا با تحریک اعصاب ، باعث فلج شدن نیمی از بدن وی میگردد .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc01747.jpg

 

طول درمان مشارالیه در بیمارستانهای مختلف از جمله بیمارستان سجاد تهران انجام گرفت و خود و خانواده گرامی اش سختی ها و مشقت های زیادی را متحمل شدند و به خاطر رضای خداوند صبر و استقامت پیشه کردند .

چه روزهایی که پدرش کار و کشاورزی در نراق را رها کرده و برای بدست آوردن سلامتی فرزندش بر بالین او  بود .سرانجام پس از بهبودی نسبی از جانبازان 55 درصد محسوب گردید .

حسین حیدری در اولین نشست خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق در تاریخ 16/09/1390 بیان نموده که چگونه از چشمه جوشان و بابرکت اهل بیت داروی سلامتی خویش را سرکشیده و گرنه بایستی فلج کامل می بود .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sgfgggggggg.jpg

 

با همه این شرایط  او دست از آرمان های الهی اش بر نداشت و به عضویت سپاه پاسداران شهرستان دلیجان درآمده و در لباس سبز سپاه فعالیت مجدانه ای را به منصه ظهور رساند .وی که دیگر نمی توانست اسلحه به دست گرفته و به جهاد با کفار برود ، در سنگر پشت جبهه و در ستاد پشتیبانی جنگ شهر نراق فعالیت های گسترده ای را انجام داد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image2856.jpg

 

بارها با ماشین های اهدایی مردم فداکار نراق به جبهه ها رفت و ضمن بازدید از مناطق  با رزمندگان زادگاهش ملاقات نمود .

با وجودی که نیمی از بدنش قوای جسمانی لازم را نداشت ولی با روحیه ای وصف ناپذیر پشت فرمان ماشین می نشست و رانندگی می نمود و با بیکار بودن میانه خوبی نداشت و هر زمان به کاری مشغول بود .

بسیاری از خانواده های معظم شهدا  او را به عنوان یادگاری از فرزند شهیدشان می شناختند .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image2857.jpg

 

مرگ وی در عین شوخ طبعی ، مزاح دائم و خنده های همیشگی و روحیه سرشار از ایمان و توکل به خدا همه دوستان را در بهت و حیرت فرو برد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc01705.jpg

 

همسر وی سرکار خانم لطفی از زنان ایثارگر شهر نراق می باشد که با عنایت به جانباز بودن حسین ، زینب گونه وظیفه پرستاری از او را بر عهده داشت و سه فرزند به نامهای محسن ، محمد و علی نیز که جملگی از عاشقان و غلامان اهل بیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی اند نیز به جامعه تقدیم نموده است .

 

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc01651.jpg

 

روحش شاد و یادش گرامی باد                                                         

۰ نظر ۱۷ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۰
سلحشوران شهر نراق


سایت 
سلحشوران شهر نراق یاد و خاطر پاسدار احمدعلی سیدین فرزند حیدرعلی متولد 1340 و اهل شهرستان خمین را گرامی می دارد

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/wtaea.jpg
شهید احمد علی سیدین


درود و رحمت خداوند به روح شهدای عملیات " شمشیر" و از جمله شهید مفقودالجسد احمدعلی سیدین که هنوز استخوان هایش بر بلندای قله 2200 متری شمشیر حافظ دین و مملکت است .

در آستانه 31 سالگرد شهادت احمدعلی سیدین به یگانه خواهرش سرکار خانم صدیقه سیدین و همسرش آقای علی اکبر عظیمی فرزند امیدعلی اهل شهر نراق تبریک و تسلیت عرض می نمائیم .

ارتفاعات شمشی معروف به شمشیربلندترین عارضه ی طبیعی (به ارتفاع 2200 متر) در غرب منطقه مرزی نوسود است که از نوار مرزی و ارتفاعات سوق الجیشی «کل هرات»، «سونی هرات»، «شوشمی بالاو پایین» و درّه «تاور»در خاک عراق تشکیل یافته است.

خاطره ای از خانم صدیقه سیدین ساکن شهر نراق


اینجانبه صدیقه سیدین فرزند حیدرعلی متولد 1338 از شهرستان خمین در استان مرکزی می باشم . طی سال های 1361 و 1362 با همسرم علی اکبر عظیمی فرزند امیدعلی اهل شهر نراق داوطلبانه برای ماموریت به کردستان ثبت نام نمودیم .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/jjjj.jpg



قبل از ماموریت در تابستان 1361 از سوی محل خدمتمان اداره آموزش و پرورش شهرستان دلیجان یک دوره دو ماهه در آموزشگاه مجتمع شریعتی در یاغچی آباد تهران گذراندیم که با توجه به گرمای هوا و اینکه فرزندم شیرخواره بود سختی را تحمل کردم . چون همزمان باید روزه هم می گرفتم .

سرانجام موقع اعزام فرا رسید و من و همسرم و دو فرزندمان الهام عظیمی سه ساله و فاطمه عظیمی شش ماهه راهی سنندج مرکز استان کردستان و دو روز بعد به شهرستان مرزی مریوان وارد شدیم .

مسئولیت مدرسه اسلامی در بدو ورود به من واگذار شد و آقای عظیمی نیز مسئولیت مدرسه دیگری را بر عهده گرفت .

چون غریب بودم اتکایم به خداوند بود و به پشتیبانی همسرم ارج می نهادم . زمستان سال 1361 از راه رسید و به قول سالمندان یکی از سخترین زمستان های مریوان رقم خورد . بر این اساس چون فاصله منزل با مدرسه اسلامی زیاد بود و وسیله نقلیه نیز وجود نداشت مجبور به پیاده روی بودم و اکثرا روزها با پای خیس و نمناک وارد مدرسه می شدم که به این علت به پا درد و کمر درد مبتلا شدم .

کمبود نفت و مواد سوختی و بمباران های پی در پی ارتش عراق همه دست به دست هم داده بود تا علاوه بر اینکه سهمی در دفاع مقدس در بعد فرهنگی داشته باشیم ، در مقابل سختی ها مقاومت کنیم .

زندگی ، بچه داری ، فعالیت های فرهنگی مسئولیت هایم را سنگین کرده بود . از طرفی آشنا نبودن به محیط و ناامنی شهرها و جاده ها توسط گروه های ضد انقلاب از جمله کومله و دمکرات که به مردم و حتی کردها آسیب وارد می کردند ، مشکلات ماموریت ما را افزایش می داد .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/madarm-msomah.jpg

 

روزی نبود که در مریوان شهیدی وجود نداشته باشد . شهیدان دو گروه بودند . تعدادی از شهدا به واسطه درگیری برای حفظ امنیت داخلی در مواجه با گروه های منحرف کومله و دمکرات بودند و تعدادی دیگر شهیدانی بودند که مستقیم در مصاف با ارتش عراق در نوار مرزی پنجوین و باشماق به فیض شهادت نایل می آمدند .

برای استفاده از مرخصی فصلی که با آفای عظیمی از مریوان به نراق می آمدیم حتما بایستی تا سنندج از ستون نظامی که آن مقطع به صورت هفتگی متداول بود در طول مسیر استفاده می کردیم . یعنی نظامیان در ساعات مشخص حفاظت جاده و مردم را به عهده می گرفتند و اکثرا در این کاروان جابجا می شدند و الا هر لحظه امکان اسیر شدن و شکنجه توسط گروه های تجزیه طلب کومله و دمکرات متصور بود .

با همه این مشکلاتی که وجود داشت روح ایمان ، خلوص ، ایثار ، پاکی و وجدان حکفرما بود و ما هم بر این اساس لحظه ای از مقاومت و خدمت به جامعه به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی (ره) کوتاهی نمی کردیم .

دو سالی که در مریوان بودم همیشه علاقه داشتم به شهرستان نودشه پاوه مسافرت کنم و در ارتفاع 2200 متری شمشیر بهتر از جانم برادرم احمدعلی سیدین را بجویم .

برادرم پاسدار بود و تاریخ 12/3/1360 طی عملیاتی به نام شمشیر که در ارتفاع شمشیر بر علیه مواضع نیروهای ارتش متجاوز عراق پیروز شده بودند لیکن احمدعلی سیدین به شهادت رسید و جنازه اش تا کنون که سی و یک سال می باشد به زادگاهش بازنگشته است . و قبری نیست که دلتنگی هایم را خالی کنم .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/161661401351071051731581321839414620145207247.jpg

 

در شش ماهه اول جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران در سال 1359 که همسرم به عنوان نیروهای منقضی 1356 در جبهه آبادان حماسه می آفرید ، برادرم هر هفته به شهر نراق می آمد و مونس تنهایی من و دختر خردسالم الهام عظیمی بود .

لذا سر خوشم با این شعر شاعر :

 

من در عجبم با همه نامی که تو داری                                     این خلق چرا نام تو گمنام نهادند

 

خانواده ما اکنون از سربازان سید علی خامنه ای می باشند و همچنان برای سر بلندی کشور اسلامی ایران تلاش می کنیم

 

 

                                                                               خانم صدیقه سیدین فرزند حیدرعلی ساکن شهر نراق 09/02/1391

 

۰ نظر ۱۴ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۷
سلحشوران شهر نراق

 

با همه کسالتی که دارد و لرزان شدن صدایش ، شوخ طبعی و خنده هایش فراموش نشده است . از جدش کمک می خواهد تا به سر منزل مقصود برسد .

پنج شنبه تاریخ 8/4/1391 عده ای از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق از حاج سید ماشاءالله جوادی فرزند سید جواد در منزلش عیادت نمودند .

 

جوانان را که می بیند به یاد جوان 20 ساله و خوش سیمایش پاسدار سید حسن جوادی می افتد که تاریخ 17/1/1365 در شهر اهواز به شهادت رسیده است . تشکر می کند که یادی از وی شده است .

 

همچنان با لهجه زیبای نراقی خاطره ای را بیان می کند که انبساط خاطر بسیجیان فراهم می شود . ولی دیری نمی گذرد که صدای گریه و یا زهرا یا زهرا گفتنش بلند می شود .

ورد زبانش تشکر نعمت های خداوند است و به جوانان توصیه می کند دست از دامان اهل بیت برندارند .

 

علاوه بر یک شهید ، دو جانباز سرو قامت به اسامی سید حسین و سید عباس جوادی نیز به افتخارات این خانواده افزوده است .

 

از خداوند قادر شفای عاجل برای حاج سید ماشاءالله جوادی را مسئلت می نمائیم .

 

 

 

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/etdy.jpg

 

۰ نظر ۱۲ تیر ۹۱ ، ۱۶:۲۲
سلحشوران شهر نراق

مدتی است صفوف نمازگزاران مسجد جامع شهر نراق جای حاج عباس یوسفی  که نراقی ها به او حاج غلامعباس می گویند خالی است . یک نفس شاکر خداست و به قیافه اش که می نگری آیاتی از نشانه های مخلصین خدا را می یابی .

 

پنج شنبه تاریخ 8/4/1391 عده ای از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق از حاج غلامعباس یوسفی فرزند غلامحسین در منزلش عیادت نمودند .

 

به پیرامون اتاقش که نگریسته می شوی عکس جوان 18 ساله ای را به نظاره می نشینی که نامش غلامرضا یوسفی و از حماسه سازان کربلای پنج در جبهه شلمچه بوده و مورخ 22/10/1365 به شهادت رسیده است . او فرزند پر افتخار این خانواده است .پدر خوشحال است که یکی از فرزندانش به نام مهدی یوسفی در لباس سبز سپاه مسیر شهیدش را دنبال می کند .

 

حاج غلامعباس ابتدا اشک شوق می ریزد که تنهایش نگذاشته اند و هنوز بوی عطر شهیدان و راه و رسم آنها در شهر پیچیده است .

 

مرتب زبانش به شکرگزاری از خداوند مشغول است . بهترین دعایش برای جوانان حسن عاقبت به خیری است . همه برای شفایش دعا می کنیم .

 

 

 

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc00168.jpg

 

 

۰ نظر ۱۲ تیر ۹۱ ، ۱۶:۲۲
سلحشوران شهر نراق

بیست وششمین اعزام بسیجیان شهر نراق به صورت گروهی به جبهه های حق علیه باطل از تاریخ 0/3/1365 لغایت ./4/1365 انجام گرفت.    اسامی برادران که در عملیات کربلای یک و پدافندی آن در منطقه مهران در استان ایلام شرکت داشتند عبارتند از :

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/8fgy8o.jpg

 

1- حسن ترابی فرزند فتح الله

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sfsfhgzsrhz.jpg

 

2- سید مرتضی بابایی فرزند سید رضا

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/8oyuotguikc.jpg

 

3- مصطفی فروغی فرزند حسین

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/t79f8.jpg

 

4- حسن نباتی فرزند مندعلی

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ysdtydty1.jpg

 

5- پاسدار وظیفه غلامحسین ایزدی فرزند حسن(پدافند ضد هوایی(

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/cggvhkgvhk.jpg

 

6- محمدرضا عابدینی فرزند علی

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image2788.jpg

 

7- پاسدار وظیفه حسن حبیبی فرزند اکبر (واحد ادوات)

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/srydyuzdt.jpg

 

8- پاسدار وظیفه محمد کمالی فرزند رمضان ( مسئول بهداشت لشکر 17علی ابن ابیطالب)

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/vvhkjhk.jpg

 

9-غلامرضا کمره (کمره ای) فرزند باقر

10 - عباس ( غلامعباس) آقاحسینی فرزند علی

 
١١_ غلامرضا آقا حسینی فرزند شعبانعلی

🔹 از رزمندگان و مطلعین درخواست می شود همشهریان دیگر نراقی که در خلق حماسه عملیات کربلای یک یا پدافندی آن حضور داشتند را در دیدگاه پست یادداشت بفرمایید تا در کتاب پیش رو ثبت شود .

 

 

شرح و نتایج عملیات کربلای یک

 

عملیات کربلای یک تاریخ 9/4/1365 با رمز یاابا الفضل العباس، ادرکنی آغاز شد و تا 18/4/1365 ادامه یافت .

طی این عملیات، منطقه ای به وسعت 175 کیلومتر مربع از خاک ایران و نیز عراق شامل شهر مهران و روستاهای اطراف آن، جاده دهلران مهران ، ارتفاعات حساس و سرکوب قلاویزان و حمرین و نیز دو پاسگاه مرزی آزاد شد. هم چنین عقبه های دشمن از جمله شهرهای بدره و زرباطیه در دید قوای خودی قرار گرفت.

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/139003191641.jpg

 

       

در این عملیات 1210 نفر از نیروهای دشمن اسیر شدند .


از رزمندگان و مطلعین درخواست می شود افراد هموطن دیگر که در حماسه عملیات کربلای یک حضور داشته اند را معرفی نمایید .

 

 

۲ نظر ۱۰ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۰
سلحشوران شهر نراق

علی اصغر آقا زمانی فرزند علی محمد در سال 1331 در شهر نراق در یک خانواده مسلمان و مستضعف کشاورز متولد شد . دوران کودکی را تا کلاس سوم دبستان در نراق گذراند و سپس در سال 1341 در سن ده سالگی به همراه خانواده عازم تهران شد .تحصیلاتش را ادامه داد تا اینکه وارد دبیرستان شد . در دبیرستان همواره جزو بهترین شاگردان بود و همیشه اخلاق و رفتار وی باعث تحسین می شد . در اواخر دوران دبیرستان به مطالعه کتب مذهبی پرداخت و با شناختی که از اسلام پیدا کرده بود بطور جدی وارد جریانات سیاسی ، مذهبی شد و با همکاری چند تن از دوستان به تشکیل هئیتهای مذهبی پرداخت و به این ترتیب مبارزه خود را آغاز کرد.

 

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/52.jpg


پـــس از تشکیل هیئتهای مذهبی و ارشاد کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف خود نیز در کلاسهای حسینیه بنی فاطمـه شرکت کرد . در سال 1349 موفق به اخذ دیپلم شد . پس از اخذ دیپلم وارد دانشکده حسابداری شرکت نفت شد و به ادامه تحصیل پرداخت و تحصیلاتش را تا درجه فوق لیسانس پیش برد .

او همیشه سعی میکرد که خط اسلام راستین را در کنار روحانیت مسئول و متعهد دنبال نماید و از ابتدا خط امام خمینی را می پیمود . از هنگامی که حسینیه ارشاد آغاز به فعالیت کرد به خیل شاگردان دکتر علی شریعتی پیوست و تا هنگامی که حسینیه ارشاد بوسیله مزدوران شاه تعطیل شد وی همکــــاری خود را ادامه داد . پس از آن در مساجد جاوید و قبا همراه شهید دکتر محمد مفتح و تنی چند از دوستانش به مبارزات خود ادامه داد و بـــه تشکیل کلاسهای عقیدتی این مساجد کمک نمود و به دلیل حضور در این کلاسها بود که با شهید مظلوم آیت الله سید محمد حسینی بهشتی ایــــن منبع عظیم علم و تقوی آشنا شد و از این پس کار او و دوستانش شکل تازه ای یافت و با کوشش وی کلاسهـــــای شناخت شهید مظلوم دکتر بهشتی در منزل ایشان دائر شد و در کنار آن به مبارزات خود ادامه داد و با شروع اوج گیری انقلاب اسلامی وی در کمیته برگزاری راهپیمائی های میلیونی تهران و در کمیته مرکزی انقـلاب اسلامی نقش فعال و دلسوزانه ای را ایفا کرد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1666.jpg

 

پس از اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی ایران با گروهی از دیگر دوستانش به حزب پیوست و به سرپرستـی واحد دانشجوئی منصوب شد . وی به هنگام تشکیل جهاد سازندگی بعنوان نماینده حزب در جهاد به همکاری پرداخت و سپس با تشکیل نهضــت سواد آموزی به این نهاد انقلابی رفت و توانست با نقش فعال خود این ارگان انقلابی را یاری دهد.سپس با تشکیــل مجلس شورای اسلامی و انتخاب حجةالاسلام اکبر هاشمی بهرمانی مشهور به علی اکبر هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس وی بعنوان مسئول دفتر ایشــان منصوب شد و همواره در طول مدت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط خود را با حزب جمهــــــوری اسلامی ادامه داد و آخر الامر به همراه 72 تن از بهترین یاران امام و در رأس آنها شهید مظلوم ایة الله دکتر بهشتـی در فاجعه هفتم تیرماه 1360 در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به دست عناصر سازمان تروریستی منافقین به لقاء الله پیوست .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fyudu.jpg

 

شرح انفجار حزب جمهوری اسلامی و عاملین آن

 

یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی حزب جمهوری اسلامی تاریخ 29/11/1357 تاسیس گردید .مقطع اوج نبرد رزمندگان در جبهه های جنگ با جهانیان و شش روز پس از عزل سید ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور از فرماندهی کل قوا و روز بعد از ترور آیت الله سید علی حسینی خامنه در مسجد ابوذر تهران ؛ سازمان تروریستی منافقین در رذیلانه ترین اقدام در مورخ 7/4/1360 از طریق پلیدترین عنصر خود به نام محمدرضا کلاهی صمدی دفتر حزب جمهوری اسلامی را در چهار راه سرچشمه تهران منفجر و باعث شهادت سید محمد حسینی بهشتی و 72 نفر از مسئولین مخلص نظام شد .

یکی از این شهدا علی اصغر آقازمانی فرزند علی محمد اهل شهر نراق بود .

حجة الاسلام محمد محمدی نیک مشهور به محمدی ری شهری ، اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ، در خاطرات خود مطالب منتشره درباره کلاهی را ارائه داده است :

محمد رضا کلاهی صمدی فرزند حسن متولد 1338 دارنده شماره شناسنامه 1251 ، دانشجوی سال اول رشته برق دانشگاه علم و صنعت ایران و دارای دیپلم ریاضی از دبیرستان بامداد

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/1kolahi.jpg

محمد رضا کلاهی صمدی

 

محمد رضا کلاهی صمدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، در سال 1357 ، به سازمان تروریستی منافقین پیوست . ابتدا در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و پس از مدتی با خط دهی سازمان اظهار بریدگی نموده ، ضمن اینکه در همان مقطع با منافقین ارتباط تنگاتنگی داشته است ، به عنوان پاسدار کمیته انقلاب اسلامی ولی عصر تهران واقع در خیابان پاستور ، شروع به فعالیت نموده و به تدریج با هدایت منافقین ، وارد حزب جمهوری اسلامی می شود .

 

کلاهی در تشکیلات دفتر مرکزی حزب جمهوری در جایگاهی قرار می گیرد که از کلیه جریانات مهم حزبی و مملکتی ( دولت ، مجلس ، نهادها و ... ) مطلع بوده و همچنین مسئول دعوتها برای کنفرانس ها ، میز گردها و یا جلسات بوده ، ضمن اینکه حفاظت سالن نیز به عهده او بوده است . او مستقیما زیر نظر یکی از افراد کادر مرکزی منافقین به نام هادی روشن روانی با نام مستعار مقدم قرار داشته است .

وی چند روز قبل از انفجار حزب جمهوری ، کیف سامسونت خود را عوض کرده و یک کیف بزرگ را با خودش حمل می نموده و چون رفت و آمد وی در طول روز به حزب زیاد بوده ، کمتر مورد بازرسی قرار می گرفت .

پس از انفجار حزب جمهوری اسلامی ، او متواری و در خانه های تیمی منافقین داخل تهران مخفی و تلاش برای دستگیری وی ثمری نداشت و نهایتا از طریق مرز غرب کشور توسط عوامل منافقین به عراق منتقل شد .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sryzsdry.jpg

 

نامبرده در عراق در بخش عارفی ( روابط با عراق ) با نام مستعار کریم فعالیت می کرده و با یکی از زنان منافق با نام خورشید فرجی زنوز ، اهل تهران ، ازدواج می نماید . همسرش قبلا مسئول نهاد بوده که تنزل رده داشته ، مدتی فرمانده گردان ارکان ( پشتیبانی ) و مدتی مسئول تاسیسات بوده است . وی آموزش خلبانی را گذرانده ، آخرین مسئولیتش به عنوان فرمانده یگان پدافند در به اصطلاح ارتش آزادیبخش سازماندهی شده است .

گفته می شود کلاهی در سال 1370 ، نسبت به سازمان مسئله دار شده و در سال 1372 از سازمان جدا شده و در سال 1373 از عراق به آلمان رفته است و بعضا نیز عنوان می شود مخفیانه در فرانسه به سر می برد .

 

ملاقات با مادر علی اصغر آقازمانی نراقی شهید حزب جمهوری اسلامی

 


با وجودی که 50 سال در تهران سکونت یافته اما همچنان لهجه زیبای نراقی را حفظ نموده و به نراق و مردمانش عشق می ورزد .
در سی و یکمین سالگرد شهادت مظلومانه فاجعه هفتم تیر سال 1360 به دست شقی ترین انسان نماهای منافق فرصت را مغتنم شمردیم و با مادر یکی از شهدای دفتر حزب جمهوری ملاقاتی انجام دادیم.

سرکار خانم ایران قاسمی فرزند منصور سه شنبه تاریخ 6/4/1391 طی ملاقاتی در منزلش تهران اظهار داشت متولد 1310 در شهر نراق می باشم . دارای پنج فرزند هستم که پسرانم علی اکبر متولد 1328 علی اصغر و علیرضا آقازمانی متولد 1334 می باشند و همچنین دو دختر به اسامی شمسی متولد 1337 و مهناز آقازمانی متولد 1342 نیز خداوند به ما عنایت نموده است .

فرزندانم به جز آخرین دخترم همه در نراق متولد شده اند .

فرزند شهیدم علی اصغر آقازمانی سال 1331 در شهر نراق متولد شد . برادرش علی اکبر محصل نمونه پسر میرزا جواد غفاری(طبیب زاده) بود . و علی اصغر شش ساله که شد علاقه شدیدی به تحصیل نشان می داد ولی مسئول دبستان که آن مقطع حومه بازار بود او را پذیرش نکردند و ایشان نه ماه تمام را صرفا به ذوق و شور تحصیل می رفت سر کلاس می نشست و به فراگیری علم مشغول بود . آن زمان تعدادی دانش آموز را به زور به مدرسه می بردند . دلبندم سال 1337 هفت ساله شد و در نراق به کلاس اول ابتدایی راه یافت . معلم کلاس اولش مرحوم محمد رئوفی فرزند حبیب الله بود و از او رضایت کامل داشت . کلاس دوم و سوم ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و این دو برادر شاگردان ممتاز بودند .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/13880404_jomhori_islami_12_aghidati_2_4.jpg

 

پدرشان علی محمد آقازمانی فرزند عبدالمبین وقتی وضع تحصیلی فرزندان و اشتیاقشان به فراگیری علم و دانش را دید و از طرفی کمی خشکسالی هم در نراق به وجود آمده بود تصمیم گرفتیم به تهران نقل مکان کنیم . و این بود که در سال 1341 زمانی که علی اصغرم ده ساله بود از شهر نراق رخت بر بستیم . من و همسرم علاقه وافر به نراق داشتیم ولی برای آینده فرزندان مجبور به مهاجرت شدیم .
علی اصغر درس را ادامه داد و در سال 1349 دیپلمش را از دبیرستان دکتر محمود شیمی که اکنون به دبیرستان شهید رجایی تغییر نام یافته دریافت نمود.

تاریخ 26/1/1352 همسرم آقا علی محمد آقازمانی در تهران فوت نمود و به خاطر علقه ای که ایشان و ما به زادگاهمان داشتیم سختی راه را تحمل کردیم و جنازه اش را به نراق انتقال دادیم و در اطراف امامزاده سلیمان به خاک سپردیم .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/asdthadhhh.jpg

 

شهید علی اصغر که علاقه وافری به پدرش داشت سخت بر آشفته شد . ولی با ایمان و توکلی که به خداوند داشت مشکلات را تحمل کرد و به تحصیلاتش ادامه داد .

بحبوحه انقلاب 1357 که بود می گفت مادر مواظب باش این بسته ها اعلامیه حضرت امام خمینی است که در پاریس است و با دوستانش توزیع می کرد و ساواک او را تحت تعقیب قرار داده بود . جمعه ها در مسجد خاتم در محله سه راه زندان تهران توسط حجت الاسلام رجبی درس های دینی و قرآنی می آموخت و چند بار به خاطر استعدادهای مذهبی اش از آقای رجبی کتاب مفاتیح و قرآن جایزه دریافت کرد .

انقلاب که پیروز شد شب و روز نداشت و مرتب فعالیت می کرد . تحصیل دانشگاهی ، کار می کرد، جهاد سازندگی می رفت ، حزب جمهوری حضور داشت و خیلی هم تعریف از کارهایش نمی کرد . به او پیشنهاد ازدواج دادم که گفت مادرجان اجازه بده کمی شرایط انقلاب سر و سامان بگیرد تا بعد .

تاریخ 6/4/1360 شب هنگام منتظرش بودم تا سرانجام به منزلمان که آن موقع در نظام آباد سکونت داشتیم وارد شد . گفتم مادر کجا بودی که اینقدر دیر کردی؟ گفت منافقین کور دل آقای سید علی خامنه ای را در مسجد ابوذر تهران ترور کردند و من همراه مسئولین بودم که به بیمارستان به ملاقات ایشان رفته بود م و الحمدالله زنده مانده و دعا کن زودتر بهبودی اش را حاصل کند .
تاریخ 7/4/1360 فرا رسید و باز منتظرش شدم و از او خبری نشد . از نگرانی تا صبح خوابم نبرد و چشمم به در دوخته شده بود . ساعت شش صبح از رادیو خبر انفجار حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران را شنیدم و ساعت هشت اخبار به صورت کامل تر بیان کرد و متوجه شدم فرزند گرانقدرم علی اصغر آقازمانی همراه دکتر سید محمد حسینی بهشتی و بیش از هفتاد دو تن از مسئولین نظام به شهادت رسیده اند .

 

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/clip_image001_2322.jpg

 

هنگام دفن جنازه در بهشت زهرا برای همیشه او را بوسیدم و بوئیدم و اکنون افتخار می کنم که شهید خانواده ما مملکت اسلامی مان و انقلابمان را سر بلند نمود .

همه تروریست ها و بد خواهان راه امام خمینی(ره) به هر بلایی گرفتار شدند ولی هنوز عاملین انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به سزای اعمالشان نرسیده اند . من دوست دارم تا زنده هستم جزای منافقین و از جمله عنصر بد نامشان محمدرضا کلاهی گرفته شود . مگر این شهیدان چه هدفی جز خدمت به کشور و دینشان داشته اند که باید مورد تهاجم تروریستی بد خواهان قرار بگیرند .
من که مادر علی اصغر آقازمانی هستم او و همفکرانش را نشناختم که چه انسان های وارسته و الهی بودند. همه باید به فرامین رهبرمان آیت الله سید علی خامنه ای احترام بگذاریم و از خون شهیدان پشتیبانی نمائیم .

مشارالیها گفت آخرین بار پارسال برای فوت برادرم غضنفر قاسمی به شهر نراق مسافرت نمودم و معمولا سالی یکبار در 26 فروردین برای مراسم یادبود همسرم نیز به زادگاهم تردد دارم .

خانم ایران قاسمی با وجود هشتاد سالگی و داشتن سواد قرآنی از شخصیت سازنده و ایده آلی برخوردار هستند و وقتی متوجه شد مطالبش از طریق وبلاگ سلحشوران شهر نراق منتشر می شود گفت سلام من را به همولایتی های نراقی ام برسانید  .

وبلاگ سلحشوران شهر نراق علو درجات برای شهید علی اصغر آقازمانی و دیگر شهدا از خداوند خواستار بوده و برای خانواده ایشان عزت و سربلندی مسئلت می نمائیم.

 

 

۰ نظر ۰۷ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۰
سلحشوران شهر نراق

سالگرد میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ، روز جانباز نام گذاری شده است. عباس علیه السلام بزرگ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازی نمود. فداکاری های برادر رشید امام حسین علیه السلام در تاریخ بشر مانندی ندارد.

دست حیدرآسای عباس علیه السلام شعر زیبای عشق و ایثار در راه ولایت را با خون سرخ بر زمین تفتیده، کربلا نگاشت، و راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی را به جهانیان آموخت .یکی از جانبازان بزرگ انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت اللّه خامنه ای، می باشند. ایشان در تاریخ ششم تیرماه 1360، هنگامی که در مسجد ابوذر تهران سخنرانی می کردند، بر اثر بمبی که منافقین کوردل کار گذاشته بودند به شدّت مجروح گردید و پس از معالجه در بیمارستان هم چنان از ناحیه دست راست دچار مشکل هستند.

        

 اسامی رزمندگان مجروح شهر نراق در هشت سال دفاع مقدس از مهر 1359 الی مرداد 1367

== == == == == == == == == == == == == == == == == == == == ==

 انتقال مهمات جنگی از پادگان منظریه به جبهه آبان 1359

 حاج رضا رضایی فرزند نظرعلی در آبان 1359 به هنگام بارگیری مهمات جنگی برای ارسال به رزمندگان خط مقدم در اثر لغزندگی از تریلی سقوط نموده و به دلیل مجروحیت مدت سه ماه در بستر به سر می برد .

-------------------------------------------------------------------------------------------

 عملیات بستان ابتدای جنگ تحمیلی دی 1359

 سید مصطفی باشی فرزند سید عباس با گرایش فراخوان بسیج همگانی به عنوان منقضی خدمت سال 1356 دی 1359 در بستان از ناحیه دست و پا مجروح می گردد .

------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات فرمانده کل قوا تاریخ 21/3/1360

 کاظم محمودی فرزند علی

محمد(غلام) ابوالحسنی فرزند عزت الله

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات ترور توسط سازمان تروریستی منافقین

 تاریخ 26/5/1360 قدرت الله آقاصادقی فرزند علی محمد و قربانعلی احمدی فرزند علی در خیابان ملاصدرا تهران مورد هدف گلوله دو تروریست سازمان منافقین قرار گرفته و هر دو مجروح می گردند .

-------------------------------------------------------------------------------------------

ستاد عملیات جنگ های نامنظم شهید چمران

 علی محمد قجری فرزند احمد با گرایش فراخوان بسیج سربازان جهت پیوستن به ستاد جنگ های نامنظم چمران و مجروح شدن وی در شهریور 1360 در حومه اهواز

-------------------------------------------------------------------------------------------

 پدافندی جبهه خرمشهر در محله کوت شیخ

 حسین حیدری فرزند غلامحسین تاریخ  25/7/1360

-------------------------------------------------------------------------------------------

پدافندی عملیات ثامن الائمه در جبهه محمدیه دارخوین

 حسین حیدری فرزند محمدعلی تاریخ 4/9/1360

سید غلامرضا باشی فرزند سید علی تاریخ ./10/1360

عباس باقری فرزند حسینعلی تاریخ ./10/1360

ابوالفضل بیابانگرد فرزند حسینعلی تاریخ ./10/1360

مصطفی طالبی فرزندحسین تاریخ ./10/1360

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات فتح المبین تاریخ 2/1/1361

 قاسم آقاحسینی فرزند رضا

محمد رضا رمضانی فرزند غلامعلی

قاسم جعفری فرزند ابراهیم

عباس رمضانی فرزند حسن

اسماعیل حبیبی فرزند اکبر

عباس باقری فرزند حسینعلی(مجروح و اسارت)

قدرت الله ایزدی فرزند عباس(مجروح و اسارت)

احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله(مجروح و اسارت)

محمد عضایی ابراهیم

سید مجتبی میرکریمی فرزند سید علی

-------------------------------------------------------------------------------------------

 عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر

 مظاهر پیشه ور فرزند حسین تاریخ 2/3/1361

حسین حیدری فرزند غلامحسین تاریخ 18/2/1361

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات رمضان تاریخ ./4/1361

 عباس حیدری فرزند حسن

محمدرضا(علی) قاسمی نراقی فرزند حسن

مهدی جعفری فرزند علی

محمد عضایی فرزند ابراهیم

سید عباس باشی(حسینی نژاد) فرزند سید میرزاآقا

محمد کمره ای فرزند حسین

مجتبی شریفی فرزند غلامعلی

ابوالقاسم احمدی فرزند علی

اسماعیل حبیبی فرزند اکبر

سید اکبر کاظمی فرزند سید محمد

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات محرم تاریخ ./8/1361

 محمد(غلام) ابوالحسنی فرزند عزت الله(موج گرفتگی)

مرتضی فروغی فرزند حسین

تقی باقری فرزند حسینعلی

هادی ایزدی فرزند عباس

سید مرتضی میرسلطانی فرزند سید جعفر

علی کاظمی فرزند یوسف

علی محمد کمره ای فرزند تقی

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات والفجر مقدماتی تاریخ 17/11/1361

 سید محمد باشی(موسویان) فرزند سید احمد

محسن عبدلی فرزند حسین

علی قجری فرزند فرج الله

حسین اکبری فرزند اکبر (مجروح و اسارت)

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات والفجر چهار در پنجوین عراق تاریخ 27/7/1362

 علی اکبر کمره ای فرزند باقر

-------------------------------------------------------------------------------------------

پدافندی عملیات خیبر تاریخ ./12/1362

 علی اکبر باقری نراقی فرزند حبیب (شیمیایی)

نورعلی آقاحسینی فرزند رضا(شیمیایی)

علی محمد پیشه ور فرزند حسین(شیمیایی)

-------------------------------------------------------------------------------------------

پدافندی جبهه طلائیه و  جزیره مجنون سال 1363

 سیدعباس جوادی فرزند ماشالله پدافندی جبهه طلائیه تاریخ 29/10/1363

محمدرضا عابدینی فرزند علی پدافندی جزیره مجنون بهار 1363

محمد کمالی فرزند رمضان تاریخ مجروحیت 3/12/1363  در جبهه طلائیه

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات بدر تاریخ ./12/1363

هادی ایزدی فرزند عباس

سید حسن باشی(حسینی نژاد) فرزند سید میرزاآقا

غلامعباس ایزدی فرزند رمضان

سید تقی باشی(موسویان) فرزند سید علی

عباس آقاحسینی فرزند علی مشهور به غلامعباس

علی محمد کمره ای فرزند تقی

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات والفجر هشت و فتح بندر فاو عراق تاریخ 20/11/1364

 محمد رضا موسوی فرزند سید حسین

غلامرضا قجری فرزند حسین

سید صدر باشی(موسویان) فرزند سید احمد

سید حسن باشی(حسینی نژاد)فرزند سید میرزاآقا

محمدرضا(علی) قاسمی نراقی فرزند حسن

محمد حیدری فرزند رضا

محمد قجری فرزند علی

تقی آعلی فرزند اسماعیل

غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی(شیمیایی)

فردین رحیمی فرزند ماشاالله ( شیمیایی )

محمد حیدری فرزند علی

عباس آقاحسینی فرزند علی مشهور به غلامعباس

مهدی هدایتی فرزند حسینعلی(شیمیایی و ترکش)

 محمد کمره ای فرزند حسین

غلامرضا حیدری فرزند غلام محمد

غلامحسین ایزدی فرزند حسن (شیمیایی)

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات کربلای سه تاریخ 11/6/1365

 حسن حبیبی فرزند اکبر

-----------------------------------------------------------------------------------------

عملیات فتح یک و انهدام پالایشگاه نفت کرکوک عراق 20/7/1365

جعفر علی کمره ای فرزند فتحعلی طی عملیات فتح یک از ارتفاع سقوط نموده و از ناحیه پا آسیب می بیند و چند روزی در شهر سلیمانیه عراق برای بهبودی بستری بوده است .

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات کربلای چهار و پنج تاریخ ./10/1365

 محمود رزاقی فرزند صفرعلی

سید احمد باشی(موسویان) فرزند سید کاظم

علی محمد پیشه ور فرزند حسین

اکبر قجری فرزند احمد

مصطفی فروغی فرزند حسین

سید حسین جوادی فرزند سید ماشاءالله

قاسم حیدری فرزند رضا

غلامحسین قجری فرزند حیدرعلی

غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی(شیمیایی)

حسن کاظمی فرزند سلطانعلی

حسین کرباسی فرزند علی

غلامرضا کمره(کمره ای) فرزند باقر

غلامعلی رضایی فرزند اکبر

حسین کرباسی فرزند علی

هانی پنبه زن فرزند سلطانعلی ( شیمیایی - موج انفجار )

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات کربلای هشت در شلمچه تاریخ 18/1/1366

 غلامحسین ایزدی فرزند حسن(شیمیایی)

حجت الله ایزدی فرزند عباس(شیمیایی)

علی اصغر حیدری فرزند حسین (شیمیایی)

غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی(شیمیایی)

مجید کمره ای فرزند رضا علی (شیمیایی)

-------------------------------------------------------------------------------------------

خط پدافندی شلمچه خرمشهر استان خوزستان

 - تیر 1366 پاسدار حسین حیدری فرزند غلامحسین فرمانده گروهان حضرت رسول(ص) با خمپاره مجروح و تا کنون برای مداوا دو بار ّبه آلمان اعزام شده است .

  -پاسدار وظیفه علی اکبر حیدری فرزند رضا05/04/1367  (مجروح و اسارت)  

- زمستان 1366 پاسدار وظیفه اصغر لطفی فرزند حسینعلی در اسکله آبادان خرمشهر شیمیایی می شود

-------------------------------------------------------------------------------------------

عملیات والفجر ده در حلبچه عراق تاریخ ./11/1366 :

 قدرت الله کمره ای فرزند رمضان

غلامرضا قجری فرزند حیدرعلی

حسن نباتی فرزند مندعلی

حسین نباتی فرزند مندعلی

محمد قجری فرزند علی

محمد حیدری فرزند رضا

علی محمد کمره ای فرزند تقی

مرتضی عابدینی فرزند علی اصغر

موسی عابدینی فرزند علی

حسن حبیبی فرزند اکبر

اکبر عبدلی فرزند حسین

حسین قجری فرزند علی اکبر

احمد مرادی فرزند علی محمد

حسن قجری فرزند علی محمد

علیرضا حیدری فرزند سلطانعلی

قاسم حیدری فرزند رضا

علی محمد اسماعیلی فرزند عباس

اکبر قجری فرزند احمد

سید مرتضی بابایی فرزند سید رضا ( شیمیایی)

سید محمد حسینی فرزند سید رضا

محمد علی ایزدی فرزند حسن مشهور به امیر

غلامرضا کمره(کمره ای) فرزند باقر

قاسم کریمی نراقی فرزند ابوالفضل

-------------------------------------------------------------------------------------------

شمال غرب(کردستان-کرمانشاه-آذربایجانغربی) و جنوب شرق

سیدمهدی موسوی فرزندسیداحمد شیمیایی در سردشت

قدرت الله آقاصادقی فرزند علی محمد در سردشت

سیدمرتضی بابایی فرزندسید رضا دو نوبت با نیروهای دمکرات

تقی باقری فرزند حسینعلی در مصاف با نیروهای دمکرات
 
محمد عضایی فرزند ابراهیم در کردستان

امیدعلی عظیمی فرزند صفر در شهرستان خاش

-------------------------------------------------------------------------------------------

از کلیه رزمندگان دفاع مقدس( غیر ارتشی) درخواست می شود چنانچه در عملیات یا پدافندی جبهه حضور داشته و مجروح گردیده و نامشان وجود ندارد جهت اضافه شدن به لیست اعلام نظر فرمایند .


۰ نظر ۰۵ تیر ۹۱ ، ۱۶:۲۵
سلحشوران شهر نراق

امام حسین(ع) سر سلسله شیدائیان عشق است و شیدائى را به هر کسى نمى بخشند، شیدائى حق پاداش از خود گذشتگى است . شهدا کلیدداران کعبه شیدائى هستند و کعبه شیدائى کربلاست .  شهید سید مرتضی آوینی

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/weblog.jpg

 

پاسدار در لغت بمعنى نگهبان و مراقب است و پاسدار و پاسداران، آن کسانى هستند که در حساسترین لحظات تاریخ از میان خلق برمى خیزند و همچون دژى مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمى دارند.

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/30350706-1187448.jpg


بر این اساس شهر نراق پاسدار خیز و هشتاد و هشت سلحشور از بین خود برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی پرورش داده است .
و اکنون شما اى پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامى ! به حسین بن على (ع) که به راستى پاسدار حرمت و انسانیت و احترام به حقوق آدمیان بود اقتدا نموده، حق پاسدارى از اسلام و انقلاب اسلامى را به خوبى ادا کنید و از این منصب بزرگ که منصب انبیاى عظام و اولیاى خداوند تعالى است به خوبى حفاظت کنید.

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/imam_hossein_poster.jpg     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/gfdfz.jpg


حضرت امام خمینى (ره) در سوم شعبان سال 1399 ه.ق برابر با هفتم تیر ماه 1358 ه.ش پیامى به مناسبت ولادت امام حسین (ع ) فرستادند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ehosseyn_h03.jpg

 


سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار را خدمت 88 پاسدار شهر نراق از اول تاسیس این نهاد تاکنون و خانواده آنها تبریک و تهنیت عرض می نمائیم

همچنین این روز ارزشمند و میمون را به خانواده چهارده شهید پاسدار شادباش می گوئیم :



http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1634.jpg

1پاسدار شهید محمدعلی قجری فرزند یوسف

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1638.jpg

2پاسدارشهید  مظاهر لطفی فرزند محمد

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zdrtyzd.jpg

3پاسدار شهید کاظم محمودی فرزند علی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1645.jpg

4پاسدار شهیدسید حسن جوادی فرزند سید ماشاءالله

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1647.jpg

5پاسدارشهید قاسم جعفری فرزند ابراهیم

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hphxfj.jpg

6پاسدار شهید جعفرعلی کمره ای فرزند فتحعلی

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1675.jpg

7پاسدار شهید حجت الله ایزدی فرزند عباس

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1640.jpg

8پاسدار شهیدقدرت الله کمره ای فرزند رمضان

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1663.jpg

 

9پاسدار شهید سید حسین میرسلطانی فرزند سید نصرت الله

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hjklffff.jpg

 

10پاسدار شهید غلامحسین کریمی پور(پنبه زن) فرزند ماشاءالله

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1660.jpg

11- پاسدار شهید محمدرضا باقری فرزند غلامرضا

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1659.jpg

12- پاسدار شهید مهدی اکبری فرزند اکبر

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1672.jpg

 

13- پاسدار شهید ابوالفضل شاطری فرزند غلامرضا

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/img_1664.jpg

 

14- پاسدار شهید سید حسین هاشمی فرزند سید ماشاءالله

 


۰ نظر ۰۳ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۰
سلحشوران شهر نراق

در مقطع عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر دو گروه از بسیجیان به جبهه اعزام شده اند . بنابراین منهای نیروهای ارتشی تعداد پاسداران و بسیجیان شهر نراق در آزاد سازی بندر خرمشهر در استان خوزستان حضور بیست و هفت نیروی کارآمد بوده و پنج نفر از این نیروها به شهادت می رسند و چند نفر نیز مجروح می گردند .



نهمین اعزام بسیجیان به جبهه و شرکت در عملیات بیت المقدس



نهمین اعزام بسیجیان شهر نراق به صورت گروهی به جبهه های حق علیه باطل از تاریخ 31/1/1361لغایت 30/2/1361 به مدت یکماه انجام گرفت.

محل استقرار این برادران تا مقطع عملیات بیت المقدس حوالی دارخوین در داخل چادر در محور آبادان بوده است .

اسامی برادران اعزامی عبارتند از:

 

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image4273.jpg

1- علی قجری فرزند غلامعلی مشهور به دایی میرزاعلی


   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3461.jpg

2- محمدرضا قاسمی نراقی فرزند حسن مشهور به علی  


   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3251.jpg

 

3- علی محمد کمره ای فرزند تقی

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3482.jpg

4- شکرالله شریفی فرزند اسماعیل

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3292.jpg

5- حسین کرباسی فرزند علی

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3253.jpg

6- علی اکبر کمره ای فرزند باقر

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdtystd.jpg

7- غلامحسین اکبری فرزند سیف الله

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/ttteeee.jpg

8- علی محمد کریمی نراقی فرزند ابوالفضل

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/cfyidyi.jpg

9- سید مرتضی میرسلطانی فرزند سید جعفر

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3509.jpg

10- مرتضی لطفعلی فرزند حسین

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3487.jpg
 
11- مندعلی نباتی فرزند حسین

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/asrysryty.jpg

12- کاظم محمودی فرزند علی

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/rrfthdfgh.jpg

13- محسن عبدلی فرزند حسین

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdtusft.jpg

14-  حسین نباتی فرزند مندعلی

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdrtrrrrrr.jpg

15- مسلم مرادی فرزند نصرالله

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdtysart.jpg

16- مظاهر پیشه ور فرزند حسین

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/setustu.jpg

17- قاسم آقاحسینی فرزند رضا(به دلیل مجروحیت در فتح المبین پس از بیست روز به نراق بازگشت)

اعزام فوق 27 روز پس از عملیات فتح المبین است.

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/rtysdty.jpg     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fyjjjpo.jpg

پاسدار سید هاشم فراهانی فرمانده سپاه محلات و رضا اسماعیلی از مسئولین سپاه در جمع رزمندگان نراق و محلات در مقطع عملیات بیت المقدس

 

دهمین اعزام بسیجیان به جبهه و شرکت در عملیات بیت المقدس

 

دهمین اعزام بسیجیان شهر نراق به صورت گروهی به جبهه های حق علیه باطل از تاریخ 0/2/1361 لغایت 0/4/1361 انجام گرفت.
محل استقرار این برادران تا مقطع عملیات بیت المقدس و آزادی بندر خرمشهر، ابتدا در شهر اهواز و بعد حوالی دارخوین به صورت میهمان در لشگر امام حسین (ع) در جاده آبادان بوده است .

اسامی برادران اعزامی عبارتند از:

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/zdhgdh.jpg

1- علیرضا قجری فرزند سلطانعلی

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image5214.jpg

2- غلامرضا قجری فرزند علی (میرزاعلی)

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/vgvnjio.jpg

3-محمد رضا رمضانی فرزند غلامعلی

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3266.jpg

4- اسماعیل حبیبی فرزند اکبر

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sdrthzdgh.jpg

 

5- علیرضا اسماعیلی فرزند عباس

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3492.jpg

6- قاسم جعفری فرزند ابراهیم

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/hiobjiobjgggg.jpg

7- مهدی جعفری فرزند علی

 

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image3162.jpg

8- سید اکبر کاظمی فرزند سید محمد

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sfgf.jpg

9- محمدرضا بخشی فرزند عباس

   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image2692.jpg

10- حسین حیدری فرزند غلامحسین

ضمنا یک گروه چهار نفره دیگر از بسیجیان نراق در تاریخ 12/2/1361 به جبهه اعزام می گردند که در پادگان امام حسن(ع) تهران به دلایلی سه نفر آنان منصرف و مظاهر پیشه ور فرزند حسین با تعدادی از نیروهای محلات و حومه به جبهه اعزام و در تیپ 57 حضرت ابوالفضل لرستان در عملیات بیت المقدس شرکت می نماید .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sgggggdsds.jpg   http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dhdf.jpg

 

مجروحین اهل شهر نراق طی عملیات بیت المقدس


1- قاسم جعفری فرزند ابراهیم در مراحل اول عملیات بیت المقدس از ناحیه کتف و کمر تا نزدیکی های نخاع از طریق ترکش آسیب می بیند . یک هفته ای در بیمارستان سینا تهران بستری بوده و برای مدتی نیز در نراق دوره نقاهت را تحت نظارت درمانگاه شنتیایی نراق سپری می کند .ایشان بعدا در تاریخ 3/11/1365 طی عملیات کربلای پنج در جبهه شلمچه خرمشهر به شهادت می رسد .

2- مظاهر پیشه ور فرزند حسین ضمن حضور در مرحله اول عملیات ، در مرحله دوم بیت المقدس در تاریخ 2/3/1361 ( روز قبل از آزاد سازی خرمشهر ) زمانی که تیربارچی بوده به وسیله ترکش خمپاره از ناحیه سر ، شانه و پهلو مجروح می گردد . هم رزمش جواد نیکوئی فرزند مرتضی اهل شهرستان محلات وی را پانسمان موقت نموده و با نفربر به عقبه جبهه منتقل می شود . بعد با چند مجروح دیگر به وسیله یک فروند چرخبال به بیمارستان شهید دکتر بقایی اهواز منتقل و روز بعد نیز با یک فروند هواپیمای سی - 130 ارتش به تهران انتقال می یابد . به مدت حدود سه هفته در بیمارستان ایرانمهر (بیمارستان شهید دکترمحمد علی رهنمون) واقع در خیابان دکتر علی شریعتی بستری می گردد. ایشان اکنون از جانبازان 35 درصد می باشد .


3- حماسه ساز دیگر عملیات بیت المقدس حسین حیدری فرزند غلامحسین هست که در مسئولیت فرمانده دسته درتیپ 7 ولیعصر(عج) دزفول فعالیت داشته و طی عملیات آزاد سازی خرمشهر از ناحیه پا مجروح گردید و برای مداوا به اورژانس اهواز منتقل گردیده و پس از بهبودی نسبی به درخواست خودش مجددا به خط بر می گردد . ایشان با دو بار مجروحیت دیگر جانباز 60 درصد می باشد .

 

نتایج عملیات بیت المقدس

طی عملیات بیت المقدس 5038 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز خرمشهر آزاد شدند.

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dhdffffqq.jpg       http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/scan0130.jpg

 

خرمشهر 575 روز در اشغال عراق بود . علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج گردیدند. هم چنین 180 کیلومتر از خط مرزی تامین شد . با فتح خرمشهر برتری نظامی ایران بر عراق مورد تایید کارشناسان و تحلیل گران نظامی قرار گرفت .طی این عملیات حدود نوزده هزار تن از دشمن به اسارت درآمده و بالغ بر شانزده هزار تن کشته و زخمی شدند .

در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر پنج نفر از بسیجیان به اسامی غلامرضا قجری فرزند علی در تاریخ 17/2/1361 و علیرضا قجری فرزند سلطانعلی در تاریخ 17/2/1361 و محمد رضا رمضانی فرزند غلامعلی در تاریخ 2/3/1361 به خیل شهیدان پیوسته و در گلزار شهدا دفن گردیدند .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sgzddgv.jpg      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/asryasf.jpg      http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsfydfh.jpg

 

  همچنین دو نفر از بسیجیان اهل نراق از تهران به جبهه اعزام گردیده و در عملیات ظفرمند بیت المقدس به شهادت رسیدند عبارتند از :

 

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/xfhhg.jpg

محمدرضا باقری فرزند غلامرضا متولد 1341 تاریخ شهادت 10/2/1361

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/azdgfg.jpg

اصغر عبداللهی فرزند رضا متولد 1334 تاریخ شهادت 17/2/1361

 

دو شهید باقری و عبداللهی به دلیل سکونت خانواده در تهران در بهشت زهرا(س) در دل خاک آرمیده اند و در گلزار شهدای نراق سنگ یادبودی برایشان در نظر گرفته شده است . شهادت قجری ها مصادف با 13 رجب سالروز تولد امام علی (ع) بوده است . غلامرضا و علیرضا قجری در یک روز به شهادت می رسند لیکن جنازه غلامرضا یک هفته بعد منتقل و در تاریخ 24/2/1361 دفن و جنازه علیرضا به دلیل اشتباه در انتقال به شهرستان تبریز و بازگشت آن در تاریخ 31/1/1361 در گلزار شهدا به خاک سپرده می شوند .

 


۰ نظر ۰۱ تیر ۹۱ ، ۱۶:۱۰
سلحشوران شهر نراق

هدایت به بالای

folder98 facebook