سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/uxdxcgggggg.jpg

 

مدتی قبل در محل کار بودم که آقایی که از مشتریان ما هست گفت مسعود با شهید محمدعلی قجری اولین شهید شهر نراق و استان مرکزی چه نسبتی داری؟ گفتم با هم فامیل هستیم .بنده خدا گفت قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 در پادگان لشگرک تهران با هم سرباز بودیم .در آن شرایط رزیم ستم شاهی پهلوی ؛ تراشیدن ریش با تیغ از واجبات بود . این شهید از این کار ممانعت می کرد و تنبیه هم می شد . ولی باز هم کار خودش را می کرد . می گفت یک روز گروهبانی که مسئول ما بود به محمدعلی قجری گفت تو نباید نماز بخوانی (تعدادی از سربازها از ترس نماز نمی خواندند و یا مخفیانه به جای می آوردند) و شهید با لهجه غلیظ نراقی گفت من نمازمو می خونم و شما نیز هر کاری می خواهید بکنید.

خلاصه نمازش را خواند و بعد هم چشمتون روز بد نبینه حسابی تنبیه شد .این آقا که داشت این جریان را تعریف می کرد تا به آخر رسید از ته دلش با یک حسرتی گفت خدا بیامرزدش . مسلما این شهید روی این بنده خدا هم تاثیر گذاشته بود که این طور با حسرت صحبت می کرد.

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dftttttt.jpg

یادآوری می کنم پاسدار محمدعلی قجری فرزند یوسف اولین شهید استان مرکزی و شهر نراق سه ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی عراق تاریخ 8/2/1359 در پادگان باشگاه افسران شهر سنندج مرکز استان کردستان در مصاف با نیروهای ملحد گروهک کومله به فیض شهادت نایل آمد و پس از تشیع جنازه بی نظیر توسط مردم شهرستان های محلات ؛ دلیجان و نراق در امامزاده سلیمان نراق در دل خاک آرام گرفت .



مسعود قجری فرزند مهدی ، اهل شهر نراق 13/12/1390


۹۱/۰۲/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook