سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dfhjfhmxfhm.jpg

 


بهمن 1362 و در مقطع عملیات خیبر تعدادی از بسیجیان شهر نراق به جبهه اعزام شدیم . از تهران به اندیمشک با قطار عزیمت کردیم . در مسیر راه نراقی ها دور هم جمع شدیم و تخمه و آجیل ها را خوردیم و تصمیم گرفتیم بخوابیم . به جای شش نفر هشت نفر از جمله حسین کرباسی غلامحسین ایزدی فرزند رمضاناکبر قجری محمد قجری فرزند علی علی اکبر اسماعیلی در کوپه خوابیدیم.

علی اکبر اسماعیلی رفت بالای کوپه و روی نرده های فلزی دراز کشید . دم دمای صبح به یکباره احساس کردیم قطار به کوه خورده و یا انفجار صورت گرفته و یا بمباران هوایی شدیم و شبیه به این شد که زیر آوار گرفتار شدیم .
سراسیمه برخاستیم ؛ چراغ کوپه را روشن کردیم و دیدیم علی اکبر اسماعیلی در هنگام خواب از بالا به پائین سقوط نموده و دقیقا تمام رزمنده ها را دم پر نموده بود . خودش نیز بدتر از همه ما ترسیده بود .
از سر و صدا رزمنده های دیگر نراق در کوپه مجاور نیز برای کمک آمدند و وقتی دیدند اتفاق مهمی رخ نداده و از ماجرا مطلع شدند حالا نخند کی بخند . پادگان دوکوهه که رسیدیم هنوز صدای خنده های دوستان به گوش می رسید.

 

 

 مح
مد قجری فرزند علی اهل شهر نراق 27/09/1390

 

۹۰/۰۹/۳۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook