سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شنبه تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۰ برابر ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ آخرین روز حیات دکتر فتانه نراقی فرزند ابوالقاسم ۸۹ ساله در کشور انگلستان بود . استاد فتانه نراقی سال ۱۳۱۱ در تهران متولد شد .

تحریریه هنر و معماری آبگینه نوشت: فتانه نراقی اولین بانویی که در ایران در رشته معماری به درجه استادی رسید .  شهریور ۱۳۸۹ سایت سلحشوران شهر نراق جهت معرفی دکتر فتانه نراقی و همسرش محمد امین میرفندرسکی این مطالب را نوشت :
دکتر فتانه نراقی سال ۱۳۱۱ در تهران متولد و از مدرسین معماری های داخلی و صنعتی دانشگاه هنرهای زیبا بود .  همسرش محمد امین(داریوش) میرفندرسکی متولد ۴ آذر ١٣٠٨ فارغ التحصیل دانشکده معماری دانشگاه دولتی فلورانس ایتالیا و تجربه های آموزش در دانشکده های انگلستان ؛ ایتالیا و ایران را داشت. میرفندرسکی دهه ۴٠ از دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا بود .

دکتر فتانه نراقی و داریوش از بهترین شاگردان پروفسور فلورانسی لئوناردو ریچی بودند که شهرت جهانی داشت .  فتانه نراقی که اصالت اجدادش از شهر نراق می باشد با میرفندرسکی یک زوج کامل عاشقانه ای از جهت فرهنگی و هنری بودند .  محمدامین و فتانه که تز دکترای دانشکده فلورانس را در باره ی بازسازی سر پل تجریش داده بودند، چند سال بعد هم با دقت و هنر بسیار، با یک اکیپ کامل از همکاران پروژه ی ارسباران را طراحی کردند، یا باغ شهر یکی از محله های ساری را با شرکت مردم محل به مدت چهار سال طراحی کردند و به تصویب سازمان مسکن و شهرسازی رساندند، که وزیر وقت درباره  این طراحی شهری گفته بود از آنچه انتظار داشته بیشتر است و خودش به عنوان یک پروژه ی پیلوت کلنگش را می زند .

همسر خانم نراقی به نام محمدامین میرفندرسکی فرزند میرزا سیّد جواد خان تاریخ ٢٣ خرداد ١٣٨۸ فوت و در قطعه ٨٨ ردیف ١۴١ شماره ٣٢ بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

۰۱/۰۳/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook