سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fjfyyyyyuu.jpg        

 

 

پرواز شماره ۷۰۷ کیش ایر ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۷۴ از فرودگاه مهرآباد در تهران به مقصد جزیره کیش با 161 مسافر و 14 خدمه به خلبانی کیومرث مفخی به پرواز در آمد . اما هواپیما در حین سفر ربوده شد و سرانجام در یک پایگاه نظامی متروکه در خاک اسرائیل فرود آمد. هواپیماربا یکی از مهمانداران هواپیما به نام « رضا جباری » با همدستی همسرش بود. هواپیمای ربوده شده از نوع بوئینگ ۷۰۷، متعلق به هواپیمایی ساها و در اجاره کیش ایر بوده‌است.

نوروز علی آقائی فرزند علی اکبر اهل شهر نراق ؛ افسر مهندس پرواز نیروی هوائی جمهوری اسلامی ایران پس از پیاده شدن از هواپیما به همراه عده ای از مسافران متدین در قلب اسرائیل با شکوه تمام به نماز ایستادند و علی آقایی در صف اول نماز به اقامه نماز می پردازد . رسانه های خبری جهان این نماز خواندن حماسی را تاریخی خوانده و عنوان کردند ایرانیان به جای اضطراب و ناراحتی با قلبی مطمئن نمازشان را در پایگاه اسرائیل به جای آوردند . تلویزیون ایران نیز تا ساعت ها اقامه نماز نوروز علی آقایی و ایرانیان دیگر را به تصویر می کشید.

 هواپیماربا قصد داشت هواپیما را به اروپا ببرد، اما هواپیما سوخت کافی برای پرواز تا این مقصدها را نداشت. هواپیماربا درخواست نشستن هواپیما در فرودگاه ظهران در عربستان سعودی را کرد اما این درخواست از سوی عربستان رد شد. سپس هواپیما درخواست فرود در اردن را کرد، اما اردن نیز اجازه فرود به هواپیما نداد .

سرانجام پس از شش ساعت و اتمام سوخت هواپیماربا تصمیم گرفت تا هواپیما را در فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل‌آویو بنشاند . هواپیمای مسافری ایران توسط یک هواپیمای جنگنده اسرائیلی به سمت پایگاه هوایی اودا در صحرای نقب در سی کیلومتری جنوب فلسطین اشغالی در شمال بندر ایلات ، هدایت و نشانده شد. رباینده پس از فرود هواپیما دستگیر شد و از اسرائیل درخواست پناهندگی سیاسی کرد لیکن به مدت ۱۵ روز در بازداشت به سر برد. رضا جباری در دادگاه به خاطر چهار اتهام خود، یعنی دزدی هوایی، هواپیماربایی، حمل غیرقانونی اسلحه گرم و ورود غیرقانونی به خاک اسرائیل به ۸ سال زندان محکوم شد. روزنامه اسرائیلی هاآرتص در سال ۲۰۰۶ او را ریدا گراری به انگلیسی: (Rida Garari) نامید و نوشت که دولت کانادا در سال ۱۹۹۸ به او پناهندگی داده‌است.

ایران با وجود نداشتن هیچگونه رابطه دیپلماتیک با اسرائیل، خواهان بازگشت هواپیما و مسافران آن، و همچنین استرداد هواپیماربا شد. سرانجام پس از 30 ساعت توقف هواپیما و مسافران با فشار های دولت ایران آزاد شدند و به ایران بازگشتند . در سال ۱۳۸۱، فیلم زندانی ۷۰۷ به کارگردانی حبیب‌الله بهمنی از روی این ماجرا ساخته شد. این فیلم دوبله شد و در ۲۷ فروردین ۱۳۸۲ اکران شد. در فیلم رضا جباری (با بازی ابوالفضل پورعرب) به همراه همسرش زهره (با بازی آنا نعمتی) که هر دو از خدمه هواپیما هستند، برای انتقام برادر جان‌باخته خود به نام « عبد » و مادر درگذشته‌اش یک هواپیما را می‌رباید و به اسرائیل می‌برد. به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، در سال ۱۳۸۵ طی خبری اعلام کرده که نیروهای امنیتی ایران یک جاسوس موساد به نام رضا جباری را در مرز ایران و ترکیه دستگیر کرده‌است.

یاد آوری می شود نوروز علی آقائی افسر مهندس پرواز نیروی هوائی جمهوری اسلامی ایران افتخار 95 ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل را دارد .
ایشان با داشتن سه نوع گواهینامه از سه نوع هواپیمای سنگین ترابری و همچنین گواهینامه مهندسی پرواز از سازمان هواپیمائی کشوری (ایکائو) از افتخارات شهرمان نراق و جامعه ایران اسلامی می باشد .



منابع اینترنتی و خاطره رسیده به وبلاگ سلحشوران شهر نراق 15/09/1390


۹۰/۱۲/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook